Niet het risico willen lopen dat je buurman in exact dezelfde GTC4Lusso rijdt als jij? Novitec to the rescue!
De tuner heeft een kit uitgebracht voor zowel de GTC4Lusso als de GTC4Lusso T. Voor wie door de bomen het bos niet meer ziet: de versie met de T erachter is de V8, die andere is de V12. Onze rijtest met de GTC4Lusso T check je HIER.
Het pakketje van Novitec omvat niet alleen uiterlijke opsmuk, maar ook technische goodies die de GTC4Lusso sneller zouden maken. Meest opvallen is de carbon bodykit met een nieuwe splitter, zijskirts, achterspoiler, dakspoiler en frutsels voor de diffuser. Vergeet ook niet de koolstofvezel spiegelkappen.
Dankzij de nieuwe uitlaat en ander motormanagement is de V12 nu goed voor maximaal 710 pk en 882 Nm, tegen 690 pk en 700 Nm voor het origineel. Cijfers voor de opgekietelde GTC4Lusso T zijn helaas niet bekend. De video check je hieronder. Wie van bruut motorgeluid houdt moet dat zeker doen!
Keurig. Van mij mag ‘ie erop!
Zelfs in deze nietszeggende kleur nog 10 keer mooier dan die 812 van vanmorgen!
En dat geluid in het filmpje Hemels!! Doet me denken aan de F50 van weleer.
Ik zou blij zijn als mijn buurman zijn GTC4Lusso zo toetakelt. Rij je er zelf meteen weer een stuk smaakvoller bij… Een ander uitlaatje op die heerlijke V12 is natuurlijk wel altijd goed.
Zoveel koppel erbij voor een atmosferische motor?
Wat een gruwelijk apparaat zeg, deze kleur staat ook goed
Krijg je met deze auto ook dezelfde cheatmode tijdens de file als Ferrari in de F1?
@occasiefapper: als iemand je rechts inhaalt krijgt hij van de politie meteen een penalty van 5 seconden
20pk winst lijkt mij normaal, maar 182nm winst voor een atmosferisch blok? Lijkt op een typefout?
@ds3thp: dat was ook het eerste wat ik dacht!
@ds3thp: Tenzij Ferrari de boel af fabriek flink afknijpt, wat volgens mij niet het geval is bij hun atmosferische motoren (en bij de T’s alleen in de lagere versnellingen).
Ik kan me geen grotere arrogantie voorstellen dan de gedachte “hmm, deze Ferrari wordt nog wat beter van aftermarket tuning”.
@mashell: ik kan me geen grotere arrogantie vooretellen dan de gedachte; ‘hmmm, deze ferrari komt nagenorg perfect de fabriek uit voor iedereen die hem wil.’
Als je de gemiddelde tuner op een Formule 1 auto laat losgaan peutert hij er alsnog een paar pk’s extra uit en plakt er nog wat spoilers en stripjes op voor de betere aërodynamica.
@gulli: Wahaha ja Brabus staat vast te popelen om de MB van Hamilton aan pakken.
Mooi geheel
Een vooruitgang! Heerlijk opdikspul
182 Nm erbij? Of dat is een typo of ze kunnen toveren bij Novitec.
Op de velgen na goed gelukt! Ze hebben het netjes gehouden.
Op de dag dat ik via de android app op een werkende autojunk site beland ga ik dat filmpje kijken. Vrees dat het nog ff duurt.