• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Volvo-occasion komt met een mooi verhaal

Auteur: RubenPriest, gepost 26 december 2016 om 14:04 – 49 Reacties

Afbeelding Deze Volvo-occasion komt met een mooi verhaalAfbeelding Deze Volvo-occasion komt met een mooi verhaalAfbeelding Deze Volvo-occasion komt met een mooi verhaalAfbeelding Deze Volvo-occasion komt met een mooi verhaalAfbeelding Deze Volvo-occasion komt met een mooi verhaalAfbeelding Deze Volvo-occasion komt met een mooi verhaal

Volvo
Praktisch en eerlijk een auto aanbieden doe je zo.

Een advertentie is zoveel leuker als de aanbieder een (klein) verhaal kan vertellen over zijn of haar bolide. Je komt meer te weten over het voertuig waardoor je sneller kunt oordelen of het de occasion van je dromen is. Bij sommige verhalenvertellers krijg je overigens eerder nachtmerries dan een goed gevoel, maar dat terzijde.

Deze Volvo 240 uit ’93 heeft (vermoedelijk) 291.000 gelopen en heeft dus genoeg van de wereld gezien. Dat wordt duidelijk uit het verhaal van de aanbieder. Het stuk blik op vier wielen en een kenteken komt een beetje tot leven wanneer de adverteerder over de historie schrijft.

Wij zijn de derde eigenaar. De eerste eigenaar -een arts- heeft 11 jaar in deze auto gereden. Volgens de nog aanwezige facturen en de historie middels de OVI, is de auto in Londen op naam gezet. Na daar enkele maanden te hebben rondgereden is overgestoken naar Nederland. De tweede eigenaar heeft 2 jaar met de auto rond en in Den Haag gereden.

De aanbieder blijkt nog goudeerlijk ook. Hij geeft toe dat de 240 niet in een beste staat verkeerd. Zo kom je niet voor vervelende verrassingen te staan bij een eventuele bezichtiging. Ook heeft de station wat deukjes opgelopen. “Had de auto maar geen Volvo moeten worden”, aldus de adverteerder. Over de huidige kilometerstand bestaan wat twijfels.

Ik denk dat er nu zo’n 3 ton opstaat. Op de teller staat 271000, maar het tandwieltje van de teller is -zoals bij de meeste 240’s- afgebroken. Vervangen schijnt niet moeilijk te zijn. Ik heb me er niet aan gewaagd….lees: twee linkerhanden….

Ook over de prijs heeft de aanbieder wat te zeggen. Hij nuanceert de vraagprijs van 2.000 euro door te zeggen dat het nog steeds een goede auto is. De auto gaat weg omdat deze naar eigen zeggen te weinig wordt gebruikt. “Dat scheelt ons weer zo’n 100 euro pm (wegenbelasting, verzekering en parkeervergunning…)”, schrijft de Volvo-rijder.

Met dank aan Henk Peter voor de tip!

Ook interessant!

  • Dit is de lekkerste Volvo S60 van Marktplaats
  • Waan je een koning in deze achtpersoons Volvo occasion
  • Dit is de dikste Volvo C30 van Marktplaats
  • Marktplaats ziet vraag toenemen naar occasion zoektocht
    Marktplaats ziet aantal occasion zoektochten stijgen!

Nieuwste artikelen

  • Deze Lamborghini Temerario gooit zijn accu's in de prullenbak
    Deze Lamborghini Temerario gooit zijn accu’s in de prullenbak
  • Dynamische walrus zet indrukwekkend record neer
    Dynamische walrus zet indrukwekkend record neer
  • Verpest je Revuelto voor enkele tienduizenden euro's
    Verpest je Revuelto voor enkele tienduizenden euro’s
  • Meer dan 16.000 C3's en DS3's staan met stof op de oprit
    Meer dan 16.000 C3’s en DS3’s staan met stof op de oprit
FacebookTweetPinLinkedIn

240, marktplaats, occasion, station, Volvo, youngtimer

Vorig bericht: « De toekomst van autofabrikanten
Volgend bericht: Welke gekke Brit rijdt hier met een tank door een muur? »

Lees Interacties

Reacties

  1. fconderkantlat zegt

    26 december 2016 om 14:07

    zit er nou een dier achter de grille?

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      26 december 2016 om 15:43

      @arashrsf: Een eland

      Login om te reageren
    • bmwm3gtr zegt

      26 december 2016 om 23:06

      @arashrsf: een toeterolifant

      Login om te reageren
  2. reaperunique zegt

    26 december 2016 om 14:09

    Het is knap dat er zo lang mee gereden kan worden, maar het lijkt me echt niet meer aangeraden om met zoiets op de baan te rijden. Het zuipt gelijk zot, verschrikkelijk vervuilend, verouderde techniek, minder veilig(?).

