• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze velgen brengen je mogelijk verder in een elektrische auto

Auteur: RubenPriest, gepost 2 februari 2019 om 11:01 – 72 Reacties

Koop deze velgen, rij verder met je elektrische auto


En het ziet er nog dope uit ook.

Bij een elektrische auto draait het om twee dingen. De aandrijflijn en de aerodynamica. Je kunt nog zulke puike batterijen in de auto stoppen, een design van een container zal resulteren in een belabberde actieradius.

Je kunt lastig aan de koets gaan sleutelen van de elektrische auto om deze (nog) gestroomlijnder te maken. Een eenvoudige upgrade is het aanpassen van de velgen. Hoe minder randjes en dingetjes, hoe beter. De Mooneyes op de foto zijn wat dat betreft perfect. Je kent deze type velgen waarschijnlijk van de topspeed runs op Bonneville. Al tientallen jaren worden dit soort velgen gebruikt om een hogere topsnelheid te halen op de beroemde zoutvlakte in de Verenigde Staten.

Koop deze velgen, rij verder met je elektrische auto

Dat is niet voor niets. Ze leveren een belangrijke bijdrage aan de aerodynamica. Het nadeel is dat het, op z’n zachtst gezegd, bijzonder oogt. Ik vind het persoonlijk geweldig. Makkelijk schoonmaken ook. Het zal echter niet ieders smaak zijn. Bovendien is het nog maar de vraag of je in de praktijk daadwerkelijk een toenemende actieradius ervaart. Misschien een optie voor zeurende I-PACE-rijders met die inefficiënte (doch optionele) 22-inch jetsers?

Ook interessant!

  • Video: Tesla duwt auto van de weg
  • Gespot - Deze elektrische Lotus is géén Tesla
  • Mijn Auto: Tesla Model S Raven van Juan
    Mijn Auto: Tesla Model S Raven van Juan
  • Tesla trekt Full Self Driving beta 10.3 terug door problemen
    Games spelen in Tesla is levensgevaarlijk, maar mogelijk

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, model-3, Techniek, Tesla, velgen

Vorig bericht: « Hier, een M850i volgens BMW Individual
Volgend bericht: Nederlandse Senna zoekt een baasje voor 1,4 miljoen euro »

Lees Interacties

Reacties

  1. wetdualclutch zegt

    2 februari 2019 om 11:03

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      2 februari 2019 om 11:05

      @wetdualclutch: Hoeft niet. Je brengt die velgen namelijk ook verder in een elektrische auto als je er mee gaat rijden.

      Login om te reageren
  2. fmgarcia zegt

    2 februari 2019 om 11:13

    Er is toch al niks meer sexy aan een EV. Dus ja gooi die dienbladen maar onder elke nieuwe auto.

    Login om te reageren
    • tenaci zegt

      2 februari 2019 om 11:24

      @fmgarcia: duik even in de subcultuur van Mooneyes, deze velgen hebben niks met EV’s te maken. Ze hangen er toevallig onder om ze kennelijk helpen bij de actieradius. Geloof me, er zijn maar weinig afnemers van Mooneyes die zich daar druk om maken.

      Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        2 februari 2019 om 12:35

        @tenaci: Zal t later even checken. Dichte wielen blijf ik gewoon lelijk vinden. Deze vallen dan nog best mee zelfs.

        Login om te reageren
  3. veloce zegt

    2 februari 2019 om 11:16

    De BX van mijn vader had ze vroeger standaard er op zitten

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      2 februari 2019 om 11:36

      @veloce: Moest ook gelijk aan Citroën denken, zelfs op de Traction Avant en de DS zaten al aerodynamisch ogende velgen of wieldoppen. En bij de GS, CX, BX enXM had Citroën van de gestroomlijnde wielen helemaal een statement gemaakt. Sloot ook naadloos aan op het ontwerp van deze modellen.

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        2 februari 2019 om 11:44

        @moveyourmind:
        Pour vous monsieur
        https://goo.gl/images/QTBESn

        Login om te reageren
        • moveyourmind zegt

          2 februari 2019 om 11:49

          @desjonnies: Oelala, tres sexy!

