
Mocht je nog op zoek zijn naar een relatief betaalbaar scheurijzer dat ook op het circuit niet zou misstaan, dan doe je er goed aan eens te kijken naar de Sin R1.
De Sin R1 maakte ruim een jaar geleden zijn debuut in Goodwood. We voorspelden toen al dat het project daadwerkelijk kans van slagen had, omdat de makers zonder geschreeuw een rijdend prototype de baan op stuurden. Inmiddels is de R1 bijna klaar voor productie en kun je ‘m ook bestellen bij Sin Cars. Dit bedrijf is van origine Duits, maar verhuisde naar het Britse Hinckley om daar de auto te kunnen produceren.
De R1 heeft een 6.2-liter V8 van Chevrolet met 450 pk onder de motorkap, maar dat is niet het interessantste wapenfeit van de auto. De auto weegt namelijk slechts 1.100 kilogram dankzij een lichtgewicht buizenframe en allerlei andere materialen en onderdelen die je normaal vooral in de racerij terugziet. Het plaatwerk is bijvoorbeeld gemaakt van koolstofvezel. Dit zorgt ervoor dat je in 3,5 seconde de 100 km/u aantikt en de R1 een topsnelheid van meer dan 300 km/u heeft. Daarnaast beloven de makers dat je er gemiddeld 1 op 10 mee kunt rijden, maar dat lijkt ons wat optimistisch.
De R1 is ook op andere gebieden uitgerust als een racewagen. Hij wordt bijvoorbeeld geleverd met 19-inch lichtmetalen velgen, een benzinetank in Formule 1-stijl (lekker snel tanken dus), dubbele wishbone-ophanging en twee leren sportstoelen. Sin Cars belooft jaarlijks tot 120 R1’s de weg op te kunnen sturen, de levering start tegen het einde van het jaar.





Niet eens lelijk
Ultima GT-R recept zonder dat je een bouwpakket kan kopen
je zal maar net een Vencer Sarthe in bestelling hebben staan ..
En binnenkort komt ie met 650 pk omdat ze dan wel de supercharger opschoeven?
@gregorius: Die schijnt er wel aan te komen inderdaad
@gregorius: 610pk uit een LS7.
@rotarypowah: wiki had t over 650 voor t huidige model.
Anyway, gaat om t idee; als je dan toch en supercar maakt en je weet dat het blok met niet zo heel erg ingrijpende / dure modificaties 150 – 200 pk meer kan leveren en dna ook nog in een configuratie dat af-fabriek ook geleverd kan worden,; dan verwacht je dat ze dit dus doen.
Ach, wat maakt t uit; ook dit ding zal waarschijnlijk nooit in alle aantallen gebouwd worden en waarschijnlijk een stille dood gaan ervaren.
Nou voor die prijs, doe mij deze maar. Dit ziet er een beetje Lotus achtig uit, of licht dat aan mij. Ik vind hem wel geslaagd.
@autofanaat11: ligt aan jou vind m op een range rover lijken..
@autofanaat11: kan daar zomaar van de band zijn gerold
Een ieder die succesvol een kitcar in elkaar heeft weten te schroeven en een motorblok bij GM heeft weten te bestellen pretendeert tegenwoordig een nieuw automerk begonnen te zijn. Wel nog even een budget website lanceren waarop gouden bergen belooft worden.
@riddertevoet: En Victor in dienst nemen. Dan worden die gouden bergen wat groter.
Ik word ineens hebberig, wil rijden in dit ding. Dit soort auto’s zijn gewoon leuk en maken het rijden leuk. Breng meer van dit soort wagens.
@jagmaseratiferrari:
Same here, ik heb liever 10 van dit soort speeltjes in mijn garage staan dan die zwarte Blob van gisteravond. Gegarandeerd bakken met fun….
Grappig om te zien dat de meeste nieuwe Britse merken allemaal gaan voor lichtgewicht en veel andere nieuwe bedrijven gaan het liefst allemaal voor veul! pks. Toch slagen die britten er vaak sneller in om daadwerkelijk wat te verkopen, niet zo gek ook voor zo’n prijs.
@italia007:
ja ja .. deze Duitse Amerikaan is een typische Brit ..
Met een 6.2 v8 onder de kap en zo’n laag gewicht is veel schakelen overbodig en kun je best zuinig rijden. Op lange afstanden deed de Corvette bij constante snelheid ook zomaar 1 op 13 dus…
@w0o0dy:
Grote kans dat als je dit in z’n 6 laat staan je nog 90% van het wagenpark het snot voor de ogen rijdt….
Met de goede oude Countach kon je ook in 5 van 0 in een streep naar z’n top.
Als ze hem nou ook als bouwpakket leveren…. Zoek er binnen korte tijd een om te bouwen
@spykerboy: gezien je naam: ga eens naar Zeewolde. Schijnen genoeg onderdelen te liggen. En als wat zwart geld aan ene VM geeft, krijg je zat mee.
@gregorius: hahahaha er liggen nog kratten vol met Audi blokken.
Er zit voor sportwagen begrippen een flut motor in en als goed is kost de motor 6 a 10k
@levon: de ls7 is redelijk modern. Het ligt aan je rijstijl en wat je van een motor verwacht. Persoonlijk vind ik het een goede keuze, ik kan mijn eigen onderhoud uitvoeren voor betaalbare prijzen, daarnaast rijd zo een koppel rijke motor zeer soepel in dagelijks verkeer.