• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit doet Brabus met de nieuwe E-klasse

Auteur: RubenPriest, gepost 16 januari 2017 om 18:35 – 39 Reacties

Afbeelding Dit doet Brabus met de nieuwe E-klasseAfbeelding Dit doet Brabus met de nieuwe E-klasseAfbeelding Dit doet Brabus met de nieuwe E-klasseAfbeelding Dit doet Brabus met de nieuwe E-klasseAfbeelding Dit doet Brabus met de nieuwe E-klasseAfbeelding Dit doet Brabus met de nieuwe E-klasseAfbeelding Dit doet Brabus met de nieuwe E-klasseAfbeelding Dit doet Brabus met de nieuwe E-klasse

Brabus
De Merc ziet er schreeuweriger uit dan ‘ie daadwerkelijk is.

Bij Brabus denk je al gauw aan idiote upgrade pakketten waardoor je Duitser soms 650, of in extreme gevallen zelfs 850 pk ophoest door een anabolenkuur. Dat je bij het Duitse autobedrijf ook terecht kunt voor subtielere zaken bewijzen ze met de nieuwe E.

Het is overigens maar net hoe je de term ‘subtiel’ invult natuurlijk. Met vier uitlaten, dikke velgen (van 18- tot 21-inch) en een bumperpakketje trek je immers nog steeds keihard de aandacht.

Naast deze nieuwe exterieur-poeha biedt Brabus ook onder de kap enkele upgrades. Je kunt bij ze langs met onder andere de E200, E220d of E350d. De E200 heeft standaard 184 pk en 300 Nm. Brabus maakt hier 225 pk en 330 Nm van. De E220d gaat van 194 pk/360 Nm naar 221 pk/450 Nm, en als laatste de E350d. Deze diesel gaat van 258pk/620 Nm naar 309 pk en 720 Nm.

Brabus zegt dat de vermogenskitjes in een uur kunnen worden geïnstalleerd. Letterlijk klaar terwijl u wacht dus. De vier uitlaten op de afbeelding zijn te bestellen op alle varianten van de E-klasse. Bestel je het uitlaatsysteem op de E43 dan beschikt deze over automatische kleppen zodat je de buren ’s ochtends niet wakker maakt. Wel zo fijn.

Ook interessant!

  • Gespot - Nieuwe S-klasse is kneiterdik in Brabus-trim
  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Kamperen met een Brabus: het kan vanaf nu
  • Wil jij de snelste sedan ooit bezitten?

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

brabus, Diesel, e-klasse, sedan, tuning

Vorig bericht: « Rolls-Royce Dawn: rijtest en video
Volgend bericht: De man achter deze Lambo-dealer is een verkoopgenie »

Lees Interacties

Reacties

  1. viezefreddyw zegt

    16 januari 2017 om 18:41

    De tuningskitjes zijn prima, lekker snel geïnstalleerd en de cijfers zijn goed. Alleen het bumperpakketje, uitlaten en velgen mogen ze van mij houden. Een beetje too much voor een auto als deze.

    Login om te reageren
  2. denniss00 zegt

    16 januari 2017 om 18:42

    Niet verkeerd, alleen maak het uiterlijk dan ook een beetje minder schreeuwerig inderdaad..

    Login om te reageren
  3. theracetosucces zegt

    16 januari 2017 om 18:44

    Geen fan van die uitlaten

    Login om te reageren
    • sntial zegt

      16 januari 2017 om 20:12

      @theracetosucces: door die uitlaten vind ik dit juist de enige van de laatste generatie E dat ik nog mooi vind

      Login om te reageren
    • leaper035t zegt

      16 januari 2017 om 21:14

      @theracetosucces: ik vind ze net veel mooier dan de trapezium of rechthoekige uitlaten op AMG’s. Die ovalen van de vorige generatie SL stonden het best bij een Merc imo.

      Login om te reageren
  4. max038 zegt

    16 januari 2017 om 18:46

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  5. cossiekiller zegt

    16 januari 2017 om 18:46

    Die onderste stukjes van de bumpers in koetswerkkleur en dat mag zo de inrit op hier!
    Dat doen ze nu ook bewust om reclame te maken. Op een zwarte valt het anders helemaal niet op.

    Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    16 januari 2017 om 18:50

    Whahaha ..
    En dat in 2017 ..
    Weet niet hoe jong de gemiddelde klant is bij die lui ..
    Ouder dan 13 lijkt me sterk iig ..

    Login om te reageren
  7. audirijder zegt

    16 januari 2017 om 18:51

    Deze 4 uitlaten zien er tokkie uit helaas…

    Login om te reageren
  8. toyotafortuner zegt

    16 januari 2017 om 18:52

    Lekker zeg!

    Login om te reageren
  9. berlinetta zegt

    16 januari 2017 om 18:53

    -edit: is gefixt-

    Verder wel fijne pakketjes. Zeker die 350d is een koppelkanon.

    Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    16 januari 2017 om 18:58

    220d met 4 uitlaten….

    Login om te reageren
    • E550 zegt

      16 januari 2017 om 23:43

      @dutchdriftking: ze hadden voor de 4 cilinders de uitlaten moet weg werken of er twee uitlaten van moeten maken. Dit is too much…

      Login om te reageren
  11. Robert zegt

    16 januari 2017 om 19:01

    Die vermogenstoename is prima, maar dat opzichtig gedoe… Laat maar.

