• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de dikste Golf GTI die je vandaag gaat zien

Auteur: jaapiyo, gepost 4 april 2020 om 20:57 – 31 Reacties

Golf GTI

Zet je pet achterstevoren op en geniet van deze dikke Golf GTI getekend door TheKyza

Jaja, dat waren nog eens tijden hè. Tegenwoordig is een Golf GTI op zich nog steeds wel een geinige en zeer capabele auto. Maar zijn ze nog zo über-cool als in de 70s en 80s? Ik denk dat het feit dat je ‘m niet eens meer kan krijgen met de juiste hoeveelheid deuren daar het antwoord al op geeft. De welkome scherpe randjes zijn inmiddels wel verdwenen. Sterker nog, de nieuwe GTI is inmiddels zo salonfähig geworden dat je in ‘Murica waarschijnlijk niet eens meer een ‘normale’ Golf 8 zal kunnen bestellen. De GTI wordt daar gewoon de instapper.

Golf side

Geen wonder dus dat sommigen hunkeren naar het verleden. Werkstattkalenders mochten nog, koolstofdioxide bestond nog niet, geen vlees eten deed je alleen als je überhaupt geen geld had om eten te kopen en een Golf GTI had nog perfecte ronde koplampen. Ook designer Khyzyl Saleem is een man die regelmatig nostalgie voelt voor een tijd die hij nooit heeft meegemaakt. Deze keer heeft TheKyza zijn designkunsten losgelaten op een Golf II GTI. Maar wacht! Voordat je afhaakt omdat het vaporware betreft: deze auto gaat echt gemaakt worden!

Golf GTI front

JP Performance and Prior Design vinden het concept namelijk zo tof dat ze ‘m in het eggie gaan verwezenlijken. JP Performance ken je wellicht omdat je voormalig PS Profi *Duits accent aan* Jean-Pierre Krämer *Duits accent uit* volgt op de sociale media. Ik vind ‘m alvast affengeil, alhoewel ik een naar buiten priemend dubbel uitlaatje wel had kunnen waarderen. Kijk jij al uit naar het eindresultaat?

Ook interessant!

  • Video: Golf GTI kopt een Range Rover
  • Video: Golf GTI bestuurder scheurt als een gek
  • Officieel: Volkswagen Golf GTI Clubsport 45
  • Oettinger Golf 8 GTI
    Oettinger Golf 8 GTI is keurig en subtiel. Huh?

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

golf, golf-2, golf-gti, gti, Khyzyl-Saleem, tuning

Vorig bericht: « Tesla stuurt honderden arbeiders de laan uit
Volgend bericht: Nieuwe Suzuki Hayabusa in 2021? »

Lees Interacties

Reacties

  1. vaakbenjetebang zegt

    4 april 2020 om 21:06

    Alsof een Peugeot 205 Turbo 16 Evo 2 een Golf II moet uitbraken. Nee, ik vind het niks.

    Login om te reageren
  2. FieRo zegt

    4 april 2020 om 21:17

    Specs?

    Login om te reageren
    • snorrie zegt

      5 april 2020 om 09:55

      @fiero: 901 pk, 0-100 in 2,1 sec, rondje ring in 5 min 24 sec.

      Login om te reageren
  3. E550 zegt

    4 april 2020 om 21:20

    Rare knipperlichten voor.
    Off topic: ik kan al, weet ik hoeveel dagen, niet meer inloggen op mijn MacBook (Firefox).

    Login om te reageren
    • KEV9 zegt

      4 april 2020 om 21:23

      koekies weggooien

      Login om te reageren
      • maferick74 zegt

        4 april 2020 om 21:44

        @Soulmaster: neeeee nooit koekjes weggooien

        Login om te reageren
  4. degrotemuis zegt

    4 april 2020 om 21:21

    Inderdaad ook de eerste waar ik aan moest denken, 205 turbo 16 in Dakar uitvoering. Alleen dan verlaagd in plaats van verhoogd. Zelfde spoiler, zelfde naad langs de uitbouw achter, aardig vergelijkbaar luchtgat im het achterscherm die hier helemaal geen functie lijkt te hebben, zelfs de jaren 80 zonwering achterop die doet denken aan de rijplaten die tegen de achterruit van de Dakar versie gemonteerd waren.

    Ik vind hem wel dik. Alleen die afgezaagde achterkant moet wel functioneel zijn, anders hoeft het niet. En die pauperledjes in de koplamp mogen weggelaten worden.

    Maar toch liever een orginele mooie mk1…

    Login om te reageren
    • emping zegt

      5 april 2020 om 13:02

      @degrotemuis: afgezaagde achterkant is minder drag, dus functioneel. Verder is je verhaal erg tegenstrijdig.

      Login om te reageren
  5. quantor zegt

    4 april 2020 om 21:45

    Ik zie er anders ook een beetje Renault 5 Turbo (II?) in

    Login om te reageren
    • EnthousiaST220 zegt

      4 april 2020 om 21:48

      @quantor: de renault en de peugeot hebben ook als inspiratie gediend

      Login om te reageren
  6. lekkerlinksrijden zegt

    4 april 2020 om 21:53

    1 april is al geweest toch?

