Deze zanger wil van zijn BMW 1M af

Auteur: , 29 Reacties

Met de exclusieve 1 Serie is niet bijster veel gereden.

De M2 kun je zien als de opvolger van de 1M. Een groot verschil is dat de M2 veel minder exclusief is in vergelijking met de 1M. Bovendien heeft de M2 een M Performance motor, terwijl de 1M het moest doen met het N54-blok uit de 335i, gekoppeld aan een handgeschakelde versnellingsbak.

De 1M heeft fans te over. Door zijn exclusiviteit is de coupé altijd aan de prijs gebleven. Dit exemplaar is nog exclusiever. Het gaat hier namelijk om een 1M, geleverd in het Verenigd Koninkrijk. Er zijn slechts 450 exemplaren gebouwd met het stuur ‘aan de verkeerde kant’. Het betreft hier de ex van zanger en muzikant Jay Kay. Gezien zijn auto-collectie behoort de 1M tot de meer betaalbare auto’s.

Met deze BMW is slechts 5.500 mijl gereden. De auto komt uit 2012 en is toen door de zanger nieuw gekocht. Jay Kay heeft het wel weer gezien met zijn 1M, want de auto gaat binnenkort onder de hamer. Op 9 november zal een veiling van Silverstone Auction plaatsvinden. Men verwacht een opbrengst van omgerekend tussen de 48.586 euro en 54.370 euro. Het feit dat de naam van een beroemdheid is gekoppeld aan de auto kan de prijs nog verder opdraven. Je kunt de link naar de veiling hier bekijken.



29 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
Zo’n typische auto waar van alles mis mee is qua ontwerp, maar het geheel gewoon ontzettend lekker oogt en hebberig maakt!
@reactief: en dat zijn de beste ontwerpen.
@reactief: Wat is er allemaal mis met het ontwerp dan?
@jeffreym3: In de eerste plaats: het is een moderne Dreier compact. En met die compact was alles mis.
@jeffreym3: kijk foto 5 eens, het lijkt wel een Mazda “bolhoed” 121 vanuit sommige hoeken…
@stalensnuitje: Alleen nog een setje beren velgen eronder en hij is af ;)
@jeffreym3: Hij heet niet voor niks het hangbuikzwijntje.
@berlinetta: dat was toch de naam voor de 1 serie na deze?

Met deze 1M Coupe is helemaal niets mis wat verhoudingen betreft. In tegenstelling tot wat BMW nu allemaal uitbrengt 🤮
@jeffreym3: Kijk ff goed naar de 2e foto; daar is je hangbuikzwijntje, de hele generatie sinds 2004 wordt zo genoemd :) Maar goed in 1M uitvoering is ie dik genoeg om niet zo lelijk te zijn als bij de instapmodellen…
@dawwg: haha oke. Smaken verschillen zullen we maar zeggen. Heb zelf een 135i coupe gehad en vond m gewoon mooi 😁
@jeffreym3: Ik zeg ook niet dat hij lelijk is ;) vind hem harstikke cool. Maar er valt genoeg op te merken over het design, maar dat vind ik juist ook weer de kracht van dit ding. Geldt overigens voor meer designs van BMW.
Als je dit naast de nieuwe 2 GC zet, dan begin je toch af te vragen waar het misging bij BMW
Dat interieur lijkt wel ‘deeper underground’ te zijn geweest.
“Het stuur an de verkeerde kaentttt…”
En dan te bedenken dat de 1M eigenlijk een bij elkaar geraapt zooitje is. Paar onderdelen hier, paar onderdelen daar en klaar waren ze. Magistrale wagen, zo’n 1M. Tijd terug in Kroatië eens in eentje mogen rijden en wat een plezier gaf die wagen.
Hij heeft wel smaak: een witte met een zwart interieur😝
Mijn 1M staat ook te koop en heeft de enige goede kleur en het stuur aan de goede kant ;)
Is een geweldig karretje, heel veel plezier mee gehad, maar wordt tijd om een beetje te ontspullen…
@cazzo046: welke kleur is dat dan? Valencia orange, of hoe heet die oranje kleur?
@ouwedibbes83: Yep Valencia Orange, veel mooier dan dat saaie wit of zwart waar ze ook in geleverd zijn.
Nooit een mooie auto gevonden i.t.t. een M2.
En met maar 5500mijl op de teller zien die zetels er toch ook niet zo fris uit.
@cossiekiller: dat heb ik dan weer andersom. Vind de achterkant van de M2 echt afschuwelijk. Lijkt wel uit verhouding. Dat heeft de 1M niet
Ik snap de voor en tegens voor zowel de M2C als de 1M (lekker logische naamgevingen :-P). Het probleem van de 1M is toch wel de ‘lieve’ neus van de 1 serie en de kort aangeplakte achterkant. Dikke wielkasten met wielen maken daarentegen weer veel goed.
@bmw2coupeeigenaar: Ach is een kwestie van smaak, ik vind de neus van de M2 mooier, maar de kont van de 1M.
Volgens Chris Harris rijdt de 1M wel beter ;)
Heb dit altijd een mooie auto gevonden. Wat mij betreft hadden ze hem ook gewoon M1 moeten noemen. De originele M1 was een mooie sportwagen maar wel een beetje over gehyped. Een M3 van vandaag de dag is ook een wezenlijk andere auto dan het origineel.
De perfecte kleur voor deze auto. Alleen nog alu raamlijsten erop – dat kon bij deze auto i.t.t. een F82 af fabriek.

Heb ermee proef gereden. Vond – net als bij de E46 M3 – de bak nogal stug/hakerig, m.n. als-ie koud is. Daarom voor een F82 met M-DCT gekozen.
@amghans: waarom zou je in godsnaam alu raamlijsten op een M-model willen zetten?
Net als de Z3 coupe, mooi van lelijkheid. Beiden zeer begeerlijk. Persoonlijk het liefst zo’n oranje.
Ik heb er wel eens achter eentje gereden , ding was donders snel

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).