• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de 11.100 rpm V12 van de Aston Martin Valkyrie

Auteur: RubenPriest, gepost 12 december 2018 om 07:41 – 47 Reacties

Afbeelding Dit is de 11.100 rpm V12 van de Aston Martin ValkyrieAfbeelding Dit is de 11.100 rpm V12 van de Aston Martin ValkyrieAfbeelding Dit is de 11.100 rpm V12 van de Aston Martin ValkyrieAfbeelding Dit is de 11.100 rpm V12 van de Aston Martin ValkyrieAfbeelding Dit is de 11.100 rpm V12 van de Aston Martin ValkyrieAfbeelding Dit is de 11.100 rpm V12 van de Aston Martin ValkyrieAfbeelding Dit is de 11.100 rpm V12 van de Aston Martin ValkyrieAfbeelding Dit is de 11.100 rpm V12 van de Aston Martin Valkyrie

Dit is de 11.100 rpm V12 van de Aston Martin Valkyrie
Maak kennis met het hart van de Valkyrie.

In een huidige automotive wereld waar downsizing, milieu en elektrische auto’s de hoofdrol spelen, is het een verademing dat er nog projecten zijn zoals deze. Aston Martin heeft de twaalfcilinder van de Valkyrie officieel gepresenteerd en alle details bekendgemaakt.

Zoals bekend is de natuurlijk ademende V12 ontwikkeld in samenwerking met de technische partner Cosworth. De 6.5 liter motor, met een blokhoek van 65 graden, draait maar liefst 11.100 rpm. Vanwege emissie-regels voor straatauto’s is Aston Martin verplicht om het maximale toerental te begrenzen op 10.500, maar weet dat de motor tot meer in staat is. De V12 levert 1.000 break horsepower, wat neerkomt op 153,8 pk per liter. Bij 7.000 rpm komt het maximale 740 Nm koppel vrij. De Valkyrie staat op een hybride aandrijflijn. Aston Martin komt hier pas in een later stadium in detail op terug.

Dankzij het gebruik van onder meer titanium onderdelen weegt de twaalfcilinder slechts 206 kg. Ter vergelijking: de drieliter V10 F1-motoren van Cosworth wegen 97 kg. Opgeboord naar 6.5 liter zou het gewicht van deze tiencilinders uitkomen op 210 kg. Ook de krukas is compleet nieuw. Volgens Aston Martin weegt de krukas ongeveer 50 procent lichter in vergelijking met de V12 uit de Aston Martin One-77.

De Valkyrie brengt straks het gevoel van de F1-motoren van vroeger naar de straat, in combinatie met hedendaagse technologie. Schiet op Aston Martin! We kunnen niet wachten.

Ook interessant!

  • Aston Martin Valkyrie is ein-de-lijk af
  • Aston Martin ruziet met dealer over Valkyrie-aanbetalingen
  • Aston Martin over weigerende Valkyrie: 'klein probleempje'
    Aston Martin over weigerende Valkyrie: 'klein probleempje'
  • Gespot - Nog een peperdure Aston Martin V12 Speedster voor Nederland

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, cosworth, motor, Techniek, V12, valkyrie

Vorig bericht: « BMW 3-serie (G20): rijtest en video
Volgend bericht: ‘Elektrische auto te duur voor de Nederlander’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. chrisvonmeer zegt

    12 december 2018 om 07:47

    Sorry dat ik het zo ordinair zeg, maar hier krijg ik toch een hard plassertje van.

    Login om te reageren
    • rvdw zegt

      12 december 2018 om 08:40

      @chrisvonmeer: en terecht!

      Login om te reageren
      • mopar70 zegt

        12 december 2018 om 10:12

        @rvdw: Wat ordinair

        Login om te reageren
  2. Jochempie zegt

    12 december 2018 om 07:55

    “de drieliter V10 F1-motoren van Cosworth wegen 97 kg. Opgeboord naar 6.5 liter zou het gewicht van deze tiencilinders uitkomen op 210 kg.”

