• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de dikste kont die je vandaag gaat zien

Auteur: machielvdd, gepost 2 september 2024 om 18:58 – 10 Reacties

Dit is toch gewoon lekker?

Een widebody kan een auto compleet verpesten, maar soms is het gewoon heel erg dik. Denk bijvoorbeeld aan een Strosek-bodykit op een Porsche 928. Vandaag hebben we nog een voorbeeld van een widebody-behandeling die goed uitpakt.

Het gaat om de Ferrari 296 Novitec N-Largo. Deze tuner houdt het meestal redelijk subtiel, maar met het N-Largo-pakket gaan ze helemaal los. Toevallig reed Wouter onlangs nog met de spectaculaire Ferrari 812 GTS Novitec N-Largo.

Ferrari 296 Novitec N-Largo
Ferrari 296 Novitec N-Largo
Ferrari 296 Novitec N-Largo
Ferrari 296 Novitec N-Largo

Vandaag presenteert Novitec een nieuwe N-Largo, op basis van de 296 GTB (die met V6). Dit is een van de mooiste moderne Ferrari’s, dus eigenlijk kan het alleen maar slechter worden. Toch staat de bodykit van Novitec nog verrassend goed. Met name de kont is schandalig dik, in de positieve zin van het woord.

Interessant detail: deze bodykit is – net als de eerdere N-Largo-kits overigens – ontworpen door niemand minder dan Vittorio Strosek. Inderdaad, de man die in de jaren ’80 en ’90 naam en faam maakte als Porsche-tuner. En de man die ook de bodykits van Koenig Specials ontwierp.

Ferrari 296 Novitec N-Largo

Motorisch heeft Novitec niet zoveel veranderd. Dat is ook niet nodig, want met zijn V6 hybride levert de 296 standaard al 830 pk. En dan te bedenken dat dit een van de instapmodellen is van Ferrari. Novitec heeft alleen high-flow turbo inlets, een andere katalysator en een custom uitlaatsysteem gemonteerd, wat resulteert in een totaal van 868 pk.

Hoe de V6 nu klinkt? Dat hoor je in de onderstaande video:

Ook interessant!

  • Novitec Ferrari 296 GTS is een must
    Novitec Ferrari 296 GTS is een must [video]
  • Dit is de coolste Toyota Prius die je vandaag gaat zien
  • Gespot - Purosangue laat z'n dikke kont zien in Maastricht
  • We mogen alvast een heerlijk dikke Ferrari raceauto zien

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

296, 296-gtb, Ferrari, novitec, tuning

Vorig bericht: « Oproep: deel je vakantiefoto’s en win een Powerslide Training [laatste kans]
Volgend bericht: Gespot – Een Porsche 911 S/T op vers kenteken (á €462.039) »

Lees Interacties

Reacties

  1. Lambrusco zegt

    2 september 2024 om 19:11

    Zou deze kont ook dikker zijn dan die van de zus van @willeme?

    Login om te reageren
    • jippie zegt

      2 september 2024 om 22:04

      Kan me haast niet voorstellen. Z’n zus heeft sinds kort een relatie met een plastisch chirurg genaamd Novi Tec.

      Login om te reageren
  2. Estate_of_mind zegt

    2 september 2024 om 19:23

    Mocht ik ooit in de krankzinnige positie komen dat ik dit automerk kan rijden, dan is Novitec de enige tuner die eraan mag zitten. En van mij mogen ze hun widebodyding houden, maar alles met een Novitec uitlaat klinkt echt briljant.

    Login om te reageren
  3. Exit Luminar zegt

    2 september 2024 om 20:39

    Klinkt niet echt lekker.

    Login om te reageren
    • anthwan zegt

      3 september 2024 om 08:42

      Blijft een 6 cilinder die klinkt alleen mooi in Japans autoland en de vw R32. In een Ferrari hoort gewoon een V8 of V12.

      Login om te reageren
      • Poulusma zegt

        3 september 2024 om 14:56

        Je vergeet de lijn 6 van BMW…
        En waarom specifiek de ‘R32’? Wat is er mis met de R36? En de eerdere iteraties van de VR6?

        Login om te reageren
  4. harrie zegt

    2 september 2024 om 20:53

    Normaal gesproken geen tjoener fan, maar dit ziet er gewoon beter uit dan de standaard versie met die rare bochel achterwielkasten.
    Die zwarte kapjes op de ‘motor’ kap in carroserie kleur spuiten en het is gewoon een tof ding.

    Login om te reageren
  5. rendomjoeser zegt

    3 september 2024 om 00:00

    Sorry hoor, maar die verticale lijn achter de deuren heeft wel een vrij groot Lego-gehalte. Ik vind het er niet uit zien.

    Login om te reageren
  6. Gulli zegt

    3 september 2024 om 09:13

    Ik zou nochtans best blij zijn met 38pk erbij in m’n 118 😋

    Login om te reageren
  7. madhatter zegt

    4 september 2024 om 11:28

    Op de vreemde wenkbrauwen op de motorkap na een stuk mooier dan het origineel

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North