Je kan de ///M-plaatjes van je 316i halen, dit wordt de nieuwste rage.
Merkwaarden, beleving, kwaliteit, historie. Zomaar een paar redenen waarom wij autoliefhebbers bepaalde merken een warm hart toedragen. Als kenners dragen we dan graag de specifieke merken aan als Lotus, Alfa Romeo, Alpine, Saab of Honda. Het gros van de mensen gaat echter voor de wat meer voorspelbare route: dik, Duits en premium. En dan niet zozeer vanwege de ‘merkwaarden’ als een romige zes-in-lijn (BMW), over-ontwikkelde bouwkwaliteit (Mercedes-Benz) of catastrofaal onderstuur (Audi), maar puur en alleen voor de badge. Of zoals @Jaapiyo zou zeggen: Baaaháadge.
Daar komt dit briljante merk om de hoek kijken: Brenthon. Nooit van gehoord? Wij ook niet. Op hun site staat een hele reeks aan foto’s die eigenlijk wel een beetje bekend voor komen. Dat is ook logisch, want het zijn allemaal bekende auto’s als de Audi R8, Hyundai Veloster of Kia Sportage. Wat is er dan anders aan een Brenthon dan het standaardmodel hoor ik u zeggen? Dat is het mooie: helemaal niets.
Brenthon richt zich namelijk enkel en alleen op badges. Je brengt je willekeurige auto naar Brenthon, zij zetten er Brenthon-badges op en je bent helemaal het mannetje (m/v). Aan de ene kant is dat natuurlijk complete kolder. Een Kia Optima met Brenthon badges is nog altijd een Kia Optima. Aan de andere kant, als er Bentley logo’s op een VW Phaeton staan, betalen we ook graag meer. Toppunt is natuurlijk de 218d Gran Tourer, die auto is voorzien van BMW badges, maar dat is het. Wij, als consument, willen graag gewoon misleid worden. Aanschouw hoe reguliere huis-, tuin- en keukenauto’s ineens enorm stijgen in aanzien. Niet in de laatste plaats door de frêle dames die zich enorm aangetrokken voelen tot mannen die zo’n badge in de grille hebben staan. Over 5 jaar rijden we rond met vergulde Brighton badges. Let maar op.
37 reacties
Echte petrolheads zijn er gek op ..
Helemaal zelf bepalen welk logo je op je wagen wilt hebben.
Als ze zelf auto’s in voorraad zouden hebben en die zouden verkopen en marketen als zijnde hun eigen ontwerp, dan zou dat wel tegen de regels zijn. Dit wat ze nu doen valt meer onder tuning.
Maar er is niks mooier dan een Alfa Romeo badge, dus het nut van deze meuk ontgaat me dan ook volledig.
Alfascisten zijn dan ook echte petrolheads ..
Plak em op een fiat of Opel of Nissan bijv. ..
“Over 5 jaar rijden we rond met vergulde Brighton badges. Let maar op.”
Net zoals hele volksstammen met Ralf Lauwren, Tommie Hillfinger, Lowie Vuitton en Armanie zooi rond sjouwt maar dan met auto’s…
Waarom zou het Kia logo goedkope kont zijn? Heb je liever een Aston Martin ripp off logo voor Kia, net als ze bij Genesis hebben gedaan? Toyota heeft toch een soortgelijk logo en Mazda ook? Het is herkenbaar dus het werkt.
Waarom staat tegenwoordig bij elke reactie van mij ‘je reactie moet nog worden goedgekeurd’? Sta ik op de zwarte lijst ofzo?
In Zuid Korea is er hoge import tax op buitenlandse auto’s dus je ziet daar eigenlijk alleen Kia’s, Hyundai’s en SsangYong dus als je iets anders wil dan de rest van je collega’s/buren is dit dus een mogelijkheid. Ik vind het wel grappig. Zoals ze het op een eerder genoemde website noemde, de definitieve stap in badge engineering.