    Uhu, dat is ook echt hoe het werkt :D

    Maar damn, Cosworth.. I doff my hat to thee.

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      12 december 2018 om 12:11

      @Jochempie: klopt inderdaad niets van, als ze uitboren zou de motor lichter moeten wegen. Dus 97kg * (3/6.5)= 44,76kg. /autobloglogica-off//

      Login om te reageren
      • gwnbmw zegt

        12 december 2018 om 13:31

        @boomhauwer: niet helemaal zo makkelijk, met uiteeboorde cilinders zijn je zuigers uiteraard ook groter. deze blokken zijn dan ook niet uitgeboord, dit waren gewoon hele andere blokken. met uitboren bespaar je in het totaal plaatje eigenlijk geen gewicht.

        Login om te reageren
    • Foramen zegt

      12 december 2018 om 15:52

      @Jochempie: hij weegt nu lichter en zal waarschijnlijk ook wel duurder kosten.
      Volgens de tekst dan.

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        12 december 2018 om 17:15

        @foramen: Als we de foutieve woordkeuze nou niet zo zwaar lieten wegen…

        Login om te reageren
  3. weijs zegt

    12 december 2018 om 07:55

    Fijn, net op tijd voor kerst!

    Login om te reageren
  4. HzR zegt

    12 december 2018 om 08:04

    Mooi is dit! Laat maar komen.

    Login om te reageren
  5. w0o0dy zegt

    12 december 2018 om 08:11

    Een gouwe ouwe: this topic is useless without video/sound…
    :-(

    Login om te reageren
    • mats106rallye zegt

      12 december 2018 om 08:13

      @w0o0dy: och wat hou ik van deze wagen! Dit noemen we nou porno! Geen turbo’s lekker atmosferisch doe mij er maar een!

      Login om te reageren
      • mats106rallye zegt

        12 december 2018 om 08:17

        @mats106rallye: oh sorry, was niet de bedoeling om hierop te reageren excuus.

        Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      12 december 2018 om 08:13

      OMG! met geluid valt niet tegen zeg maar…. Wow
      https://youtu.be/pk8ZrN__nmA

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        12 december 2018 om 08:18

        @w0o0dy: Godskolere zeg he! Wat een machine man. Mooie kleding ook van Bruce Wood. Goede smaak wel.

        Login om te reageren
      • tvklarenbosch zegt

        12 december 2018 om 08:56

        @w0o0dy: bedankt, mijn ochtend is echt een heel stuk beter nu. Wat. Een. Geluid.

        Login om te reageren
      • Boomer zegt

        12 december 2018 om 09:04

        @w0o0dy: Niet tegen? et klinkt als een overmaatse schroefmachine. Er zit werkelijk niets in van de rauwe jankende sound van de oude V12’s. Dit is echt een grote teleurstelling. Klinkt eerder als een hybride dan een echte V12. Zo klinken echte V12’s
        https://www.youtube.com/watch?v=jVkEt4ZMhcQ

        Login om te reageren
        • dirkv zegt

          12 december 2018 om 10:22

          @airc: Kippenvel dat filmpje van jou!
          Ik verwacht dat de Valkyrie motor nog wel wat beter klinkt als ze er helemaal mee klaar zijn en er buiten mee gereden kan worden.

          Login om te reageren
          • tvr1974 zegt

            12 december 2018 om 12:07

            @dirkv: verschil is dat als je t filmpje heb gekeken dat blok van de Valkyrie getest is op 100.000km betrouwbaarheid en die oude F1 blokken max 4-500km meegingen en dus 4 – 8000rpm meer draaiden (beetje verschillend in jaartallen)… Je moet er namelijk ook, zoals in t filmpje gezegd wordt je boodschappen (hahahahaha) mee kunnen doen, net als je uit kunnen leven op een lange rit naar Monaco of op t circuit een dag je kunnen uitleven..

