• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ultima RS is een angstaanjagende straatvechter

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 8 juni 2019 om 10:06 – 34 Reacties

Afbeelding Ultima RS is een angstaanjagende straatvechterAfbeelding Ultima RS is een angstaanjagende straatvechterAfbeelding Ultima RS is een angstaanjagende straatvechterAfbeelding Ultima RS is een angstaanjagende straatvechterAfbeelding Ultima RS is een angstaanjagende straatvechterAfbeelding Ultima RS is een angstaanjagende straatvechterAfbeelding Ultima RS is een angstaanjagende straatvechterAfbeelding Ultima RS is een angstaanjagende straatvechter

Ultima RS is een angstaanjagende straatvechter
Le Mans staat om de hoek, met deze auto kun je je inleven.

Vers van de pers komt Ultima’s nieuwste auto: de RS. Zoals de naam doet vermoeden betreft het hier een nieuw topmodel van de Britse fabrikant. Het bedrijf dat ons eerder de GTR bracht, keert deze week terug met een straatlegale auto die zelfs de grootste durfallen uit angst weg zal doen glibberen.

Om te beginnen is de Ultima RS een raceauto in de meest pure zin van het woord. Hij is in zekere zin gebaseerd op de Le Mans-auto’s van de legendarische Group C en dit is ook te merken, zowel aan het ontwerp als aan zijn karakteristieken. Het design is gemaakt met het doel een zo goed mogelijk aerodynamica te ontwikkelen. Om dit te bereiken heeft Ultima de nodige uren doorgebracht in een windtunnel. Onderdelen de splitters, de luchtinlaten, de diffuser en de enorme achterspoiler zijn het resultaat van deze testuren.

Ultima RS is een angstaanjagende straatvechter

Het meest “Group C” aan de Ultima RS ontdekken we niet aan de buitenzijde, maar juist onder het plaatwerk. Neem bijvoorbeeld het interieur, waar enkel de essentiëlen te zien zijn. Middenop het dashboard zien we de startknop, daar omheen heeft Ultima een klein aantal meters, tellers en waarschuwingslampen geplaatst. Op het racestuur vinden we de knoppen die handig zijn tijdens het rijden. De richtingaanwijzers, bijvoorbeeld, of de claxon. Het is tevens de plek waar de airconditioning – ja, die is beschikbaar – ingeschakeld kan worden.

Verscholen onder het plaatwerk aan de achterzijde vinden we dan de krachtbron van de Ultima RS. De Britten leveren de auto niet met één standaard motor, maar laten klanten kiezen uit een aantal opties. Wie slechts de ervaring en niet de angst wil, kan het beste kiezen voor de 485 pk sterke LT1-motor van General Motors. Daarboven volgt een 660 pk sterke LT4. Standaard wordt de RS geleverd met een 800 pk sterke 6,2-liter V8, genaamd LT5. Voor wie ook dit niet voldoende blijkt, is daar nog een tuningoptie die het vermogen van deze motor opschroeft naar 1.200 pk. Ultima levert de auto enkel met een handgeschakelde zesbak.

Ook interessant!

  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
  • Kodiaq RS Ursus
    Kodiaq RS Ursus heeft 2.0 motor met 545 Nm
  • Gespot - Mégane RS Trophy van een vlotte moeder
  • Ultima Can-Am V10

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

motor, Racing, tuning, ultima

Vorig bericht: « Dit is de eerste Audi e-tron met tuning
Volgend bericht: Genie met geld teveel koopt 300SL Gullwing voor hilarisch bedrag »

Lees Interacties

Reacties

  1. str8six zegt

    8 juni 2019 om 10:27

    Dat moet Ultima genieten zijn

    Login om te reageren
  2. tmenges zegt

    8 juni 2019 om 10:28

    1200 pk in dit ding? Dat moet angstaanjagend zijn.

    Login om te reageren
    • KEV9 zegt

      8 juni 2019 om 13:13

      @tmenges: behalve 2 strepen van de achterbanden een extra dikke bruine streep daar tussenin. #angstreeep

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        8 juni 2019 om 13:15

        @Soulmaster: “ja dat zijn racestrepen op de stoel, ziet er snel uit he? Die lucht? Oh zal wel van buiten komen”

        Login om te reageren
        • KEV9 zegt

          8 juni 2019 om 14:26

          @gulli: zijn de boeren die het land weer aan het bemesten zijn :)

          Login om te reageren
  3. tjorque zegt

    8 juni 2019 om 10:29

    Doe mij maar een half pakje angst (LT4), een half ton banden en een oplegger benzine.

    Login om te reageren
  4. flatsixx zegt

    8 juni 2019 om 10:33

    1200pk en een handbak in deze auto. Klinkt als onhandelbaar

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      8 juni 2019 om 11:17

      @flatsixx: ik vond de schakelpook nogal fors uitgevallen? Zou je hiermee snel/accuraat kunnen schakelen?

      Login om te reageren
      • raceface zegt

        8 juni 2019 om 11:25

        @drdre1: is volgens mij een sequentiële 6bak, heb wel eens video’s gezien van andere ultima’s die een soortgelijke bak hebben op luchtdruk als ik me niet vergis.

        Login om te reageren
      • larsyboy1997 zegt

        8 juni 2019 om 11:27

        @drdre1: Ik heb met zo’n CAE shifter gereden in de 997 GT3RS van Manthey Racing. Werkt echt super!

        Login om te reageren
  5. donald zegt

    8 juni 2019 om 10:51

    Heerlijke wagen lijkt mij met mooie looks. Ze mochten wel wat meer aandacht aan de beenruimte geven. 800Pk lijkt mij een goeie optie, kan je nog al je emmers stront kwijt als je te kort komt.

