Deze VW Golf 7 overleefde een popnagel-drive-by

Auteur: , 58 Reacties

Got a purple heart for war, and I ain't never left the city.

De BOVAG wil dat je je kentekenplaat vastnagelt (tegen diefstal), maar tuners hebben een heel andere bestemming voor de popnagels: je wielkasten.

Onze Japanse medemens houdt er soms in onze ogen wat aparte gewoontes op na. Zo doen ze op het eiland dingen met levende inktvissen, wormen en insecten die niet meteen in ons zouden opkomen, en zien ook de entertainmentshows op TV er iets anders uit dan hier. Dat wil niet zeggen dat we afwijzend tegenover alles staan, de nobele kunst van het driften hebben we bijvoorbeeld keihard in de westerse wereld geïmporteerd.

Ook de Japanse autocultuur kan voor sommigen wat extreem overkomen, zeg ‘bosozuku’ en ‘oni-camber’ en petrolheads weten voldoende. Bij tuners heerst daarnaast de wil om auto’s tot de max te verbreden. Liberty Walk en Rauh Welt Begriff zijn de bekendste voorbeelden, en als er één Japans schaap over de dam is, volgen er meerdere. Zo besprenkelde de Japanse toverfee de Mercedes CLA met een flinke dosis angel dust, maar ook de Golf 7 is niet veilig.

Tra-Kyoto en Rocket Bunny stuurden de nieuwste Golf naar de sportschool, en maken zo een hoop petjes-in-spe erg vrolijk. Het resultaat zie je hieronder. Dik of nik(s)?

Met dank aan HZW voor de tip!



58 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
In het blauw vind ik het wel dik.
Zo valt een Golf tenminste wel op… Vraag me af of die rolkooi aan effectiviteit inboet, nu dat die zo ‘laag’ is gemonteerd, het dak kan dus wel een stuk indeuken. En aquaplaning is zo’n breed ding niet vreemd.
@audir8v10: ben geen rolkooi specialist maar de boogconstructie is natuurlijk wel heel sterk. Het dak deukt wellicht in maar de passagiers voorin zijn denk ik goed beschermd, mits de rolkooi verder natuurlijk goed geconstrueerd is…
@pomoek: en de inzittende(n) niet langer zijn dan 1.85m ;-)
@audir8v10: Aan de achterkant van een auto loopt de rolkooi altijd wel naar beneden. De rolkooi is er voor bedoeld om de berijder (en in sommige gevallen ook de passagier) te beschermen maar niet om het dak teveel in te laten deuken. Aan de voorzijde zit hij inderdaad wel laag maar zolang de bestuurder maar onder de kooi zit, is daar geen probleem. Persoonlijk zou ik de kooi hoger willen hebben. Dan heeft een lange rijder geen probleem en instappen gaat ook makkelijker.

Vroeger was er wel een probleem op Zandvoort in de Seat Cupra Cup. Die kooi was ook te laag in de auto gemonteerd en dat gaf wat problemen voor de langere rijders die er met hun helm bovenuit staken: http://mobiel.autosport.nl/news/9206 .
@audir8v10: Heeft de breedte van een auto iets te maken met aquaplaning?
@mikkeloentje: de brede/getrokken banden
@audir8v10: oogt wat raar ja. Idealiter verbind je een kooi met de dakstijlen, het dak op zich heeft alleen de functie je bolletje droog te houden :) Dus als ie lager is maakt het niet veel uit. Daarbij: hoe korter de buizen, des te stijver de kooi! En praktisch is een kooi nooit…
@audir8v10: Zorgt een rolkooi niet ook voor meer stijfheid van de koets?
Blauw: dik
Goud: afschuwelijk
@e4350: komt denk ik ook door de stickers, geeft allemaal een wat racy gevoel.
Ziet er goed uit! Helaas uit het wel een golf..
@964yellowbird: helaas blijft*…
@964yellowbird: Volgens mij moet je dat juist omdraaien :)

Het ziet er niet uit en ach het geeft niet want het is toch maar een Golf!

Verbreden kan wel mooi zijn, maar zo los popnagelen vind ik maar niks.
Het past gewoon totaal niet bij zo`n golf, echt gewoon helemaal niet. Terwijl het op een Supra juist heel dik is. Gewoon niet doen.
Alleen de kleur is goed
Mwaa, doe maar niet..
Als ik het goed heb mag je in Nederland (Europa?) niet zomaar je auto verbreden, de wielen mogen niet buiten de wielkasten steken. Met die uitgebouwde wielkasten voorkom je dit natuurlijk. Maar dan blijf ik me nog afvragen of zoiets wel is toegestaan in Nederland. Ik zie inderdaad een hoop Sjonnies wel in staat om eigenhandig dit in de schuur achter het huis voor elkaar te boksen en daar de weg mee op te gaan…
@pomoek: je hebt dan ook te maken met het feit dat je de spoorbreedte van je auto maar beperkt mag verbreden. Terecht overigens.

