Deze wil je, een Porsche 930 turbo

Auteur: , 54 Reacties

Ook al is het een import, het blijft een lekkere auto.

Soms kom je pareltjes tegen als je over Marktplaats aan het struinen bent. Zoals deze Porsche 911. En dan niet zomaar een 911, maar een 930 Turbo. Je weet wel, met die whaletail, de extra brede heupen en de bijnaam ‘Widow Maker’.

Deze die hier wordt aangeboden is volgens de verkoper bijzonder, want hij heeft ‘matching numbers’. Ach, waarom ook niet, ik zal hier gewoon de hele advertentie even neerzetten.

Beschrijving

Zeer originele Porsche 930 , auto is matching nummers , En gezien bouwjaar in een prima staat.

Porsche 911 930 3.3 TURBO COUPÉ

Algemene gegevens

Tellerstand: 82.343 km
Carrosserievorm: Coupé
Aantal deuren: 2
Brandstofsoort: Benzine
Bouwjaar: feb 1983
Transmissie: 4 versnellingen, Handgeschakeld
Kleur: Platinunm grijs
Bekleding: Leder

Technische gegevens

Motorinhoud: 3.299 cc
Aantal cilinders: 6
Vermogen: 221 kW (300 PK)
Ledig gewicht: 1.240 kg
Laadvermogen: 440 kg
GVW: 1.680 kg

Functionaliteit

Aantal zitplaatsen: 4

Exterieur
16 inch lichtmetalen velgen

Interieur
Elektrisch bedienbare ramen voor
Lederen interieur
Leren stuur

Het enige dat je nog niet hebt gezien is de prijs. Die zal ik dan maar verklappen. Hij wordt aangeboden voor… 79.950 euro.



54 reacties

Waarom de Opel Vivaro de ideale bus voor jou is, bekijk het hier!.
Kan het mij een moer schelen dat het een import is?
Neen.
Rij al 7 geïmporteerde wagens.
Zou hem wel willen ja.
Schitterend ding!
@bmwtouring: ja snap dat ook nooit zo goed. Een Duitse auto rijden en dan zeiken over dat hij uit Duitsland is geïmporteerd. Het gaat toch om de auto niet om de kentekenplaten.
@bmwtouring: Eens, een importauto is zeker niet per definitie een nadeel.

Soms zelfs een voordeel, omdat in andere landen de standaarduitrusting op een hoger plan was of het gebruikelijk was wat meer vinkjes op de optielijst aan te vinken dan in ons Calvinistische landje.

Of omdat je soms uit het buitenland beter onderhouden exemplaren aan kan treffen. Of het klimaat wat minder grip op de carrosserie heeft gehad.

En soms zit er gewoon zo’n mooi verhaal aan vast dat je hem alleen daarom al naar Nederland wilt halen.
@bmwtouring: tegelijk ? ;-)
@yamaha: Tikfout zie ik nu, 4 geïmporteerde auto’s bedoel ik.
2 voor mezelf, 2 voor familie.
Die foto van de onderkant wordt ik nou niet echt vrolijk van is niet echt heel netjes
@wrench: ik word er ook niet vrolijk van!
@wrench: hij is er in ieder geval wel eerlijk over en verdoezelt het niet.
@wrench:
Wat zie jij daar dan dat ik niet zie? Ik zie alleen een beetje roest op een anti-roll bar en op de dempers van de uitlaat. Maar verder zie ik vooral een kurkdroge carterpan en versnellingsbak. Ik zou er juist wél vrolijk van worden. Over de staat van de dorpels e.d. kan je op basis van deze foto’s niets zeggen.
@wrench: ik zou een dergelijke auto ook nooit kopen bij iets anders dan een dealer/specialist
@apriliarsv: Het is een oldtimer, die koop je bij een liefhebber thuis in een garage die vol staat met auto onderdelen en andere voertuigen waarbij je tussen het afbieden door eens tegen de band van de wagen schopt.
@shiva: jij snapt het :)
@apriliarsv: van Renselaar zelf is groot Porsche liefhebber, heeft toch al best een leuke afwisseling gereden.
Hij was destijds ook druk doende in de e36 cup, kortom; een petrolhead.
@apriliarsv: han van renselaar is een kenner op het gebied van Porsches.
Er staat zelfs een Magnus Walker Porsche in de showroom.
@rufctr01: een handelaar op het gebied van Porsches :)
@apriliarsv: hij is een liefhebber, heeft er ontzettend veel gehad. Was de eerste in NL met een 997 gt3rs, had hem eerder dan Pon.
@rufctr01: GT3 RS 4.0
In 1x goed. Deze wil ik!!
Wat heeft iedereen toch tegen import auto’s?
@babybenz: ze zijn moeilijk controleerbaar. US heeft bijv Carfax, daar zie je de hele historie: waar gekocht, waar geregistreerd, ongelukken etc. Sommige landen hebben dat niet, en dan moet je de verkoper geloven op z’n woord.
Niet zomaar origineel, maar “zeer origineel” !