    Login om te reageren
    • rhellema zegt

      5 april 2020 om 12:05

      @lekkerlinksrijden: door het coronavirus wordt blijkbaar alles uitgesteld!

      Login om te reageren
  7. lecomte zegt

    4 april 2020 om 22:17

    Dit is de lelijkste Golf GTI die je vandaag gaat zien bedoel je.

    Login om te reageren
  8. focusrs1 zegt

    4 april 2020 om 22:36

    Ik heb de mk2 gti wulfsburg editie gehad en die zag er 100x beter uit als dit gedrocht!

    Login om te reageren
    • golf1985 zegt

      5 april 2020 om 00:03

      @focusrs1: enigste wat ik op mijn golf 2 heb zitten is op de beide voorschermen een wolfsburg plaatje.

      Login om te reageren
      • tmenges zegt

        5 april 2020 om 08:24

        @golf1985: geen ‘m3’ spiegels en ‘RS’ bumpers?

        Login om te reageren
        • golf1985 zegt

          5 april 2020 om 13:47

          @tmenges: alleen een schroefset en andere wielen. Voor de rest is die nog origineel. Zelfs het originele 1300 blok zit erin

          Login om te reageren
          • tmenges zegt

            5 april 2020 om 14:25

            @golf1985: netjes!

            Login om te reageren
            • golf1985 zegt

              6 april 2020 om 05:46

              @tmenges: hij is binnenkort 35 jaar oud. Heeft zijn krasjes en plekjes maar vind dat ook wel wat hebben. Ooit komt er een ander blok in. Wat weet ik nog niet maar dat zien we tegen die tijd wel

              Login om te reageren
      • Robert zegt

        5 april 2020 om 09:14

        @golf1985: dat was voor de ‘C’ uitvoering. Vanaf de ‘CL’ kreeg je op die plek een paar extra Seitenblinker. Want luxe, aldus VW.

        Oh de nostalgie, als ik nog eens terugdenk aan m’n ’88 Golf Tour, die zo jammerlijk werd platgereden door een vrachtwagen die niet doorhad dat het stoplicht op rood stond…

        Login om te reageren
    • emping zegt

      5 april 2020 om 22:25

      @focusrs1: beter dan he

      Login om te reageren
  9. davelepeef zegt

    5 april 2020 om 00:04

    Los van wat je hiervan vinden kan; die Khyzyl heeft ’t wel leuk voor elkaar. Eerst een baal plaatjes draaien waarmee hij ongetwijfeld leuk centjes mee verdiend (excuseer mijn evt onwetendheid hier, ik weet geen bal van ‘m) maar die fantasieën van ‘m gaan gewoon werkelijkheid worden. Dit is niet de eerste. Hoe vet is dat??

    Login om te reageren
  10. clijde7400 zegt

    5 april 2020 om 00:37

    Golf mk2 mijn eerste golf gti 1984. Dat waren tijden!

    Login om te reageren
  11. zero99 zegt

    5 april 2020 om 01:50

    Doe mij maar gewoon een originele g60. het liefst in oak green,beetje verlaagd en leuke wieltjes eronder. Dit is niks voor mij.

    Login om te reageren
  12. ontploffer zegt

    5 april 2020 om 03:01

    Ik vind het vet. Net ff wat anders dan 1000 in een dozijn golfjes 2 verlaagd met bbs velgjes.

    Login om te reageren
  13. str8six zegt

    5 april 2020 om 08:33

    Ha! Dik ding!

    Login om te reageren
  14. tortuga zegt

    5 april 2020 om 08:38

    Is een moderne golf GTI al niet breder? Tijd van evolutie en groei of zo iets?

    Login om te reageren
  15. ericd zegt

    5 april 2020 om 09:15

    Je pet achterstevoren? Zet de motor van achter naar voren:
    https://www.automobilemag.com/news/1976-volkswagen-beetle-hemi-v8-custom-pictures-details/?sm_id=organic_tw_social_AMAG_200405_sf232290702#sf232290702

    Login om te reageren
  16. _Eend_ zegt

    5 april 2020 om 09:16

    het ziet er uit als een soort What If projectje. Wat als VW de Golf had gebruikt om mee te doen aan Groep B rallyes maar dat ze halverwege besloten om toch maar met de DTM mee te doen ipv Groep B. Voor een rallyauto zit dit ding veel te laag bij de grond, met dit ding blijf je steken op de stopstreep bij het eerste de beste stoplicht

    Login om te reageren
  17. Robert zegt

    5 april 2020 om 11:23

    Zeker geen ‘what if…’, zoals in de nieuwspost al te lezen is, slaan JP en Prior Design de handen ineen om dit ‘monster’ tot leven te wekken. De project kick-off is al online gezet.

    Deel 1: https://youtu.be/L7zN2viQ_Po
    Deel 2: https://youtu.be/FpbChxWDtj0
    More to come….

    Login om te reageren
  18. boblafrance zegt

    6 april 2020 om 09:12

    Hopenlijk heeft hij hydrolische veren, anders komt hij niet eens over de garage drempel.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North