• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de eerste Audi e-tron met tuning

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 8 juni 2019 om 09:03 – 47 Reacties

Afbeelding Dit is de eerste Audi e-tron met tuningAfbeelding Dit is de eerste Audi e-tron met tuningAfbeelding Dit is de eerste Audi e-tron met tuningAfbeelding Dit is de eerste Audi e-tron met tuningAfbeelding Dit is de eerste Audi e-tron met tuning

Dit is de eerste Audi e-tron met tuning
Het moest er van komen.

Wanneer een nieuwe auto van een relatief populair merk op de markt wordt gebracht, is het altijd de vraag wie zich als eerste zal wagen aan het opwaarderen van het model. In het geval van de Volkswagen Group is het veelal huistuner ABT die met een of ander halfbakken “pakket” komt aanzetten. Bij de Audi e-tron moet het bedrijf uit Kempten de gevierde velgenexpert Vossen voor zich dulden.

Hoewel het lijkt alsof de velgenfabrikant de auto op verschillende punten heeft aangepakt, is niets minder waar. Zijn verlaagde koets in combinatie met het zwarte bumperwerk wekt de indruk dat de auto nieuwe sportieve onderdelen heeft gekregen, maar dit is niet zo. Alleen nieuwe 22″ velgen uit de reeks HF-2 moeten de Audi e-tron beter voor de dag laten komen.

En werken dat het doet! Zelfs als je geen fan bent van tuning, zul je moeten erkennen dat de eerste volledig elektrische Audi totaal verandert door deze twee relatief kleine aanpassingen. Het lijkt wel een bonkige A6, nu.

Dit is de eerste Audi e-tron met tuning

Het kan natuurlijk ook dat er niet aan de ophanging is geknutseld, maar dat hij door zijn benen is gezakt. De e-tron is immers een van de zwaarste Audi’s die op dit moment gekocht kan worden. De auto weegt ongeveer 2.400 kg, waarvan ruim een kwart enkel voor de rekening van de batterijen wordt genomen.

Het lijkt er niet op dat de aandrijflijn van de Audi e-tron is aangepakt. Zodoende heeft de EV nog altijd een 408 pk sterke krachtbron, die hem in 5,5 seconden naar de 100 km/u kan laten schieten.

Ook interessant!

  • Audi Q4 e-tron rijtest video
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Officieel: Audi Q4 e-tron en Sportback
  • Leveringsproblemen Audi Q4 e-tron: dit is er aan de hand
    Leveringsproblemen Audi Q4 e-tron? Dit is er aan de hand

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, e-tron, Elektrisch, velgen, Vossen

Vorig bericht: « Fiat 500 van Garage Italia komt met een twist
Volgend bericht: Ultima RS is een angstaanjagende straatvechter »

Lees Interacties

Reacties

  1. haaren zegt

    8 juni 2019 om 09:16

    Nu is het gewoon een elektrische A3 Sportback, wel een hele zware en dure.
    Pas een zien staan en had hem eigenlijk groter en hoger verwacht, tis een echte Audi: weinig auto voor veel geld

    Login om te reageren
    • g60gti zegt

      8 juni 2019 om 09:41

      @haaren: mweh

      Login om te reageren
    • 1audi1 zegt

      8 juni 2019 om 10:32

      @haaren: Weet je zeker dat je hem in het echt hebt gezien. Een vergelijking met een a6 station gaat dan beter op want die etron is gewoon bijna maatje q7..

      Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      8 juni 2019 om 10:37

      @haaren: ga eens een rondje rijden zou ik zeggen.. is echt een heel stuk groter hoor.

      Login om te reageren
    • matter zegt

      8 juni 2019 om 11:07

      @haaren: wat de rest zegt. Het is echt een grote bak. Had hem veel kleiner verwacht aan de hand van de foto’s.

      Login om te reageren
    • skinny058 zegt

      8 juni 2019 om 11:09

      @haaren: Wat een rare, scheve vergelijking!

