• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Opel Karl Rocks is niet grappig

Auteur: Dizono, gepost 12 september 2016 om 12:33 – 41 Reacties

Afbeelding Deze Opel Karl Rocks is niet grappigAfbeelding Deze Opel Karl Rocks is niet grappigAfbeelding Deze Opel Karl Rocks is niet grappigAfbeelding Deze Opel Karl Rocks is niet grappig

Opel Karl Rocks
Want Duitsers maken geen grappen.

Nee, integendeel. Opel is bloedserieus met deze toevoeging aan het Karl-gamma. De Karl Rocks is net als de Adam Rocks voorzien van extra ongespoten plastic en glimmend grijze kunststof delen die bodembeschermers moeten voorstellen. Dankzij 18mm meer bodemvrijheid verandert elk stoeprandje van een moeilijk te nemen obstakel in een fluitje van een cent voor deze ruige Karl.

Verder bestaat de standaarduitrusting uit een setje 15-inch wielen, dakdragers en een nieuwe stoelbekleding die opel ‘Favo’ noemt. Hoe dat er precies uit ziet weten wij ook niet, Opel heeft vooralsnog alleen plaatjes van het exterieur wereldkundig gemaakt. In Parijs gaan we deze nieuwe stoelbekleding eind deze maand uiteraard eens grondig onder de loep nemen.

Ook interessant!

  • Einde voor Opel Karl
    Einde voor Opel Karl nu eindelijk daar
  • Opel Rocks-e: 8 pk en vanaf 15 jaar te rijden
    Opel Rocks-e: 8 pk en vanaf 15 jaar te rijden
  • goedkoopste EV van Nederland
    Goedkoopste EV van Nederland is een nieuwe Opel
  • Opel is binnen een paar jaar compleet anders
    Opel is binnen een paar jaar compleet anders

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Foto van de Maand – Oktober 2025
  • Nieuwste Cupra hot hatch stuurt 325 pk naar de voorwielen!
  • Ai, benzineprijs bereikt het hoogste punt in 16 maanden
  • Deze stad wil nu zelfs EV’s uit het centrum weren!
FacebookTweetPinLinkedIn

karl, Opel, parijs-2016, rocks

Vorig bericht: « Man krijgt klappen na geen voorrang te zijn verleend
Volgend bericht: McLaren-chassis te koop, welke koets zou jij bouwen? »

Lees Interacties

Reacties

  1. 2wheeler zegt

    12 september 2016 om 12:37

    Kippenvel, tintelende onderbuik, strakke plasser.

    Dingen die nooit gezegd zullen worden als je iemand vraagt om deze gerebadgede Aziaat te omschrijven.

    Login om te reageren
    • arjontje zegt

      12 september 2016 om 12:43

      @2wheeler: nogmaals deze auto is ontworpen net als de spark in Rüsselsheim. Hij wordt alleen in Korea gebouwd.

      Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        12 september 2016 om 13:16

        @arjontje: “nogmaals”? Ik kan me niet herinneren dat we hier eerder een gesprek over hebben gehad? Verder ben ik niet bekend met de basis van het ontwerp of de locatie waar hij gebouwd wordt wegens een serieuze desinteresse in de laatste modellen van Opel, ik vind hem er gewoon erg Aziatisch uit zien.

        Login om te reageren
      • martinus zegt

        12 september 2016 om 13:57

        @arjontje: “It’s a german… It’s a german.. ITS A GERMANN!!”

