• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Volkswagen Polo GT wil je echt NIET

Auteur: Dizono, gepost 30 mei 2016 om 07:28 – 48 Reacties

Afbeelding Deze Volkswagen Polo GT wil je echt NIETAfbeelding Deze Volkswagen Polo GT wil je echt NIETAfbeelding Deze Volkswagen Polo GT wil je echt NIETAfbeelding Deze Volkswagen Polo GT wil je echt NIETAfbeelding Deze Volkswagen Polo GT wil je echt NIETAfbeelding Deze Volkswagen Polo GT wil je echt NIETAfbeelding Deze Volkswagen Polo GT wil je echt NIETAfbeelding Deze Volkswagen Polo GT wil je echt NIET

Volkswagen Polo GT met iets extra's
Kekke striping, 125 pk, zeventraps DSG en historisch verantwoorde ruitjesbekleding. En toch zal zelfs de meest verstokte VAG-fan op AB deze Polo GT niet willen.

En dat heeft eigenlijk maar één reden:

Volkswagen Polo GT Sedan

Gelukkig zullen we de Polo GT Sedan om dezelfde reden niet krijgen als waarom we hem niet willen. Een wijselijk besluit van VW dus om deze creatie in Rusland te houden. Wat wél leuk is, is de 1.4 TSI met 125 pk en zeventraps DSG. Die zou ook in Nederland mooi het gat kunnen opvullen tussen de 1.2 TSI met 110 pk (of de 1.0 TSI met 75 pk in de driedeurs) en de GTI met 1.8 TSI en 192 pk (rijtest). Minder kont, meer power dus.*

*Er was al eens een BlueGT met 1.4 TSI met eerst 140 pk (rijtest) en later 150 pk, maar die is met stille trom uit de prijslijsten verdwenen.

Ook interessant!

  • Volkswagen Polo (2022) rijtest
    Volkswagen Polo (2022) rijtest
  • Vernieuwde Volkswagen Polo
    Vernieuwde Volkswagen Polo alvast een klein beetje verklapt
  • vernieuwde Polo GTI
    Volkswagen Polo facelift is helemaal officieel
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

polo, sedan, Volkswagen

Vorig bericht: « Top Gear nieuwe stijl, wat vonden we ervan?
Volgend bericht: Porsche Exclusive vergrijpt zich aan 718 Cayman S »

Lees Interacties

Reacties

  1. mrrallycross zegt

    30 mei 2016 om 07:31

    Je rijdt toch kompleet voor lul in dit hok met je keke striping

    Login om te reageren
    • E550 zegt

      30 mei 2016 om 08:14

      @mrrallycross: Russen willen altijd iets ‘speciaals’. Daarnaast heb je in Rusland een redelijk grote groep jong volwassenen (18-30) die nieuwe auto’s koopt. De Polo sedan is hier razend populair. Hij wordt gebouwd in Rusland en is daarom een stuk goedkoper dan de hatch.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        30 mei 2016 om 09:16

        @e550: zeg je nou echt dat Rusland zoveel rijker is dan Nederland dat grote groepen jong volwassenen nieuwe auto’s kunnen KOPEN?

        Login om te reageren
        • phdg zegt

          30 mei 2016 om 09:22

          @lekbak: in de Benelux is de gemiddelde leeftijd van autoKOPER nog altijd +50

          Login om te reageren
        • dieselaer zegt

          30 mei 2016 om 09:23

          @lekbak: dat zegt hij niet en dat verschijnsel is grotendeels te wijten aan belastingen.

          Login om te reageren
          • lekbak zegt

            30 mei 2016 om 09:31

            @dieselaer: koopkracht is een zeer belangrijk deel van de rijkdom. Als jong volwassenen daar de koopkracht hebben om nieuwe auto’s te kopen zijn ze daar dus rijker dan hier. Hier is dat namelijk absoluut niet het geval, slechts een uitzondering heeft hier genoeg koopkracht voor een nieuwe auto.

            Login om te reageren
            • erwh zegt

              30 mei 2016 om 10:19

              @lekbak: ik denk dat “kopen” hier een beetje een ongelukkige woordkeus is van @e550 want meestal worden in die regionen auto’s d.m.v. private lease “aangeschaft”. In tegenstelling tot NL waar we (nog wel) vaak sparen voor een auto en die dan zelf met eigen geld aanschaffen.

              Login om te reageren
              • E550 zegt

                30 mei 2016 om 22:48

                @erwh: dat wordt juist niet gedaan. In tegenstelling tot Nederland wordt er in Rusland daadwerkelijk gekocht en niet geleased.

        • roppp zegt

          30 mei 2016 om 11:10

          @lekbak: in Rusland wonen 143.000.000 mensen. Die markt is dus totaal niet te vergelijken met NL.

