Polestar gaat zich weer bezighouden met hete Volvo’s

Auteur: , 24 Reacties

Een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken.

Polestar stond voor een lange tijd bekend als dé huistuner van Volvo. Later werd bekend dat Polestar als zelfstandig merk door zou gaan, met de focus op volledige elektrische auto’s. Dat offensief begint met de in Genève gepresenteerde Polestar 1. Vandaag maken Volvo en Polestar bekend dat het nieuwe merk toch weer teruggaat naar haar roots. Beide merken kondigen Polestar Engineered aan.

Polestar Engineered is de naam voor performance uitvoeringen die in de 60-serie van Volvo gaan verschijnen. Het gaat hier om modellen met de T8 Twin Engine plug-in hybrid aan boord. De nieuwe S60, die binnenkort gepresenteerd zal worden, komt er bijvoorbeeld als Polestar Engineered. Volgend jaar zijn de V60 en XC60 aan de beurt.

Het is niet een chipje en klaar is kees. Met een Polestar Engineered Volvo mag je iets serieus verwachten. Nieuwe velgen, banden, remmen, ophanging en een aanpassing van het motormanagement zijn onderdeel van deze uitvoering. De T8 Twin Engine levert in de S60 straks 415 pk (+15 pk) en 670 Nm koppel (+30 Nm). Daarnaast moet het verbruik verbeterd zijn en de automaat beter afgesteld.

De nieuwe S60 rolt in Charleston, South Carolina van de band. De S60 is de eerste Volvo die in Amerika van de band loopt.



24 reacties

“Polestar Engineered / Brembo” op je remklauwen, het is dat ze een kleiner lettertype gebruiken dat het er nog op past..
@damiand23: en anders maar grotere klauwen monteren :)
toe maar 15 pk extra
Wat een dikke upgrades voor die dik gemotoriseerde Volvo’s 😂
Matig dit, jammer. Had het juist wel vet gevonden op de manier hoe het eerst was bedacht, als merk.
Dit is het meest standaard upgrade pakketje wat je overal al krijgt in je sportpakket.
@allesmetturbo: Precies. “Nieuw velgen”, ja tuurlijk. Maakt het echt speciaal en snel en getuned. Uiteindelijk lees ik alsnog dat het vooral om een chippie gaat. Remmen en onderstel: Een kleurtje op de remklauw (misschien met een stickertje van Brembo?) en een iets stuggere veer op de veerpoot kan ik nog niet direct ‘getuned’ noemen, laat staan ‘ge-engineered’.

Voor wat betreft de automaar; zoals ik het lees wordt de standaard S60 dus gewoon met een slecht afgestelde automaat geleverd, en draaien ze speciaal en enkel voor de Polestar engineered versie wèl de boutjes vast zodat de hendel niet een beetje in het luchtledige zweeft in “D”?

Marketingpraat. Geeft Postzegel een glas water in de ochtend en hij maakt er verse azijn van!
@postzegel: mwah, dikke 6-pots brembo’s, en in hardheid verstelbare schokbrekers vind ik wel leuke upgrades voor een “leasebak” als dit.

Wie weet komt er ook weer een keer een met dikke motor/power.
@dutchiehd: tuurlijk. (Spoelt bakkie pleur weg). Stoeltjes. Brembo’s en Ohlins zijn hartstikke lekker. Blijft een kolos. Dat wel. Gooi er een sterkere electro motor in, groter accupakket en ik ben je man. Remklauwen zijn trouwens overrated als je ook regeneratief kunt remmen. Als je dat nou per aangedreven wiel kunt doseren kan je helemaal zonder die zware klauwen/blokken en vooral: zonder schijven. Hartstikke zwaar en onafgeveerd! Alleen moet je dan niet met een volle accu willen ankeren. Want accu vol =\= remmen op de elektromotor.
@postzegel: Doet ’t zeer bij ’t plassen ’s ochtends?
Laat ze er een 2.3 liter 5 cilinder in “engineeren”…
@silverarrow: eeuwig zonde dat die vijfcilinder niet meer gemaakt wordt inderdaad.
Had iemand 600 pk in een Volvo verwacht..?
@fredkroket: eigenlijk wel als je naar het verleden van Polestar kijkt
@fredkroket: Bij Volvo verwacht ik EK’s, elandkrachten.
Van die gele gordels gaat hij vast ook een stuk sneller…
@tenaci: 100 pk right there.
@tenaci: Het staat wel lekker samen met die gele klauwen. Jammer dat die badges van Dave Barton niet meer verkocht mogen worden anders had je nog zo’n mooi geel accent op een doorgaans saaie kleur
Wordt de VS nu al als lage lonen land gezien?
@gulli: Ja. Lage lonen. En easy ontslagrecht. Dat is nog het aller goedkoopst t.o
15 pk zo zo. Dat is geen kattenpis.
@ikleesookoverautos: Precies. Mijn kat redt dat niet..
Jammer dat ze vervolgens afzien van Rebel Blue. Ik vind Polestar gaaf maar het feit dat de Polestar 1 alleen in wit, grijs of zwart kan maakt het wel een saaie bedoeling.
Vermogen is mijns inziens niet iets wat deze auto’s te kort komen. Rem- en ophanging upgrades zijn wat mij betreft de way to go.

Ideaal gezien zouden ze de aandrijflijn aanpakken met deze modellen. Het principe van voorwielen met brandstof en achterwielen met electro is verre van ideaal.
(Mijn persoonlijke mening is overigens dat een auto niet meer dan 1 type motor moet hebben dan wel benzine, diesel, electro. Het samen laten werken van deze motoren zorgt voor onnodige complexiteit en vertraging/onnauwkeurigheid en daarmee irritatie bij het schakelen tussen de motoren)
Geen hybride toei aub, gewoon een 5 cilinder. Die hybride zooi maakt de auto alleen nog maar zwaarder en dat zal niet fijner sturen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).