Mijn auto is ook niet zomaar af-fabriek, maar “supersonische af-fabriek” !
Eens kijken of ik er nu ook 80k voor kan krijgen…….
@rob:
Maar de beste man (of vrouw, laten we nu niet gaan discrimineren) heeft ook een amfibievoertuig te koop staan. Dat zijn gewoon de meest humoristische voertuigen die er bestaan. Laat die Porsche maar zitten joh! Stuk goedkoper ook, zo’n stukje humor op wielen.
http://link.marktplaats.nl/m1082581346?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=90998
@rob:
Kijk dan toch! Dit is gewoon humor van de bovenste plank?!
https://www.youtube.com/watch?v=TEpwgMDcMg4
@rob: wat is dit nou voor brok ijzer?
@realracing3:
Een auto, wel “voertuig” is misschien een betere omschrijving, waarmee je de plomp in kunt rijden. Om een stukje te varen. Op een vliegtuigje na het allerleukste vervoermiddel wat er bestaat. Ooit heb ik eens een stukje (mee)gereden/gevaren op een DUKW. Dat was gewoonweg hilarisch. Vooral als de dagjesmensen nogal zorgwekkend kijken als je het kanaal inrijdt ;-)

En als we het over droomauto’s hebben, de Amphicar staat zéééér hoog op mijn droomlijstje:
https://wewastetime.files.wordpress.com/2014/08/amphicar-770-suleica-f430-caravan-1967.jpg
@rob:
Het kan aan mij liggen en correct me if I’m wrong, maar aan die voorbumperset is weinig orgineel volgens mij. De 1983 930’s die ik mij herinner, zien er anders uit. Dat echte orginele waarbij de lijn onder de voorbumper weer naar achter gaat, vind aanzienlijk sexier dan deze uitvoering.
@bietje: je hebt gelijk, dit is de voorbumpen van het in 1980 geintroduceerde model. Gok dat dit een facelift is met de oude bumber (lampen zijn verwijderd) als ik het mis heb hoor ik het graag.
@bouwvakkert: Nee hoor, dit is een of andere tjoening bumper, zo werden ze NOOIT afgeleverd. Achterkant klopt wel.

Ook lekker de snaar van de airco eraf gegooid, want veel te duur om om te bouwen= minder marge…
@madvillain: juist. Meteen er af hallen. Zo’n auto hoort volledig origineel (optisch) imo.
quote : “En gezien bouwjaar in een prima staat.”

Beetje enge uitspraak…
@Hubert: eens!
Makelaars jargon. In originele staat dus: verrot en verroest
300pk was voor die tijd wel serieus veel. Voor m’n gevoel meer dan 500pk nu doet.
@granlusso:
Tja is 50pk minder als de gemiddelde muscle car 20jaar eerder. Ruim voldoende om sneller te zijn dan 90% van de autos in het verkeer anno 2016. Maar zelfs in jaren 80termen niet zo extreem.
@shiva: Maar wel 0-100 in 5 sec. Dat was wel erg snel.
@shiva:
En nog altijd minder dan een Duesenberg Model SJ uit 1935 ;-)
Erg fijne vent die van Renselaar. Nette zaak en niet te veel auto’s. Heb mijn Fünfer er gekocht!
Kenteken had 930 moeten zijn. Nu hoef ik em niet
Kennelijk wil niemand deze, want hoewel het nu al vroeger donker wordt, stammen deze foto’s uit de periode dat het s’avonds langer licht werd.
Die andere 911 930 3.3 TURBO COUPÉ op Marktplaats (zwart, bj 1978, 72k km, “Perfecte staat”, €75k).
@solksagen: ook nog eens van een erg gewild jaar.
Lijkt me geen originele voorbumper?!
Wat een schijtkleur en slechte fotos. Verder een heerlijke bak die ik gewoon in het sinister zwart zou laten spuiten, of misschien Porsche paars/aubergine,,
Heb je 2 perfecte 928s voor ..
@lincoln: Helemaal mee eens. De 928 echt een geweldige ruimteschip-achtige snelwegcruiser. Wel die van voor de facelift nemen.
Heerlijke auto, jammer dat zo’n auto geen 5 bak heeft
@syncro51: in het laatste productiejaar (1988/1989) van de 930 werden deze ook geleverd met de G50 vijf-versnellingsbak.
Deze zijn tegenwoordig wel iets duurder dan de modellen met de vier versnellingen
Lijkt wel een RSR voorbumper… Eerlijke wagen zo te zien, kan nu wel wat liefde onderhuids gebruiken zie ik.
Met de huidige gekte om investerins objecten vind ik de prijs alles mee vallen.
@dutchdriftking: dat dacht ik ook. Een 930 Turbo voor minder dan een ton, dat is een koopje.
Van Renselaar, daar krijg ik al twijfels
@cla220: want?
En, afdingen kan. Kennelijk staat ‘ie er al van toen er nog geen blaadjes aan de bomen zaten…
Mooie auto maar staat best nog hoog op de poten achter….. Jammer

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).