• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tesla Model 3 duikt onder de 15.000 euro op Marktplaats!

Auteur: RubenPriest, gepost 28 oktober 2024 om 10:50 – 27 Reacties

Tesla Model 3 duikt onder de 15.000 euro op Marktplaats!

Er staat nu een Tesla Model 3 op Marktplaats voor minder dan 15.000 euro.

Het einde van het jaar komt langzaam in zicht. Eerder dit jaar werd er al rekening mee gehouden dat het Tesla Model 3’s gaat regenen op Marktplaats vanwege aflopende leasecontracten.

Dat begint nu langzaam een beetje op gang te komen. Een groeiend aanbod betekent meer concurrentie en dat betekent lagere prijzen. De vraag was niet of de Model 3 onder de 15k duikt, maar wanneer. Nou, dat moment is aangebroken in oktober 2024. Want de eerste Tesla Model 3 voor minder dan 15.000 euro op Marktplaats is een feit.

De eerste Model 3’s op Marktplaats voor bedragen onder de 15 mille hebben relatief hoge kilometerstanden. Dat is niet te uit sluiten. Naarmate het aanbod toeneemt zullen er exemplaren met lagere standen aangeboden worden.

Model 3 Marktplaats

Voor nu gaat het echt om zeer ervaren auto’s. Aan de andere kant zijn de hoge kilometerstanden toonaangevend bewijs dat je serieuze afstanden kunt maken met deze elektrische auto. Wel even het Model 3 aankoopadvies checken natuurlijk.

Model 3 Marktplaats

Model 3 voor 14.944 euro

Zoals deze koelkast witte Tesla Model 3 met het ‘luxe’ witte interieur. Voor 14.944 euro kun jij deze Tesla rijden. De kilometerstand van 413.123 is iets dat je niet moet afschrikken. Het gaat hier om de populaire Long Range, met vierwielaandrijving en de 75 kWh accu. Voor het geld natuurlijk een top deal, want met 351 pk en vierwielaandrijving rij je een zeer vlotte auto.

Model 3 Marktplaats

De aankoop komt volgens de adverteerder met 12 maanden BOVAG garantie. Dus mocht je een beetje schrikken van de kilometerstand, dan kun je in elk geval een jaar lang redelijk geruststellend rijden. De afschrijving gaat natuurlijk gewoon door. Als jij na een jaar afscheid wil nemen van je Model 3 met meer dan 4 ton ervaring, dan zijn inruilprijzen van onder de 10 mille niet ondenkbaar. Koop dan?

Ook interessant!

  • Tesla Model 3 voor minder dan 16k!
  • Wie rijdt deze Tesla Model 3 over de 3 ton?
    Wie rijdt deze Tesla Model 3 over de 3 ton?
  • goedkoopste Tesla Model 3
    Goedkoopste Tesla Model 3 van Nederland is écht goedkoop
  • Enorme terugroepactie Tesla heeft lullige reden
    Enorme terugroepactie Tesla heeft lullige reden

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, marktplaats, model-3, occasion, Tesla

Vorig bericht: « Testarossa verloren na een bijzondere brand
Volgend bericht: Gespot – 911 Speedster kleurt mooi bij de herfstbladeren »

Lees Interacties

Reacties

  1. mclovin zegt

    28 oktober 2024 om 11:05

    Los van wat je van EV,s vindt is het op zich mooi dat ze betaalbaar worden voor jan modaal. 4 ton op de teller, tja wat zegt dat over een EV. Je hebt niet zoals met een ICE te maken met slijtage van het motorblok, dat is een groot pluspunt. Het grootste slijtageonderdeel en ook veruit het duurste is de batterij. Hoeveel capaciteit zal die nog hebben na 4 ton km? Is daar wel eens onderzoek naar gedaan? Wie weet dit?

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      28 oktober 2024 om 11:10

      De ene EV is de andere niet. Bij dit soort aankopen gewoon de batterij laten doormeten voor aankoop om te kijken hoeveel % er nog over is. Bij Tesla is dit vaak nog dik voor elkaar.

      Login om te reageren
      • dare2think zegt

        28 oktober 2024 om 11:17

        Dit was precies mijn reflex, er komt steeds meer ‘hulp’ beschikbaar voor aankoop van EVs, het zou wel eens kunnen zijn dat in de toekomst (als de markt echt overspoeld wordt) de verkopers mét accu-verificatie/certificaat veel makkelijker van hun auto afkomen.

        Login om te reageren
    • Usdriver zegt

      28 oktober 2024 om 11:23

      Dan moet je denken aan 600.000 km of zelfs 800.000. Daar zijn voorbeelden van. Dus voor Jan modaal met 15.000 per jaar, die kan er nog 10 jaar mee rijden. En dan is de afschrijving goed te doen.
      Bedenk verder dat de exploitatie kosten minimaal zijn, veel lager dan ICE.
      Wel voor aankoop de aandrijving ff checken.

      Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      28 oktober 2024 om 17:26

      Hoe de auto is geladen, supercharger of gewoon 11kw, is uiteraard voor de accu van belang. Mocht je het overwegen laat m dan doormeten, dat is de beste garantie

      Login om te reageren
  2. RAW zegt

    28 oktober 2024 om 11:09

    Het eerste dat ik dacht bij deze km stand: hoe vaak heb je dan de auto moeten opladen? Gek, want bij een ICE stel je jezelf niet de vraag hoe vaak je dan heb moeten tanken. Hoewel ik vroeger met mijn LPG auto (die niet meer fatsoenlijk op benzine wilde rijden) ook wel tankstress had in Frankrijk.

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      28 oktober 2024 om 11:13

      Met de Tesla-app kun je laadhistorie zien. Ik weet niet of je dit van een vorige berijder kunt raadplegen als nieuwe eigenaar. Maar in de app is bijv te zien of er thuis geladen werd of bij de snellader. Hoe vaker thuis (tot 80%) en hoe minder vaak bij de snellader, hoe beter voor de batterij!

      Login om te reageren
    • b00st zegt

      28 oktober 2024 om 11:43

      Met een ICE stel ik mij dan weer de vraag: hoeveel euro’s aan brandstof heeft dat wel niet gekost?

      Login om te reageren
  3. alloallo zegt

    28 oktober 2024 om 11:57

    Ik ben benieuwd wat de vorige eigenaar als vervanger heeft genomen

    Login om te reageren
  4. kniesoor zegt

    28 oktober 2024 om 11:57

    De vraagprijs suggereert, dat deze Teslala speciaal voor @jaapiyo bedoeld is 🙂

    Login om te reageren
  5. Johanneke zegt

    28 oktober 2024 om 12:06

    Ik dacht dit jaar een EV, misschien een model 3 te kopen, maar durfde het toch nog niet aan. Mede doordat er nu zo veel op de markt komen. Had 2 weken geleden echt een nieuwe 2e auto nodig, en is een goedkope Kia Carens 2.0 geworden. Durfde niet nu bijna 20k aan een EV uit te geven die over een jaar misschien 12k waard is door het enorme nieuwe aanbod.
    Maar, die Kia was 3800 euro, nog 2k gekregen voor het A segment gebakje dat weg ging. Kia is super netjes, dealeronderhouden, pas 105k gelopen. Die ben ik iedere dag van de week voor 3k weer kwijt. Ben heel benieuwd wat de markt voor EV’s nu gaat doen, wie weet verkoop ik na 10 maanden de Kia weer om wel die EV te kopen voor naast de benzine auto.

    Ik wil er wel echt 1 met doorgemeten accu. Overgebleven percentage doet mij niet zoveel, die zakt vrij snel onder de 90%, en stabiliseert dan rond de 85%. Wat belangrijk is is dat de voltage in alle cellen gelijk is. Als er cellen zijn die te hoog of te laag zitten ga je problemen krijgen.

    Login om te reageren
    • b088y zegt

      28 oktober 2024 om 13:20

      Voltage gelijk in alle cellen, dat regelt BMS toch?

      Login om te reageren
      • Johanneke zegt

        28 oktober 2024 om 14:15

        Moet er nog even wat dieper op in gaan lezen, maar zag laatst een autoweek filmpje van een Renault Zoë, percentage wat overgebleven was was goed, maar er een verschil in ik dacht voltage in het pakket, tussen de cellen. En dat was foute boel. Man heeft de auto vervolgens ook verkocht, terwijl ie in het filmpje doodleuk zei, boeie hij rijdt toch goed.

        Login om te reageren
    • Matc zegt

      28 oktober 2024 om 13:59

      Het klinkt alsof je er heel veel verstand van hebt, maar laat je eens goed voorlichten. De markt van ev en met name Tesla is erg instabiel, dus die Kia van je is een erg veilige keuze, behalve dat je nu pas echt voor lul rijdt, maar dat terzijde. Ik rijd 40K per jaar en heb 2 jaar terug een model 3 gekocht en de aanschafprijs daargelaten kan ik maandelijks niet goedkoper rijden dan dit. Als je straks voor onder de 15K een 2e hands tesla met een redelijke km stand op de kop kan tikken heeft iedereen daar een leuke auto aan. Auto rijden kost nu eenmaal geld, dus tenzij je het echt niet hebt, lekker doen

      Login om te reageren
      • Johanneke zegt

        28 oktober 2024 om 14:20

        Vind ik niet. Teringgrote familiebak met 144pk als 2e auto(tje), 100x liever dan een vw up ofzo met 65pk. Gaat ook maar om zo’n 10k per jaar.

