Dit gaat de BMW i8 Roadster in Nederland kosten

Auteur: , 30 Reacties

De dakloze hybride heeft een prijskaartje.

BMW heeft de prijzen bekendgemaakt van de opgefriste i8 Coupé en de nieuwe i8 Roadster. Vanwege het feit dat het hier om hybrides gaat hebben we niet te maken met een gigantische BPM-bom vanuit Den Haag.

De vernieuwde i8 Coupé is er vanaf 146.995 euro (1.614 euro BPM) en de i8 Roadster kost 163.995 euro (1.962 euro BPM). Met deze prijzen is de BMW i8 de voordeligste Coupé en Roadster met vleugeldeuren. Open de deuren en je krijgt het Lambo-effect voor de helft van de prijs. Tof doen met vleugeldeuren kan echter nog een stukje voordeliger. De goedkoopste Tesla Model X kost een ton.

De nieuwe BMW i8 Roadster is er tevens als gelimiteerde First Edition. Van deze variant worden 200 stuks gebouwd. Vijf exemplaren komen naar Nederland. De First Edition heeft een meerprijs van 17.000 euro. Daar krijg je wel een aantal zaken voor terug, zoals BMW Laserlicht, interieurlijsten van carbon en een Harman Kardon HiFi Systeem. De BMW i8 Roadster First Edition is te herkennen aan mat zwarte wielen (meh), mat zwarte accenten (meh) en een First Edition baaaadge.



30 reacties

Ze zijn in mijn ogen erg laat met de Roaster?. Auto is door de snelle ontwikkeling prestatie technisch gewoon achterhaald?. Feit dat deze auto een presteert met een 3 cilinder onder de kap blijft toch wel een issue in mijn ogen. Het hybride voordeel in Nederland is ook afgelopen (op de lagere aanschafprijs na door geen slurptax).

Kortom verwacht niet dat dit een verkoop klapper gaat worden, maar of dat BMW’s intentie was is sowieso de vraag.
@rudy: Gewoon een duur prestigeproject idd
@rudy: Ik vind de driecilinder nog niet eens zo heel erg. Ik stoor me bij deze auto meer aan het feit dat het vlees noch vis is. Hij ziet eruit als een supercar, maar uit de rijtesten volgt dat hij totaal niet sportief rijdt. Ik vind het verder echt een hele gave wagen. Respect voor BMW dat ze het op de markt hebben gebracht. Ik vind het design ook echt mooi. Ik zou er alleen voor gezorgd hebben dat hij ook daadwerkelijk rijdt zoals hij eruit ziet. Nu koop je in feite in snelle, onpraktische auto die niet echt sportief is.
@berlinetta: Hij ziet er inderdaad wel cool uit, op de 911 na die hij aan het uitpoepen is.

Als er een wat leuker blok in gelegen had (5.0 v10 :)) en de afstelling wat meer hardcore was geweest was dit een serieuze concurrent geweest voor een aantal auto’s. Nu valt hij tussen o.a. de 911’s in maar komt daarbij op vele punten tekort.
Feitelijk had deze auto de hardware van b.v. de Honda NSX moeten hebben met de M3 6 in lijn en een mooier smoeltje.
@Rudy: Als er een V10 in had gelegen was de BPM ineens een ton geweest, en op 250k verliest hij dan huilend van de concurrentie denk ik.
@tuutertuuter: Dan hadden ze er ook een hele andere auto van gemaakt gok ik.
@rudy: Sinds 2014 is de hybride aandrijflijn ultra-modern en juist zeer vooruitstrevend. En hoezo geen voordeel, een kleine 2.000 euro BPM op een auto van 160.000 euro. En wat maakt dat uit voor de mensen die dat kunnen betalen? En nee, natuurlijk ziet BMW dit niet als verkoopklapper. Je hele comment slaat als kut op Dirk.
@straatzakelijk: Sinds 2014 hybride vooruitstrevend en ultra-modern? Onder welke steen heb jij gelegen?
Er worden al goed werkende hybrids in grote aantallen gemaakt sinds 1999. BMW doet dan even sportief aan, ook al zeggen de reviews dat hij niet sportief rijdt.
En als je dan al een Tesla kan kopen (toen al) voor minder geld, die nog sneller is, wat is dan het unieke aan deze auto?
Het is gewoon een test vehikel voor nieuwe technieken (ook materiaal gebruik) maar vooruitstrevend is het sowieso niet meer.
@fanboy: niets aan toe te voegen.

Qua prijs en prestaties zijn de i8 en mijn vaders R8 (v8 manual) zeer vergelijkbaar. Voor fun factor hoef ik niet lang na te denken welke ik mee zou nemen voor een rondje bergpassen…….
@rudy: En daar geef ik je helemaal gelijk. Natuurlijk de R8. Ik ben ook geen fan van auto’s als de i8. Maar wat BMW heeft neergezet met de i8 is wel vooruitstrevend en bijzonder knap.
@fanboy: Een Tesla is geen hybride.. Wat vooruitstrevend is bij de i8? Een hybride coupe/cabrio met een chassis van carbon en aluminium met een relatief laag gewicht. 120 km/h volledig elektrisch rijden. Een actieradius van 55 km volledig elektrisch. In 4.4 seconden naar de 100 en top 250. De manier waarop de elektromotor samenwerkt met de verbrandingsmotor is ultra modern en vele journalisten zijn daar zeer onder in de indruk van. Ik noem een Chris Harris bijvoorbeeld. Noem nog eens een hybride auto die deze specs heeft? En dat al sinds 2014…
@straatzakelijk:
Ik zat in 2011 al in een Tesla Roadster, waarbij je ook in 4 seconden naar de 100 gesmeten werd. Ook een cabrio. Lichter dan een i8 nota bene! En stuurde prima met goede balans.