          Login om te reageren
  4. StijnB zegt

    2 februari 2019 om 11:19

    Matchbox had ze ook begin jaren ’90…

    Login om te reageren
  5. nasty zegt

    2 februari 2019 om 11:22

    Hoe zit het dan met de koeling van de remmen?

    Login om te reageren
    • jmeverts zegt

      2 februari 2019 om 11:36

      @nasty: EV’s remmen toch bijna nooit middels de schijven dus dat zal wel niet zo’n probleem zijn

      Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      2 februari 2019 om 13:02

      @nasty: Ik wist dat er iemand over zou beginnen. Geen probleem zolang je niet op een circuit ronddendert.

      Login om te reageren
  6. rolov zegt

    2 februari 2019 om 11:22

    En de koeling van de remmen en het remstof dan? Is dat geen probleem nu?

    Login om te reageren
    • shadowbroker zegt

      2 februari 2019 om 11:58

      @rolov: gaat op de motoren al

      Login om te reageren
    • cloverleaf zegt

      2 februari 2019 om 12:06

      @rolov: een ev gebruikt de remmen nauwelijks…

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        2 februari 2019 om 12:52

        @cloverleaf: ah ok ??

        Login om te reageren
    • Onehp zegt

      2 februari 2019 om 15:34

      @rolov: juist goed voor remstof hé

      Login om te reageren
  7. kraakensmaak zegt

    2 februari 2019 om 11:23

    Koelen de remmen zo wel genoeg?

    Login om te reageren
  8. dakarbemo zegt

    2 februari 2019 om 11:24

    Dat Mr. Musk ze niet levert in carrosseriekleur voor een hypermiling price van grofweg 3k is opmerkelijk, lijkt me wel iets wat Teslagelovigen ervoor over hebben.

    Login om te reageren
    • haaren zegt

      3 februari 2019 om 16:15

      @dakarbemo: dat is meer een optie voor audi, bmw en mercedes

      Login om te reageren
  9. mat1980 zegt

    2 februari 2019 om 11:26

    Levert dat geen probleem op qua koeling van de remmen?

    Login om te reageren
    • mat1980 zegt

      2 februari 2019 om 11:29

      @mat1980: oh ik zie dat terwijl ik dit typetje er meerdere mensen beren op de weg zagen.
      Daarnaast is met deze velgen het onafgeveerde gewicht ook een tuk hoger ten opzichte van open velgen.

      Login om te reageren
      • jpoers zegt

        2 februari 2019 om 12:15

        @mat1980: ligt er weer aan hoe ze gemaakt worden. “De spaken” hoeven in dit geval ook minder dik te zijn.

        Login om te reageren
    • bmohnee zegt

      2 februari 2019 om 11:30

      @mat1980: een ev remt voornamelijk op de motor.

      Login om te reageren
  10. moveyourmind zegt

    2 februari 2019 om 11:28

    Kan zo in het rijtje thuis van de flessenlikker en de tandpastatubeknijper…

    Login om te reageren
    • rutger97 zegt

      2 februari 2019 om 12:18

      @moveyourmind: zo’n flessenlikker is toch wel super handig… ;)

      Login om te reageren
      • enjoypunani zegt

        3 februari 2019 om 09:27

        @rutger97: scheelt idd weer brokken voor de hond..

        Login om te reageren
  11. porker zegt

    2 februari 2019 om 11:29

    En de koeling dan, oh wacht al 20x gevraagd. Wil Elon even reageren?

    Login om te reageren
  12. pcooperworks zegt

    2 februari 2019 om 11:29

    Raar dat niemand zich afvraagt hoe dat koeling van de remmen etc zit ;)

    Login om te reageren
    • mrB zegt

      2 februari 2019 om 14:03

      @pcooperworks: maar wist je dan niet dat een ev remt op de motor? De remmen gebruik je nauwelijks!

      Login om te reageren
      • drdre1 zegt

        3 februari 2019 om 01:48

        @mrb: oh? ?

        Login om te reageren
  13. jackyspriet zegt

    2 februari 2019 om 11:31

    Een elektrische wagen remt in sé niet echt veel op de conventionele remmen. Als er geremd wordt is dat de laatste paar meter voor het stilstaan of bij zwaar doorremmen. Voor de mensen die dit overwegen vanwege actieradius zal het oververhitten van de remmen geen probleem zijn lijkt me.

