Je moet even goed kijken, maar dit is dus de Taycan Turbo GT.
Toen de Taycan Turbo GT werd onthuld was het duidelijk dat dit geen standaard Taycan was. Met een grote spoiler, 21 inch lichtgewicht velgen en een opvallende paarse kleur was het geen muurbloempje. Je kon zelfs enorme stickers krijgen over de hele auto. Dat is echter allemaal optioneel. Je kunt de Turbo GT ook gewoon heel onopvallend (lees: saai) uitvoeren.
Spotter @Maurice16 kwam er eentje tegen in Amsterdam en reed er bijna aan voorbij. Dit is namelijk een zwart exemplaar zónder Weissach Package en dan is ‘ie best wel anoniem. Alleen de velgen, de splitter en de ducktail verraden dat het om een Turbo GT gaat. Het had overigens nog anoniemer gekund, want de Turbo GT is ook te krijgen met standaard Turbo-velgen.
We zouden het bijna een sleeper noemen. Deze Taycan ziet er weliswaar snel uit, maar de meeste mensen zullen toch niet verwachten dat deze auto 1.108 levert. Al is dat maar gedurende maximaal 2 seconden. Normaal beschik je over 789 pk in de Turbo GT.
Deze auto staat sinds 17 juni op kenteken en was destijds de allereerste Taycan Turbo GT van Nederland. Dit aantal is sindsdien niet enorm opgelopen: op dit moment staan er slechts zeven exemplaren op Nederlands kenteken. Daarvan heeft er eentje het Weissach Package. Die heeft dus geen achterbank en wél een spoiler.
Deze zwarte Taycan Turbo GT valt dus niet enorm op, maar intussen is het wel een van duurste elektrische auto’s. De vanafprijs van de Turbo GT is €249.900 en dit specifieke exemplaar heeft om precies te zijn €260.916 gekost.
Het is in ieder geval wel een zeldzame verschijning en daarom is het deze week de Spot van de Week. @Maurice16 krijgt als aandenken een Autoblog-pet of -muts naar keuze thuisgestuurd. Heb je ook wat bijzonders gespot? Upload dan je foto’s op Autoblog Spots en wie weet verschijnt jouw spot volgende week in deze rubriek!
Bekijk alle foto’s van deze Taycan Turbo GT op Autoblog Spots!
Mocha Joe zegt
Nice, goed opgelet!
Fernando zegt
Van 0 naar 100 in 2,3 sec en een top van 290km/u.
De standaard Taycan is na 50 minuten 180km/u volledig leeg.
Van 100% vol naar 1% in 50 minuten.
Deze krijg je dus sneller leeg dan opgeladen.
audirs3 zegt
@Fernando nee joh deze laadt met 300kw, in 20 minuten heb je een volle accu. Al stop je liever al iets eerder, bij 80% na 12 minuten.
hotze zegt
Ai, dat is slechts 150 km…
Kan me voorstellen dat je van de Taycan niet de topversie hoeft te hebben.
Beter om met het geld dat over is bv. een Cayman erbij te doen.
MrSkyline zegt
Mooi, over een half jaartje met de kop eraf voor 90k te koop.
Janus zegt
Wat moet je daarmee? Iets te compenseren?
audirs3 zegt
@Janus dat kan je over elke GTI, S, RS, M of AMG wel zeggen… Dan is autoblog niet echt aan jou besteed.