• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de duurste Chevy van Marktplaats

Auteur: RubenPriest, gepost 24 december 2015 om 12:28 – 30 Reacties

Afbeelding Dit is de duurste Chevy van MarktplaatsAfbeelding Dit is de duurste Chevy van MarktplaatsAfbeelding Dit is de duurste Chevy van MarktplaatsAfbeelding Dit is de duurste Chevy van MarktplaatsAfbeelding Dit is de duurste Chevy van MarktplaatsAfbeelding Dit is de duurste Chevy van MarktplaatsAfbeelding Dit is de duurste Chevy van MarktplaatsAfbeelding Dit is de duurste Chevy van Marktplaats

Chevy
De eerste Corvette? Trek je portemonnee maar open.

Het was 1953 toen de eerste Corvette werd geïntroduceerd. Vandaag de dag zijn we inmiddels zeven generaties verder. In Nederland nooit populair, (want belastingen) maar in thuisland Amerika een absolute hit. Toch staat er, nabij ons land, een prachtig exemplaar te koop van het eerste model. Voor de liefhebber, that is.

Deze C1 komt uit 1955 en wordt aangeboden door een Nederlandse specialist. De klassieker staat echter net iets over de grens gestald. Volgens de aanbieder zijn slechts 180 C1’s gebouwd met deze kleurencombinatie. De gerestaureerde Amerikaan heeft de optionele 4.3 liter grote V8 aan boord. Oorspronkelijke werd de ‘Vette geleverd met een zes-in-lijn, tenzij de eigenaar anders wenste. Vanaf 1955 was het namelijk mogelijk om de auto met een V8 te krijgen.

De Gypse Red Corvette doet 65.190 mijlen op de klok en heeft een vraagprijs van 139.950 euro. Het blok levert slechts 195 pk, wat de klassieker tot een echte dakloze cruiser maakt. Prima voor deze zachte winter denk ik zo.

Ook interessant!

  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter
  • Verbeter de wereld, koop een auto op Marktplaats
  • Dít is de duurste Opel van Marktplaats!

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

c1, Chevrolet, Corvette, geld, Klassiekers, marktplaats, occasion

Vorig bericht: « Deze Mercedes 300SL Gullwing bracht €1,74 miljoen op
Volgend bericht: Het verhaal van de Steinwinter Supercargo 2040 »

Lees Interacties

Reacties

  1. gt500eleanor zegt

    24 december 2015 om 12:34

    RD classics heeft wel meer mooi spul staan. ?

    Login om te reageren
    • autogedrocht zegt

      24 december 2015 om 15:24

      @gt500eleanor: en vrijwel alles te duur

      Login om te reageren
  2. toyotafortuner zegt

    24 december 2015 om 12:35

    Dat is echt een prachtig mooie C1! Wel opvallend dat het in single-tone is. Meestal zie ik ze in een kleur gecombineerd met wit.

    Login om te reageren
  3. gtwillem zegt

    24 december 2015 om 12:37

    Dat van die belastingen is nogal onzin eigenlijk en pas van de laatste paar jaren.

    Ja, de importtax was hoger, maar de C5 en C6 waren best betaalbaar, zeker in vergelijking met de concurrentie uit München en Zuffenhausen.

    De Corvette is met name een zwaar onderschatte auto. Bij de C4 zaten er nog wat draken tussen, maar ook een paar pareltjes (ZR-1, Grand Sport). De C5 was standaard al een stuk beter (NL exemplaren kregen altijd het Z51 handling package) en voor et geld van een 265pk S4 had je een 344pk Corvette :-). De C6 is gewoon een erg goede auto, zeker als Z06.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      24 december 2015 om 13:23

      @gtwillem: Eens, onbekend maakt onbemind. Al moet ik wel zeggen dat zo`n S4 in de praktijk, zeker als station een stuk praktischer is. En de S4 B5 is prima boven de 300pk te krijgen. En last but not least, je kan wel bij een klant voorkomen in een S4, maar niet in een Corvette. Tenminste, in NL. In Amerika is het weer geen enkel probleem.

      Login om te reageren
    • rijnooit zegt

      24 december 2015 om 15:16

      @gtwillem: vandaag nog zitten kijken bij de C5 als daily driver… Maar is dat handig :/

      Login om te reageren
      • davido89 zegt

        24 december 2015 om 17:04

        @rijnooit: De c5 is best aardig als daily driver te gebruiken,

        Wat ik je absoluut aan zal raden is de versie met de handgeschakelde 6bak te nemen. Ten eerste gaat de H6 in minder dan 5 tellen naar de 100 waar de automaat daar een seconde langer over doet en het scheelt ook nogal in het verbruik doordat de handbak een hele lange 6de versnelling heeft.

