• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Peugeot had een dikke V12

Auteur: Author, gepost 13 juli 2017 om 17:54 – 29 Reacties

Afbeelding Deze Peugeot had een dikke V12Afbeelding Deze Peugeot had een dikke V12Afbeelding Deze Peugeot had een dikke V12Afbeelding Deze Peugeot had een dikke V12Afbeelding Deze Peugeot had een dikke V12Afbeelding Deze Peugeot had een dikke V12Afbeelding Deze Peugeot had een dikke V12Afbeelding Deze Peugeot had een dikke V12

Deze Peugeot had een dikke V12
Sacre bleu!

Ongeveer anderhalf decennium geleden ging het roer designtechnisch om bij Peugeot. De 106, 206, 306, 406 en ga zo maar door waren nog aardig subtiel vormgegeven auto’s zonder al teveel uiterlijke poespas. Daarvoor in de plaats kwam de nieuwe designtaal die werd gedomineerd door de enorme muil in combinatie met flinke lichtunits aan de voorzijde.

Uit de gekozen bewoordingen kun je al een beetje aanvoelen wat ik er persoonlijk van vond, maar kennelijk was Peugeot ook van mening dat de muil niet kon blijven. Inmiddels bouwen de Fransozen immers heel andere auto’s en we moeten toegeven dat die er stukken beter uitzien dan die van de X07-generatie.

Deze Peugeot had een dikke V12

In het muil-tijdperk verraste Peugeot vriend en vijand met de bizarre 907. Deze concept car werd gebouwd ter ere van de overgang naar een nieuw designcentrum en voor de gelegenheid werd een dikke V12 voorin de neus gelepeld. Het blok bestond feitelijk uit twee aan elkaar gekoppelde V6’en en was goed voor 500 pk.

De standaardsprint duurde iets meer dan vier tellen en het gewicht van de 907 bedroeg 1.400 kg. Het chassis werd opgetrokken uit koolstofvezel en de voorruit vormde tezamen met het dak en de achterruit één glazen geheel. De spoiler klapte omhoog en omlaag en de uitlaten staken uit de flanken van de auto.

Uiteraard is de styling een subjectief puntje, maar toch moet ik toegeven dat dat interieur er wel behoorlijk stijlvol uitziet. Jullie idee?

Ook interessant!

  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Lamborghini kondigt tweemaal V12 geweld aan
  • Officieel: de Aston Martin V12 Vantage komt eraan!
  • Peugeot 208 PSE
    Peugeot 208 PSE wordt eerste leuke Hot Hatch EV?

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

907, concept, Peugeot, V12, vergeten-concept

Vorig bericht: « ZIEKE Ferrari-collectie kan van jou zijn!
Volgend bericht: Aanschouw! Vettel’s auto heeft een voorruit »

Lees Interacties

Reacties

  1. gregorius zegt

    13 juli 2017 om 17:58

    Stijlvol, grote leuke motoren en veeeel power. Dingen die niet belangrijk zijn voor Peugeot.
    In dit geval sluit ik me geheel bij de heren May en Clarkson aan.
    Heerlijk overigens die kleine details die ze in die meeting hadden verwerkt. Als je ‘flauw’ en vooroordelen, over de top doet, is het toch wel leuk!

    https://www.youtube.com/watch?v=JQugEZOrZSc

    Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    13 juli 2017 om 18:05

    Clowncar ..
    helemaal grappig ..
    Ruik eens aan deze bloem ..
    Flapschoenen .. rooie neus ..

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      13 juli 2017 om 18:33

      @lincoln: er is niet veel meer over van die drugsvangst in Brabant zo te zien

      Login om te reageren
      • fouadski zegt

        13 juli 2017 om 19:51

        @2wheeler: ???

        Login om te reageren
      • bmwfreak038 zegt

        13 juli 2017 om 20:28

        @2wheeler: hij heeft wel gelijk.

