• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dikke Volvo V70 T6 Heico is heerlijke dikkerd (en te koop!)

Auteur: willeme, gepost 20 december 2023 om 14:56 – 20 Reacties

Volvo V70 T6 Heico

Deze V70 T6 Heico is net eventjes wat dikker dan de standaard T6 R-Design, die al dik is. Dik hoor, zo’n dikkerd.

Als we het hebben over dikke Volvo-stationwagons, dan zijn het altijd dezelfde modellen die boven komen drijven. De 850 T-5R, V70 R en als het moderner moet de V60 Polestar. Maar we vergeten gek genoeg vaak de laatste generatie Volvo V70.

Dat was namelijk een behoorlijk andere auto dan zijn voorgangers met dezelfde naam. De basis was geen Volvo, maar een Ford Mondeo (wat natuurlijk geen schande is, integendeel). Ook qua motoren was er een breuk met het verleden: je kon nu voor het eerst viercilinders krijgen in plaats van een fijne vijfpitter. Daarnaast was een zescilinder mogelijk.

Volvo V70 T6 Heico

En die auto’s zijn eigenlijk heel erg bijzonder. De auto die je hier op de afbeeldingen ziet, is nog ietsje specialer. Je kon twee zescilinders krijgen: een atmosferische 3.2 (met zo’n 240 pk) en een turbo drieliter (met 306 pk).

Bijzonder was dat de motor in kwestie een zes-in-lijn is, overdwars geplaatst. De 3.2 had standaard voorwielaandrijving, maar de T6 is altijd een AWD. In dit specifieke geval is het maar goed ook, want deze T6 is nog sterker dan standaard.

Volvo V70 T6 Heico
Volvo V70 T6 Heico
Volvo V70 T6 Heico

De auto is namelijk voorzien van motortuning van Heico Sportiv. Dat is een Duitse tuner die al heel erg lang ervaring heeft met Volvo’s, zowel qua tuning, verkoop, onderhoud als autosport. Zie het een beetje als Hirsch voor Saab, AC Schnitzer voor BMW, ABT voor Audi en Brabus voor Mercedes-Benz.

Wintersport

De motor is nu goed voor 330 pk en 460 Nm. Dat zijn bescheiden waarden ten opzichte van standaard (306 pk en 440 Nm). De reden daarvoor is de transmissie, de Aisin-bak kan niet héél veer meer dan standaard verwerken. Maar het is niet alleen het extra vermogen en koppel, maar ook hoe het vrijkomt.

Dit zijn schitterende motoren die zich qua loopcultuur en krachtsontplooiing kunnen meten het beste van BMW. En geloof ons: meer dan 330 pk heb je echt niet nodig om heel erg vlot door Duitsland te cruisen, op weg naar wintersport.

Volvo V70 T6 Heico
Volvo V70 T6 Heico
Volvo V70 T6 Heico

Er zijn overigens meerdere Heico-onderdelen te vinden. Zo is diffusor ook afkomstig van de Duitsers, evenals de uitlaten. Last but not least, ook de knopjes om de deuren op slot te doen zijn van Heico. Nice touch.

Het is sowieso een R-Design-uitvoering. Dit soort sportpakketten zijn niet altijd een toevoeging, maar de V70 kan het hebben. Zeker in stemmig zwart valt de drukkere bumperpartij ook niet zo op. Een zweed met achterspoiler is altijd goed, deze V70 heeft er dan ook eentje.

Prijs Volvo V70 T6 Heico

Het interieur is voorzien van episch meubilair en lekker soepel leder, waar Duitsers harde stoelen combineren met kikkerleer, is het leder in deze Volvo ietsje dikker, losser en ‘echter’.

Volvo V70 T6 Heico
Volvo V70 T6 Heico
Volvo V70 T6 Heico
Volvo V70 T6 Heico
Volvo V70 T6 Heico

Dit exemplaar is afkomstig uit Zwitserland en minutieus onderhouden. De prijs van 22.950 is absoluut niet mals. Daarmee concurreert deze lekker dikke V70 met het Duitse geweld. Maar als je die vergelijking maakt, begrijp je de auto niet.

Deze auto koop je omdat je een tikkeltje eigenwijs bent en niet geeft om dat anderen zien dat je een dikke auto hebt. Het is incognito genieten in zo’n snelle Zweed, niet zozeer aan het etaleren met je relatieve welvaart. Interesse? De advertentie op Marktplaats kun je hier bekijken!

Check ons Volvo V70 Aankoopadvies om te zien waar je op moet letten:

Meer lezen? Dit zijn de leukste snelle Volvo stationwagons op een rij!

Ook interessant!

