Dit is de Bentley Flying Spur V8 [update:prijzen]

Auteur: , 19 Reacties

Jazeker, ook de Flying Spur krijgt de V8 die eerder zijn weg naar de Continental GT vond.

Tot voor kort was een W12 het kleinste dat je in een Bentley kon krijgen. Maar omdat een V8 met meer dan 500 pk ook prima voldoet is het concern druk bezig deze in zijn range te lepelen. Of het blok het ook tot de Mulsanne zal schoppen is nog maar de vraag (die heeft immers al een V8, zij het een 6,75 liter), maar de Conti GT heeft er al één, en de Flying Spur krijgt er één.

Bentley boekte vorig jaar een enorme verkoopstijging, en zet deze graag voort. Een nieuwe instapper kan hierbij helpen, zeker in het CO2-gierige Nederland.

De Flying Spur V8 levert 507 pk en 660 Nm op alle vier de wielen, met behulp van de bekende 8-traps automaat. De 2,4 ton zware Brit sprint hiermee in 5,2 sec naar de 100 km/u en bereikt een top van 295 km/u. Het gemiddelde verbruik ligt mede dankzij cilinderuitschakeling op 10,7 liter.

Update 12-03-2014: vandaag werd de Nederlandse prijs van de wagen bekend: € 221.134,- ; een pak minder dan de W12.



19 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
Artikel klopt niet helemaal, want de Mulsanne is al de hele tijd alleen maar leverbaar met een v8. (Ja wel een 6,75l)
Er stond in principe niets dat niet klopte, maar heb toch maar even tussen haakjes toegevoegd dat er al een V8 in ligt.
507…. dat is het magische M5 getal. Minder dan 9 jaar geleden kwamen we met een m5 met een magische 5.0 V10 erin die wel 507 pk leverde. Geen gigatisch Amerikaans opgevoerd V8 blok.
Nu trekken we dat uit een Audi 4.0 blok, en dat in een nette Bentley.
En daarnaast vind ik de achterkant hondsleljk: men neme het onderdeel wat men van de mislukte SUV het leijkst vonden en met zette dat op de nieuwe sedan” . Zucht.
@gregorius: 507 is inderdaad een magisch BMW getal. Maar niet zozeer vanwege de M5 (dat is maar gewoon een 5 serie met een dikke motor) maar vanwege het model 507!
@mashell: yep…. de dag dat iemand het voor elkaar krijgt om onder licentie 507’s met moderne onderkant mag bouwen, ben ik 1 van de klanten!
@gregorius: Als je het kan betalen, geniet ervan!
Ligt dat aan mij, of zijn die pedalen wel heel ver naar rechts geplaatst…
@mopar: nou je het zegt :P render foutje?
Een Bentley met cilinderuitschakeling en een ‘uitgeknepen’ blok..

Bedankt EU.
De vorige Continental Flying Spur is nog steeds mijn favoriet. Was een beetje sceptisch over dit nieuwe model vanwege de achterkant maar langzamerhand krijgt deze meer en meer mijn sympathie. Een V8 is meer dan zat voor de Flying Spur, zal Bentley veel Mercedes afsnoepen.
@agera: MB klanten afsnoepen
@agera: geen idee maar de mercedes is wel leverbaar met een 12 pitter;)
@nicktexel: Deze niet, dan?
@mout: oops ik heb niks gezegd:X
Volgens mij ben ik de enige die deze auto echt wonderschoon vind… Zowel van voren als van achteren…
Ik vind m ook prachtig!!
En nog iemand die het een prachtige wagen vind
Die achterkant…… Ik kan er maar niet aan wennen. Misschien moet ie een paar jaar op mijn oprit neergezet worden.
De oudere versie was niet mooi, maar toch nog stukken mooier dan deze facelift.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).