
Hij is heel fout, maar toch ook wel lekker. En ontzettend duur.
Een BMW 6 Serie van de E63-generatie kun je voor relatief weinig geld op de kop tikken. Vervolgens kun je wel een hoop geld kwijt zijn aan het onderhoud, maar dat is een ander verhaal. We hebben nu een exemplaar gevonden dat sowieso niet goedkoop is.
We zullen de prijs maar meteen verklappen: deze auto moet – hou je vast – €94.950 kosten. Dat is extreem prijzig voor een 6 Serie van deze generatie. Zelfs een M6 kost hooguit €60.000. Dit is dan ook met afstand de duurste E63 6 Serie van Nederland.
Je had waarschijnlijk al wel door dat dit geen reguliere 6 Serie is. Je kijkt hier naar een Alpina B6 S, de overtreffende trap van de Alpina B6. Onder de kap ligt een 4,4 liter N62 V8, gebaseerd op die van de 650i.




In de B6 S levert dit blok maar liefst 530 pk en 725 Nm. Daarmee heb je meer power dan de M6 met V10, die ‘maar’ 507 pk en 520 Nm levert. De B6 S sprint in 4,5 seconden van 0 naar 100 km/u en heeft een onbegrensde topsnelheid van 318 km/u.
Dit exemplaar valt op met zijn bijzondere uitvoering. Bij Alpina’s zijn we stijlvolle donkerblauwe of -groene kleurstellingen gewend. Deze auto is two-tone uitgevoerd in zwart met rood. Het is eigenlijk heel erg fout, maar toch heeft het wel wat.




Vanbinnen is het ook geen saaie boel. Hier zien we de kleuren zwart en rood weer terug. Helaas vloekt het rood op de portieren een beetje met de lak en de typische blauwe tellers vallen ook behoorlijk uit de toon. Maar ach, voor 95 mille mag je niet klagen.
Volgens de advertentie is dit 1 van de 95 exemplaren, maar gek genoeg is het wel nummertje 120. Het is in ieder geval een zeldzame auto, laten we het daarop houden. Dit exemplaar heeft ook nog maar 40.372 kilometer op de klok en komt van de tweede eigenaar.
Dat alles moet er dus voor zorgen dat deze auto €94.950 kost. Als je dat ervoor over hebt kun je terecht bij Premium Classics in Boxtel.





Dat zwart eraf en voor een paar duizend euro een fris interieur. Lijkt me prima.
Zo is het. Prijs terug naar 60 mille en dan kan de nieuwe eigenaar investeren in spuitwerk en een lichtbeige of tabaksbruin interieur.
Ooit eens Wőlfe in Schafpelze van youtube kanaal: GRIP CHANNEL een m6 e63 gpower los zien gaan. Geweldig filmpje. Beetje gestaged. Maar wel gaaf toen om te zien hoe dit los gaat op de autobahn. https://youtu.be/78wGVsiuE2k?si=1Dvqn5WcY3SbHBzc
Old but gold!
Eigenlijk krijgt hij zijn vermogen niet echt lekker op het asfalt als je met zo veel koppel en PK’s nog 4,5 tel nodig hebt om de 100 km/u te halen. De E63 droogt best aardig op, maar deze uitvoering zou me helemaal niet trekken. De velgen, de opmerkelijke two-tone lak, dit onsamenhangende interieur, mijn smaak is t allemaal niet.
Dat vermogen niet lekker op het asfalt krijgen klinkt negatief maar dat is toch precies waar bij zo’n wagen het plezier in zit?
Ik kan dit waarderen. Het is niet ieders smaak maar hier is wel aandacht voor detail, vakmanschap en materiaal. Kun je niet zeggen van de meeste nieuwe hokken
Zeer waarschijnlijk heeft Alpina de teller laten doorlopen voor alle uitvoeringen van de B6.