        Onzin natuurlijk.
        De M300 / Chevrolet Spark / Daewoo Matiz Creative waar die met andere bodykit als Karl door het leven gaat:
        – Is ontwikkeld [url=https://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Spark#Third_generation_.28M300.3B_2009.E2.80.932015.29]in Korea[/url] bij GM [b]DEAWOO[/b]
        – Is Ontwikkeld door [url=http://media.chevrolet.com/media/dk/da/chevrolet/press_kits.detail.html/content/Pages/presskits/dk/da/2009/Chevrolet/12_03_Spark_launch.html]Taewan Kim[/url] een [b]Koreaan[/b].
        – Is als Daewoo Matiz als éérst onthuld op de [b]Koreaanse[/b] Seoul Motor Show 2009
        – Krijgt haar onderdelen vooral van leveranciers uit [b]Korea[/b] en omstreken.
        – De geleverde versnellingsbakken op de Opel/Deawoo zijn ook allemaal [b]Aziatisch[/b].
        – Zelfs het platform waarop de “Opel” Karl staat [url=https://en.wikipedia.org/wiki/GM_Gamma_platform#Gamma_II]”GM Gamma II”[/url] is een [b]Koreaans[/b] platform.

        Kortom, er is heel weinig ‘Duits’ aan de Karl. Het enige wat misschien een béétje ‘Duits’ is, is het blokje dat er in ligt, dat is namelijk ontwikkeld door SAIC Motor ([b]China[/b]) SAIC-GM ([b]China, Korea[/b]), PATAC ([b]China[/b]) en Opel AG (Duitsland)

        Login om te reageren
        • Dizono zegt

          12 september 2016 om 13:59

          @martinus: je vergeet nog te melden dat vrijwel alle media de Karl als een van de beste, zo niet beste in zijn klasse bestempelen.

          Login om te reageren
          • martinus zegt

            12 september 2016 om 14:02

            @dizono:
            En dat hij de best verkochte boodschappenwagen van Nederland was afgelopen maand.
            Geen enkele auto werd vaker op naam gezet.

            Login om te reageren
        • db87 zegt

          12 september 2016 om 14:09

          @martinus: Persoonlijk heb ik ook niks met dit soort kleine koekblik autootjes maar dit is gewoon dom gelul om een A-segment auto af te zeiken. Alle, ik herhaal, alle concurrerende A-segmenters worden gebouwd in lage lonen landen. Bij dit soort autootjes is het een topsport voor de autofabrikanten om voor ca. 10000 knaken een zo compleet/volwassen product te bouwen.

          De Opel Karl staat momenteel als beste aangeschreven in z’n klasse.

          Login om te reageren
          • martinus zegt

            12 september 2016 om 14:50

            @db87: Ik zeik helemaal niets af. Ik ontkracht alleen de leugen dat deze auto in Duitsland..of zelfs maar in Europa is gebouwd/ontworpen etc.

            Ik denk zelfs dat ze in Korea betere auto’s ontwerpen in Bouwen dan in de Ghetto’s van Russelsheim.
            Bijna alle innovatieve auto’s (Zoals de Bolt, Volt) en de (topsport) kleintjes worden bij GM in Azië ontworpen.

            Het mooie van Auto’s van de concurrenten is dat ze wel in Europa gebouwd worden, dus dat als je er een koopt, je geld en de werkgelegenheid binnen de onze eigen Europese economische unie blijft.

            – De Aygo/Peugeot 108/Citroen C1 worden gebouwd in Tjechië (EU)
            – De UP/Mii/CityGo in Slowakije (EU).
            – De Fiat 500 in Polen (EU)
            – De Fiat Panda in Italië (EU)
            etc.

            Andere Europese (en zelfs Aziatische) merken, doen het wat dat betreft naar mijn inzicht veel beter. Natuurlijk is wereldwijde productie aan de orde van de dag met alle producten die we kopen, maar voor zowel eigen portemonnee als voor het milieu is het op lange termijn beter lokaal te produceren en te consumeren.

            Maargoed, met inachtneming van de kwaliteit van producten die uit normaal onder leiding van GM- usselsheim komen. ([url=https://nl.wikipedia.org/wiki/Opel_Corsa]verouderde platforms[/url], [url=https://nl.wikipedia.org/wiki/Opel_Insignia]overgewicht[/url], [url=https://fd.nl/ondernemen/1140576/volvo-verslaat-duitse-auto-s]hoge[/url] onderhoudskosten, en bij lage kilometrage al naar de [url=http://files2.fd.nl/infographics/NIB-volvo.png]sloop[/url] moeten) snap ik wel dat GM heeft besloten de productie in Azië te doen, het resultaat is best goed voor deze klasse.

