• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Polestar gaat zich weer bezighouden met hete Volvo’s

Auteur: RubenPriest, gepost 13 juni 2018 om 08:51 – 24 Reacties

Afbeelding Polestar gaat zich weer bezighouden met hete Volvo’sAfbeelding Polestar gaat zich weer bezighouden met hete Volvo’sAfbeelding Polestar gaat zich weer bezighouden met hete Volvo’sAfbeelding Polestar gaat zich weer bezighouden met hete Volvo’sAfbeelding Polestar gaat zich weer bezighouden met hete Volvo’sAfbeelding Polestar gaat zich weer bezighouden met hete Volvo’sAfbeelding Polestar gaat zich weer bezighouden met hete Volvo’sAfbeelding Polestar gaat zich weer bezighouden met hete Volvo’s

Polestar
Een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken.

Polestar stond voor een lange tijd bekend als dé huistuner van Volvo. Later werd bekend dat Polestar als zelfstandig merk door zou gaan, met de focus op volledige elektrische auto’s. Dat offensief begint met de in Genève gepresenteerde Polestar 1. Vandaag maken Volvo en Polestar bekend dat het nieuwe merk toch weer teruggaat naar haar roots. Beide merken kondigen Polestar Engineered aan.

Polestar Engineered is de naam voor performance uitvoeringen die in de 60-serie van Volvo gaan verschijnen. Het gaat hier om modellen met de T8 Twin Engine plug-in hybrid aan boord. De nieuwe S60, die binnenkort gepresenteerd zal worden, komt er bijvoorbeeld als Polestar Engineered. Volgend jaar zijn de V60 en XC60 aan de beurt.

Het is niet een chipje en klaar is kees. Met een Polestar Engineered Volvo mag je iets serieus verwachten. Nieuwe velgen, banden, remmen, ophanging en een aanpassing van het motormanagement zijn onderdeel van deze uitvoering. De T8 Twin Engine levert in de S60 straks 415 pk (+15 pk) en 670 Nm koppel (+30 Nm). Daarnaast moet het verbruik verbeterd zijn en de automaat beter afgesteld.

De nieuwe S60 rolt in Charleston, South Carolina van de band. De S60 is de eerste Volvo die in Amerika van de band loopt.

Ook interessant!

  • nieuwe Polestar modellen
    Nieuwe Polestar modellen zijn onderweg
  • Minimale facelift Volvo XC60
    Dit kost de vernieuwde Volvo XC60
  • Polestar is evenveel waard als Volvo (?)
  • Eerste beeld Polestar 3
    Eerste beeld Polestar 3 bevestigt het ergste

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Hybride, plug-in, Polestar, s60, v60, Volvo, xc60

Vorig bericht: « Dit is de Aston Martin Rapide AMR
Volgend bericht: Schaatser Kjeld Nuis koopt Audi SQ5 »

Lees Interacties

Reacties

  1. damiand23 zegt

    13 juni 2018 om 08:55

    “Polestar Engineered / Brembo” op je remklauwen, het is dat ze een kleiner lettertype gebruiken dat het er nog op past..

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      13 juni 2018 om 14:04

      @damiand23: en anders maar grotere klauwen monteren :)

      Login om te reageren
  2. gove zegt

    13 juni 2018 om 08:59

    toe maar 15 pk extra

    Login om te reageren
  3. kennone zegt

    13 juni 2018 om 08:59

    Wat een dikke upgrades voor die dik gemotoriseerde Volvo’s ?

    Login om te reageren
  4. allesmetturbo zegt

    13 juni 2018 om 09:01

    Matig dit, jammer. Had het juist wel vet gevonden op de manier hoe het eerst was bedacht, als merk.
    Dit is het meest standaard upgrade pakketje wat je overal al krijgt in je sportpakket.

    Login om te reageren
    • postzegel zegt

      13 juni 2018 om 09:18

      @allesmetturbo: Precies. “Nieuw velgen”, ja tuurlijk. Maakt het echt speciaal en snel en getuned. Uiteindelijk lees ik alsnog dat het vooral om een chippie gaat. Remmen en onderstel: Een kleurtje op de remklauw (misschien met een stickertje van Brembo?) en een iets stuggere veer op de veerpoot kan ik nog niet direct ‘getuned’ noemen, laat staan ‘ge-engineered’.

      Voor wat betreft de automaar; zoals ik het lees wordt de standaard S60 dus gewoon met een slecht afgestelde automaat geleverd, en draaien ze speciaal en enkel voor de Polestar engineered versie wèl de boutjes vast zodat de hendel niet een beetje in het luchtledige zweeft in “D”?