      Login om te reageren
    • vroaaar zegt

      8 juni 2019 om 12:00

      @haaren: E-tron is 60 cm langer dan A3 sportback en slechts 4 cm korter dan een A6 avant. Lijkt me dat je niet weet waar je over praat of toch eens naar de opticien moet…

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        8 juni 2019 om 18:06

        @vroaaar: geef ‘m een breek, A3, A4, A6… Ik zag laatst een aanbod voor 3 daagse training “Audi determinatie”. Was de eerste in een reeks van 3…

        Login om te reageren
    • mpc007 zegt

      8 juni 2019 om 21:59

      @haaren: ach, een nieuwe RS3 kost in Nederland ook 80 mille. Dat vind ik imo een veel slechtere deal dan deze voor hetzelfde bedrag.

      Login om te reageren
  2. denx zegt

    8 juni 2019 om 09:16

    Best wel lekker eigenlijk…

    Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      8 juni 2019 om 16:07

      @denx: Inderdaad, maar….. Ik heb zo mijn twijfels of dit wel de afbeelding is van een e-tron. Hij heeft namelijk een normaal Duits kenteken, terwijl EV’s daar worden voorzien van een kenteken dat eindigt op een “E”. Ik zou dus geen twijfels meer hebben als het kenteken op deze Audi zou zijn: HX-PW 2 E

      Login om te reageren
      • vroaaar zegt

        9 juni 2019 om 12:14

        @9000cse: hij ziet er verder ook niet uit als een E-tron dus je kunt hem alleen herkennen aan de E op het kenteken…

        Login om te reageren
  3. kniesoor zegt

    8 juni 2019 om 09:18

    ‘t Blijft een soort contradictio in terminis, een SUV die zo laag ligt als een Ferrari. Maar het moet gezegd : ‘t staat deze auto wel.

    Login om te reageren
  4. jannemaneke zegt

    8 juni 2019 om 09:23

    Ze mogen dit ding tunen zoveel ze willen, de levenscyclus zal kort blijven. Audi is zijn voorsprong door techniek al lang kwijt.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      8 juni 2019 om 10:13

      @jannemaneke: Hebben ze nooit gehad.

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        8 juni 2019 om 10:24

        @viezefreddyw: Quattro destijds?!

        Login om te reageren
        • fanboy zegt

          8 juni 2019 om 11:44

          @ghost: Nope, Subaru.

          Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          8 juni 2019 om 11:44

          @ghost: Mehh, ik snap dat Audi het zelf zag als voorsprong door techniek met hun Quattro systeem. In mijn optiek is dat altijd wel meegevallen.

          Login om te reageren
  5. hans75 zegt

    8 juni 2019 om 09:26

    waar blijven de tuners die de electromeuk onder handen nemen… met gouden stekkertjes, dikkere kabels en anti skin effect kooltjes.. ?

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      8 juni 2019 om 10:44

      @hans75: je vergeet een chippie!

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        8 juni 2019 om 13:13

        @tjorque: en een app erbij he, dat hoort

        Login om te reageren
        • tjorque zegt

          8 juni 2019 om 14:00

          @gulli: zo’n app om hem waterdicht te maken, kan je in de grachten parkeren.

          Login om te reageren
          • Gulli zegt

            8 juni 2019 om 14:06

            @tjorque: Oeh, van olieboot naar fluisterboot!

            (Ja ik weet het)

            Login om te reageren
            • tjorque zegt

              8 juni 2019 om 18:30

              @gulli: gratis optieset: Exxon Valdez stickerset

              Login om te reageren
  6. plastichero zegt

    8 juni 2019 om 09:31

    Deze velgen en verlaging in combinatie met die kleur, doet mijzelf bijna een elektrische auto wensen.. maar toch nog net niet.

    Login om te reageren
    • evdw zegt

      8 juni 2019 om 10:24

      @plastichero: Is toch leuk man, voor erbij. Naast de V8 in de schuur.

      Login om te reageren
  7. van1 zegt

    8 juni 2019 om 09:39

    Mercedes kwam met de zijspiegel met geintergreerde knipperlicht, en nu Audi met zijcamera’s. Ben benieuwd wie als eerste volgt.

