Dit doet Brabus met de nieuwe E-klasse

Auteur: , 39 Reacties

De Merc ziet er schreeuweriger uit dan 'ie daadwerkelijk is.

Bij Brabus denk je al gauw aan idiote upgrade pakketten waardoor je Duitser soms 650, of in extreme gevallen zelfs 850 pk ophoest door een anabolenkuur. Dat je bij het Duitse autobedrijf ook terecht kunt voor subtielere zaken bewijzen ze met de nieuwe E.

Het is overigens maar net hoe je de term ‘subtiel’ invult natuurlijk. Met vier uitlaten, dikke velgen (van 18- tot 21-inch) en een bumperpakketje trek je immers nog steeds keihard de aandacht.

Naast deze nieuwe exterieur-poeha biedt Brabus ook onder de kap enkele upgrades. Je kunt bij ze langs met onder andere de E200, E220d of E350d. De E200 heeft standaard 184 pk en 300 Nm. Brabus maakt hier 225 pk en 330 Nm van. De E220d gaat van 194 pk/360 Nm naar 221 pk/450 Nm, en als laatste de E350d. Deze diesel gaat van 258pk/620 Nm naar 309 pk en 720 Nm.

Brabus zegt dat de vermogenskitjes in een uur kunnen worden geïnstalleerd. Letterlijk klaar terwijl u wacht dus. De vier uitlaten op de afbeelding zijn te bestellen op alle varianten van de E-klasse. Bestel je het uitlaatsysteem op de E43 dan beschikt deze over automatische kleppen zodat je de buren ’s ochtends niet wakker maakt. Wel zo fijn.



39 reacties

De tuningskitjes zijn prima, lekker snel geïnstalleerd en de cijfers zijn goed. Alleen het bumperpakketje, uitlaten en velgen mogen ze van mij houden. Een beetje too much voor een auto als deze.
Niet verkeerd, alleen maak het uiterlijk dan ook een beetje minder schreeuwerig inderdaad..
Geen fan van die uitlaten
@theracetosucces: door die uitlaten vind ik dit juist de enige van de laatste generatie E dat ik nog mooi vind
@theracetosucces: ik vind ze net veel mooier dan de trapezium of rechthoekige uitlaten op AMG’s. Die ovalen van de vorige generatie SL stonden het best bij een Merc imo.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Die onderste stukjes van de bumpers in koetswerkkleur en dat mag zo de inrit op hier!
Dat doen ze nu ook bewust om reclame te maken. Op een zwarte valt het anders helemaal niet op.
Whahaha ..
En dat in 2017 ..
Weet niet hoe jong de gemiddelde klant is bij die lui ..
Ouder dan 13 lijkt me sterk iig ..
Deze 4 uitlaten zien er tokkie uit helaas…
Lekker zeg!
-edit: is gefixt-

Verder wel fijne pakketjes. Zeker die 350d is een koppelkanon.
220d met 4 uitlaten….
@dutchdriftking: ze hadden voor de 4 cilinders de uitlaten moet weg werken of er twee uitlaten van moeten maken. Dit is too much…
Die vermogenstoename is prima, maar dat opzichtig gedoe… Laat maar.
Ik vind de normale versie toch een stuk eleganter. Op een of andere manier past dit de e-klasse niet.
Nice, maar wat doet brabus met het vermogen van de AMG43? Of doen ze daar niets voor behalve uitlaat en spoilertjes
Oogt wel lekker dik!

En ondanks dat de vermogens niet heel spectaculair zijn kan ik dit wel waarderen. Een soort van omgekeerde sleeper.
1997 wil z’n sierpijpjes terug…
@jorden: jij bent zeker de grappenmaker van de bingoclub!
Die Tupperware is natuurlijk compleet belachelijk. Tijd dat ze eens iets anders verzinnen want dit past beter onder een auto van 23 jaar oud…
Die uitlaten vind ik maar niks
@RubenPriest heb je op de brabus site gekeken? Daar staan namelijk alle uitvoeringen dus ook de e63 enzo.
Een Citrienbruine E350d graag. Dan wel een Estate. Bodykitje is op zich niet zo verkeerd. Mag er wel op.
Lelijk wiel zeg, past ook niet bij zon chique bolide
@rubenpriest Leuk om erbij te vermelden is de garantie die ze geven op de tuningskit. Standaard 3 jaar garantie op de tuning zelf. Als een fabrieks nieuwe auto word voorzien van een tuningskit van Brabus dan nemen zij de motorgarantie over en verlengen deze met een jaar (3jaar in totaal).
@991gt3rs: dus als er iets kapot gaat, dan even een retourtje naar Bottrop?
@e550: Nee, naar de dealer waar je het hebt laten monteren.
Doe maar een witte.. met max 19 inch wielen. 220D ook wel goed :)
Best wel mooi wat ze van de e hebben gemaakt
Mercedes<AMG<Brabus
Andere uitlaten voor een ‘sportieve’ sound voor je diesel. Euhm, opmerkelijk
@michaelb: Puur cosmetisch
Waarom gaat Brabus die turbomolens er niet uithalen en dikke V8 of V12-MANNEN-motoren erin lepelen? Dan praten we verder.
@john4545: dan heb ik héél hoed nieuws voor je. Speciaal voor de liefhebbers van atmosferische motoren levert Brabus nog altijd de 6.1 V8 conversie. Dan heb je 426 natuurlijk ademde paarden. De reden dat je ze bijna niet ziet is eenvoudig: een AMG met Brabus kit (en 730 pk) is iets goedkoper.
@willeme: High five! YES!! 426 is meer dan zat. En zo niet boor je al die plastic troep uit de motorruimte, snelle nokkenas, luchtfiltertje erop en neem een vriendin die niet dagelijks 2 kilo chocola naar binnen stampt = winwinwin voor allemaal.
Vier uitlaatpijpjes is geen gezicht…. maak er twee brede platte pijpen van… veel mooier
tweede brede pijpen, ster op de motorkap en geen nightpakket erop, gewoon standaard met die chrome lijsten… dan is ie af. Ik word oud:(

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).