Deze supercar is nu nog sneller dankzij hybride powah

Auteur: , 17 Reacties

Dat is helemaal hip tegenwoordig.

Deze supercar is nu nog sneller dankzij hybride constructie

In 2013 toonde het Duits-Bulgaarse Sin Cars GmbH de 525 pk sterke R1 op het Goodwood Festival of Speed. Een supercar met een Corvette-blok onder de kap. Yada yada, je kent dit soort projecten wel. Voor de aanstaande autosalon van Genève heeft Sin iets nieuws in petto. Ze koppelen de pittige 6.2 Corvette V8 aan een hybride constructie. Dat is wél boeiend.

De plug-in hybride heeft een gecombineerd systeem vermogen van 570 pk / 872 Nm koppel en luistert naar de naam R1 550. Naast de 6.2 V8 is er een elektromotor aanwezig die de voorwielen van een aandrijving voorziet. De supercar kan 60 kilometer volledig elektrisch rijden met een topsnelheid van 100 km/u. Ondanks de hybride constructie weegt de R1 550 slechts 1.480 kg. Volgens Sin zorgt de komst van de elektromotor voor een extra gewicht van 180 kg.

Zo kun je in de stad elektrisch flaneren en op buitenwegen de V8 aanspreken. Best of both worlds?

Duitse supercar nóg sneller dankzij hybride constructie



17 reacties

Dus de keus is of 45 pk en 180 kg erbij of 45 pk en 180 kg minder? Hmmm….
@berlinetta: Het koppel onderin helpt natuurlijk wel meer dan de 45 pk op top. Daarnaast nog torque vectoring op de voorwielen mogelijk om het extra gewicht bocht uit te compenseren?
@wpgt: Daar heb je wel gelijk in, maar ik hoef niet zo nodig veel power onder de kap. Mijn voorkeur gaat uit naar een lekker rijgedrag (en dus minder gewicht).
@berlinetta: Mijn hybride 335i weegt ook 150 kilo zwaarder dan de normale 335i. En toch issie sneller en zuiniger. En goedkoper in aanschaf omdat de bpm weer laag was. Ja ok een lichtere zal iets harder door een bocht gaan.
Echt werkelijk nog nooit van dit ding gehoord.
@viezefreddyw: ik wil er wel 1 met een 5-cilinder RS3 blok erin. Prima daily.
@ghost: zou niet heel moeilijk moeten zijn, het is tenslotte een buuzebframe
@ghost: *buizenframe
De Toyota Prius, de voorvader van de moderne sportwagen :D

Maarre, hoeveel sneller gaat hij nou naar de 100?
@fanboy: ja daar heb je gelijk in!
Ik heb gehoord dat batterijen ideaal zijn om klappen op te vangen. Lekken niet, vliegen niet in de fik. Ik zie dit wel zitten!
@Jochempie: Hammond, Rimac, poef?
@beemerjoost: denk dat het sarcasme was
@tuutertuuter: Ik denk het ook.
In de stad elektrisch flaneren? In de stad tussen alle gebouwen klinkt een mooie motor juist extra goed!
@nopetrolnofun: niet iedereen in de stad is een autoliefhebber. Misschien ook de reden waarom ze niet een boerderie met flink veel plek voor auto’s hebben gekocht maar een appartement zonder parkeerplaats. Kan me wel voorstellen dat ze zat worden van dat ge-rev met Akrapovic of Armytrix spul.
Dus de accu’s en de benzinetank zijn allen zo geplaatst dat ze zelfs bij een kleine parkeerfout de klos zijn.

Doet me denken aan een bepaald type wagen dat Ford vroeger maakte …. kom hoe heet dan ding ook weer … ik vat er wel een pintje op, dan weet ik het wel weer.
Anyway, in deze wagen wordt je bij een aanrijding eerst geëlektrocuteerd en daarna pas geroosterd. Heel fijn.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).