Valt er nog wat te verbeteren aan een Testarossa? Jazeker!
De Ferrari Testarossa is een van de meest iconische auto’s van de jaren ’80, maar dat betekent niet dat de auto perfect is. Het is ten slotte een auto uit de jaren ’80. Daarom hebben de onderstelmaestro’s van KW Suspensions de auto naar een hoger plan getild (vooral figuurlijk), zonder dat het meteen heiligschennis is.
Als onderdeel van hun KW Classic-programma heeft KW eerder al onderstellen ontwikkeld voor andere iconen, waaronder de Honda NSX (de eerste bedoelen we dan) en de E30 M3. En nu is het dus de beurt aan de Ferrari Testarossa.
Het KW Classic V3 is een schroefset waarmee de rijeigenschappen, de stabiliteit én het comfort van de Testarossa verbeterd worden. Dat is in ieder geval wat KW belooft, maar we zien geen reden om hieraan te twijfelen. We zijn immers 40 jaar verder sinds de Testarossa op de markt verscheen.
De rijhoogte van het KW-onderstel kan variëren van 10 tot 30 millimeter. Ook leuk: KW heeft tevens een hydraulische nose lift ontwikkeld, waarmee de neus 45 millimeter van de grond komt. Wel zo handig met een halve meter frontoverhang. Bij snelheden boven de 65 km/u gaat de neus automatisch weer naar beneden.
De KW-veren zijn traditioneel geel, wat in dit geval mooi matcht met de kleur van de Testarossa. De onderstelspecialist biedt eventueel ook een discrete zwarte variant aan. Zoals je ziet is de auto op de foto’s is tevens uitgerust met BBS CI-R velgen, maar die zijn niet bepaald period correct. Laat die dus maar lekker achterwege. Of ga voor een mooi setje klassieke BBS-velgen.
maarteno zegt
tbh, die velgen staan hem toch niet verkeerd…zolang je de originele niet weggooit mag je hier best op rondrijden hoor.
brammetjedeb zegt
Zo denk ik er ook over. Restomodden die hap, maar bewaar het originele spul en ga niet met een slijptol aan de slag. Als je zo’n auto kan rijden heb je toch op zijn minst een garagebox met vliering waar je onderdelen weg kan leggen?
kniesoor zegt
Vind deze velgen ook wel kunnen, de styling misstaat niet. En de wagen staat er mooi vierkant mee op de poten.
mashell zegt
Vierkant staan op ronde wielen… dat is net zoiets als droge witte wijn.
Dutchdriftking zegt
De BBS wielen zijn geen gezicht, maar de stace is echt perfect.
HZW zegt
De originele velgen zijn ook niet de mooiste, en hebben ook een 1 of 2 maten kleinere diameter.
Ik kan ook niet zeggen dat ik die grote BBS velgen met platte banden mooi vind staan onder de auto.
Als je er dan al wat anders onder zet, dan op zijn minst in de zelfde diameter.
De originele velgen met deze stance zou er volgens mijn al voldoende beter uit moeten zien.
En als de originele velgen wat te smal onder de carrosserie staan dan gewoon met kwaliteit spacers corrigeren.
harrie zegt
Hier horen gewoon ballonbanden onder natuurlijk.
brammetjedeb zegt
Ga er dan tussenin zitten. Misschien stom voorbeeld, maar als ik wat oudere auto’s pimp in gt7 (daar worden ware kunstwerken gemaakt!) ga ik nooit voor de grootste velg maar ga tussen het origineel en het moderne zitten. Ziet er echt beter uit dan die platte banden. En dat zou ik hier ook gedaan hebben.
tortuga zegt
Dan vind ik die velgen van die gele 355 die onlangs gespot werd veel beter staan dan deze set
Mathis zegt
Deze velgen in donkergrijs zou al veel beter zijn ma tis nie verkeerd
tenaci zegt
Velgen beter dan de originele. Dus wat mij betreft een verbetering.
mashell zegt
Die wielen staan niet omdat we anders gewend zijn en goud met geel vloekt maar met die wielen zie je nergens aan dat het wagenontwerp al 40 jaar oud is!
hotze zegt
Het is een beauty die Testarossa. Inderdaad met deze velgen/banden nauwelijks te zien dat het een oudere auto betreft. Vele malen fraaier dan de fratsenauto’s die Ferrari tegenwoordig fabriceert.
pietertje123 zegt
Hoe zat dat met die ballonbanden. De ‘Magnum’ Ferarri had die ook standaard. Was dat het beste wat er mogelijk was in die tijd en is het met latere mogelijkheden beter of slechter geworden. Qua rijden dan he, qua looks blijft het een andere discussie.
Breed is meer grip op droog (neem ik aan) maar toen was het koppel nog niet zo enorm als tegenwoordig, liepen de banden achter op de mogelijkheden van de auto?
hotze zegt
“De rijhoogte van het KW-onderstel kan variëren van 10 tot 30 millimeter.” ??
Dat is volgens mij niet wat wordt bedoeld door KW; “de rijhoogte kan met 10-30 mm worden verlaagd” verwoordt het denk beter. Staat prima die gele veer/demper-combi; zelfs een dubbele combi aan de achterzijde.
Zou mooi zijn om de remschijven/-klauwen en de wielhouders (of hoe dingen heten), op te knappen. Met Hamerite kan je een heel eind komen :-) Of laten doen door “fabrieksnieuwe Rickert” maar dat zal wat prijziger zijn. Misschien een ander kleurtje voor de klauwen, bv. rood of zwart (de laatste als het niet te veel moet opvallen). Deze prachtbak verdient dat zeker – porno op wielen.