            Login om te reageren
            • willeme zegt

              12 september 2016 om 16:45

              @martinus: mag ik vragen waarom je je er zo druk om maakt? Gewoon een vraag. A-segment auto’s: weinig marge. Dus heeft Opel nog nooit zijn eigen A-segment auto gebouwd.

              De eerste Agila was een Suzuki Wagon R en de tweede een Suzuki Splash. Niets vreemd aan.

              Toyota werkt samen met PSA en Volkswagen heeft de Up gedeeld met de Mii en Citigo.

              FIAT houdt zijn modellen net altijd even langer in productie en bouwt meerdere A-segment auto’s op het zelfde platform om kosten te besparen.

              Ik weet dat je heimelijke gevoelens koetert jegens GM producten, diesels en Skoda’s met een vRS badge, maar deze kan ik even niet plaatsen.

              Login om te reageren
              • martinus zegt

                13 september 2016 om 02:52

                @willeme: Stukje werkgelegenheid. Ondanks kleine marge per product, worden A-segmenters wel in grote getalen gebouwd.

                Dit autootje is de meest verkochte auto in Nederland, maar levert nauwelijks Europese banen op.

        • menaz zegt

          12 september 2016 om 15:45

          @martinus: Daewoo.

          Login om te reageren
    • cliosport2000 zegt

      12 september 2016 om 12:48

      @2wheeler: Kippenvel: ‘Het effect treedt op bij het voelen van kou of bij bepaalde emoties, zoals angst of diep ontzag.’

      Ik zie toch mogelijkheden tot kippenvel..

      Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        12 september 2016 om 13:17

        @cliosport2000: Daar heb je zeker een punt!

        Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      12 september 2016 om 13:01

      @2wheeler: ik denk dat @martinus eerst een doos kleenex opmaakt en dan voor de deur van z’n lokale Opel dealer bivakkeert om ‘m als 1e te kunnen aanschaffen

      Login om te reageren
  2. Jochempie zegt

    12 september 2016 om 12:39

    Mwah… Doet u mij maar een Cross Up!

    Login om te reageren
  3. pinut187 zegt

    12 september 2016 om 12:42

    En dan extra betalen voor ongespoten bumpers..

    Login om te reageren
  4. sanderm3 zegt

    12 september 2016 om 12:42

    Driewerf gaap..

    Login om te reageren
  5. clarkson zegt

    12 september 2016 om 12:46

    Verschikkelijk lelijke auto zeg.

    Login om te reageren
  6. bartteeuwen zegt

    12 september 2016 om 12:48

    Als ze hem nou 4wd zouden geven zou dit nog best een grappig auto’tje zijn.

    Login om te reageren
    • 't Peugje zegt

      12 september 2016 om 14:23

      @bartteeuwen: Ja, en dan met 2.0 Turbo met 180 pk. Nu is het weer het bekende verhaal van de doelgroep voor 20’ers en de daadwerkelijke koper van 60+…

      Login om te reageren
  7. beetec zegt

    12 september 2016 om 12:49

    Buiten het feit dat dat ding gewoon lelijk is zou ik afhaken op de naam. Karl.. Serieus, zou voor mij een reden zijn verder te kijken.

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      12 september 2016 om 16:34

      @beetec: Best wel Gay om af te haken op een auto door z’n naam…

      Login om te reageren
      • beetec zegt

        12 september 2016 om 18:29

        @reactief: gay is als je een auto kiest om zijn naam ;)

        Login om te reageren
  8. mart144 zegt

    12 september 2016 om 12:57

    Maar dat is lelijk, net zoals alle andere (sl)opels

    Login om te reageren
    • bartteeuwen zegt

      12 september 2016 om 15:13

      @mart144: Wat een leuk woordgrapje. Kende ik nog niet..

