• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze VW Golf 7 overleefde een popnagel-drive-by

Auteur: sir_smokalot, gepost 16 december 2015 om 08:50 – 58 Reacties

Afbeelding Deze VW Golf 7 overleefde een popnagel-drive-byAfbeelding Deze VW Golf 7 overleefde een popnagel-drive-byAfbeelding Deze VW Golf 7 overleefde een popnagel-drive-byAfbeelding Deze VW Golf 7 overleefde een popnagel-drive-byAfbeelding Deze VW Golf 7 overleefde een popnagel-drive-byAfbeelding Deze VW Golf 7 overleefde een popnagel-drive-byAfbeelding Deze VW Golf 7 overleefde een popnagel-drive-byAfbeelding Deze VW Golf 7 overleefde een popnagel-drive-by

OpperpetjesGolf
Got a purple heart for war, and I ain’t never left the city.

De BOVAG wil dat je je kentekenplaat vastnagelt (tegen diefstal), maar tuners hebben een heel andere bestemming voor de popnagels: je wielkasten.

Onze Japanse medemens houdt er soms in onze ogen wat aparte gewoontes op na. Zo doen ze op het eiland dingen met levende inktvissen, wormen en insecten die niet meteen in ons zouden opkomen, en zien ook de entertainmentshows op TV er iets anders uit dan hier. Dat wil niet zeggen dat we afwijzend tegenover alles staan, de nobele kunst van het driften hebben we bijvoorbeeld keihard in de westerse wereld geïmporteerd.

Ook de Japanse autocultuur kan voor sommigen wat extreem overkomen, zeg ‘bosozuku’ en ‘oni-camber’ en petrolheads weten voldoende. Bij tuners heerst daarnaast de wil om auto’s tot de max te verbreden. Liberty Walk en Rauh Welt Begriff zijn de bekendste voorbeelden, en als er één Japans schaap over de dam is, volgen er meerdere. Zo besprenkelde de Japanse toverfee de Mercedes CLA met een flinke dosis angel dust, maar ook de Golf 7 is niet veilig.

Tra-Kyoto en Rocket Bunny stuurden de nieuwste Golf naar de sportschool, en maken zo een hoop petjes-in-spe erg vrolijk. Het resultaat zie je hieronder. Dik of nik(s)?

Met dank aan HZW voor de tip!

Ook interessant!

  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Video - Golf R maakt kapitale fout bij dragrace
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

golf, golf-7, Rocket-Bunny, tuning, Volkswagen

Vorig bericht: « Dit is de Mercedes-Benz SLC, met AMG turbo-V6 [updated]
Volgend bericht: Nissans V6 twin-turbo (405 pk) is perfect voor de nieuwe ‘Z’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. sudsprint zegt

    16 december 2015 om 08:56

    In het blauw vind ik het wel dik.

    Login om te reageren
  2. DennisS65B40 zegt

    16 december 2015 om 08:56

    Zo valt een Golf tenminste wel op… Vraag me af of die rolkooi aan effectiviteit inboet, nu dat die zo ‘laag’ is gemonteerd, het dak kan dus wel een stuk indeuken. En aquaplaning is zo’n breed ding niet vreemd.

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      16 december 2015 om 09:08

      @audir8v10: ben geen rolkooi specialist maar de boogconstructie is natuurlijk wel heel sterk. Het dak deukt wellicht in maar de passagiers voorin zijn denk ik goed beschermd, mits de rolkooi verder natuurlijk goed geconstrueerd is…

      Login om te reageren
      • DennisS65B40 zegt

        16 december 2015 om 09:44

        @pomoek: en de inzittende(n) niet langer zijn dan 1.85m ;-)

        Login om te reageren
    • sportevo zegt

      16 december 2015 om 09:46

      @audir8v10: Aan de achterkant van een auto loopt de rolkooi altijd wel naar beneden. De rolkooi is er voor bedoeld om de berijder (en in sommige gevallen ook de passagier) te beschermen maar niet om het dak teveel in te laten deuken. Aan de voorzijde zit hij inderdaad wel laag maar zolang de bestuurder maar onder de kooi zit, is daar geen probleem. Persoonlijk zou ik de kooi hoger willen hebben. Dan heeft een lange rijder geen probleem en instappen gaat ook makkelijker.