Wielkastverbreding van 10 cm per kant en dan de velgen ook 10 cm mee opschuiven, dat mag dus niet.
@escort77: True maar als je band ook nog 10cm breder naar binnen wordt zit je effectief op dezelfde breedte ;)
@pomoek: volgens mij mag er helemaal niets uit de kas steken, reden waarom je soms kleine kunststof lipjes aan een spatbord ziet. Heb daarbij een 206 in gedachten, weet niet zeker. Buiten dat mag je spoorbreedte 4% afwijken tov wat in je typegoedkeuring staat.
@davelepeef: da’s echt veel. Dat betekent dat je per meter spoorbreedte 4 cm aan spacers mag toevoegen. Of bredere velgen. Je zit al gauw aan 150+ spoorbreedte dus minimaal 3cm per kant.
@garp: 3cm is niet veel hoor, als je een bredere velg neemt zit je al snel 10mm naar buiten mits je offset gelijk blijft. Vaak hebben sportvelgen een lagere offset wat nog wat extra ‘uitzet’. Zal ’s zoeken of het klopt…
@garp: klopt ook wel, diet typegoedkeuring gaat bijna altijd van de instap uitvoering uit van een model. ..
@bergmm: typegoedkeuring geldt voor iedere motorisering lijkt me? Ivm uitstoot voorbeeld al. Maar we dwalen af ;)
@davelepeef: van bijna alle Golf5 gebaseerde type weet ik dat op de gti en de bluemotion na alle breedtes hetzelfde zijn. De gti ivm. Vermogen/remmen in verhouding met wielmaat en voor de eco-auto’s ivm. Aparte goedkeuring voor subsidie. ik dwaal te veel af ja..
@garp: ff gegoocheld, ik vind 2% – I was wrong!
Ik reed gisteren nog achter een 1M die zijn wielen beduidend breder in de (eveneens verbrede) kasten had staan. Je zal er wel mee wegkomen..
@pomoek: het profiel van de band dient binnen de carrosserie te blijven, het wiel zelf mag echter wel iets uitsteken zover ik weet. Je hebt namelijk mensen die het mooi vinden om een smalle band om een relatief brede velg te monteren, zo staat de band extreem schuin op de velg.
Zeg ‘bosozuku’ en petrolheads weten voldoende.

Schijnbaar was ik geen petrolhead, want het zei mij helemaal niets en na een zoek opdracht wou ik dat dat zo gebleven was.
Wat hebben sommige mensen rare ideeën.
via Android app
De gele versie lijkt veel op een megane, niet dat ‘ie daar lelijker van wordt, Hij is wel heel erg dik! Hebben!
overleefd, overleefd…… ik vind toch dat hij aardig gehavend uit de strijd is gekomen!
@volvologisch: overleven is in deze inderdaad een groot woord! :P
Die rolkooi lijkt net een 911
@tt123: Hij heeft een 911 ingeslikt denk ik ;)
Dit is toch een grapje? Ik neem aan dat ze dit niet gaan verkopen.

Die velgen zijn best cool eigenlijk..
@clarkson: voor de oudjes (waaronder ik) die heimwee hebben naar jaren ’80 rallye auto’s ;-)
@garp: Je bedoeld te zeggen dat je last hebt van een midlifecrisis?
@clarkson: waarschijnlijk eerder dat de raceauto’s uit de jaren 70/80 tot de wreedste wagens ever behoren. Rauw en ongemanierd, dat geeft deze Golf z’n aantrekkingskracht :)
@davelepeef @clarckson: beide ;-)
@garp: Haha gesnapt!

Nee hoor je heb gelijk. De rally wagens van toen waren wel heel erg gaaf. Het hele rallyracen was toen veel leuker eigenlijk.
Gelukkig zijn het maar renders.
Ik vind het een kopie van RWB, de spatbordverbredertunert die Porsches onder handen neemt.
@rufctr01: rocketbunny doet het ook al een tijdje. Misschien ook iets “beschaafder” als je het zo kan noemen
Ik kan maar niet snappen dat mensen die popnagels mooi vinden staan, staat zo lelijk onafgewerkt uit
@spykerboy: in de racerij plamuren ze ook de nagels niet weg hè? Dat is nou eenmaal de stijl die ze volgen.
Daar moet natuurlijk staan dat een 3D model van een Golf de virtuele drive-by van 3D popnagels heeft overleefd. Dit zijn renders.
Popnagels horen op je kentekenhouder, niet op je bumper!!
Tering, als de Japanners zelfs een Golf 7 zo spannend weten te maken. Gewoon nog meer liefde voor de Japanners!
Vette render hoor!
Prima look voor het WTCC, maar als je zo over straat gaat ben je in mijn ogen toch enigszins in de war.
Liberty Walk heeft duidelijk een nieuwe trend ingezet. Zo´n duffe Golf ziet er ineens een stuk opvallender uit moet ik zeggen. Of ik het ook echt mooi vind ben ik nog niet over uit maar het is wel spannender dan obligate BBS-jes, neppe uitlaten en een spoiler.
Ik vind hem mooi!!
Ik denk dat ie in het rood mooier is…
Tja het blijft een golf
Dik!!
Sydney hofmann en zijn liefde voor de golf gaat wel ver.
Oei wa ne dikke Golf!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).