    Login om te reageren
  14. bmohnee zegt

    2 februari 2019 om 11:32

    Koeling van de remmen, help – paniek! Niks aan de hand: een ev remt voornamelijk op de motor – vaak ook nog regeneratief…

    Login om te reageren
  15. wjeurs zegt

    2 februari 2019 om 11:43

    Een paar jaar geleden hebben we met het Green Team Twente nog stilstaande schijven op de velgen gemaakt waar de band omheen draait, voor een nog heter resultaat

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      2 februari 2019 om 11:49

      @wouterjeuring: mooneye spinners? Hoe vet! ?

      Login om te reageren
      • wjeurs zegt

        3 februari 2019 om 22:08

        @tjorque: Was niet voor de looks gelukkig, maar puur voor de aero
        https://www.greenteamtwente.nl/ deze auto dus.

        Login om te reageren
  16. eaudi zegt

    2 februari 2019 om 11:45

    Hoe zit dat eigenlijk met de koeli… oh wacht.
    Ff serieus, naast aerodinamica is rolweerstand ook heel belangrijk. Ook voor niet e-mobielen (kan dat nog steeds geen auto’s noemen). Mijn moderne duitse auto rolt eindeloos en zet de motor dan gewoon uit (dan rij je dus ‘gratis’). Werkt fantastisch. Ook zonder dichte wielen. Het zal dus wel om de combinatie van al die dingen gaan en de ingenieurs hebben hun best daarvoor gedaan. Toch?

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      3 februari 2019 om 01:50

      @eaudi: doe mij ook zo’n auto die eindeloos rolt. ?

      Login om te reageren
  17. desjonnies zegt

    2 februari 2019 om 11:53

    Het nu vergeten Avions (vliegtuigen) Voisin experimenteerde al heel vroeg met stroomlijn en dichte velgen:
    https://goo.gl/images/8h3ZwC
    Evenals Panhard, deze PL17 had een luchtgekoeld 850cc twee cilindertje, maar haalde meef dan 140 km/uur dank zij de extreem doorgevoerde stroomlijn: (en ja dit is een orginele kleur?)
    https://goo.gl/images/2RvHyk

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      2 februari 2019 om 15:36

      @desjonnies: vandaag de dag FIETST men zelfs 140km/h* als men maar genoeg aandacht aan de aero besteedt (en de rolweerstand)…

      *op een vlakke weg hé, voor zij die slim willen doen

      Login om te reageren
  18. dirkv zegt

    2 februari 2019 om 11:58

    Doe mij ook maar zo’n eindeloos rollende auto, lijkt me ideaal in Nederland met al die files.

    Login om te reageren
  19. cloverleaf zegt

    2 februari 2019 om 12:07

    Fuctioneel mooi is ook mooi! Kijk maar naar Shione Cooper

    Login om te reageren
  20. morph zegt

    2 februari 2019 om 12:10

    Combineer dit met zo’n Fantasma owl imaging solution en je bent de king.. https://www.youtube.com/watch?time_continue=39&v=GsTLdC41zW8

    Login om te reageren
  21. jpoers zegt

    2 februari 2019 om 12:18

    En nu nog langs die creatieve Rus van laatst (met die optische vekgen op zijn range rover) die plakt er wel een tof velgdesign op. Valt mij wel tegen waarom we niet gewoon weer met dichte wielkasten gaan rijden.

    Login om te reageren
    • BaRa zegt

      2 februari 2019 om 14:05

      @jpoers: ik ben alvast voor. Dit soort van ontwerpen met een dichte wielkast heeft een frisheid die maar niet lijkt te verdwijnen.

      https://www.google.com/url?sa=i&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwi4soWqjp3gAhVJbFAKHc5aABYQjRx6BAgBEAU&url=http%3A%2F%2Fwww.citroenorigins.nl%2Fnl%2Fautos%2Fcx&psig=AOvVaw0K19yKlIIZh9KygXtFtAOc&ust=1549199041020954

      Login om te reageren
      • jpoers zegt

        2 februari 2019 om 14:07

        @BaRa: precies dat, gave strakke lijnen. Geen auto’s met allerlei rare vouwen en hockeystick. Top @bara

        Login om te reageren
  22. str8six zegt

    2 februari 2019 om 12:19

    Dit deden ze al op de zoutvlaktes van Bonneville. Toen er nog échte auto’s gebouwd werden.