      Vroeger was er wel een probleem op Zandvoort in de Seat Cupra Cup. Die kooi was ook te laag in de auto gemonteerd en dat gaf wat problemen voor de langere rijders die er met hun helm bovenuit staken: http://mobiel.autosport.nl/news/9206 .

      Login om te reageren
    • mikkeloentje zegt

      16 december 2015 om 10:41

      @audir8v10: Heeft de breedte van een auto iets te maken met aquaplaning?

      Login om te reageren
      • DennisS65B40 zegt

        16 december 2015 om 10:45

        @mikkeloentje: de brede/getrokken banden

        Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      16 december 2015 om 11:20

      @audir8v10: oogt wat raar ja. Idealiter verbind je een kooi met de dakstijlen, het dak op zich heeft alleen de functie je bolletje droog te houden :) Dus als ie lager is maakt het niet veel uit. Daarbij: hoe korter de buizen, des te stijver de kooi! En praktisch is een kooi nooit…

      Login om te reageren
    • Gulli zegt

      16 december 2015 om 13:32

      @audir8v10: Zorgt een rolkooi niet ook voor meer stijfheid van de koets?

      Login om te reageren
  3. e4350 zegt

    16 december 2015 om 08:57

    Blauw: dik
    Goud: afschuwelijk

    Login om te reageren
    • Tonnie zegt

      16 december 2015 om 09:22

      @e4350: komt denk ik ook door de stickers, geeft allemaal een wat racy gevoel.

      Login om te reageren
  4. 964yellowbird zegt

    16 december 2015 om 09:01

    Ziet er goed uit! Helaas uit het wel een golf..

    Login om te reageren
    • 964yellowbird zegt

      16 december 2015 om 09:01

      @964yellowbird: helaas blijft*…

      Login om te reageren
    • ronnys zegt

      16 december 2015 om 09:23

      @964yellowbird: Volgens mij moet je dat juist omdraaien :)

      Het ziet er niet uit en ach het geeft niet want het is toch maar een Golf!

      Verbreden kan wel mooi zijn, maar zo los popnagelen vind ik maar niks.

      Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    16 december 2015 om 09:01

    Het past gewoon totaal niet bij zo`n golf, echt gewoon helemaal niet. Terwijl het op een Supra juist heel dik is. Gewoon niet doen.

    Login om te reageren
  6. sportstand zegt

    16 december 2015 om 09:04

    Alleen de kleur is goed

    Login om te reageren
  7. MARS zegt

    16 december 2015 om 09:05

    Mwaa, doe maar niet..

    Login om te reageren
  8. pomoek zegt

    16 december 2015 om 09:11

    Als ik het goed heb mag je in Nederland (Europa?) niet zomaar je auto verbreden, de wielen mogen niet buiten de wielkasten steken. Met die uitgebouwde wielkasten voorkom je dit natuurlijk. Maar dan blijf ik me nog afvragen of zoiets wel is toegestaan in Nederland. Ik zie inderdaad een hoop Sjonnies wel in staat om eigenhandig dit in de schuur achter het huis voor elkaar te boksen en daar de weg mee op te gaan…

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      16 december 2015 om 09:40

      @pomoek: je hebt dan ook te maken met het feit dat je de spoorbreedte van je auto maar beperkt mag verbreden. Terecht overigens.

      Wielkastverbreding van 10 cm per kant en dan de velgen ook 10 cm mee opschuiven, dat mag dus niet.

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        16 december 2015 om 09:47

        @escort77: True maar als je band ook nog 10cm breder naar binnen wordt zit je effectief op dezelfde breedte ;)

        Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      16 december 2015 om 09:46

      @pomoek: volgens mij mag er helemaal niets uit de kas steken, reden waarom je soms kleine kunststof lipjes aan een spatbord ziet. Heb daarbij een 206 in gedachten, weet niet zeker. Buiten dat mag je spoorbreedte 4% afwijken tov wat in je typegoedkeuring staat.