    Login om te reageren
    • O plaat zegt

      26 december 2016 om 14:24

      @reaperunique:
      Dat kan je over elke klassieker zeggen, lol heet zo iets, dergelijke mensen noemen hun eigen auto liefhebbers. En dan beginnen ze websites als autoblog om weetjes en nieuws te delen aan andere liefhebbers… Welkom!

      Login om te reageren
      • reaperunique zegt

        27 december 2016 om 12:38

        @shiva: Daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht (met name omdat ik er zelf niet de lol van inzie, maar goed). Ieder zijn plezier en als de eigenaar hier plezier aan beleefd doet hij maar. Echter blijf ik me toch afvragen hoe het zit met de uitstoot van dit soort oudere wagens t.o.v. zeg maar een nieuwere Volvo type S60 of zelfs S90.

        Login om te reageren
    • Tuono zegt

      26 december 2016 om 14:33

      @reaperunique: Ga er maar eens mee rijden, het rijdt heerlijk.
      Onthaastend, enorm overzicht, gevoel van degelijkheid. Iets dat in veel moderne auto’s mist.

      Login om te reageren
      • 240volvo zegt

        26 december 2016 om 16:06

        @Tuono: zeer zeker

        Login om te reageren
      • estoque zegt

        27 december 2016 om 17:34

        @Tuono: eens!

        Login om te reageren
    • reistje zegt

      26 december 2016 om 14:40

      @reaperunique: Ik kan nog steeds niet geloven dat mensen veilig en vervuilend als argument hebben om een auto niet te kopen. Zuinig zal het niet zijn inderdaad, maar die verouderde techniek is relatief simpel en daarmee ook degelijk.

      Login om te reageren
      • fanboy zegt

        27 december 2016 om 10:09

        @reistje: Wat is daar moeilijk aan te begrijpen? Misschien wil iemand niet meteen met z’n gezin begraven worden als hij een ongeluk heeft? Wat is er mis met een nieuwere auto kopen vanwege veiligheid?

        Nu zijn Volvo’s meestal wel relatief veilig voor hun tijd, maar voor dit geld kun je ook een nieuwere auto kopen die veiliger is (puur vanwege vooruitgang in tijd)

        Login om te reageren
    • rikus zegt

      26 december 2016 om 14:52

      @reaperunique: Echt verschrikkelijk vervuilend ja. Bah. Zoals elke auto. Gelukkig hebben wij een leuke Batavus in de schuur staan.

      Login om te reageren
    • kennone zegt

      26 december 2016 om 15:49

      @reaperunique: Niet mee eens. Best zuinig zoang je niet over de 120 gaat. Als je wilt kan je 10 jaar door karren zonder onderhoud. Scheelt weer een berg met geld. En deze auto’s blijven to ch wel rijden. Vervuilend zal niet veel meer zijn dan een moderne waggie als je er een hebt met KAT. De verouderde techniek is beter dan de nieuwe. Simpel en kan niet stuk. Gaat het toch stuk dan kan je zonder problemen gewoon verder rijden. Minder veilig? Bij mijn eerste 240 is een keer een ambulance met spoed naar binnen geklapt. Ambulance was compleet afgeschreven en mijn 240 had amper plaat schade en een afgeschreven bumper.

      Kort om goeie deal! Kan nog makkelijk 3ton bij. En zo’n bak rijd echt zalig!, Ooust in een klap door naar Romen mee gereden. Niet 1 moment last van mijn rug of kont gehad. en echt een king of the road gevoel. Probeer dat maar eens te krijgen in een golf

      Login om te reageren
    • lekbak zegt

      26 december 2016 om 20:09

      @reaperunique: wat is veiligheid? Deze auto’s zijn zeer stevig gebouwd en je ziet alles. Dat laatste is nogal een dingetje bij moderne auto’s. Ik bots namelijk het liefst helemaal niet…

      Login om te reageren
    • mout zegt

      27 december 2016 om 13:06

      @reaperunique: Je kan het natuurlijk van veel auto’s zeggen, maar het is wel merkwaardig om het nu net van de 240 te zeggen. De 240 is namelijk de auto die zo’n goed veiligheidsconcept had, dat de Amerikaanse veiligheidswetgeving er jarenlang op is gebaseerd. Zaken zoals die lelijke bumpers die Europese merken moesten toevoegen bij export naar Amerika, maar ook de wegvouwende stuurkolom, de rol van het motorblok bij aanrijdingen (onder de inzittenden schuiven ipv erin), zichtbaarheid van opzij van richtingaanwijzers: Hier komen ze vandaan. Nog ergens rond 2010 had een verzekeraar uitgezocht in welke auto nu gemiddeld de inzittenden het minste medische schade hadden na een aanrijding, en kwam de 240 daar als eerste uit.
      Tot vandaag toe mede om deze reden een populaire auto in de Zweedse rally-scene. Trek Volvo 240 crash maar eens door youtube.

      Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    26 december 2016 om 14:12

    Typische auto voor een roadtrip. Verder hoef ik er niets mee.

    Login om te reageren
  4. thomasthomas zegt

    26 december 2016 om 14:13

    Rachid op Kerstverlof?

    Login om te reageren
    • dirkiii zegt

      26 december 2016 om 15:13

      @thomasthomas: hij heeft 2 dagen vrij genomen.

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        26 december 2016 om 21:26

        @dirkiii: anticiperend op de naam @rachid, viert onze ‘marktplaats speurder’ misschien wel helemaal geen Kerst…

        On topic: lompe bak, wegligging van een baksteen op een zeephelling. dito stroomlijn, 5 cilinder (lees: heerlijke roffel) onder de kap en gebouwd om een atoomoorlog te weerstaan. Kortom: (h)eerlijke kar. Jammer dat -ie al weer verkocht lijkt te zijn, want de advertentie is verdwenen.

        Login om te reageren
        • volvo-s60-adept zegt

          27 december 2016 om 00:28

          @RRRobert: vijfcilinder? Nee, deze nog niet hoor… en verkoper gaf aan ‘m toch zelf te willen houden.

          Login om te reageren
  5. elemento zegt

    26 december 2016 om 14:25

    Ik.als volvo rijder (xc60 en nieuw xc90) blijf dit ding lelijk vinden…. maar wat een ooersterke auto die niet kapot te krijgen is.

    Login om te reageren
    • draadloos zegt

      26 december 2016 om 17:12

      @elemento: dan ben je geen echte volvo rijder

      Login om te reageren
    • estoque zegt

      27 december 2016 om 17:40

      @elemento: hij heeft iets weg van het “countach-syndroom”: mooi van lelijkheid. Ik heb 3 240’s (245, 242 en 245) en afhankelijk van de hoek dat je naar de auto kijkt, zijn ze gewoon lelijk. Maar als je blijft kijken, kun je ook nog mooie dingen herkennen.

      Login om te reageren
  6. meneer zegt

    26 december 2016 om 14:26

    Is een eerlijke advertentie gelijk een mooi verhaal?

    Login om te reageren
  7. vonklausenburg zegt

    26 december 2016 om 14:29

    Kopen en nooit meer wegdoen.

    Login om te reageren
  8. cvoo zegt

    26 december 2016 om 14:35

    Altijd fijn als mensen eerlijk zijn over het door hen aangeboden product! Deze Volvo occassie vond ik ook wel mooi: http://link.marktplaats.nl/m1118591075?utm_source=android_social&utm_medium=social&utm_content=app_android&utm_campaign=socialbuttons

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      26 december 2016 om 15:56

      @cvoo:

      “VOL OPTIES” om vervolgens GEEN schuifdak te hebben ??

      Charlatans dus ..

      Login om te reageren
      • cvoo zegt

        26 december 2016 om 16:45

        @lincoln: Hahah deze adverteerder is iets minder oprecht idd. De term VOL of FULL OPTIONS wordt naar mijn idee veel te vaak (onterecht) gebruikt…

        Login om te reageren
  9. ej20g zegt

    26 december 2016 om 14:36

    Een 240 met ongeveer 3 ton op de klok. Gewoon kopen dat ding, je hoeft alleen even te checken voor roest en verder blijft dat ding toch wel lopen. Pure karakterbakken die dingen.

    Login om te reageren
  10. lincoln zegt

    26 december 2016 om 15:04

    Zo zo .. een heuse arts nog wel ..
    En een hele zwik documentatie waar je geen flikker mee kan ..

    Yep .. hij weet donders goed dat Volvo kopers vermoeiende lui zijn ..

    Login om te reageren
  11. volvo-s60-adept zegt

    26 december 2016 om 15:24

    Zo, bod gedaan. Misstaat niet naast de V70R

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      26 december 2016 om 15:47

      @volvo-s60-adept:

      Echt .. hoe moeilijk kan het zijn ??

      Ga langs ..
      Trap tegen de banden ..
      Leg 15 bankies neer ..
      Vraag daarna of hij de beleefdheid kan opbrengen om em vol te tanken ..
      Drink nog effe een bakkie ..
      Bedank voor de gedane zaken ..
      En ga naar huis ..

      5 minuten werk allemaal ..

      Login om te reageren
      • draadloos zegt

        26 december 2016 om 17:13

        @lincoln: heb jij een looie pijp?

