
Het is natuurlijk een Clio V6, maar niet zomaar een Clio V6.
Veel fabrikanten zien tegenwoordig geen brood meer in hot hatches. Laat staan hot hatches met meer dan vier cilinders. Dit maakt de Renault Clio V6 (wat altijd al een heel bijzonder apparaat was) met de dag specialer.
Op Marktplaats worden er momenteel drie exemplaren aangeboden, waarvan er eentje meteen in het oog springt. Enerzijds vanwege het uiterlijk, anderzijds vanwege de prijs. Op dat laatste komen we zo terug, laten we het eerst even over de auto zelf hebben.
Deze Clio V6 is namelijk verre van standaard. Dat begint al met de kleur. Deze Clio was namelijk origineel niet gifgroen, maar gewoon zilver. Daarbij zijn er diverse onderdelen van de Clio V6 Trophy overgeheveld naar deze auto, waaronder de spoiler en de stabilisatorstangen.
Dat is nog lang niet alles: de auto is onder meer voorzien van een KW-onderstel, magnesium velgen, een CAE Shifter, een rolkooi, Sparco-kuipstoelen en een tussenschot in het interieur. Een custom uitlaatsysteem mag ook niet ontbreken.







Aan de V6 zelf lijkt verder niet zoveel getornd te zijn, dus we gaan er vanuit dat deze nog steeds om en nabij de 255 pk levert. Het gaat hier namelijk om een Phase 2, die nog zo’n 25 pk extra had ten opzichte van de Phase 1.
Volgens de Marktplaats-advertentie is er in totaal zo’n €30.000 gespendeerd aan upgrades voor deze brute Clio V6. Dat verklaart ook meteen de vraagprijs. Een Clio V6 is sowieso duur, maar voor dit exemplaar wordt maar liefst €74.950 gevraagd. Met die prijs kom je aardig in de buurt van het recordbedrag dat voor een Clio V6 met 1.577 km werd geboden.





Zoiets doe je zelf, als tof project. Niet mijn smaak of hobby, maar ieder zijn ding. 75K is echter wel helemaal knettah als je het mij vraagt.
Helemaal knettah (-;
https://www.youtube.com/watch?v=SxmrMjYsyow
Dit is toch goud!!1!!!
Door al die aanpassingen en kleur is ie waarschijnlijk vooral minder waard geworden, maar toch: vette auto!
Altijd met zulke projecten, de eigenaar denkt dat het de wereld waard is vanwege de investering maar in de praktijk is dat natuurlijk niet zo. Een originele zal meer waard zijn en/of worden.
Leuk gedaan. Is dat geen Lamborghini kleur?
Wel alle isolatie eruit halen, en dan een tussenschot er weer in stoppen..
Had hem standaard gelaten en met de helft van dat geld de motor gekieteld…
Volgens mij is meer vermogen het laatste wat je in een Clio v6 wilt. Schijnt al listig genoeg te zijn met standaardvermogen en die korte wielbasis. Aanpassingen aan onderstel snap ik wel.
Dit misbaksel staat al maanden te koop, naar mijn mening totaal het geld niet waard. Een clio v6 koop je als verzamelobject, dan wil je een originele auto. Geen petjesmobiel.
Ik zie hetzelfde met een megane gt 220 waar ik naar op zoek ben. Bij de dealerts gaan ze voor ong €10k met <150k km's. Dan staat er nog 1 vergelijkbare voor €13k en dan is er een particulier die er met ruim 160k km's ruim €16k voor vraagt ('vaste prijs'). Bij sommige particulieren zie je de emotionele waarde terug id vraagprijs 😅.
Daarom moet je ook gewoon een 180 kopen en die chippen. Koop de mijne! De witte op Marktplaats 😬
Goed advies. Heb zilvere coupe 2.0 180 en deze ook gechipped. 210 pk en gaat als een speer 😄
die zijn echt anders. De gt220 kan je makkelijk richting 300pk en 400nm plus mappen.
Heb er zelf 1. De normale jong gebruikte gt 180 gaan rond de 10k Eén nette gt220 is tussen de 12 en 16k waard. Je koopt dan een rs gt estate;)
Maar het blijft altijd wat de gek er voor geeft.
Lekker kleurtje hoor 👌🏼
Zo jammer. Een icoon aanpassen heb ik altijd moeite mee
Behoorlijk vernacheld. Zonde. Wat mijnbetreft eerder minder waard geworden.
Waarom de foto’s gemaakt voor het Toyota museum?
Suggestie dat het een betrouwbare auto is 🤣
Kapitaalvernietiging
Wat is deze compleet verkloot!!
Die paintjob hadden ze beter achterwege kunnen laten, verder wel een heel gaaf apparaat natuurlijk.
Dat is een Porsche-remklauwen-kleur.
Dacht dus eerst al dat deze geelektrificeerd was. Gelukkig was ik fout