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      8 juni 2019 om 09:48

      @van1: Hoho, Lexus was eerst…

      Login om te reageren
  8. evdw zegt

    8 juni 2019 om 09:40

    Electromeuk ook….

    Het optisch tunen van een EV is niet veel anders dan van een brandstof auto.
    Maar als je wat bekrompen denkt, dan kan ik me voorstellen dat je dat niet inziet.

    Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    8 juni 2019 om 09:40

    Knapt hij flink van op. Maar waarom zou je een SUV verlagen?

    Login om te reageren
    • Foramen zegt

      8 juni 2019 om 09:44

      @dutchdriftking: nu heb je een beetje de rijhoogte van wat Audi zelf “allroad” noemt, schijnt markt voor te zijn.

      Login om te reageren
    • emping zegt

      8 juni 2019 om 11:00

      @dutchdriftking: omdat ie zoals je zelf al aangeeft er flink van opknapt.

      Login om te reageren
  10. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    8 juni 2019 om 09:48

    Het wachten is op de eerste ‘range-tuning’… Met een dakkoffer met accu’s ofzo.

    Login om te reageren
    • HZW zegt

      8 juni 2019 om 09:52

      @svenska_aeroplan_ab: Nog meer accu’s maakt hem alleen nog maar zwaarder, de auto heeft gewoon veel betere accu’s nodig voor een grotere range.

      Login om te reageren
  11. HZW zegt

    8 juni 2019 om 09:48

    Heeft zo’n e-tron “Luchtvering”. ??
    Dan is verlagen een kwestie van een laptop aansluiten en wat parameters aanpassen.

    Login om te reageren
    • vroaaar zegt

      8 juni 2019 om 12:12

      @HZW: heeft standaard adaptieve air-suspension. Moet inderdaad niet te moeilijk zijn voor een tjoener om dat ff opnieuw in te regelen.

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        8 juni 2019 om 13:13

        @vroaaar: ik denk dat ze bij deze iets teveel eentjes in nulletjes hebben veranderd

        Login om te reageren
  12. t1mothys zegt

    8 juni 2019 om 09:48

    Baas apparaat. Ik vind de verhoudingen vet.

    Login om te reageren
  13. mpgc zegt

    8 juni 2019 om 09:57

    Ik vind hem er fraai uit zien.

    Login om te reageren
  14. ghost zegt

    8 juni 2019 om 10:22

    Matig dat ik mailtjes krijg van Topgear magazine waarin ik kan precies dit zelfde artikel kan lezen maar 2 dagen eerder…

    Login om te reageren
    • vroaaar zegt

      9 juni 2019 om 12:16

      @ghost: ja, heel matig van Top Gear dat ze de primeurs van AB verpesten door voortijdig het nieuws te lekken…

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        9 juni 2019 om 12:53

        @vroaaar: whahahaha

        Login om te reageren
  15. pa045 zegt

    8 juni 2019 om 10:45

    Na de fake uitlaat, nu de nep gril.

    Login om te reageren
  16. tjorque zegt

    8 juni 2019 om 10:47

    Een heel pak minder suv qua proporties… ?

    Wat nog veel beter zou zijn (imnsho): gewoon een rs6 body met elektromeuk erin.

    Login om te reageren
  17. olafsteenbergen zegt

    8 juni 2019 om 21:02

    “.. zul je moeten erkennen dat de eerste volledig elektrische Audi ..”, lees ik. Gister schreven jullie nog precies het tegenovergestelde: “De e-tron was niet de eerste volledig elektrische Audi. Dat was de R8 e-tron in 2015.”.. onduidelijkheid ten top.

    Login om te reageren
  18. mp014 zegt

    10 juni 2019 om 16:25

    Best leuk maar dan liever in 21 i.p.v. 22 inch en de wagen zelf in zilver, grau of zwart aub

    Login om te reageren
  19. HZW zegt

    17 oktober 2019 om 21:55

    Mag zo voor de deur gezet worden, laad palen aan de overkant van de straat. ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North