    Login om te reageren
  12. mrporter zegt

    16 januari 2017 om 19:16

    Ik vind de normale versie toch een stuk eleganter. Op een of andere manier past dit de e-klasse niet.

    Login om te reageren
  13. barrier zegt

    16 januari 2017 om 19:17

    Nice, maar wat doet brabus met het vermogen van de AMG43? Of doen ze daar niets voor behalve uitlaat en spoilertjes

    Login om te reageren
  14. moveyourmind zegt

    16 januari 2017 om 19:28

    Oogt wel lekker dik!

    En ondanks dat de vermogens niet heel spectaculair zijn kan ik dit wel waarderen. Een soort van omgekeerde sleeper.

    Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      16 januari 2017 om 22:49

      @moveyourmind: Een wakker.

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        16 januari 2017 om 23:05

        @cossiekiller:Lol!

        Login om te reageren
  15. jorden zegt

    16 januari 2017 om 19:32

    1997 wil z’n sierpijpjes terug…

    Login om te reageren
    • astondb10 zegt

      16 januari 2017 om 20:04

      @jorden: jij bent zeker de grappenmaker van de bingoclub!

      Login om te reageren
  16. lekbak zegt

    16 januari 2017 om 19:39

    Die Tupperware is natuurlijk compleet belachelijk. Tijd dat ze eens iets anders verzinnen want dit past beter onder een auto van 23 jaar oud…

    Login om te reageren
  17. bamfspotter zegt

    16 januari 2017 om 19:46

    Die uitlaten vind ik maar niks

    Login om te reageren
  18. tunefuldjmike zegt

    16 januari 2017 om 19:51

    @RubenPriest heb je op de brabus site gekeken? Daar staan namelijk alle uitvoeringen dus ook de e63 enzo.

    Login om te reageren
  19. willeme zegt

    16 januari 2017 om 20:16

    Een Citrienbruine E350d graag. Dan wel een Estate. Bodykitje is op zich niet zo verkeerd. Mag er wel op.

    Login om te reageren
  20. wildbeest zegt

    16 januari 2017 om 20:31

    Lelijk wiel zeg, past ook niet bij zon chique bolide

    Login om te reageren
  21. 991gt3rs zegt

    16 januari 2017 om 20:38

    @rubenpriest Leuk om erbij te vermelden is de garantie die ze geven op de tuningskit. Standaard 3 jaar garantie op de tuning zelf. Als een fabrieks nieuwe auto word voorzien van een tuningskit van Brabus dan nemen zij de motorgarantie over en verlengen deze met een jaar (3jaar in totaal).

    Login om te reageren
    • E550 zegt

      16 januari 2017 om 23:46

      @991gt3rs: dus als er iets kapot gaat, dan even een retourtje naar Bottrop?

      Login om te reageren
      • 991gt3rs zegt

        17 januari 2017 om 10:19

        @e550: Nee, naar de dealer waar je het hebt laten monteren.

        Login om te reageren
  22. theflowinside zegt

    16 januari 2017 om 20:43

    Doe maar een witte.. met max 19 inch wielen. 220D ook wel goed :)

    Login om te reageren
  23. mercedesamgfan zegt

    16 januari 2017 om 21:00

    Best wel mooi wat ze van de e hebben gemaakt

    Login om te reageren
  24. banaan7 zegt

    16 januari 2017 om 21:06

    Mercedes<AMG<Brabus

    Login om te reageren
  25. michaelb zegt

    16 januari 2017 om 21:23

    Andere uitlaten voor een ‘sportieve’ sound voor je diesel. Euhm, opmerkelijk

    Login om te reageren
    • 991gt3rs zegt

      16 januari 2017 om 22:16

      @michaelb: Puur cosmetisch

      Login om te reageren
  26. john4545 zegt

    16 januari 2017 om 22:19

    Waarom gaat Brabus die turbomolens er niet uithalen en dikke V8 of V12-MANNEN-motoren erin lepelen? Dan praten we verder.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      16 januari 2017 om 23:52

      @john4545: dan heb ik héél hoed nieuws voor je. Speciaal voor de liefhebbers van atmosferische motoren levert Brabus nog altijd de 6.1 V8 conversie. Dan heb je 426 natuurlijk ademde paarden. De reden dat je ze bijna niet ziet is eenvoudig: een AMG met Brabus kit (en 730 pk) is iets goedkoper.

      Login om te reageren
      • john4545 zegt

        17 januari 2017 om 01:05

        @willeme: High five! YES!! 426 is meer dan zat. En zo niet boor je al die plastic troep uit de motorruimte, snelle nokkenas, luchtfiltertje erop en neem een vriendin die niet dagelijks 2 kilo chocola naar binnen stampt = winwinwin voor allemaal.

        Login om te reageren
  27. steelfighter zegt

    17 januari 2017 om 10:40

    Vier uitlaatpijpjes is geen gezicht…. maak er twee brede platte pijpen van… veel mooier

    Login om te reageren
  28. steelfighter zegt

    17 januari 2017 om 10:44

    tweede brede pijpen, ster op de motorkap en geen nightpakket erop, gewoon standaard met die chrome lijsten… dan is ie af. Ik word oud:(

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North