• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dinan bereidt 637 pk M3 V10 voor

Auteur: sir_smokalot, gepost 18 augustus 2008 om 19:41 – 24 Reacties

BMW M3 E92
Terwijl we de laatste tijd om de oren worden geslagen getunede Audi RS6’en die piekvermogens van meer dan 700 pk genereren, wordt het tijd voor de tuners van andere merken om hun tanden te laten zien. De E60 BMW M5 was er al met 730 pk, en nu lijkt de nieuwe M3 eveneens een forse krachtkuur te krijgen.

Tuner Dinan, die we al kenden van de 335i (hier in vergelijking met een standaard M3), is van plan om een M5/M6-blok in de M3 te lepelen.

En dit is niet een standaard motorblok. Nee, door de motor een langere slag te geven is de inhoud van 5.0 naar 5.7 liter gegroeid, en het aantal pk’s van 507 naar 637.
Uiteraard moeten er wel de nodige aanpassingen worden gedaan om de gewichtsverdeling niet te zeer van de kaart te brengen, maar we denken dat dit Dinan wel gaat lukken.

Overigens duurt het nog wel een paar maandjes tot de krachtpatser er is, maar misschien is het leuk om hem tegen die tijd eens naast de Hartge H50 te zetten. (bron: Modified Luxury and Exotics, via autoblog.com)

Ook interessant!

  • Aulitzky M3
    Aulitzky M3 is episch getunede M3 met 850 pk!
  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
    Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, BMW, dinan, tuning

Vorig bericht: « Video: Elektrische driewieler getuned met slijptol
Volgend bericht: Hoe bruut is dit? Passat CC Gold Coast edition »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jordey zegt

    18 augustus 2008 om 19:46

    Waarom moeten al die tuners in hemelsnaam die V10 gebruiken? Oké het is een lekker blok. Maar de V8 met een dikke Supercharger en motormanagement tuning ken denk ik ook boven de 600 pk leveren. Keep it simple;)

    Login om te reageren
  2. xaray zegt

    18 augustus 2008 om 19:49

    is er geen alpina of schnitzer editie ?
    (volgde de m3 niet zozeer)

    Login om te reageren
  3. Stephan zegt

    18 augustus 2008 om 19:49

    Echt, wanneer is het genoeg?

    Login om te reageren
  4. AMG Powerrr zegt

    18 augustus 2008 om 19:50

    Oeii, alweer de eerste (denk ik). Een op het oog een normale M3 met de kracht van een Lamborghini Murcielago LP640. Zal iig beter op de weg te houden zijn

    Login om te reageren
  5. AMG Powerrr zegt

    18 augustus 2008 om 19:51

    haha, de derde.

    Login om te reageren
  6. CSL zegt

    18 augustus 2008 om 19:55

    Ik had dit verhaal zo’n twee maanden geleden al naar Autoblog gestuurd.
    Wel erg leuk natuurlijk.
    Die conversie kun je ook op je eigen M5 uitvoeren. Het is eigenlijk heel simple bestel die onderdelen gewoon bij Dinan en laat het door BMW of een goeie garage monteren. Overigens die 637pk is altijd nog op Ron91 benzine.
    Hier zou je hem gewoon op Super 98 of hogere octaan kunnen afstellen. 670pk zou dan makkelijk moeten lukken.

    Login om te reageren
  7. CSL zegt

    18 augustus 2008 om 19:59

    Hier nog een video van vorige jaar:
    http://nl.youtube.com/watch?v=2uzOxo_Lk_c

    Login om te reageren
  8. lincoln zegt

    18 augustus 2008 om 20:16

    peekaas zijn zoooo passé ..

    Login om te reageren
  9. RDS zegt

    18 augustus 2008 om 20:17

    Wow dat is toch zeker 3 pk meer dan een G-Power M3 compressor evo3
    http://www.g-power.com/934.html?&L=1&carid=6000

    G-Power doet overgens ook een engine transplant
    http://www.g-power.com/934.htmlL=1&carid=6000&artgr=6001#Produkt_Start

    Duss……..