      Marketingpraat. Geeft Postzegel een glas water in de ochtend en hij maakt er verse azijn van!

      Login om te reageren
      • dutchiehd zegt

        13 juni 2018 om 09:38

        @postzegel: mwah, dikke 6-pots brembo’s, en in hardheid verstelbare schokbrekers vind ik wel leuke upgrades voor een “leasebak” als dit.

        Wie weet komt er ook weer een keer een met dikke motor/power.

        Login om te reageren
        • stamp zegt

          13 juni 2018 om 09:59

          @dutchiehd: tuurlijk. (Spoelt bakkie pleur weg). Stoeltjes. Brembo’s en Ohlins zijn hartstikke lekker. Blijft een kolos. Dat wel. Gooi er een sterkere electro motor in, groter accupakket en ik ben je man. Remklauwen zijn trouwens overrated als je ook regeneratief kunt remmen. Als je dat nou per aangedreven wiel kunt doseren kan je helemaal zonder die zware klauwen/blokken en vooral: zonder schijven. Hartstikke zwaar en onafgeveerd! Alleen moet je dan niet met een volle accu willen ankeren. Want accu vol =\= remmen op de elektromotor.

          Login om te reageren
      • stamp zegt

        13 juni 2018 om 10:00

        @postzegel: Doet ’t zeer bij ’t plassen ’s ochtends?

        Login om te reageren
  5. Silverarrow zegt

    13 juni 2018 om 09:22

    Laat ze er een 2.3 liter 5 cilinder in “engineeren”…

    Login om te reageren
    • lambowambo zegt

      13 juni 2018 om 10:30

      @silverarrow: eeuwig zonde dat die vijfcilinder niet meer gemaakt wordt inderdaad.

      Login om te reageren
  6. fredkroket zegt

    13 juni 2018 om 09:25

    Had iemand 600 pk in een Volvo verwacht..?

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      13 juni 2018 om 09:30

      @fredkroket: eigenlijk wel als je naar het verleden van Polestar kijkt

      Login om te reageren
    • karhengst zegt

      13 juni 2018 om 11:43

      @fredkroket: Bij Volvo verwacht ik EK’s, elandkrachten.

      Login om te reageren
  7. tenaci zegt

    13 juni 2018 om 09:26

    Van die gele gordels gaat hij vast ook een stuk sneller…

    Login om te reageren
    • Tonnie zegt

      13 juni 2018 om 09:52

      @tenaci: 100 pk right there.

      Login om te reageren
    • lambowambo zegt

      13 juni 2018 om 10:28

      @tenaci: Het staat wel lekker samen met die gele klauwen. Jammer dat die badges van Dave Barton niet meer verkocht mogen worden anders had je nog zo’n mooi geel accent op een doorgaans saaie kleur

      Login om te reageren
  8. Gulli zegt

    13 juni 2018 om 09:31

    Wordt de VS nu al als lage lonen land gezien?

    Login om te reageren
    • stamp zegt

      13 juni 2018 om 10:01

      @gulli: Ja. Lage lonen. En easy ontslagrecht. Dat is nog het aller goedkoopst t.o

      Login om te reageren
  9. ikleesookoverautos zegt

    13 juni 2018 om 11:20

    15 pk zo zo. Dat is geen kattenpis.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      13 juni 2018 om 20:11

      @ikleesookoverautos: Precies. Mijn kat redt dat niet..

      Login om te reageren
  10. Loek zegt

    13 juni 2018 om 11:23

    Jammer dat ze vervolgens afzien van Rebel Blue. Ik vind Polestar gaaf maar het feit dat de Polestar 1 alleen in wit, grijs of zwart kan maakt het wel een saaie bedoeling.

    Login om te reageren
  11. stefan82 zegt

    13 juni 2018 om 13:31

    Vermogen is mijns inziens niet iets wat deze auto’s te kort komen. Rem- en ophanging upgrades zijn wat mij betreft de way to go.

    Ideaal gezien zouden ze de aandrijflijn aanpakken met deze modellen. Het principe van voorwielen met brandstof en achterwielen met electro is verre van ideaal.
    (Mijn persoonlijke mening is overigens dat een auto niet meer dan 1 type motor moet hebben dan wel benzine, diesel, electro. Het samen laten werken van deze motoren zorgt voor onnodige complexiteit en vertraging/onnauwkeurigheid en daarmee irritatie bij het schakelen tussen de motoren)

    Login om te reageren
  12. basr32 zegt

    13 juni 2018 om 16:31

    Geen hybride toei aub, gewoon een 5 cilinder. Die hybride zooi maakt de auto alleen nog maar zwaarder en dat zal niet fijner sturen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North