        Login om te reageren
    • kennone zegt

      26 december 2016 om 15:51

      @volvo-s60-adept: Heb ook een mooi exemplaar tekoop staan. Mocht je interesse hebben

      Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      26 december 2016 om 19:47

      @volvo-s60-adept: V70R, wat een prachtig ding is dat! zou ik graag als eerste auto willen, maar ik gok dat dat niet te verzekeren is door een 18 jarige.

      Login om te reageren
      • volvo-s60-adept zegt

        27 december 2016 om 00:26

        @gwnbmw: als er al verzekeraars zijn die een 18-jarige met zo’n auto willen dekken. Maar doe een belrondje zou ik zeggen, maar reken op een torenhoge premie.

        Login om te reageren
    • volvo-s60-adept zegt

      26 december 2016 om 20:01

      @volvo-s60-adept: verkoper meldt tot inkeer gekomen te zijn en de auto toch zelf te houden. Zonde, een leuke auto in het ‘voor-erbij-budget’.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        26 december 2016 om 20:39

        @volvo-s60-adept:

        Gewoon een slappe zakkewasser dus ..

        Login om te reageren
  12. desjonnies zegt

    26 december 2016 om 16:10

    Met precies zo een station over de kop geslagen, ik wist meteen waarom ze zo veilig zijn, dat heb je gruwelijk hard nodig wegens het gebrek aan wegligging.
    Ik had vette pech met de donkergroene nagelnieuwe Zweedse, ik week op snelheid vrij heftig uit voor een voorligger, de kont kwam net uit een overdwarse hobbel omhoog en was te licht, ik met 140 dwars over de snelweg glijden en sturen waar ik heen wilde, het ging echt goed, alleen was de weg drie meter te smal, het rechtervoorwiel hapte de vette klei in de berm en ‘ t was beurt met de koopman.
    Nooit meer een Volvo gekozen, maar gelijk voor een Laguna 2 liter gegaan en dat reed gewoon veel beter en was net twee weken op de markt. Je mag het niet zeggen, maar dat was gewoon een betere wagen dan die antieke Volvo met zijn dansende starre achteras.

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      26 december 2016 om 16:45

      @desjonnies: wegligging en 240 in één zin. Je ziet het niet vaak, ook al is het in negatieve zin. Nee, als je een relatief strak sturende Volvo wil ben je met een 850 echt beter af. Maar stevig joh, zo’n 240. Dat dan weer wel.

      Login om te reageren
      • mr240 zegt

        26 december 2016 om 19:02

        @ej20g: Met wat kleine aanpassingen is het een wereld van verschil. De mijne heeft een verlaging van 4 cm, plattere banden en stabilisatorstangen van een Turbo. Ik durf er harder te bochten mee om dan met veel modern spul.

        Login om te reageren
        • ej20g zegt

          26 december 2016 om 21:07

          @mr240: het hangt allemaal af van je referentiekader. Een vriend van mij heeft een 245 met ook een 4 cm verlaging en breder rubber. Dat rijdt inderdaad lang niet verkeerd, maar ik kom uit een 850 met schroefset, 17″ velgen, een veerpootbrug vóór en een chassisbrug achter. Geen vergelijk dus.

          Ik ben er overigens zeker van dat het 240 chassis bakken met potentiëel heeft.

          Login om te reageren
          • lekbak zegt

            27 december 2016 om 05:57

            @ej20g: een 240 heeft achterwielaandrijving dus daar is altijd wel wat van te maken want je hebt een gunstiger gewichtsverdeling.

            Login om te reageren
    • draadloos zegt

      26 december 2016 om 17:15

      @desjonnies: paar onderdelen van de turbo eronder, en de wegligging is gelijk beter

      Login om te reageren
  13. Rob zegt

    26 december 2016 om 17:39

    Van een heuse arts!
    Gelukkig maar, want als ie van een timmerman was had ik hem echt niet gekocht hoor…..

    Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      26 december 2016 om 19:24

      @Rob: ik juist wel. Ik heb graag een kofferbak vol met zaagsel en die helemaal is beschadigd door alle zagen, hamers, spijkers en wat al niet meer. De geur van zware Van Nelle lekker in de dakhemel icm de doorgezwete stoelen, heerlijk..

      Login om te reageren
    • lekbak zegt

      26 december 2016 om 20:12

      @Rob: groot gelijk. Die arts heeft het namelijk nooit nodig gevonden om met spoed en koude motor naar een patiënt te gaan. Die timmerman doet niet anders…

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      26 december 2016 om 20:38

      @rob:

      Timmerlui hebben geen respect voor mechaniek ..
      En artsen peilen altijd olie ..

      Login om te reageren
  14. bofkont zegt

    26 december 2016 om 20:34

    Vreselijk hok, brrrr.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North