    Login om te reageren
  10. RenJie zegt

    18 augustus 2008 om 20:32

    @xaray

    – Alpina heeft geen getunede M3 dacht ik, alleen een B3 Bi-Turbo
    – AC Schnitzer heeft de ACS3, meer styling dan tuning
    – AC heeft ook nog een V10 met LPG dacht ik
    – Hamann heeft de Thunder, V10 bakbeest met 560 PK en 574 Nm
    – verder is er bij Hamann een M3 met vooral optische tuning beschikbaar
    – Hartge heeft de H50
    – Lumma zal vast wel ook iets hebben

    tot zover de main tuners denk ik =)

    Login om te reageren
  11. Citrofiel zegt

    18 augustus 2008 om 20:55

    Het is weliswaar over the top, maar als je het doet, doe het dan goed! Dat hebben ze goed begrepen daar…

    Login om te reageren
  12. bnc zegt

    18 augustus 2008 om 21:11

    @Jordey: Redelijk simpel, DINAN heeft er hun werk van gemaakt (lees = veel geld in dit project geïnvesteerd) en wil er op alle mogelijke manieren van profiteren. Zoals CSL al zei lepelen ze deze motor ook in de M5 en M6. Als je bv beslist om dit blok te gebruiken moet je eigen V10 inleveren en DINAN steekt er dan een volledig nieuwe motor in. Ze passen hem niet aan ofzo…

    Alle onderdelen laten ze maken door dezelfde leveranciers die BMW gebruikt en je krijgt er 2 jaar garantie op geloof ik.

    Dit is gn ‘simpele’ tuning a la HAMANN.

    Login om te reageren
  13. dirk zegt

    18 augustus 2008 om 21:36

    rs6 is alleen chippen. ik kan ook een veyron motor in een seat gooien en de styd aangaan met de rs6

    Login om te reageren
  14. Tommy zegt

    18 augustus 2008 om 22:21

    Nice!!! V10 in een middenklasser is altijd leuk. Zal wel een duur karretje worden ben ik bang. Maar ook schnell!!

    Login om te reageren
  15. Iceman zegt

    18 augustus 2008 om 23:55

    Hartge heeft al een paar 3-series met V10.

    Ice.

    Login om te reageren
  16. guzmann zegt

    19 augustus 2008 om 00:52

    @Jordey (1e post): Omdat ze waarschijnlijk geen gebruik willen maken van drukvulling en het basisconcept van deze geweldige toerenmotor willen behouden.

    Login om te reageren
  17. IlCuoreSportivo zegt

    19 augustus 2008 om 09:16

    Hoe lelijk ziet hij er toch weer uit op de eerste foto.
    Elegantie en finesse zijn toch ver zoek bij bmw.
    Hoeveel pk’s ze er ook in gooien, ik wil m niet.

    Login om te reageren
  18. Bouncing Bullet zegt

    19 augustus 2008 om 10:02

    Bij Hamann gebruiken ze wel een standaard 3 coupé die ze de bodykit van een m3 meegeven. Bij dinan gaan ze een volwaardige m3 te lijf?

    Login om te reageren
  19. Félix zegt

    19 augustus 2008 om 10:02

    naar mijn mening de mooiste coupé die nu te koop is. Al zou ik geen 637pk willen, doe mij maar gewoon een 335d.

    Login om te reageren
  20. Bouncing Bullet zegt

    19 augustus 2008 om 10:02

    *edit: voor de thunder

    Login om te reageren
  21. hans zegt

    19 augustus 2008 om 16:09

    Boeiend,elke dag bmw op je bord. Kom eens met wat interessanters.

    Login om te reageren
  22. Herke zegt

    19 augustus 2008 om 19:47

    Het lijkt mij veel leuker om de hoogtoerige v8 uit de m3 te pakken en die onder handen nemen.

    Login om te reageren
  23. Remus zegt

    19 augustus 2008 om 22:49

    volgensmij ben je racing dynamics vergeten
    ze zijn nog niet met de nieuw m3 bezig geweest maar als je kijkt 648pk uit het m5 v10 blok
    en een 135i met 525pk is dat ook geen tuner die je moet onderschatten

    Login om te reageren
  24. Gokhan zegt

    26 augustus 2008 om 00:13

    Waarom moeten mensen telkens meer. 8cilinders is toch genoeg en ik denk niet dat zulke autos veel verkocht worden de bezine is al heel duur.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North