Wat?!?!
We weten dat zescilinder-E36’s steeds zeldamer worden, en de E36 M3’s al helemaal, maar dat rechtvaardigt een dergelijke vraagprijs nog niet. Conclusie: het kan niet anders dan dat deze M3 niet meer helemaal standaard is.
En inderdaad: het betreft hier een JML Lippert 356 CS, een conversie waarbij de 5,6 liter V12 uit een BMW 850 in de neus van de M3 werd gelepeld. De productie bleef beperkt tot 2 exemplaren, vandaar de exorbitant hoge vraagprijs voor het project.
Dat al deze euro’s een heftig obstakel vormen bewijst het feit dat de auto al tijden te koop staat. Kennelijk is niemand bereid zoveel geld voor een oude M3 neer te tellen, twaalfcilinder of niet.
En om eerlijk te zijn: twee keer zo veel cilinders als origineel drukken aardig op de vooras, hetgeen het stuurgedrag nooit ten goede kan komen. Voor wie een zeldzaam Autobahnkanon met een top van 320 km/u zoekt is deze auto dan wel weer geschikt, maar we gokken dat de aanbieder wel een beetje speelruimte moet laten in de nieuwprijs.
Wil je een poging wagen? Hier staat de advertentie.
Update: je auto elk jaar duurder maken is ook een tactiek natuurlijk… We hadden onze eigen post uit 2010 over het hoofd gezien (dank w221), toen het bedrag nog ergens onderin de 5 cijfers lag.
En dan van die paupervelgen eronder….
Foto’s op gras en zand: -1
Zo duur en dan zulke kamp wielen. .
Tajah, dan heb je het ook over een generatie van de 3-serie. In tegenstelling tot zijn voorgangers en opvolgers vind ik de E36 zelfs als M3 redelijk als petjesbak over komen. Ik kan er niets aan doen. Bovendien vind ik de gemiddelde E36 M3 met een vraagprijs van 6 á 7000 euro al veel te duur. Dat de prijs van deze 12-cilinder dus wel héél erg hoog is vind ik dus wel duidelijk.
@ej20g: een prachtige originele e36 Is echt geen petjes bak. Zelfde als een e30. Er staat nu een e30 cabrio in de straat bij mij maar blijft mooi. Zelf zou ik wel een e36 cabrio willen maar helaas kost me dat nog te veel voor dagelijks gebruik.
@rolov: ze hoeven inderdaad zéker geen petjesbak te zijn. Maar ik vind ze er wel allemaal zo uit zien, zelfs de in nette staat verkerende originele M3’s. Het is gewoon de uitstraling die er overheen hangt. De E30 vind ik dan weer een tijdloze schoonheid die maar moeilijk te overtreffen is door andere BMW’s.
@ej20g: het is wel de v12 van de CSI dus powerd by M. Deze auto heeft eerder ook te koop gestaan voor €30k ofzo maar nu denkt iemand vast dat die meer waard is..
“En inderdaad: het betreft hier een JMS Lippert 356 CS”
JML, geen JMS.
En zeldzaam of niet, het is geen product van BMW zelf en JML is ook geen grootheid in de autosport. Verder ziet het er uit als een sjonniebak dus het mag een wonder zijn als iemand er 50k voor geeft. Een normale E36 M3 heb je al voor minder dan 10k.
Scusi, JML inderdaad.
Deze ombouw is niet eens gedaan in een m3 chasie.
Dit is een vroege e36 toen de m3 er nig niet was (opening dashboardkastje)
Verkeerde stootstrips langs de zijkant.
Geen gedraaide skirts.
en wat een afzichtelijke velgen en knipperlichten.
als e36 liefhebber kan ik hier wel om janken.
@smartye36: chasie??
@johanhummer9: Zo begrijpen de kampers ook wat er staat, chassis verwar je al snel met cassis… verder ben ik het wel eens met de hele reactie: er klopt niets van die e36.
Ja € 164.500 vragen voor je hobby projectje kan natuurlijk altijd.
Het krijgen is echter een heel ander verhaal.