          Login om te reageren
        • kenner zegt

          30 mei 2016 om 11:31

          @lekbak: ze zijn niet allemaal drunk and stupid zoals in die dashcamfilmpjes. Er is ook welvaart, ook al profiteert niet iedereen daarvan

          Login om te reageren
        • E550 zegt

          30 mei 2016 om 22:45

          @lekbak: dat zeg ik niet. Ik zeg dat er in Rusland veel jong volwassen een auto kopen. Leasen kennen ze sowieso niet. De enige die in Nederland nieuwe auto’s kopen zijn inderdaad 50+.

          Login om te reageren
          • lekbak zegt

            31 mei 2016 om 07:57

            @e550: als deze groep daar wel nieuwe auto’s kan kopen en hier niet dan hebben ze dus meer geld. Dat noem ik rijker. Iets wat me verbaast.

            Login om te reageren
            • E550 zegt

              31 mei 2016 om 08:09

              @lekbak: het Europese gedeelte van Rusland (oa Moskou en St. Petersburg) heeft ook best veel geld. Daarnaast is het belasting technisch iets chiller geregeld om een auto hebben. Tot slot zie je daar regelmatig 25-35 jarigen in dikke auto’s (X5, ML etc) rijden. Iets wat je in NL bijna nooit ziet. Zelfs niet in A’dam. Max. een GTE.

              Login om te reageren
    • elias zegt

      30 mei 2016 om 13:38

      @mrrallycross: ben het met je eens maar leer eens typen…. Compleet.

      Login om te reageren
  2. GTI5 zegt

    30 mei 2016 om 07:31

    Gelukkig !

    Login om te reageren
  3. KEV9 zegt

    30 mei 2016 om 07:31

    Smaken verschillen dus.

    Login om te reageren
  4. petrolhead95 zegt

    30 mei 2016 om 07:35

    Polo gt 1.4 is hier toch te koop met 150ps?

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      30 mei 2016 om 07:38

      @petrolhead95: nee. De GTI had voor de facelift een 1.4 TSI met 180 pk, maar die is vervangen door een krachtigere 1.8.

      Edit: Deze Polo BlueGT met 140 pk 1.4 TSI (en later 150) is schijnbaar uit de prijslijsten verdwenen. Jammer…

      Login om te reageren
      • boxergt zegt

        30 mei 2016 om 09:27

        @Dizono: Waarom heb jij wel een edit knop? ?

        Login om te reageren
  5. viezefreddyw zegt

    30 mei 2016 om 07:38

    Door de striping gaat ‘ie veeuul sneller van 0 naar 100 km/u.

    Login om te reageren
  6. rubencarspotter zegt

    30 mei 2016 om 07:39

    Nee, doe maar niet!

    Login om te reageren
  7. mike0709 zegt

    30 mei 2016 om 07:40

    Je begint vol goede moed aan de voorkant, maar als je de achterkant zou zien is het ’t net niet. Zou een beetje als doutzen kroes zijn maar dan met platte billen, ook net niet. Doe mij dit blok maar in een normale polo!

    Login om te reageren
  8. pomoek zegt

    30 mei 2016 om 07:40

    Gezien wat het gebeurd is in Monaco verwacht ik weinig positieve reacties vandaag…?

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      30 mei 2016 om 07:56

      @pomoek: Nu is het hopen op een mooie rijtest vanmiddag om 16:00. Zou mooi zijn als het de Alfa Romeo Giulia betreft, zowel diesel als de QV.

      Login om te reageren
      • ardonjr zegt

        30 mei 2016 om 07:58

        @viezefreddyw: Dat zou inderdaad heel mooi zijn.. :)

        Login om te reageren
  9. meneermandjegtav zegt

    30 mei 2016 om 07:42

    Ik vind die achterkant er niet bij passen.

    Login om te reageren
    • banaan7 zegt

      30 mei 2016 om 07:50

      @meneermandjegtav: Ik vind foto 4 net alsof er een voorkant is gemaakt en een achterkant, die ze dan tegen mekaar geplakt hebben

      Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    30 mei 2016 om 07:43

    hebben wij de 1.4 GT 140pk handbak toch voor?

    Login om te reageren
  11. allesmetturbo zegt

    30 mei 2016 om 08:17

    Ik mis nog wel wat racegaas (+10pk)

    Login om te reageren
  12. pinut187 zegt

    30 mei 2016 om 08:18

    Zou het in zuid Europa wellicht ook nog verkopen. In NL is er geen markt voor maar wij zijn natuurlijk ook maar een heel klein landje.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      30 mei 2016 om 09:20

      @pinut187: En onze uitstoot eisen zijn te hoog VW ;)

      Login om te reageren
  13. borrelnoot zegt

    30 mei 2016 om 08:50

    Met een soort van achterlicht units van de Golf 6 variant?