        Chevy geeft standaard 18/28 city/highway mpg op. In de praktijk liggen deze waarden veel verder uit elkaar. In de stad of in de file moet je rekening houden met 1 op 5 en ook echt niet meer dan dat. Op de snelweg kan je prima 1 op 15 halen als je in de cruise control rijdt. Nogmaals, in de 6de versnelling draait je motor iets boven de 1000rpm als je 100 rijdt waardoor de v8 nog best zuinig is.

        Qua onderhoud is het verruit de goedkoopste supercar. Onderhoudsbeurten zijn net zo duur als bij elk ander GM product. Zorg er wel voor dat je hem goed onderhoudt. De v8 motor staat bekend als zeer betrouwbaar en op ebay staan genoeg exemplaren met 100k+ miles met origineel motorblok. De versnellingsbak is ook erg sterk. Nadeel van de versnelling en koppeling is dat deze net voor de achterwielen zijn geplaatst en als je daar iets moet vervangen moet de hele uitlaat en de bodemplaat worden verwijderd. Dat kan tijd en geld kosten.

        Achterbanden zijn met maatje 275 wel bovengemiddeld prijzig en als je drift of burnouts trekt dan gaan ze snel kapot.

        Enige minpunt is de grote hoeveelheid elektronica in de auto. Daar kan nog wel eens iets kapot aan gaan in de loop der jaren.

        Verder zal ik opties als heads up display, power seats en selective ride control zeker overwegen. Er zijn meerdere onderstellen verkrijgbaar overigens, waarbij vanaf 1998 selective ride control optioneel was. Later zijn daar een sportiever onderstel aan toegevoegd en magnetic selective ride control op de 50th anniversary edition. Een cabrio is ook aan te raden voor plezierritjes.

        Verder is het een van de beste sportauto’s uit de jaren ’90 en voor het eerst in decennia dat een corvette zich serieus kan meten met de top van de europese en japanse sportauto’s. In een rijtje met 996, e46m3, r34skyline, rx7, supra en corvette zal ik zeker de corvette boven de rest verkiezen.

        Login om te reageren
        • rijnooit zegt

          24 december 2015 om 17:58

          @davido89: wow, bedankt man! Ik vind het leuk als youngtimer (op de zaak) en rijd pakweg 10-15k per jaar. Nu een pickup met een 4.3 V6, en die loopt 1:4 a 1:5! Maar wel op gas. Zit eraan te denken er 1 uit Dld te halen. Maar handbak wel zo leuk idd :) nu ik lees, dus ook de beste keuze! Super bedankt!

          Login om te reageren
  4. E34M5Touring zegt

    24 december 2015 om 12:38

    Slechts 195pk… 2 generaties later was dat slechts 165pk. Dus zo slecht vind ik die 195pk niet!

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      24 december 2015 om 12:44

      @e34m5touring: iets met oliecrisis ;-).

      Op zich wel leuk: downsizen in vermogen is prima, maar wel een dikke V8, geen 1.2 dieseltje :-).

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        24 december 2015 om 13:11

        @gtwillem: persoonlijk zal het mij ook aan mijn anus oxideren hoeveel vermogen erin ligt. Zolang er maar een flink gorgelende roffel uit de pijp komt. Hard rijden wil je toch niet.

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          24 december 2015 om 15:40

          @lekbak: Volkomen gelijk. Gewoon lekker op lage toeren rijden. Zijn ze toch eht beste in. Ondanks het gebrek aan vermogen hebben ze vaak nog wel een redelijk koppel.

          Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        24 december 2015 om 14:44

        @gtwillem: Ja weet ik maar zelfs voor die begrippen een hopeloos blok. Diverse fabrikanten haalden prima 200+ pk uit zo’n motor in die tijd. Overigens vrij makkelijk op te lossen hoor. Betere carb, andere cams en het contactpunten systeem vervangen en je hebt al 250pk. Vind de C3 wel een cool model maar een basic L48 V8 hoeft er van mij niet in.

        Login om te reageren
    • stephanotis zegt

      24 december 2015 om 18:29

      @E34M5Touring: Je hebt wat mij betreft gelijk en ook weer niet. In een auto van net 1200 kg (de V8 was lichter en had een lager zwaartepunt dan de voorganger) deed de 195 pk versie 0-60 mph in 8,1 en 0-100 in 8,5 seconden, genoeg om ook in het huidige verkeer makkelijk mee te komen. Maar een paar jaar later hadden ze ook een aantal versies boven de 200 pk, tot en met iets van 283 pk.

      Login om te reageren
  5. phevtreb zegt

    24 december 2015 om 12:43

    Prachtig!

    Login om te reageren
  6. tokosenang zegt

    24 december 2015 om 12:47

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  7. dwersbongel zegt

    24 december 2015 om 12:48

    Het is mijn gebrek aan kennis, maar de kleuren combi lijkt niet heel speciaal. Heb het idee dat ik ze vaak rood of wit zie.

    Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      24 december 2015 om 13:00

      @dwersbongel: Dat is ook zo: vaak rood of wit. Maar zoals ik al zei: C1 Corvettes werden voornamelijk in ’two-tone’ geleverd: vaak rood met wit. Enkel kleurs C1’en zijn imo zeldzamer. Dat blijkt dus ook te kloppen volgens de aanbieder

      Login om te reageren
      • Donstil zegt

        24 december 2015 om 13:35

        @toyotafortuner: Is dat wel zo? Het is toch juist het tweede model (Die met de wat minder ronde voorkant) wat vaak in 2 kleuren geleverd werd?

        Login om te reageren
      • carfreakjim zegt

        24 december 2015 om 13:56

        @toyotafortuner: Je hebt vier verschillende c1 corvettes de eerste jaren 1953 tot 1955, het model hierboven. Toen kwam het model van 1956 tot 1957, een enkele koplamp en vaak two tone. Het derde model was van 1958 tot 1959 en had dubbelle koplampen. En het laatste model had ook de dubelle koplampen maar had een meer gestroomlijnde achterkant, deze werd van 1960 tot 1962 gemaakt. De laatste drie zijn vaak in two tone gespoten. Kan zijn dat de jaren niet helemaal kloppen maar ik haal de informatie ook maar ergens achter in mijn hoofd vandaan.

        Login om te reageren
  8. norge zegt

    24 december 2015 om 13:17

    Kolere, wat een geile bak… Sorry, wat een prachtge automobiel is dit toch…

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      24 december 2015 om 13:54

      @norge:
      Zekers. Mooi ding.
      Maar een Thunderbird (de eerste) is nog mooier. Ja, het kan gewoon ;-)
      Een witte is gewoon eigenlijk de mooiste cabriolet ooit gemaakt.
      http://www.conceptcarz.com/images/Ford/55-Ford-T-Bird-num124-DV-11-MH-02.jpg
      http://www.conceptcarz.com/images/Ford/55-Ford-T-Bird-num124-DV-11-MH-03.jpg
      http://www.conceptcarz.com/images/Ford/55-Ford-T-Bird-num124-DV-11-MH-06.jpg

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        24 december 2015 om 15:14

        @Rob: Persoonlijk vind ik deze T-Bird het mooist.
        https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2e/1963_Ford_Thunderbird_Hardtop.jpg

        Login om te reageren
        • e1000bmw zegt

          24 december 2015 om 23:09

          @E34M5Touring: en ik juist het model daarvoor:
          http://cdn.barrett-jackson.com/staging/carlist/items/Fullsize/Cars/96697/96697_Front_3-4_Web.JPG

          Login om te reageren
  9. ahs1979 zegt

    24 december 2015 om 13:50

    Hey nog geen klagers over “verkapte Marktplaats advertorials”? #raamambtenarendiealleenreagerenindebaaszijntijdzeker

    Login om te reageren
    • marc94 zegt

      24 december 2015 om 23:53

      -edit: nutteloze bijdrage-

      Login om te reageren
  10. Ozan zegt

    24 december 2015 om 13:51

    Lekker!

    Lijkt in deze kleur wel lichte Ferrari trekjes te vertonen aan het front.

    Login om te reageren
  11. Ikke_ferrari zegt

    24 december 2015 om 13:54

    Als ik 140k had liggen zou ik hem op pikken.
    Kan alleen maar meer waard worden lijkt me zo.

    Login om te reageren
  12. tokosenang zegt

    24 december 2015 om 13:56

    There is no substitute for cubic inches, nor for a grreat design. Tijdloze schoonheid.

    Login om te reageren
  13. gregorius zegt

    24 december 2015 om 14:14

    Heb er een tijdje naar gekeken om er eentje te halen, maar ik vond het rijden toch niet leuk genoeg.
    Overigens vind ik de 1955 niet per se de mooiste.
    In 1956 kwam de update met de geintergreerde langwerpige achterlichten. Denk dat de meesten die mooier vinden.
    Vanaf 58 kwamen de dubbele koplampen. Ik kan me voorstellen dat sommige deze sportiever vinden.
    In 1961 kwamen vervolgens de dubbele ronde achterlampen; die in een zelfde stijl ook terug zijn te vinden in ‘DE Stingray: de C2’. Niet mijn ding.
    Ik heb naar 56 – 60 gekeken en daar kon je her en der aardige units vinden voor 60-70k. Al een keer opgeknapt in de afgelopen 10 jaar, maar niet ‘nieuw lijkend’.
    Dus, 140k voor eentje pre-56, in prachtige staat. ’t Zou t waar kunnen zijn.
    Maar om dan te zeggen: het is er maar 1 van 180 in die combinatie; dat heeft die auto niet nodig; want het is ook niet per se de meest gewilde kleuren combinatie.

    (Meeste van dit kan je ook heel makkelijk op internet terug vinden.)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North