      Login om te reageren
      • garp zegt

        16 december 2015 om 11:00

        @davelepeef: da’s echt veel. Dat betekent dat je per meter spoorbreedte 4 cm aan spacers mag toevoegen. Of bredere velgen. Je zit al gauw aan 150+ spoorbreedte dus minimaal 3cm per kant.

        Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          16 december 2015 om 11:11

          @garp: 3cm is niet veel hoor, als je een bredere velg neemt zit je al snel 10mm naar buiten mits je offset gelijk blijft. Vaak hebben sportvelgen een lagere offset wat nog wat extra ‘uitzet’. Zal ’s zoeken of het klopt…

          Login om te reageren
        • bergmm zegt

          16 december 2015 om 11:40

          @garp: klopt ook wel, diet typegoedkeuring gaat bijna altijd van de instap uitvoering uit van een model. ..

          Login om te reageren
          • davelepeef zegt

            16 december 2015 om 12:32

            @bergmm: typegoedkeuring geldt voor iedere motorisering lijkt me? Ivm uitstoot voorbeeld al. Maar we dwalen af ;)

            Login om te reageren
            • bergmm zegt

              16 december 2015 om 21:30

              @davelepeef: van bijna alle Golf5 gebaseerde type weet ik dat op de gti en de bluemotion na alle breedtes hetzelfde zijn. De gti ivm. Vermogen/remmen in verhouding met wielmaat en voor de eco-auto’s ivm. Aparte goedkeuring voor subsidie. ik dwaal te veel af ja..

              Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          16 december 2015 om 12:37

          @garp: ff gegoocheld, ik vind 2% – I was wrong!

          Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      16 december 2015 om 09:50

      Ik reed gisteren nog achter een 1M die zijn wielen beduidend breder in de (eveneens verbrede) kasten had staan. Je zal er wel mee wegkomen..

      Login om te reageren
  9. cpp1 zegt

    16 december 2015 om 09:21

    @pomoek: het profiel van de band dient binnen de carrosserie te blijven, het wiel zelf mag echter wel iets uitsteken zover ik weet. Je hebt namelijk mensen die het mooi vinden om een smalle band om een relatief brede velg te monteren, zo staat de band extreem schuin op de velg.

    Login om te reageren
  10. ronnys zegt

    16 december 2015 om 09:25

    Zeg ‘bosozuku’ en petrolheads weten voldoende.

    Schijnbaar was ik geen petrolhead, want het zei mij helemaal niets en na een zoek opdracht wou ik dat dat zo gebleven was.
    Wat hebben sommige mensen rare ideeën.

    Login om te reageren
  11. matthijs_vangarderen zegt

    16 december 2015 om 09:26

    De gele versie lijkt veel op een megane, niet dat ‘ie daar lelijker van wordt, Hij is wel heel erg dik! Hebben!

    Login om te reageren
  12. volvologisch zegt

    16 december 2015 om 09:44

    overleefd, overleefd…… ik vind toch dat hij aardig gehavend uit de strijd is gekomen!

    Login om te reageren
    • maarteno zegt

      16 december 2015 om 09:56

      @volvologisch: overleven is in deze inderdaad een groot woord! :P

      Login om te reageren
  13. tt123 zegt

    16 december 2015 om 09:54

    Die rolkooi lijkt net een 911

    Login om te reageren
    • piwie zegt

      16 december 2015 om 09:59

      @tt123: Hij heeft een 911 ingeslikt denk ik ;)

      Login om te reageren
  14. clarkson zegt

    16 december 2015 om 09:55

    Dit is toch een grapje? Ik neem aan dat ze dit niet gaan verkopen.

    Die velgen zijn best cool eigenlijk..