    Login om te reageren
  6. ghengiskhan zegt

    8 juni 2019 om 10:51

    Ik wil deze auto graag een keer proberen. En daarna wil ik graag een schone onderbroek.

    Login om te reageren
  7. tvklarenbosch zegt

    8 juni 2019 om 10:56

    Zijn er prijzen bekend?

    Login om te reageren
    • trolle zegt

      8 juni 2019 om 19:48

      @tvklarenbosch: standaard versie(basis model met de standaard motor) kost ongeveer evenveel als een nieuwe M3(bron is hun website)

      Login om te reageren
  8. autodrome zegt

    8 juni 2019 om 10:58

    Zie je jezelf al op zaterdagmiddag je boodschappen doen bij de Appie? Dan rij je toch ongelooflijk voor L’L

    Login om te reageren
    • emping zegt

      8 juni 2019 om 11:02

      @autodrome: ja dit is dan echt een typisch boodschappenauto…

      Login om te reageren
      • autodrome zegt

        8 juni 2019 om 13:59

        @emping: voor mij wel …

        Login om te reageren
  9. sander1980 zegt

    8 juni 2019 om 11:38

    Die spruitstukken ??? Wat een porno!!!

    Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    8 juni 2019 om 11:49

    Speeltje hoor!

    Login om te reageren
  11. w0o0dy zegt

    8 juni 2019 om 11:58

    Iijstje met prestaties van de verschillende versies. Zelfs de lichtste motor maakt dit al een absurd snel ding (930kg droog)

    http://nl.tinypic.com/r/2mgmiq0/9

    Login om te reageren
  12. JanJansen zegt

    8 juni 2019 om 12:03

    Toch een beetje jeugddroom.
    Niet veel weten dat de McLaren F1 prototypes met dit ontwerp gestart zijn.

    Login om te reageren
  13. galverink zegt

    8 juni 2019 om 12:45

    Groep C. Dus technologie uit de jaren ‘80.
    Met meer vermogen dan in de periode dat ze spontaan gingen vliegen, maar niet de aero om ze weer veilig te maken.
    Geen goed plan dit.

    Login om te reageren
  14. sudbina zegt

    8 juni 2019 om 13:00

    “Ultima levert de auto enkel met een handgeschakelde zesbak.”

    Misschien noemenswaardig dat t hier om een sequentiële bak gaat en dus niet een om een normale handgeschakelde bak.

    Vroegah (ruim 10 jaar terug) had mn oude buurman een van de weinige Nederlandse Ultima’s op kenteken in de garage staan. Een donker rode Spider. Wat een beest was dat.
    Stond naast z’n Bentley Blower in de garage. Daarnaast was t een heel klein beestje.

    Login om te reageren
  15. kniesoor zegt

    8 juni 2019 om 13:22

    Er zijn weinig auto’s waar ik de huidige voor zou willen ruilen, maar dit lijkt me een kandidaat, pu(u)r(d/istischer) dan dit wordt een straatlegale auto niet, lijkt me. De versie met 660 pk is me genoeg.

    Login om te reageren
  16. phaeton zegt

    8 juni 2019 om 14:34

    Mooi ding. Hoe heetten die auto’s zoals deze met een pk of 600 van tien jaar geleden? Waren een beetje dit soort type auto’s, LMP3 achtig… Waanzinnig vond ik ze, met zo’n doorgetrokken aero kit naar de achtervleugel, maar ik kan niet op de naam komen.

    Login om te reageren
    • autoriteit zegt

      8 juni 2019 om 21:42

      @phaeton: bedoel je de Radical?

      https://www.radicalsportscars.com/our-cars/rxc-gt-road

      Login om te reageren
      • phaeton zegt

        8 juni 2019 om 22:39

        @autoriteit: Nee het had echt een andere lijn. Hoog, aan de achterkant bijna Corvette C5 achtige lichten, ook een R als achtervoegsel in de typeaanduiding… Gatver

        Login om te reageren
      • phaeton zegt

        8 juni 2019 om 23:03

        @autoriteit: Ah, ik weet het weer. M’n herinneringen zijn blijkbaar enigszins vertroebeld want deze Ultima is toch best knap vergeleken met wat ik bedoelde.. De Mosler MT 900 R.

        Login om te reageren
        • autoriteit zegt

          9 juni 2019 om 14:47

          @phaeton: ah ja de Mosler, ik vind het wel een mooi ding hoor:

          https://images.app.goo.gl/noXBexSsvHPnEpBN7

          Login om te reageren
  17. niex zegt

    8 juni 2019 om 17:05

    Een heel mooi ding. Mooier dan wat nu uit Italie komt.

    Login om te reageren
  18. trolle zegt

    8 juni 2019 om 19:49

    1200pk op 930kg,waanzin. Ik wil er wel ene

    Login om te reageren
  19. antoonniels zegt

    8 juni 2019 om 21:06

    LT-1 lijkt me zwaar voldoende. Heb ik ook nog tijd om het allemaal bij te houden. 800 of 1200 pk is alleen leuk voor op een lege startbaan oid.

    Login om te reageren
  20. ghost zegt

    11 juni 2019 om 20:39

    Gaat als de brandweer dit!

    Login om te reageren
  21. gertjesss zegt

    12 juni 2019 om 23:05

    Heerlijk!
    Een auto waar de bestuurder weer zelf moet werken om top prestaties te realiseren…..
    geen tractie control, launch control of andere shit maar helemaal analoog. Geen hulpmiddelen dus alleen t pure autorijden. Lekker licht voor een super bochten-gedrag en een pk/kilo verhouding die altijd ruim “voldoende” is. Uiteraard totaal niet geschikt als daily maar
    ik wil wel…?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North