Dit kost de nieuwe Renault Captur

Auteur: , 18 Reacties

Na de klik weet jij hoeveel je moet betalen voor de Franse crossover.

Met een geheel nieuw ontwerp moet het bejaarden-imago van de Captur verleden tijd worden. Het frisse snoetje dat we kennen van de Mégane en iets recenter, de nieuwe Clio, is nu ook te vinden op de Captur. De crossover is er flink van opgeknapt.

Nu heeft Renault de prijzen bekendgemaakt van deze nieuwe Captur. De prijzen beginnen bij 21.590 euro. Voor dat geld krijg je een Captur met de TCe 100 (101 pk) benzinemotor in de Life-uitvoering. Meer pit is er in vorm van de TCe 130 GPF (130 pk) voor 25.390 euro. Liever deze uitvoering met automaat kost je 27.390 euro. Het voorlopige topmodel is de TCe 155 EDC GPF. De uitvoering is er alleen met de EDC-automaat te krijgen. Deze Captur met 154 pk is er vanaf 30.590 euro.

Een Captur op diesel is er niet bij. Er komen wel nieuwe varianten bij. Zo introduceert Renault volgend jaar een TCe 100 als Bi-Fuel variant die rijdt op LPG en benzine. Ook staat er een plug-in hybride op de planning. Die komt eveneens volgend jaar en zal de eerste Renault zijn met de E-TECH plug-in hybride aandrijflijn.

Standaard zaken op de Captur zijn onder meer Active Emergency Braking, Lane Keep Assist en Safe Distance Warning, LED Pure Vision koplampen, cruisecontrol, lichtsensor en elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels.

De nieuwe Renault Captur gaat concurreren met auto’s als de Opel Crossland X, de Citroën C3 Aircross en de eveneens geheel nieuwe Peugeot 2008. Ter vergelijking: de Opel is er vanaf 19.999 euro, de Citroën kost 21.590 euro en de Peugeot 25.670 euro.



18 reacties

Babyboom Nederland kan eindelijk naar de dealer en gelijk door naar Tabbert of KIP voor een sleurhut voor de 2-in-1 koop.
@str8six: Ook goedemorgen, kan het nog negatiever?
@gandini: Niks negatiefs aan toch?
@gandini: Ben niet negatief. Gewoon realistisch.
@gandini: Hee opa, doe es chill..
Ziet er stukken beter uit dan zijn voorganger, maar nog steeds mwah. Zon 15 jaar geleden was er SUV schaamte en dacht Nijmegen aan een SUV belasting. Maken de fabrikanten eerst motoren zuiniger, en dan SUVs.

Daarnaast is de Qashqai niet de concurrent volgens mij, maar de Juke. Die is wel iets meer stand out in the crowd
@drsjeroen: SUV echt… geen verhoogde Clio dan?
@thomasthomas: je hebt helemaal gelijk, opgehoogde Clio geeft beter aan wat het is. Er was eens een tijd dat een SUV minimaal 4WD moest hebben en ook iets in het terrein kunnen
Leuk voor de Babyboomers. Doe mij maar een gewone Clio. En als het alleen Frans moet zijn dan heeft de 208 mijn voorkeur. Wat een ontzettend knap karretje is dat geworden!
Deze ziet er 10x beter uit heb zelf ook een Captur gehad maar de bouwkwaliteit was niet zo best.
@cappie: dat is vrij standaard voor franse auto’s, een uitzondering daargelaten.
-Hupke, dit was een beetje over het randje, dus ik verwijder dit stukje tekst even-

Zowel sixt als avis hebben me dit onding al eens meegegeven en dan beweren ze dat het equivalent is aan een golf of zelfs een bmw 1-serie ‘deze is beter heeft zelfs automaat en winterbanden’, ‘we hebben echt niets anders maar je krijgt er gratis een cdw bij’
Als volwassen man pas je er niet in, als je de extremen van de instellingen opzoekt zit je net niet tegen het plafond, maar dan kan je de spiegels niet zien. Die motorgeluidjes in sport wordt je gek van, en in eco is die nóg trager. Je hebt schrik om er een kruispunt mee op te rijden. En in Spanje kan je met de vrachtwagens tegen 30km in 1e of 2e de berg op want hij zakt gewoon door z’n knieën (met 1 passagier).
Draaicirkel is belachelijk groot voor iets dat kleiner is dan een polo.
En dan zwijg ik over het dacia rijcomfort en de lada geluidsisolatie.
@Hupke: Zonde van de castratiekosten….. Maar zo’n tce130 blok loopt toch best mooi?
@hupke: ‘nekschot’, serieus???

Je moet de auto niet verwijten dat jij niet kan autorijden.
@Hupke: mensen castreren en liquideren omdat ze een auto kopen die jij niks vindt?!

@Autoblog: staan jullie dit soort reacties toe?
@Hupke: wat is dit voor onzin? Kleiner dan een Polo? Slecht geveerd, lawaaiig? Heb je wel ooit in een Captur gereden? Ik krijg de indruk dat je maar wat roept.
Mooie auto, prima aanbieding; veel waar voor z’n geld. Interieur is top nu. Wordt vast en zeker weer een succes net als de Captur I, die jarenlang de bestverkochte auto was in z’n segment in Europa.
Wel sneu dat er altijd weer intolerante mensen zijn die zoiets willen afkraken. Nou ja, ‘get a life’ zou ik zeggen.
@henkp1: haha

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).