    Login om te reageren
    • sirprize zegt

      2 februari 2019 om 13:53

      @str8six: dat staat ook in de tekst, als je die gelezen had…

      Login om te reageren
    • lithiumion zegt

      2 februari 2019 om 19:01

      @str8six: definieer “echte auto’s”?

      Login om te reageren
      • drdre1 zegt

        3 februari 2019 om 01:51

        @lithiumion: https://www.autoblog.nl/nieuws/koop-deze-belly-tank-en-scheur-alle-zoutvlakten-aan-gort-119793

        Login om te reageren
  23. towi1989 zegt

    2 februari 2019 om 12:32

    Lekker handig dat ze ook direct de ventielen verbergen

    Login om te reageren
  24. autopetje zegt

    2 februari 2019 om 12:47

    Ik voorzie meer werk voor car wrappers …..

    Login om te reageren
  25. clk63bs zegt

    2 februari 2019 om 12:58

    Zal wel problemen geven met de koeling. Iemand die mij hier meer over kan vertellen?

    Login om te reageren
  26. Jochempie zegt

    2 februari 2019 om 13:02

    Geen probleem voor de koeling van de remmen. Monteer desnoods een paar remblokken die op hogere temperaturen werken, als je echt gaat jakkeren.

    Login om te reageren
  27. wimof zegt

    2 februari 2019 om 13:40

    Effe ter info, de Audi E-tron is vanaf nu te configureren op de site van Audi.
    Gigantische basisuitrusting (voor Audi) voor een mooie vanaf prijs.

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      2 februari 2019 om 13:49

      @wimof: Stel voor om eens met de Belgische site te vergelijken.

      Login om te reageren
      • monsieurleloure zegt

        2 februari 2019 om 17:20

        @wimof: aflevering van de auto in 2021?

        Login om te reageren
        • wimof zegt

          2 februari 2019 om 17:31

          @monsieurleloure: Neen 5/2019.

          Login om te reageren
          • monsieurleloure zegt

            2 februari 2019 om 18:07

            @wimof: ben benieuwd

            Login om te reageren
  28. fransananas zegt

    2 februari 2019 om 13:55

    Doe mij deze!

    Login om te reageren
  29. fouadski zegt

    2 februari 2019 om 14:17

    Nu even serieus. Hoe zit het met de koeling van de remmen???

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      2 februari 2019 om 14:45

      @fouadski: remmen is angst!!!

      Login om te reageren
      • fouadski zegt

        2 februari 2019 om 14:47

        @kennone: niet als je in België werkt. Dan zijn goede remmen noodzakelijk

        Login om te reageren
        • drdre1 zegt

          3 februari 2019 om 01:52

          @fouadski: het enige wat in Bels noodzakelijk is, is een goed wegdek. ?

          Login om te reageren
  30. maxidyne zegt

    2 februari 2019 om 14:31

    Toch niks nieuws? In de jaren ’40 hadden ze die dingen al, met de naam: moon discs.

    Login om te reageren
  31. autodrome zegt

    2 februari 2019 om 15:39

    Als je de banden afdekt dan krijg je er 10% aan effiency bij. Ford had ooit al een concept ib the good old eighties die 1 op 40 reed

    Login om te reageren
  32. Onehp zegt

    2 februari 2019 om 15:44

    “Bij een elektrische auto draait het om twee dingen. De aandrijflijn en de aerodynamica.”

    Rolweerstand niet vergeten. Is je aero goed, dan is de rolweerstand ook grootteorde een kwart van de totale weerstand aan autosnelwegvaart

    Login om te reageren
  33. ghost zegt

    2 februari 2019 om 16:38

    Dit had men in de VS al in de jaren 30 op de zoutvlaktes van Bonneville..

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      3 februari 2019 om 01:54

      @ghost: je bedoelt toen ze nog échte auto’s maakten?

      Login om te reageren
  34. bmwfreak038 zegt

    2 februari 2019 om 16:50

    Wat ik me afvraag; hoe zit dat met de remmen?

    Login om te reageren
  35. seba zegt

    2 februari 2019 om 17:53

    Heeft dit geen invloed op de remmen dan? ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North