    Login om te reageren
    • garp zegt

      16 december 2015 om 11:03

      @clarkson: voor de oudjes (waaronder ik) die heimwee hebben naar jaren ’80 rallye auto’s ;-)

      Login om te reageren
      • clarkson zegt

        16 december 2015 om 11:10

        @garp: Je bedoeld te zeggen dat je last hebt van een midlifecrisis?

        Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          16 december 2015 om 11:24

          @clarkson: waarschijnlijk eerder dat de raceauto’s uit de jaren 70/80 tot de wreedste wagens ever behoren. Rauw en ongemanierd, dat geeft deze Golf z’n aantrekkingskracht :)

          Login om te reageren
          • garp zegt

            16 december 2015 om 12:04

            @davelepeef @clarckson: beide ;-)

            Login om te reageren
            • clarkson zegt

              16 december 2015 om 12:57

              @garp: Haha gesnapt!

              Nee hoor je heb gelijk. De rally wagens van toen waren wel heel erg gaaf. Het hele rallyracen was toen veel leuker eigenlijk.

              Login om te reageren
  15. FlighTom zegt

    16 december 2015 om 09:58

    Gelukkig zijn het maar renders.

    Login om te reageren
  16. rufctr01 zegt

    16 december 2015 om 10:02

    Ik vind het een kopie van RWB, de spatbordverbredertunert die Porsches onder handen neemt.

    Login om te reageren
    • toshtie zegt

      16 december 2015 om 11:48

      @rufctr01: rocketbunny doet het ook al een tijdje. Misschien ook iets “beschaafder” als je het zo kan noemen

      Login om te reageren
  17. spykerboy zegt

    16 december 2015 om 10:05

    Ik kan maar niet snappen dat mensen die popnagels mooi vinden staan, staat zo lelijk onafgewerkt uit

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      16 december 2015 om 11:13

      @spykerboy: in de racerij plamuren ze ook de nagels niet weg hè? Dat is nou eenmaal de stijl die ze volgen.

      Login om te reageren
  18. erce zegt

    16 december 2015 om 10:11

    Daar moet natuurlijk staan dat een 3D model van een Golf de virtuele drive-by van 3D popnagels heeft overleefd. Dit zijn renders.

    Login om te reageren
  19. henkhupelschoten zegt

    16 december 2015 om 10:15

    Popnagels horen op je kentekenhouder, niet op je bumper!!

    Login om te reageren
  20. toyotafortuner zegt

    16 december 2015 om 10:18

    Tering, als de Japanners zelfs een Golf 7 zo spannend weten te maken. Gewoon nog meer liefde voor de Japanners!

    Login om te reageren
  21. Edge zegt

    16 december 2015 om 10:26

    Vette render hoor!

    Login om te reageren
  22. CRX zegt

    16 december 2015 om 10:27

    Prima look voor het WTCC, maar als je zo over straat gaat ben je in mijn ogen toch enigszins in de war.

    Login om te reageren
  23. PeugeotGTI zegt

    16 december 2015 om 10:41

    Liberty Walk heeft duidelijk een nieuwe trend ingezet. Zo´n duffe Golf ziet er ineens een stuk opvallender uit moet ik zeggen. Of ik het ook echt mooi vind ben ik nog niet over uit maar het is wel spannender dan obligate BBS-jes, neppe uitlaten en een spoiler.

    Login om te reageren
  24. hight96 zegt

    16 december 2015 om 10:43

    Ik vind hem mooi!!

    Login om te reageren
  25. nicolasr zegt

    16 december 2015 om 11:18

    Ik denk dat ie in het rood mooier is…

    Login om te reageren
  26. shalomleon zegt

    16 december 2015 om 12:49

    Tja het blijft een golf

    Login om te reageren
  27. allesmetturbo zegt

    16 december 2015 om 12:59

    Dik!!

    Login om te reageren
  28. ghost zegt

    16 december 2015 om 18:30

    Sydney hofmann en zijn liefde voor de golf gaat wel ver.

    Login om te reageren
  29. M-Power zegt

    17 december 2015 om 07:19

    Oei wa ne dikke Golf!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North