• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit doet Techart met de nieuwe 911 GT3

Auteur: RubenPriest, gepost 1 december 2017 om 07:45 – 25 Reacties

Afbeelding Dit doet Techart met de nieuwe 911 GT3Afbeelding Dit doet Techart met de nieuwe 911 GT3Afbeelding Dit doet Techart met de nieuwe 911 GT3Afbeelding Dit doet Techart met de nieuwe 911 GT3Afbeelding Dit doet Techart met de nieuwe 911 GT3Afbeelding Dit doet Techart met de nieuwe 911 GT3Afbeelding Dit doet Techart met de nieuwe 911 GT3Afbeelding Dit doet Techart met de nieuwe 911 GT3

Dit doet Techart met de nieuwe 911 GT3
Puntjes op de I.

De nieuwe 911 GT3 (rijtest) is alweer even onder ons. De hoogste tijd voor Techart om met een pretpakketje te komen. Op de Essen Motor Show presenteren de Duitsers het Carbon Fiber Sport Package voor de 911 GT3.

Het is een subtiel pakketje dat keurig is toegepast op de dikke 911 van Porsche. Bij Techart kozen ze er niet voor om met een nieuwe bodykit te komen, maar om bestaande onderdelen van de auto van carbon materiaal te voorzien. Onder meer de diffuser, sideskirts en spiegels werden gedoopt in carbon. Men kan kiezen voor een high gloss of matte finish. Ook nieuw zijn de 20-inch Formula IV Race wielen van Techart. Een verbetering kan ik het niet noemen. Het setje dat Porsche af-fabriek levert is in mijn ogen meer dan prima.

Het interieur kon niet worden vergeten. Zo kan de binnenzijde van de Porsche worden gematcht met de kleuren van de remklauwen. Meerdere kleuren combineren behoort tot de mogelijkheden. Techart heeft daarnaast een nieuw stuurwiel in het gamma, mocht je dat ook willen aanpassen. Het multifunctionele stuurwiel bestaat uit alcantara, leder en carbon. Uiteraard kleurt het stuur bij de rest van het interieur. Het stuurwiel weet zich te onderscheiden van het reguliere Porsche-stuur door onder andere de toevoeging van stuurwielverwarming.

Ook interessant!

  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Hoe ziet jouw droom Porsche 911 GT3 eruit?
  • Deze Porsche 911 is nóg veel meer bijzonder dan je denkt
  • Video: zo vet klinkt een Porsche 911 GT3 met ipe uitlaat

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 991, 991-II, GT3, Porsche, rood, techart, tuning

Vorig bericht: « Max vs. Ricciardo, wie was er dit jaar beter?
Volgend bericht: Saleen S1: compacte sportwagen met een laag gewicht »

Lees Interacties

Reacties

  1. patrick zegt

    1 december 2017 om 08:00

    Wat ontiegelijk dik! Alleen originele velgen eronder en de techart-striping eraf en hij is perfect.

    Login om te reageren
    • steiger zegt

      1 december 2017 om 08:16

      @patrick: Dan is het dus gewoon weer een originele 911.

      Login om te reageren
      • kennone zegt

        1 december 2017 om 09:26

        @steiger: het gaat om het idee!!

        Login om te reageren
      • patrick zegt

        1 december 2017 om 13:29

        De Carbon delen zijn wel een verbetering vind ik. @steiger:

        Login om te reageren
  2. silverscope zegt

    1 december 2017 om 08:01

    Doe mij maar het origineel.

    Login om te reageren
  3. Loek zegt

    1 december 2017 om 08:39

    Het zal aan mij liggen maar een Porsche breng je niet naar een tuner. Eigenlijk is een GT3 al lichtelijk over the top qua dikke spoilers maar hij kan het nog hebben. Doe je dit, dan wordt het weer net te veel.

    Login om te reageren
    • audiworker zegt

      1 december 2017 om 10:21

      @720s: uit ervaring kan ik je wel vertellen dat de spoiler en alle andere aërodynamica delen wel buitengewoon goed hun werk doen. Laatst met de nieuwe GT3 naar Duitsland geweest, maar het is echt ongekend hoeveel downforce er gecreëerd wordt op hoge snelheid. Doet de braver uitziende Turbo S niet na.

      Login om te reageren
  4. viezefreddyw zegt

    1 december 2017 om 08:43

    Best subtiel gedaan op de motorkap na. Het origineel vind ik net wat mooier. Niet zwaar overdreven.

    Login om te reageren
    • macan zegt

      1 december 2017 om 10:55

      @viezefreddyw: Porsche moet je gewoon van afblijven,
      Maar goed is een kwestie van smaak. Er zijn mensen die in een veredelde Citroen rondrijden, dan nog liever dit idd.

      Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        1 december 2017 om 12:54

        @macan: welke merken “mag” je volgens jou wel tunen dan? Het vak tussen een DS3 en GT3 is namelijk nogal groot…

        Login om te reageren
  5. kenner zegt

    1 december 2017 om 09:00

    Gaat @autoblog dit jaar naar Essen? Ben paar keer geweest maar dit jaar niet. Zou leuk zijn als Autoblog ging want toch wel veel vette wagens daar

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      1 december 2017 om 10:05

      @kenner: we zijn in het verleden vaak geweest, maar ditmaal zijn we niet aanwezig.

      Login om te reageren
  6. trustmeiamanengineer zegt

    1 december 2017 om 09:18

    Zonde… Een GT Porsche is al perfect, een of andere tunert kan echt niet perfectioneren wat 200 man in Weissach al gemaakt hebben.

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      1 december 2017 om 09:22

      @trustmeiamanengineer:
      Eensch ! Het zal dan ook voornamelijk bedoeld zijn voor degenen, voor wie een standaard GT3 niet opzichtig genoeg is.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        1 december 2017 om 11:25

        @amghans: Is voor die mensen dan niet de GT3 RS in het leven geroepen?

        Login om te reageren
        • kniesoor zegt

          1 december 2017 om 12:39

          @berlinetta:
          De GT3 RS was bedoeld als overtreffende trap van de (991.1) GT3, daar was de opsmuk nog functioneel (iets meer vermogen, meer downforce etc. -> snellere tijd op de ‘Ring). Bij deze Techart is het alleen optisch.

          Login om te reageren
  7. breakingpoint zegt

    1 december 2017 om 09:20

    En geen woord werd gerept over het gewicht. Best triest.

    Login om te reageren
  8. dirkv zegt

    1 december 2017 om 09:23

    Prachtige auto maar dat is hij ook zonder al dat carbon. Zou dat carbon de prestaties van de auto echt beïnvloeden?

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      1 december 2017 om 10:55

      @dirkv: ik vind dat altijd een beetje dubbel. Ik snap dat carbon voor velen synoniem is voor sportiviteit vanwege het extreem lage gewicht en de sterkte.

      Maar als je carbon gaat toevoegen om een sportiever uiterlijk te creëeren maak je de auto er alleen maar zwaarder mee waarmee je het nut een beetje voorbijschiet.

      Aan de andere kant, als de carbon onderdelen essentieel zijn voor het behalen van betere prestaties kunnen ze inderdaad maar beter van carbon zijn om het toegenomen gewicht te beperken.

      De vraag is dus idd; Zitten ze er alleen voor de looks of voegt het ook echt wat toe?

      Login om te reageren
      • dirkv zegt

        1 december 2017 om 11:07

        @gulli: Bedankt, duidelijk verhaal.
        Carbon ter verfraaiing is niet mijn ding, het maakt een auto er niet mooier van. Als het bij draagt aan de stijfheid en het gewicht van de auto zou ik het mee laten spuiten in de kleur van de auto.

        Login om te reageren
  9. kilum zegt

    1 december 2017 om 10:37

    Er stond vorige week een Techart 964 bij mij voor de deur. Echt heel gaaf om te zien. Maar dat was veel subtieler dan dit ding. Helaas geen foto’s gemaakt.

    Login om te reageren
    • kilum zegt

      1 december 2017 om 10:44

      @kilum: Had ik blijkbaar wel moeten doen. Probeer nu een plaatje te zoeken op de interwebs en dat is blijkbaar onmogelijk. Als hij er nog eens staat om wat voor reden dan ook zal ik wat foto’s maken. Met een beetje mazzel is de auto van iemand uit de buurt.

      Login om te reageren
  10. tvr1974 zegt

    1 december 2017 om 12:25

    Persoonlijk vind ik dit allemaal wat mooier / cleaner dan bijv de GT2-RS. Ja die zal nog steeds sneller zijn maar dit is allemaal net wat chiquer.. Niet zo “bouwpakket” achtig. Maar ok, ieder zijn ding. Zou overigens persoonlijk voor een Maserati Stradale of een Aston gaan, maar als je van Porsche houdt dan is dit ook leuk.

    Login om te reageren
  11. bmwfreak038 zegt

    1 december 2017 om 12:54

    Wat een dikke wagen veel mooier ga je ze niet vinden.

    Login om te reageren
  12. louisvdd76 zegt

    1 december 2017 om 21:22

    Vandaag hem live gezien in Essen. Was toch wel een van de wagen die qua afwerking echt af was. Erg fraai en mooie details. Het Carbon kleurde mooi met het rood.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North