            Login om te reageren
            • tvr1974 zegt

              12 december 2018 om 15:24

              @tvr1974: hier had @airc moeten staan…. lol

              Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          12 december 2018 om 12:11

          @airc: wat klets je nou man… Echte v12? Dit is een motor voor een auto met kenteken. Dus toegelaten op de openbare weg… Ja natuurlijk klinkt die niet als een 12 jaar oud F1 motorblok dat 16.000 toeren aan kon…
          Er is geen meer high tech blok met 12 cilinders voor straatauto’s, nergens.. 153 pk per liter is behoorlijk veel voor een v12.

          Login om te reageren
          • Boomer zegt

            12 december 2018 om 17:26

            @w0o0dy: Er zijn meer dan voldoende voorbeelden te vinden van V12’s die ook voor de weg zijn en talloze malen beter klinken dan deze stofzuiger.

            Login om te reageren
            • w0o0dy zegt

              12 december 2018 om 17:40

              @airc: maar geen voorbeelden van een atmosferische v12 met 154 pk/liter

              Login om te reageren
      • wpgt zegt

        12 december 2018 om 09:45

        @w0o0dy: Ik hoopte op een dyno filmpje toen ik klikte. Toen werd ik teleurgesteld. Nu ben ik weer blij. Wat een rollercoaster van emotie op de woensdagochtend.

        Login om te reageren
      • DaveB zegt

        12 december 2018 om 10:36

        @w0o0dy: mooi stuk techniek wat ze laten zien.

        Login om te reageren
      • allesmetturbo zegt

        12 december 2018 om 11:52

        @w0o0dy: dank.

        Mooi kanaal is dat, ook al fantastisch filmpje van de chiron oa

        Login om te reageren
    • josvts zegt

      12 december 2018 om 10:00

      @w0o0dy: nah zit totaal geen emotie in dit geluid klinkt eerder als een kettingzaag!

      Login om te reageren
  6. leovreenen zegt

    12 december 2018 om 08:16

    Kan je die ook ergens los bestellen? Als motor swap voor mn multipla ofzo…

    Login om te reageren
  7. jpoers zegt

    12 december 2018 om 08:17

    En hoe klinkt en ziet het eruit als die peut omzet in heerlijke plofjes en de titanium uitlaat vuurrood laat oplopen ???

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    12 december 2018 om 08:34

    Die uitlaatspruitstukken vind ik nog het mooiste. Pure kunst!

    Login om te reageren
  9. evdw zegt

    12 december 2018 om 08:38

    Geen video van dit blazende monster op volle kracht? Jammer.

    Login om te reageren
  10. henk_he zegt

    12 december 2018 om 08:52

    @rubenpriest iets weegt minder of is lichter. OT: wat een ontzettend gaaf blok en knap dat ze ‘m zo licht weten te houden.

    Login om te reageren
  11. Alfarobert zegt

    12 december 2018 om 09:14

    Gaat er iemand mee als Max hem ophaalt?

    Login om te reageren
  12. mrrallycross zegt

    12 december 2018 om 09:23

    Weegt minder

    Login om te reageren
    • cocoloco zegt

      12 december 2018 om 12:01

      @mrrallycross: juist. “Weegt minder” of “is lichter”

      Login om te reageren
  13. mrgnex zegt

    12 december 2018 om 09:47

    Ik weet niet of het een woordgrap is die ik niet snap maar “break horsepower” moet eigenlijk “brake horsepower” zijn.

    Login om te reageren
  14. dirkv zegt

    12 december 2018 om 10:11

    Een parel van een motor! Wel een tikkeltje ouderwets.
    Waar (bijna) alle fabrikanten inzetten op technieken om de emissie van de motoren omlaag te krijgen legt AM gewoon een turboloos, groot en hoogtoerig monster in hun nieuwe supercar.
    Voor wat extra koppel knallen ze er nog wel even een elektrische ondersteuning bij, dat dan weer wel.
    Desniettemin kan ik niet wachten op het resultaat, laat maar heel snel komen!

    Login om te reageren
    • tvr1974 zegt

      12 december 2018 om 12:13

      @dirkv: als je t filmpje heb gekeken zegt hij dat ze 4 driecilinder blokken aan elkaar gebouwd hebben om zo aan de emissie eisen te kunnen voldoen.. niks ouderwets dus.. ook niet in t blok of hoe ze de lucht uit de kelken gebruiken om maximaal te vullen.. daardoor de speciale vorm..
      Ik zou t filmpje even kijken ?