      Login om te reageren
      • martinus zegt

        13 september 2016 om 04:55

        @bartteeuwen: ‘funny cause it’s true’.

        Login om te reageren
  9. trustmeiamanengineer zegt

    12 september 2016 om 13:07

    Schijnt best een goed wagentje te zijn, met een pittige driepitter. Maar die plastic meuk en hoge poten voegt zeer weinig toe wat mij betreft.

    Login om te reageren
  10. poursuivant zegt

    12 september 2016 om 13:09

    Die achterbumper is toch wel een grap. Aan de voorkant zie je nog wat kleur met een grijze rand, prima. Maar die achterkant is echt te kort door de bocht. Past totaal niet in het geheel.

    Login om te reageren
  11. wilbertg zegt

    12 september 2016 om 13:09

    Hij durfde desondanks voor de photoshoot / render nog niet van het asfalt af te gaan.

    Login om te reageren
  12. pomoek zegt

    12 september 2016 om 13:11

    Met al die vouwen lijkt het op een Opel Agila die ze in een slecht passende jurk hebben gewurmd.

    Login om te reageren
  13. snorrie11 zegt

    12 september 2016 om 13:15

    -edit: ja ;)-

    Login om te reageren
  14. Ram-G-maN zegt

    12 september 2016 om 13:17

    Ook verkrijgbaar in geriatrie grijs?

    Login om te reageren
  15. harryb zegt

    12 september 2016 om 13:19

    DUITSER ???? Amerikaan bedoel je :)

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      12 september 2016 om 13:38

      @harryb: O, dus volgens jouw definitie is Volvo een Chinese auto, en Jaguar Indiaas? Maar dan zijn Lada’s en Nissans Franse auto’s…

      Login om te reageren
  16. paganizonda760nc zegt

    12 september 2016 om 13:53

    Dit ding doet mij denken aan een 45 km/u brommobiel. Echt vreselijk.

    Login om te reageren
  17. autodrome zegt

    12 september 2016 om 14:01

    De natte droom van elke bejaarde die nog kan sturen, hoge zit en instap – check, geen vrees voor hoge – drempels – check, ‘stoer’ plastic(fantastique) uiterlijk – check, bekleding waar gezever makkelijk van af komt – check, Duitsers maken geen grappen met bejaardenauto’s – check, check maar door …

    Login om te reageren
    • oxymoron zegt

      12 september 2016 om 16:07

      @autodrome: Stond laatst een voor de deur, en aangezien dat helemaal nieuw was even met de eigenaar gepraat. Inderdaad, voor de doelgroep een prettig vervoermiddel. Niet mooi, maar dat wil men ook niet. Het moet rijden, je moet er lekker in zitten en de kosten moeten binnen de perken blijven. Daar voldoet hij in alle opzichten aan. Wacht maar tot de opvolger van de Agila/Splash hier komt, de Suzuki Ignis (Igonis zeggen de Japanners). Die gaan we pas echt lelijk vinden, en toch is hij heel praktisch.

      Login om te reageren
  18. lekbak zegt

    12 september 2016 om 14:07

    Beetje vroeg voor een 1 april grap volgens mij…

    Login om te reageren
  19. mazdarx zegt

    12 september 2016 om 14:31

    Niet grappig inderdaad, eerder treurig. Doe mij dan maar de Juke (Puke, Joke, Fluke), die is dan weer wel grappig.

    Login om te reageren
  20. Graafke zegt

    12 september 2016 om 20:40

    Die achterbumper is echt verschrikkelijk lelijk zo

    Login om te reageren
  21. Dutchdriftking zegt

    12 september 2016 om 22:13

    Ik vind het de perfecte auto voor m’n zus. Maatje Panda, maar net even wat beter bestand tegen paaltjes en drempels.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North