
Zover wij weten is het dan ook de Tesla occasion met de meeste kilometers op de klok die in ons land te koop staat.
Laten we het weer eens over Tesla gaan hebben. Niks polariseert namelijk zo lekker als het geesteskind van Elon Musk. Je hebt echte haters die nooit iets met het merk te maken willen hebben, je hebt wokies die een Tesla rijden, maar er nu een bumpersticker op hebben geplakt omdat Elon mal is geworden. En je hebt liefhebbers. En alles er tussenin ook nog..
En met dat in het achterhoofd is Tesla eigenlijk een soort moderne versie van Schrödingers Kat. Die auto’s zijn namelijk tegelijkertijd zowel abominabel slecht als het toppunt van enorm hoge kwaliteit. Het ligt er maar aan aan wie je het vraagt.
Feit is in elk geval dat Tesla’s best goede kilometervreters zijn. Zoals degene die wij gevonden hebben, de Tesla occasion met de meeste kilometers op de klok in ons land. het zijn er inmiddels namelijk 398.562. Best een hoop voor een stekkerbak.
Tesla occasion met fokking veel kilometers
De auto komt uit 2019 en met dat in gedachten zijn we eens aan het rekenen geslagen. Laten we ervan uitgaan dat de bestuurder 260 dagen per jaar werkt. Dan komt dat neer op een gemiddelde van 306,66 kilometer per dag. Dat betekent dus dat hij al ruim 5 jaar lang elke dag aan de lader hangt.





Dus het lijkt te kloppen, accu’s kunnen veel meer aan dan we altijd dachten. Sowieso is de accu van vrijwel alle Tesla’s na 250.000 kilometer nog ruim 90% in orde, dus je kunt eigenlijk zeggen dat deze Tesla occasion net is ingereden.
Kopen kan dus. het is een wit exemplaar, hij heeft 351 pk, zou WLTP 531 kilometer ver moeten komen en hij kost slechts €14.846. Niet duur voor een auto met zoveel power en gebruiksgemak.
Dus zeg het maar. Ga je voor het koopje en neem je deze, of geef je iets meer uit en koop je de mooiste en beste Tesla van ons land? In lek geval koop je een fijne auto, welke van de twee het ook wordt.
Met dank aan Koen voor de tip
Ik zou persoonlijk voor de foeilelijke defender gaan, maar wie ben ik. Nochthans maakt het de indruk, dat tesla wil wedijveren, De werkelijkheid in Albanie en nog meer van ditsoort landen is besmeurt met diesel.
Als die mooiste Tesla van het land nou voor 14.800 euro te koop stond…
Voor 15k koop je ook een Model 3 met veel minder km, dus lekker laten gaan.
Is dit niet een advertorial?
Misschien de hoogste stand binnen het marktplaats aanbod..😜 heb er al -weliswaar op andere platformen – met meer dan 600.000 te koop zien staan.
Die van 600000 zijn/ is inmiddels weg. Wel nog een paar met meer dan 500.000 km
Waarschijnlijk de Hoogste km stand voor een model 3
Onze vorige model S had al 500.000 km bij verkoop, die zijn er genoeg te vinden met hoge km standen
351 pk moet toch 462 pk zijn?
Bizarre km stand ook voor een model S. Uit nieuwsgierigheid zou ik weleens willen weten wat die na al die kn’s aan onderhoud heeft gekost of wat er vervangen is onder garantie.
Accu onder garantie toen vervangen bij 370dkm. Verder bijzonder weinig aan kosten.Draagarmen , banden ed. Geen wegenbelasting en gratis laden
Klinkt als een goeie deal! Dat ga je een ICE meestal niet redden. Alleen de brandstof al…
Is dat overal, dat gratis laden?
Alleen bij de superchargers.
Hoezo vervangen onder garantie bij die km stand?
8 jaar garantie op motoren en accu pakket onbegrensde kilometers.
Djie, jullie gaan ons geen Tesla’s aansmeren?
Als het om een EV gaat is 400.000km enorm? Zo spannend is het niet, want zeg 400km range voor een LR model 3 = 1 batterij-laadcyclus, ofwel 1000 cycli om 400.000km te halen. Dat moet eigenlijk het minimaal haalbare zijn, 1000 cycli is in de industrie zelfs het minimum zo lijkt het.
Als je een (oude) Leaf hebt die 120km doet als range, dan is dat vergelijkbaar met 120.000km op de teller (na 1000 cycles dus ook). Maar dat is dan ook technologie van 15 jaar geleden.
Ofwel, slijtage bestaat voornamelijk uit cycli, en met een rekenmachine zie je dat het niet zo bijzonder is allemaal.