    Login om te reageren
  14. eelco74 zegt

    30 mei 2016 om 09:04

    Tsi en dsg zijn überhaupt de toverwoorden om een VW te laten staan. Toch wel tof van VW om aan die markten ook te denken.

    Login om te reageren
    • leeno zegt

      30 mei 2016 om 10:02

      @eelco74: de procentuele problemen van een dsg-bak is hetzelfde als een conventionele automaat met koppelomvormer dus hij is niet minder betrouwbaar. Er rijden gewoon ontzettend veel DSG’s rondt en daarom lijkt het probleem groter. Volgens de DSG dokter is een DSG een knap en stevig staaltje techniek die problemen heeft met de standaard software om het verbruik te drukken met vroegtijdige slijtage van de koppeling als gevolg. En de laatste TSI’s zijn ook probleemloos. Gr

      Login om te reageren
  15. ThomasBol zegt

    30 mei 2016 om 09:18

    Ik wil hem wel! Een van de afwijkende VAG’s ten opzichte van de andere VAG’s, ha!

    Login om te reageren
  16. lekbak zegt

    30 mei 2016 om 09:19

    Polo sedan, eigenlijk heel erg logisch. Dit zal een stuk stiller kunnen zijn op de snelweg en ook nog zuiniger. Ik vind het ook niet eens lelijk trouwens. Jammer dat sedans zo verrekte onpraktisch zijn…

    Login om te reageren
  17. bietje zegt

    30 mei 2016 om 09:21

    BMW 1M killer !

    Login om te reageren
  18. rufctr01 zegt

    30 mei 2016 om 09:23

    Wat een lelijk ding?

    Login om te reageren
  19. JaxDryke zegt

    30 mei 2016 om 09:30

    Ik ben zeker de enige, dan wel één van de weinigen die ‘m wél mooi vindt? Ik heb een ’11 polo gehad, Fijne bak, maar niet al teveel ruimte in de achterbak. Deze maakt het goed.
    Aan de andere kant, de hatchback heeft gewoon zo’n lekkere uitstraling..
    Moeilijk…..

    Login om te reageren
    • reistje zegt

      30 mei 2016 om 11:17

      @JaxDryke: Zou mij niet verbazen als dat ook tegenvalt. Tenminste dat is mijn ervaring van hatch vs sedan.

      Login om te reageren
  20. lekkerlinksrijden zegt

    30 mei 2016 om 09:35

    Wat zeg je Rob? Man man man man man

    Login om te reageren
  21. Calimero zegt

    30 mei 2016 om 11:41

    Yes de VW Derby 2.0
    Aan de andere kant;waarom niet. Om de Seat Cordoba (sedan) hoorde je nooit iemand en dat was toch het rechtstreeks zusje van de Polo destijds.

    Login om te reageren
  22. Esprit_de_Flandre zegt

    30 mei 2016 om 12:57

    Niet zo mis toch, met kontje?

    Niet dat ik ‘m zou willen, maar voor een kleine sedan ziet het er ook niet zo afsschuwelijk uit…

    Login om te reageren
  23. henkp1 zegt

    30 mei 2016 om 13:01

    Ik hoef sowieso geen Polo, niks van vag feitelijk. En dat ligt meer aan het bedrijf dan aan de auto’s. Op zich is deze auto niet onaardig. Wat ik altijd zo apart vind, is dat veel reageerders niet van sedans houden, maar toch kwijlen bij een A4, 3-serie, C-klasse ofzo. En zelfs bij de A3-limo. Waarom dan niet bij de niet-‘premiums’?

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      30 mei 2016 om 18:10

      @henkp1: De sedan is soms dan wel mooier (A3, C-klasse) dan de station/hatchback, maar niet zo praktisch en soms ook minder aantrekkelijk in de lease; meeste mensen kiezen dan toch voor gebruikersgemak ipv stijl … Premium of niet, maakt niet zo heel veel uit, denk eerder dat het gaat om een echt aansprekend ontwerp of niet. Als ik zelf kijk naar b.v. een Passat of Superb, dan acht ik die in sedan/station vrijwel gelijk qua uitstraling.

      Login om te reageren
  24. demoder zegt

    30 mei 2016 om 13:12

    Ik vind hem helemaal niet zo slecht!! Zou hem best willen hebben zo.

    Login om te reageren
  25. thomasthomas zegt

    30 mei 2016 om 13:37

    Mijn (oudste) oom had vroeger als enige (van heel Nederland) een bordeaux rode Polo sedan. Het is al lang geleden maar van dat stoffige beeld kom je nooit meer vanaf.

    Login om te reageren
  26. Citrofiel zegt

    30 mei 2016 om 17:27

    Vreemd dat die BlueGT is verdwenen. Dat leek me oprecht een heel goed en leuk ding, iets wat ik van geen enkele andere Polo kan zeggen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North