Dit is de Aston Martin Rapide AMR

Auteur: , 32 Reacties

De Rapide is er nu ook als AMR.

Met het nieuwe Aston Martin Racing-label krijgt elk model van Aston Martin een AMR-sausje. Zo vlak voor het raceweekend van Le Mans hebben de Britten het doek getrokken van de Rapide AMR. Een gepeperde variant van de Aston Martin met vier deuren.

De Rapide AMR verwar je niet met een Rapide S. Check bijvoorbeeld de nieuwe 21-inch velgen, het feit dat de Rapide AMR 10mm lager op z’n pootjes staat en natuurlijk de typische AMR-kleurstelling. Ook bij het stoplicht maakt de Rapide AMR een verschil. De Aston Martin sprint in 4,2 seconden naar de honderd, met een topsnelheid van 330 km/u. De 5.9 V12 levert in de Rapide AMR 603 pk en 630 Nm koppel. Een nieuw uitlaatsysteem laat weten met wat voor V12-onheil je te maken hebt.

De Aston is te krijgen in de kleuren Mariana Blue, Scintilla Silver, Lightning Silver and Onyx Black. In alle gevallen zijn de Lime Green accenten te vinden op de auto. Anoniem door het leven gaan met een Aston Martin AMR product is er niet bij.

Een Nederlandse prijs is op moment van schrijven nog niet bekend. In Duitsland gaat de Rapide AMR 229.950 euro kosten. Leveringen vinden in het vierde kwartaal van dit jaar plaats.



32 reacties

Dit is wel het laatste wat de Rapide nodig had. Ik denk ook niet dat dit de verkopen zal bevorderen. Hoe gaat het eigenlijk met de verkopen van dit ding?
@viezefreddyw: ik wist niet dat ze die nog verkochten…
Die was er toch al?! Is vorig jaar al gepresenteerd op een autoshow, weet even niet meer welke. Maar niet veel nieuws, behalve de prijs dan.
@tdu2zonda: Dat was een concept. Dit is het productiemodel. Ze verschillen niet veel qua uiterlijk.
@RubenPriest: Ahaa! Vond het concept met de kuipstoelen eigenlijk wel beter :)
@tdu2zonda: ja, Genève 2017. Heb nog een 3D scan gemaakt van de velgen.
Zou de S600 Maybach binnenkort ook met racestrepen en GT3 spoilers te krijgen zijn? Ik zie de Rapide toch eerder als sjieke GT dan de hardcore racer die ze met dit uiterlijk willen suggereren
@gulli: een S600 Maybach met Viper strepen over de lengte van de auto gedrapeerd. Breng de duurbetaalde profvoetballers en hiphopartiesten van deze wereld niet op ideeën…
@RRRobert: een Range Rover met racespoiler kan ook wel denk ik, en lekker verlaagd op slicks
4.2…. dit is niet heel snel als je kijkt naar een snelle 911 die is in 3,8 maar de topsnelheid is w weer heel snel. Welke factoren spelen mee? Gewicht?
@joortje2: gewicht heeft geen invloed op de topsnelheid (dat is het frontaal oppervlak en het aantal pk’s), maar des te meer op acceleratie idd.
@gulli: Gewicht heeft wel degelijk een invloed, als het gewicht wordt verhoogd zal de rolweerstand van de banden toenemen. Het aandeel ervan wordt wel steeds kleiner naarmate de snelheid toeneemt. Ik heb ooit een formule voor het berekenen van de topsnelheid gelezen, maar ik weet hem helaas niet meer.
On topic, heerlijke auto (atmosferische V12!), maar dan wel graag zonder die gifgroene accentjes.
@joortje2: Zou ook de overbrenging kunnen zijn. De Bentley Continental GT3-R deed de sprint in 3.8 seconden, maar trok door tot ‘slechts’ 273 km/h..
@joortje2: versnellingsbak
@joortje2: gebrek aan koppel, surplus aan gewicht, oude trage transmissie en enkel achterwielaandrijving.
@willeme: ja bedankt! Ik moet nog wel wennen… want aan de ene lant lijkt het een racewagen maar wel met 5 deuren.. vind het wel bijzonder.
die streep over het midden maakt het er niet mooier op
Dat stuur…
@detroitthemotorcity: onbegrijpelijk van aston Martin. Echt zo een dik minpunt. In alle modellen trouwens.
Ventilatieroosters in het dashboard komen uit een Corrola van 1998?
Ik wist niet eens dat de Rapide nog gebouwd wordt.
It’s really getting old!. Style items and fancy colours won’t upgrade it ….
Geen idee dat die rapide nog gebouwd werd. M.i. wel de meest geslaagde 4-deurs coupé.
Dat gaat over de 3 ton in NL, de heilige melkkoe van overheid.nl
Werd die rapide nog gebouwd?!
Wordt het niet is tijd om dit model te vernieuwen? Snap Aston-Martin geen grote budgetten heeft. Maar op de beelden van Olav Mol met Max Verstappen van afgelopen weekend, zie je dat het een zwaar verouderde auto is. Binnenkant is bijna barock qua styling.
In het onyx black dan maar.
Mooie bak. Altijd wel gecharmeerd geweest van de Rapide. Gril is wel erg groot…
@BrutaalAapje: ik kan er maat niet aan wennen. Linkt net alsof je een hele blije kikker in z’n bek kijk.
@drdre1: *maar
Gaat de achterbank er ook uit ifv gewichtsbesparing?
Het beestje wordt oud…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).