      Login om te reageren
      • dirkv zegt

        12 december 2018 om 17:47

        @tvr1974: Ze kunnen wel 4 driecilinder blokken aan elkaar plakken en dan op een 6.5 liter motor uitkomen die 154 pk per liter heeft maar echt modern is dat niet.
        Een f1 motor is veel moderner en gaat mee met de tijdsgeest ie zegt dat downsizing beter is.
        Mercedes volgt dat en komt met de AMG one die een 1.6 blokje heeft en daar zo’n 620 pk uit perst, dat is bijna 400 pk per liter.
        Welke van de twee de beste emissie heeft weet ik niet maar zuinig zullen ze geen van tweeën zijn.

        Login om te reageren
        • tvr1974 zegt

          12 december 2018 om 19:20

          @dirkv: omdat Mercedes dat blok in een straatauto legt gaat Mercedes met zijn tijd mee.. duhhhh.
          Daarom moet ook na 50k km’s volledig herbouwd worden en zie je dat blok ook in gewone Mercedessen.. not!!
          Weet niet wat je nu wil zeggen maar er klopt werkelijk niks van wat je zegt..
          Filmpje al gekeken? Of begrijp je geen Engels? Want dat zou namelijk die opmerkingen van je verklaren.
          Letterlijk vrijwel alles is nog nooit vertoond aan dat blok als je naar t filmpje kijkt en luistert naar wat er gezegd wordt en volgens jou is t oude meuk en is alleen Mercedes geweldig… suc6 verder

          Login om te reageren
  15. bizzarrini zegt

    12 december 2018 om 10:48

    https://youtu.be/pk8ZrN__nmA

    Carfection, Thank me later

    Login om te reageren
  16. skinnybmw zegt

    12 december 2018 om 13:19

    Dit is toch zo veel mooier dan al die moderne, nietszeggende en karakterloze elektrische rommel?

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      12 december 2018 om 17:18

      @skinnybmw: Het argument mooier weegt niet zwaar genoeg in de strijd om een gezond klimaat..

      Login om te reageren
      • skinnybmw zegt

        12 december 2018 om 18:39

        @Jochempie: Helemaal met je eens maar eigenlijk zeg ik dat ook helemaal niet al denk ik dat die enkele Valkyrie niet heel veel gaat uitmaken voor het verslechteren van ons klimaat, denk je wel? Het is ook meer mijn eigen mening die ik hier neer zet, zoals wel vaker. Prima dat de saaie huis tuin en keuken autootjes lekker schoon en elektrisch worden maar laat dit soort zelfzame beesten lekker lawaaimaken zodat straks niet alles op elkaar lijkt.

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          12 december 2018 om 20:54

          @skinnybmw: Nee je hebt gelijk, die ene auto gaat niet zoveel uitmaken. Maar we zijn uiteindelijk met zeven miljard mensen die mogelijk zeggen “ja dat ene dat ik doe, maakt toch niet uit?”, en da’s het probleem.. De oplossing zit ‘m er denk ik dan ook in om onze individuele uitstoot terug te dringen..

          Login om te reageren
          • skinnybmw zegt

            12 december 2018 om 22:14

            @Jochempie: Maar we rijden niet allemaal een Valkyrie? Dat is mijn punt. Dus je begrijpt me nu een beetje verkeerd…90% van de autorijders maakt het geen ene moer uit of ze diesel of elektrisch rijden, als het maar het goedkoopst is. Dat is de enige manier die werkt. Er zijn natuurlijk mensen die bereid zijn meer te betalen om schoner te rijden maar dat is jammer genoeg maar een handje vol…net als dat handje vol petrolheads die elektrisch rijden verafschuwen.

            Login om te reageren
  17. aquila2003 zegt

    13 december 2018 om 12:03

    Ermahgerd… Ff naar de wc

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North