        Login om te reageren
  3. desjonnies zegt

    13 juli 2017 om 18:12

    Ze openden een nieuw designcentrum maar hadden toch nog ergens een fotootje van de 1961 Ferari 250 SWB liggen. Toevallig ook zomaar een Pininfarina design, Pininfarina, waar ze toen net afscheid van hadden genomen om de generatie grootmuilen te gaan ontwerpen.
    http://o.aolcdn.com/dims-global/dims3/GLOB/legacy_thumbnail/750×422/quality/95/http://www.blogcdn.com/slideshows/images/slides/385/086/6/S3850866/slug/l/1961-ferrari-250-gt-swb-bis-artcurial-1.jpg

    Login om te reageren
    • jorden zegt

      13 juli 2017 om 19:00

      @desjonnies: het gerucht gaat dat ze in die tijd ook een spion actief hadden binnen het SLR project van Mercedes en mc Laren…

      Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      14 juli 2017 om 09:03

      @desjonnies: hij had best in productie gemogen ?

      Login om te reageren
  4. mashell zegt

    13 juli 2017 om 18:15

    Een V12 en nog grotere grotere smile dan Bliksem McQueen.

    Login om te reageren
  5. simonferrari zegt

    13 juli 2017 om 18:17

    Ik vraag me altijd af wat de doelgroep voor deze auto zou moeten zijn, bejaarden met een stompe neus die een getunde 207 reden?

    Login om te reageren
  6. mazot zegt

    13 juli 2017 om 18:27

    Jammer van dat grote Peugeot logo. Zonder zou het veel mooier staan vind ik.

    Login om te reageren
  7. internetgekkie zegt

    13 juli 2017 om 18:29

    Dat glazen blobje boven de motor laat me wel vragen stellen bij de hoeveelheid nutteloze ruimte voor de motor.

    Login om te reageren
  8. ater zegt

    13 juli 2017 om 18:32

    Slr??

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      13 juli 2017 om 18:36

      @ater:

      Kon me vinger er niet opleggen .. maar idd ..
      Ook al zo een Pipo mobiel ..

      Login om te reageren
    • beefcake zegt

      13 juli 2017 om 22:32

      @ater: soort SLR meets Thunderbirds

      Login om te reageren
  9. peugwow zegt

    13 juli 2017 om 18:36

    Dit is gewoon een Ferrari F12 met Peugeot-neus!

    Login om te reageren
  10. Homer55 zegt

    13 juli 2017 om 18:50

    De X06 generatie vind ik een van de mooiste generatie. De facelift 406 break met een HDi als topper. De coupe niet.

    Login om te reageren
  11. tenaci zegt

    13 juli 2017 om 19:16

    Indrukwekkend ding maar wat was die designrichting die ze toen kozen toch om te janken! Blij dat ze het nu anders doen. De 3008 is schitterend.

    Login om te reageren
  12. trolle zegt

    13 juli 2017 om 19:34

    Ziet er niet slecht uit

    Login om te reageren
  13. shibby zegt

    13 juli 2017 om 19:44

    Gaaf! Beetje een Franse SLR

    Login om te reageren
  14. rollingstoned zegt

    13 juli 2017 om 20:03

    Kan zo in een tekenfilm, dat ding ?

    Login om te reageren
  15. j4cks0n zegt

    13 juli 2017 om 21:07

    Waarom noemt niemand de RCZ? Dit is duidelijk een studiemodel daarvoor, lijkt me.

    Login om te reageren
    • peug206 zegt

      13 juli 2017 om 22:07

      @j4cks0n: meer een slr… zijkant met de koelsleuven, daklijn, lange neus…

      Login om te reageren
  16. ruben83 zegt

    13 juli 2017 om 21:20

    Het heeft wel wat weg van de Ferrari California vind ik. Wel een mooie concept.

    Login om te reageren
  17. BaRa zegt

    13 juli 2017 om 22:04

    Gemiste kans. Hadden ze de lichten wat verder laten doorlopen, dan waren ze het eerste merk met A-stijlverlichting geweest.

    Login om te reageren
  18. porsche928 zegt

    13 juli 2017 om 22:54

    Hallo Carglass, ik heb een flinke ster in mijn voorruit van mijn 907, wat ben ik kwijt?

    Login om te reageren
  19. schreute01 zegt

    14 juli 2017 om 06:26

    Deed me meteen denken aan een Ferrari 275 GTB uit 1965. Ook met V12.

    Login om te reageren
  20. dappers zegt

    14 juli 2017 om 10:33

    ik ws altijd meer te spreken over de 607 feline

    Login om te reageren
  21. ramshoek zegt

    14 juli 2017 om 11:44

    Hadden ze destijds op basis van deze techniek niet een mooie Franse Grande Tourisme kunnen bouwen onder het merk Delage of Delahaye ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North