@Donstil:
Zonder de tekst te lezen zou ik zweren dat de verkoper per ongeluk 2 nullen achter de vraagprijs getypt had.
Na het lezen van de tekst en het kijken van de plaatjes gaat dat gevoel niet weg..
Leuk project voor een beetje te veel geld…
Waarom?
Die V12 heeft iets meer oempf dan de blokjes die je standaard vind in de E36 maar het is ook een ongelofelijk zware klom metaal.
Dit kan toch niet anders dan een ondersturig hok geworden zijn.
Achmed heeft geen €164.500 over voor deze kampbak.
@knipperlichtje: en Wesley ook niet.
Een zelfde BMW E36 met een JML V12 er in kwam ik een aantal jaar geleden op Mobile.de tegen met een vraagprijs van rond de €25.000,-.
@gash: als je het niet vraagt krijg je het ook niet ;)
Ik koop liever een m3 van de vorige generatie, een Ferarri 360 en een ducati dan dit.
Veel te duur voor een auto die verre van origineel meer is (lampen, stuur, velgen, etc)
Hoe haal je 320km/h met de aangedreven wielen in de lucht? Leuk, maar zoals gezegd in het artikel, vrees dat de handling wel weg is…
Ik zou hem strippen en op een 320 laten lijken. Let the traffic light runs begin!
Heiligschennis met die pauper wielen, zo.
En het is nog een lelijke auto ook !
Tering wat een petjesauto zeg! Echt niet mooi, m.n. de velgen.
-=edit:check=-
@entwicklung88: toen ik begon met lezen stonden er nog geen reacties haha, solly!
Diegene zal wel op z’n achterhoofd gevallen zijn.
Ik ken betere creaties……
Voor dat geld kan ik heel wat lekkerder spul kopen.
http://www.autoblog.nl/archive/2010/10/23/wat-is-er-zo-bijzonder-aan-deze-bmw-3-serie
repost bro
@w211: trouwens prijs is verhoogy van 21.990 euro naar 164,500 euro ? WTF ?
@w211: en in oktober 2013 was ‘ie voor 101.000 te koop,
@rotarypowah: Laat me raden, de kilometerstand wordt juist steeds lager?
@rotarypowah: in mei was ie nog 1650,- euro dat was toen bijna de marktwaarde
@w211: snap niet waarom er nog een artikel over wordt getypt…
En nog ziet hij er Sjonnie uit…
Ze mogen vragen wat ze willen. Reëel is dit inderdaad niet. Minstens een 0 eraf, en dan nog zie ik een foute bak met die velgen, spoiler en lelijke stance. Origineel is hier zoveel beter.
De Graafmachine op de achtergrond vind ik best passend :)
Serieus, mooie BMW, wel een nulletje of 2 te veel in de prijs, kan je gelijk de velgen vervangen.
Zoveel geld vragen en dan nog niet eens een originele M3 E36 uiterlijk! Wel jammer.
…. Oke, wat had ik hem dan graag origineel gezien
Nee dank je… Voor die prijs heb je mooiere auto´s.
Waarom zou hij zoveel geld waard zijn? Zelfs Brabus classic’s zijn goedkoper, en dan heb je een subliem afgewerkte auto.
Een V12 in een 3serie gooien word ook door huis-tuin en keuken sleutelaars gedaan. Bovendien zal je balans het denk ik niet heel grappig vinden.
Kansloos..
Ik heb wel mooiere v12 ombouwsels gezien van een e36 die ook volledig M3/Mtech zijn :)
Wat blijft die e36 toch lelijk. Zelf ook eentje gehad, reed leuk. Extreem hoge onderhoudskosten, en je moest telkens iedereen maar weer overtuigen dat je geen drugsrunner was.
@1audi1: heb ik weinig last van..
v12 kost geen 2000 euro kan je heb beter zelf doen. ongeacht het werk is het nog goedkoper dan zo een lelijke m3 van 164000 euro
dacht dat er nog een kilootjes cocaïne achterin lagen voor die prijs