  • blauwe V40 vijfcilinder
    Koop deze blauwe Volvo V40 T5 met vijfcilinder
  • Heico C40
    Heico C40 is eigenlijk zoals deze hoort
  • Koop deze Volvo V90 met bonkige V8
  • Mijn Auto video: Volvo V60 T8 Heico van Allan

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

heico, marktplaats, occasion, r-design, station, t6, v70, Video, Volvo, zwart

Vorig bericht: « Geef je Nissan GT-R de Skyline-look en 1.034 pk
Volgend bericht: Alfa Romeo’s zijn hartstikke betrouwbaar »

Lees Interacties

Reacties

  1. 540ix zegt

    20 december 2023 om 16:42

    Niet tekort met 330pk? Ik vond mijn 340pk afgelopen weekend op de Autobahn terug van de sneeuw toch echt tekort schieten 😁

    Login om te reageren
    • alpina007 zegt

      20 december 2023 om 18:42

      Precies … 600minimaal nodig om vlotjes mee te gaan. Wel onbegrensd natuurlijk

      Login om te reageren
      • 540ix zegt

        20 december 2023 om 20:30

        😂

        Login om te reageren
        • alpina007 zegt

          21 december 2023 om 13:55

          Ik meen het 😁

          Login om te reageren
    • kennone zegt

      20 december 2023 om 19:48

      Het went ook te snel. Vroeger een RWD Sierra Cosworth gehad met 400PK op lowboost. Dat ding was de eerste weken echt gewoon eng om mee te rijden, maar daarna werd ook dat gewoon.

      Login om te reageren
  2. kennone zegt

    20 december 2023 om 16:48

    Zit hier serieus al een tijdje na te kijken. Misschien toch eens langs gaan

    Login om te reageren
    • coupedriver zegt

      20 december 2023 om 20:01

      De 19″ Heico’s horen er wel bij, zeker voor die prijs moeten ze er gewoon bij.

      Dikke mooie Volvo wel:

      https://youtu.be/Rsfy82MecRU?si=ozEKZ54qsv9DLZ56

      Login om te reageren
  3. jarnobakker zegt

    20 december 2023 om 17:12

    Volvo en Ford hadden in die periode klote versnellingsbakken..
    Ik had een Smax met powershift.
    Die bak crat zichzelf op.
    Door een specialist laten reviseren en versterken toen.
    302 pk en 560 nm in een 7 zitter .
    Helaas door een scheiding weg moeten doen.

    Login om te reageren
    • Daanium zegt

      22 december 2023 om 07:16

      Waar heb je je bak laten versterken?

      Login om te reageren
  4. dree16v zegt

    20 december 2023 om 17:19

    Dik!

    Login om te reageren
  5. mc96 zegt

    20 december 2023 om 18:28

    Fraaie Volvo. Ik heb dit model ook gehad met een wat bescheidenere motorisering. De meest begeerlijke V70 van deze generatie vind ik een late D5 (die met de dubbele turbo).

    Login om te reageren
  6. MarcoM zegt

    20 december 2023 om 19:05

    Gaaf! Eerlijk gezegd best een forse prijs. Ben benieuwd hoe het achterdiff er aan toe is.

    Login om te reageren
  7. werf76 zegt

    20 december 2023 om 19:38

    Geen stoelventilatie
    Geen premium sound

    Login om te reageren
    • red5 zegt

      20 december 2023 om 22:12

      Stop met bonen eten, dan heb je dat niet nodig.

      Login om te reageren
  8. marcus zegt

    20 december 2023 om 20:03

    23K? Voor een pre-facelift model?

    Neen, dank U!

    Login om te reageren
  9. madvillain zegt

    20 december 2023 om 20:48

    Vriend van me rijdt zo’n T6. Wat rijdt dat saai zeg. En log. En het geluid is ook niet om aan te horen.

    Login om te reageren
  10. MrSkyline zegt

    20 december 2023 om 22:15

    Die motorruimte ziet er veel te netjes uit voor 145k, daar wordt vast iets verborgen.

    Login om te reageren
  11. drtim zegt

    21 december 2023 om 09:22

    Prachtige wagen. Ik vind alleen het two tone leer (met name met die lichte stukken) van de R-design altijd een afknapper. Dan heb ik liever het half leer van mijn 2.5FT.

    Login om te reageren
    • Mas-Estate zegt

      21 december 2023 om 13:00

      Eens! Wordt een beetje clownesk daardoor.

      Login om te reageren
  12. Mas-Estate zegt

    21 december 2023 om 11:13

    Slightly off topic, maar heb dat naar beneden gedraaide navigatiescherm van Volvo altijd zo raar gevonden.
    Kijkt dat niet heel vervelend?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North