
Eerlijk is eerlijk: fraaier dan dit wordt een eerste generatie Cayenne niet.
De eerste generatie Cayenne is niet de mooiste auto die ooit uit Stuttgart is gekomen, en ook niet de meest sportieve. Deze Porsche heeft echter wel een groot voordeel: hij is goedkoop. De prijzen beginnen al bij een kleine €4.000.
Dit voordeel geldt NIET voor de Cayenne die je hier op de foto’s ziet. Dit exemplaar trok onze aandacht door de kleur, maar het blijkt ook meteen de duurste Cayenne van de eerste generatie op Marktplaats te zijn.




Het is niet eens de topversie van de Cayenne, want het betreft een gewone Turbo en geen Turbo S. Niet dat je iets te kort komt qua vermogen, want de Cayenne Turbo beschikt na de facelift over 500 pk. Dit exemplaar is bovendien voorzien van het X50-pakket, wat betekent dat je 540 pk hebt. Dat is maar 10 pk minder dan de Turbo S.
Wat deze Cayenne vooral bijzonder maakt is de kleurstelling. Je ziet zelden een speciaal kleurtje op een oude Cayenne, maar je kon gewoon gebruik maken van het PTS-programma. Dat deed de eerste eigenaar van deze auto.






Zodoende is deze Cayenne uitgevoerd in Dark Olive Metallic. Dit is een chique donkergroene kleur, die in het zonlicht helemaal tot leven komt. Er is tevens een bijpassend interieur, wat uitgevoerd is in een fraaie bruintint. De eigenaar heeft ook niet beknibbeld op de opties: alles zit erop, van een schuif-/kanteldak tot keramische remmen.
De auto komt oorspronkelijk uit Zwitserland en staat nu met 99.950 km op Marktplaats. En dan nu de vraagprijs: €55.000… We zeiden toch dat het de duurste van Markplaats was?





Zal wel toeval zijn dat Werner Budding recent met een Cayenne in precies dezelfde kleur reed? Dat was een atmosferische V8, in ook een erg mooie uitvoering. Van na de facelift een erg leuke SUV!
Mooie auto maar mij te duur, en liever geen keramische remmen.
De verkoper heeft een leuke Instagram account met voormalig VJ jeroen post als presentator.
Bieden voornamelijk youngtimers uit ch aan.
Is dat camelion folie op die vooruit?
Ik heb inside info van de skotoe dat die volgend jaar niet meer mag.
Heel goed. Bij busjes en auto’s waar de achterramen ook geblindeerd zijn zie je de bestuurder amper. Bij voorrangswegen enzo stront vervelend.
Dat mag nu al niet. 5.2.42 lid 2 Regeling Voertuigen.
Best een fraaie uitvoering inderdaad, maar dat kansenwijk imago…
Dit is nieuw voor me, ik dacht dat die juist in oude gebakjes reden.
Blijkbaar bezoek je dat soort wijken dus regelmatig om dat te weten?
Ja voor mn werk, ik ben autohandelaar van exclusieve merken met aftermarket velgen en 14 vorige eigenaren.
Wat houd dat X50 pakket precies in?
‘Werksleistungssteigerung’, oftewel meer vermogen af fabriek. Maar goed, dan weet je nog niks. Behalve, dat-ie 40 peekaa meer heeft.
Die optie biedt Porsche al best lang aan, ook bv op oudere 911’s. Ze voeren aanpassingen door waarmee het vermogen toeneemt.
Exclusive Swiss Cars rekent ook altijd een Exclusive High Price. Ze hebben zonder meer mooie auto’s, maar surfen lekker mee op het degelijke imago van Zwitserland. Terwijl dat eigenlijk niets van doen heeft met de auto’s. Gewoon op Mobile punkt de zelf wat uurtjes zoeken met gezond verstand en je komt wat vergelijkbaars tegen voor echt heel flink minder geld.
Gaat inderdaad totaal nergens over. Minimaal 20k te duur en dat is echt op zijn zachtst gezegd..
Al draagt een aap een gouden ring…
Niet gedacht, dat ik dat ooit van een Cayenne zou gaan zeggen, maar (in z’n soort) een mooi ding.
Is ie bij Stipt geweest? “Fabrieksnieuw”
Lijkt mij niet de eerste generatie maar de facelift versie vd eerste generatie. Iets minder maar nogsteeds erg lelijk…
Porsche is daar wat bijzonder in, door facelifts een eigen generatienummer mee te geven, zoals 992.2. Maar in mijn ogen is dit model en de pre-facelift van dezelfde eerste generatie. Ze zien er inderdaad niet precies hetzelfde uit binnen deze generatie, maar onderhuids is er wel heel veel gelijk.
Je zegt het zelf eigenlijk al: de facelift van de eerste generatie is nog steeds de eerste generatie