Hybride is helemaal geen doel. Lichtgewicht materiaal gebruik is ook geen doel. Het zijn allemaal middelen om iets te bereiken.
Maar hier heb je het over een auto van 160K die de koper uit eindelijk niet veel waar voor dat geld biedt.
@fanboy: Hybride is zeker wel het doel geweest bij de ontwikkeling van de i8. Lichtgewicht materiaal gebruik hebben ze zelfs later op de 5 en 7 serie kunnen toepassen, ook dat is zeker wel een doel. Ik denk dat je de i8 niet kunt vergelijken met een andere auto en dat is precies het probleem. Zeker niet met een elektrische Lotus waar men ook 120k voor heeft gevraagd. Over niet waar voor je geld gesproken zeg.
@straatpiraat: Die opgedirkte Lotus met batterijen was anders wel 4 jaar eerder, sneller, goedkoper om te rijden, lichter, goed in balans. En jij hebt het over “waar voor je geld krijgen”…
@straatpiraat: Hybride en lichtgewicht materialen waren een doel voor BMW ja. Maar wat is het doel voor de koper? Een snellere en/of zuinigere auto maken, eventueel lichter (vanwege sportieve aspect)
Het biedt gewoon niet veel voor 160K. Veel high-tech zou je dan kunnen krijgen maar wat voor profijt heb je er aan? Net als Audi A2 3L destijds.
@fanboy: En daar ben ik het met je eens. Het is duidelijk dat BMW niet voor niks 8 miljard heeft geïnvesteerd in de i3 en i8. Op deze technieken boorduren ze nog jaren voort. De koper krijgt wel iets natuurlijk voor 160.000 euro maar minder dan andere auto’s voor dat geld. Daar moet je een “Fanboy” voor zijn. Maar mijn punt is dat deze auto vooruitstrevende technieken heeft. En begrijp mij niet verkeerd, Tesla heeft dat zeer zeker ook, maar niet vergelijkbaar met wat de i8 heeft.
@straatzakelijk: Zijn we het toch een beetje eens :) Ik vind de technieken in materiaal gebruik zeker wel vooruitstrevend ja.
Qua motortechniek loop ik er niet echt warm van. Maar dat is meer omdat het geniale systeem van een Prius hier weinig voor onder doet, en ik toch denk dat het allemaal van tijdelijk aard is. Elektrisch is straks toch veel makkelijker / goedkoper / sneller, dus zie ik het nut van de benzinemotor (hoe leuk ook) niet meer in.

Het wordt er straks ook wel wat saai van. Oh jij wil in 3 seconden naar de 100? Pakken we die elektromotor van de plank en schroeven we er in. Geen kunst meer.
Bijna 20k verschil om met of zonder kap te kunnen rijden.. Best heftig.
Dan zou ik de i8 Coupe kopen en een leuke tweedehands Mazda MX5 ernaast ofzo.
Ownee.. ik koop sowieso geen 3 cylinder. Principe dingetje
Liever een 911 Carrera S Cabrio dan voor dat geld….
Blijft een Prius cabrio met onhandige vleugeldeuren.
Zoveel geld, en dan nog maar een stom 3cilindertje… nee ik koop wel een leuke M4 voor dat bedrag dan
Blijft een aparte verschijning, in positieve zin. Jammer dat je ze zo weinig ziet.
Ik heb de i8 altijd al een gave auto gevonden. Ondanks dat de auto al een aantal jaar op de markt is oogt hij nog altijd heerlijk modern, bijna futuristisch zelfs. Maar ik denk toch dat ik er niet zo snel een zou kopen. Voor dit soort bedragen zijn zowel betere sportwagens te koop als beter groene auto’s.
Ik weet nog goed 2011 was het. De film Mission Impossible: Ghost Protocol waarin Tom Cruise kwam aanrijden met de BMW i8 weliswaar als conceptauto.
Wat was ik toen onder de indruk en nog steeds eigenlijk.

Als ik mij niet vergis is de i8 pas 2013 op de markt gebracht in eerste instantie als coupe en pas als cabrio.
Zelfde probleem als de Honda NSX, beiden te laat op de markt gebracht. Zelfs 2013 was vrij laat, dit soort auto’s moeten z.s.m op de markt gebracht worden.
Verder denk ik dat het een project is van BMW als gezicht van toekomstige BMW’s.

Al met al serieus veel geld in een prijsklasse met veel concurrenten.
Als je de Nederlandse staat niet wil steunen zou ik echt deze auto kopen ietsje meer dan 1% BPM ipv de normale 20% en bij sommige sportwagens 50%…
Afgelopen weekend in London echt veel zien rijden. Denk in dat weekend meer dan sinds levering in NL. Hier zie ik ze nauwelijks. Jammer, want vind het wel een mooie auto. Maar ja, er is zoveel moois te koop voor die centen.
@e34m5touring:
Ik heb het idee dat ze voornamelijk geleased worden door ICT en marketing-achtige bedrijven. Om een beetje op te vallen en het kopje ‘Duurzaamheid’ op hun website te rechtvaardigen. Beetje wat de Smart voor makelaars is :-)

Neemt niet weg dat het een fraaie kar is. Zeker als roadster een echte eye-cathcer.
Zeker gaaf apparaat. Verdiend wel een 2.0 4 pitter imo.
Wie koopt nou zoiets? Voor dat geld veel liever een Porsche 911.
Ik ben wel goed geschrokken van deze prijs. Want wat je krijgt voor dat geld is absoluut een mooie auto maar dat het hybride aandrijflijn te gewoontjes is en derhalve is deze prijs echt een te hoge. Dan liever de Tesla roadster, die is wel weer innovatief, is absoluut 100% zijn prijs waard en draagt bij aan een betere luchtkwaliteit..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).