        Ik moet mij nog even verdiepen in wat zo’n accutest precies zegt, maar heb meerdere malen gezelen en gezien op YT dat als er verschil in ik dacht voltage zit tussen cellen, dat dat foute boel is. Misschien was het niet voltage, maar iets anders.

        Die EV gaat er wel komen hoor, weet alleen niet wanneer. Heb geld, maar niet geld te veel, en dus durfde ik het nu niet aan om nu een auto te kopen die misschien (waarschijnlijk) nog erg hard gaat dalen in een korte tijd. Voor 20k een auto kopen en die oprijden, prima, maar voor 20k een auto kopen die volgend jaar 12k is en dan oprijden, nee, dan wacht ik liever een jaar. In mijn plastic fantastic lelijke Kia.

        Login om te reageren
      • rogerzz zegt

        28 oktober 2024 om 18:35

        Toch benieuwd, je snapt dat je voor plebs wordt aangezien in een Tesla (lekker op de centen letten en goedkope bijtelling of geen mrb). Maar dan je woordgebruik; in een Kia Carens 2.0 ‘pas echt voor lul rijdt’?

        Weer wat geleerd denk ik. Een Tesla rijder kan dus neerkijken op een Kia Carens. Ik begrijp het deels, misschien is een Carens vanuit de verkeerde hoek lelijker dan een Model Y.

        Login om te reageren
  6. pietertje123 zegt

    28 oktober 2024 om 14:06

    Hoe zit dat met onderdelen bij de oudere modellen/versies? Kun je zaken als remmen, ophanging, veren, dempers, draagarmen etc los kopen of ben je op de dealer aangewezen?

    En software, is deze generatie zo’n beetje uitontwikkeld of blijven hiervoor ook nieuwe versies komen? Of rij je over een jaar met een bevroren versie zoals bijvoorbeeld met een oudere iphone/android toestel dat nog prima werkt totdat je een app wilt installeren die alleen werkt op een nieuwer OS. In hoeverre ben je afhankelijk van wat Tesla doet met je auto in de toekomst? Kun je er zelf wat mee – of een universele garage – om simpele dingen als servicebeurt reset, ruitvervanging, bandenspanning reset na winterwissel of een parkeersensor vervangen in het boordsysteem te laten werken?

    Wordt nog wat nu die snelle kanonnen goedkoop worden, niet dat vermogende mensen die snelle auto’s rijden slimmer zijn in het verkeer, het zijn er wel minder. Nu elke Sjonnie en Anita in een paar seconden overal doorheen kunnen knallen gaat er wat veranderen. Zoiets als fatbikes in het verkeer….

    Login om te reageren
    • b00st zegt

      28 oktober 2024 om 15:11

      Onderdelen weet ik niet. Maar de software krijgt momenteel nog alle updates. Of dat eeuwig doorgaat is een andere vraag. Servicebeurten kent een Tesla niet. Bandenspanning gaat automatisch (ik veronderstel adhv sensoren in het ventiel zoals bij BMW?). Parkeersensoren heeft ie ook niet (alles met camera’s).

      Je kan trouwens heel makkelijk zelf in het servicemenu komen :
      https://service.tesla.com/docs/ModelS/ServiceManual/en-us/GUID-0DC534D7-A4B8-417F-8E42-DF1560E970C2.html

      Login om te reageren
    • maotje zegt

      28 oktober 2024 om 15:53

      Heb je al gezocht op autodoc naar onderdelen van bijvoorbeeld deze tesla model 3?

      Login om te reageren
  7. tortuga zegt

    28 oktober 2024 om 14:53

    De advertentie is inmiddels al verlopen…
    Zou het iemand van de Autoblog lezers zijn die zich waagt aan deze bijna half tonner.

    Login om te reageren
  8. ralfast zegt

    28 oktober 2024 om 17:20

    Best een voordelige thuisbatterij zo…

    Login om te reageren
  9. scrmeagle zegt

    28 oktober 2024 om 17:23

    Voor niks wil ik hem niet eens

    Login om te reageren
  10. nautique206 zegt

    28 oktober 2024 om 18:07

    Ik zou nog even een paar maanden wachten, aanbod zal nog flink gaan groeien begin 2025. Dan koop je ze waarschijnlijk met 150k km voor dit geld.

    Login om te reageren
  11. audirs3 zegt

    28 oktober 2024 om 19:26

    Veel lager zal de prijs denk ik nooit worden, alleen de accu is al meer waard als je hem als thuisaccu verkoopt

    Login om te reageren
    • maotje zegt

      29 oktober 2024 om 07:08

      Bijzonder dat jouw verwachting totaal tegenstrijdig is met de reactie van je voorganger.

      Login om te reageren
  12. driver79 zegt

    29 oktober 2024 om 20:22

    Die hoge km stand geeft hoop.

    Login om te reageren
  13. driver79 zegt

    29 oktober 2024 om 20:22

    Die hoge km stand geeft hoop.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North