
De dikste VW Caddy van Marktplaats is lekker dik. En laag.
Volkswagen Caddy’s ie je in principe overal. Het is een van de populairste kleine bedrijfswagens in Nederland. De reden daarvoor is logisch, ze zijn geschikt voor iedereen eigenlijk. Kijk, alleen specifieke bedrijven hebben een extra lange en extra hoge Crafter nodig. Maar Caddy’s zie je zowel in vlootvervoer (denk aan koeriersbedrijven). Maar ook als je een kleine eigen onderneming hebt (leesmappen bezorgen ofzo), past een Caddy perfect.
Althans, dat lijkt ons een logische gedachtegang, zeker bij het zien van deze dikste VW Caddy van Nederland. Want het is een behoorlijk dik apparaat. Natuurlijk, het is geen Phaeton W12, maar voor een bestelwagen het is lekker dik, zonder dat het meteen zwaar over de top is.

19 inch
De dikste VW Caddy van Nederland ligt net even lager op op zijn buik. Nu is dat niet moeilijk, want de standaard Caddy staat behoorlijk hoog. De ruimte tussen de velg en wielkast is gelukkig nog groot genoeg voor dagelijks gebruik. Over velgen gesproken, er ligt uiteraard een setje groot lichtmetaal onder. Het lijken ons MAM RS4-velgen in de maat 19 inch. Ze misstaan absoluut niet onder deze Caddy.
Verder is er een voorspoilerlip, is de grille zwart uitgevoerd en zijn de achterlichten getint. Als spreekwoordelijke kers in de spreekwoordelijke appelmoes zijn de ramen voorzien van zijwindschermen. Hoe jaren ’80 is dat? Net zo jaren ’80 als de leesmappen die je uitstekend kunt bezorgen met deze Caddy.
Interieur dikste VW Caddy van Marktplaats
De schermen doen vermoeden dat er geen airco aanwezig is, maar niets is minder waar. In het interieur zien we airco én originele multi-mediaunit. Wellicht dat je nog ergens een setje Golf GTI sportzetels en sportstuurwiel kunt vinden en monteren om het geheel af te maken. Leesmappen bezorgen moet natuurlijk wel in stijl gebeuren.
Dan als laatste het minst ‘dikke’ aan de auto: de motor. De auto heeft een 2.0 TDI BlueMotion motor in het vooronder hangen die 75 briesende paarden op de vooras torpedeert. Gelukkig zijn deze motor redelijk goed te kietelen. Lees: het vermogen verdubbelen is geen probleem als je de turbo in zijn comfortzone wilt houden. De nieuwe Caddy kun je overigens nóg beter kietelen. Maar ja, voordat die net zo dik is uitgevoerd ben je weer een paar duizend euro verder.

Over euro’s gesproken, dit exemplaar kost 16.950 euro exclusief BTW. Hij komt uit 2019 en heeft sindsdien 40.000 km gelopen. Daar kun je nog heel lang leesmappen van bezorgen. De advertentie van de dikste VW Caddy van Marktplaats vind je hier.



















Zo dan! Zo fout dat hij wel weer leuk is! Ik ga ff thuis nog een petje zoeken….😉👍
Leuk om gezien, kijken of het ook nog rijd met maximale belading.
“Dikste van Marktplaats”, begrijpend lezen ;-)
@b00st
Precies, doe anders eens een poging 😜 ‘én originele navigatie.’
Er zit idd geen navigatie op de unit dat heeft @20klepper goed gezien!
@b00st; Hmmja, maar nou is het toch een beetje alsof ik zeg dat ik moeders mooiste ben. Dat is technisch ook correct, maar dat zegt ook veel minder dan je zou hopen.
Enig kind zeker?
@sportabgasanlage; Dat nog net niet, maar m’n broertje is nog lelijker. 😁
Staat een auto op marktplaats niet altijd te koop?
Nee, soms staan er ook verkochte artikelen op. Tegen de regels van Marktplaats overigens, maar goed.
Comic Sans is nooit een geaccepteerd lettertype. Tenzij je een 8-jarig meisje bent wat een gedicht over eenhoorns schrijft.
Nu te zien in je binnenspiegel klevend aan je bumper..
Achterwielen staan niet netjes in het midden van de wielkasten, ziet er m.i. niet uit.
Velgen staan inderdaad goed, maar er zijn toch wel dikkere caddy’s te vinden neem ik aan. Interieur en motorisering is wel heel karig zo.
Het is en blijft een Caddy
Ik begrijp dit soort creaties niet, gewoon een werk bussen, totaal niet praktisch!
Dikste caddy met halogeen lampen jonge!
De dikste Caddy van Marktplaats. Zonder LED, zonder Navi, zonde licht en regensensor, zonder lederen stuurwiel, zonder automaat, zonder armsteun.
Doe mij maar een Caddy met bovenstaande opties en zonder de verlaging, velgen en bumperlip.
Tsja ik zie er het nut niet van in. Voor mij is een bus een werktuig. Moet er niet aan denken om zo die krappe binnensteden in te gaan. Die dure wielen zijn zo naar maan met al die stoepranden betonnen paaltjes en al die ongein die ze verzinnen. Zie ze idd wel vaker rijden dikke wielen tig uitlaten en laten we vooral de racestrepen niet vergeten. En om met die verlaging volgeladen over al die drempels te hobbelen lijkt me ook niet alles. Maar he das mijn mening ieder zn ding 😄
Ik heb het anders gedaan. 2 liter 140pk gechipped naar 202pk, 4 motion en DSG schakeltijden en clampforce aangepast.
Dan heb je een Caddy die vooruit gaat, baanvast is en toch nog steeds een massa kan laden.
All go, no show. :-)
In de Achterhoek zit ook zo’n autobedrijf waar ze van die versjonnificeerde Caddy’s verkopen. Kan ff niet op de naam komen. Kekke velgen, verlagingssetje, after-market xenonkitje en op verzoek een echte imitatielederen interieur. Erg populair ook onder zuipkeet bezoekers, loonwerkers en de gemiddelde VMBO-verlater in die regio.