• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Fiat 500 van Garage Italia komt met een twist

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 7 juni 2019 om 22:02 – 17 Reacties

Afbeelding Fiat 500 van Garage Italia komt met een twistAfbeelding Fiat 500 van Garage Italia komt met een twistAfbeelding Fiat 500 van Garage Italia komt met een twistAfbeelding Fiat 500 van Garage Italia komt met een twistAfbeelding Fiat 500 van Garage Italia komt met een twistAfbeelding Fiat 500 van Garage Italia komt met een twistAfbeelding Fiat 500 van Garage Italia komt met een twistAfbeelding Fiat 500 van Garage Italia komt met een twist

Garage Italia Fiat 500 komt met een twist
Dit zijn de betere projecten.

Lapo Elkann mag gedurende zijn leven dan om alle verkeerde redenen in het nieuws zijn gekomen, zo af en toe weet de kleinzoon van Fiat-baas Gianni Agnelli in positief daglicht te verschijnen. Hij lijkt inmiddels wat te zijn afgekoeld als persoon en hij ontwikkelt zich prima als zakenman. Case in point: de nieuwe Fiat 500 Jolly Icon-e.

Het schattige autootje op basis van de originele Fiat 500 is deze week onhuld door het bedrijf van Elkann: Garage Italia. Het nieuwste project van de Italianen is een eigentijdse kijk op een auto die enorm veel voor het land heeft betekend. De Icon-e is een duurzame restomod, die voor een gedeelte gemaakt is met gerecyclede materialen. Met het onthullen van de elektrische 500 zet het merk zijn eerste stappen om een gewaardeerde speler te worden in de wereld van omgebouwde, klassieke EV’s.

Uiteraard is de Fiat 500 hierom ook opgewaardeerd naar de hedendaagse eisen omtrent veiligheid. Zo heeft Garage Italia de voorruit opnieuw ontworpen en zijn er rondom verstevigingen aangebracht, zodat inzittenden bij een crash geen onderdeel uitmaken van de kreukelzone. Wel handig, overigens, aangezien de deuren en het dak zijn verwijderd.

Garage Italia Fiat 500 komt met een twist

Binnenin de Jolly Icon-e vinden we naast een van touw geweven interieur een nieuw dashboard met een 5″ scherm voor de infotainment. Een versnellingspook met daarop een haas en een schildpad bepaalt de twee standen waarin de elektrische motor gezet kan worden. Details over de aandrijflijn zijn vooralsnog schaars, maar de auto moet naar het schijnt tenminste 120 kilometer kunnen afleggen op een volle batterij.

Het is eveneens niet duidelijk wat de Fiat 500 van Garage Italia moet kosten. Wel kunnen we alvast melden dat het bedrijf van plan is dergelijke activiteiten uit te breiden. Het volgende project is een ombouw op basis van de Panda en zal in de nabije toekomst onthuld worden.

Ook interessant!

  • Lapo Elkann geeft iconische Panda elektrische energie
  • Abarth 695 Esseesse is het zoveelste gelimiteerde bommetje
  • Fiat SUV
    Bedenk een naam voor deze Fiat SUV
  • Video - Fiat Qubo zoekt ruzie met vrachtwagen

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

500, Cabrio, Elektrisch, Fiat, garage-italia-customs, Klassiekers, lapo-elkann, restomod

Vorig bericht: « Eindelijk, Formule 1 voert ‘budget cap’ in om kosten te drukken
Volgend bericht: Dit is de eerste Audi e-tron met tuning »

Lees Interacties

Reacties

  1. SpiderIV zegt

    7 juni 2019 om 22:12

    Gewoon gaaf!!

    Login om te reageren
  2. ghengiskhan zegt

    7 juni 2019 om 22:24

    Kjoet!

    Login om te reageren
  3. posthumus zegt

    7 juni 2019 om 22:32

    Gaaf!!

    Login om te reageren
  4. JamesBond007 zegt

    7 juni 2019 om 22:35

    #want

    Login om te reageren
  5. danmar zegt

    7 juni 2019 om 22:53

    Je kan de auto verstevigen wat je wilt, maar zonder gordels ben je als het fout gaat alsnog heel snel zelf een kreukelzone.

    Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      8 juni 2019 om 06:06

      @danmar: Fijn dat je dit even meldt, dit voor de visueel gehandicapten onder ons.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      8 juni 2019 om 07:45

      @danmar: motorrijders zitten ook niet met een gordel vast aan hun fiets, gewoon omdat gelanceerd worden vaak een betere optie is, die strategie volgt deze Fiat ook.

      Login om te reageren
      • tjorque zegt

        8 juni 2019 om 10:52

        @mashell: dat lanceren is idd niet het probleem. De landing en het tot stilstand komen meestal wel.

        Login om te reageren
  6. potver7 zegt

    7 juni 2019 om 23:22

    Mooi gedaan, maar wat is die twist nou? De electrische aandrijving kan het niet zijn, in het huidige tijdsgewricht zou het juist bijzonder zijn als ze er een Busso in gelepeld zouden hebben…

    Login om te reageren
  7. yellowcab zegt

    8 juni 2019 om 06:45

    Ik krijg zomaar het gevoel dat ikschrijfookoverauto’s de 500 Jolly nog helemaal niet kende voor Elkann er eentje aanpaste…

    Login om te reageren
  8. moveyourmind zegt

    8 juni 2019 om 08:41

    Poah! Deze Fiat doet mien denken aan mien tractor! Krek hetzelfde idee, met diejen schildpad en diejen haas:

    https://thumbs.tractorfan.nl/groot/j/john-deere/632515-intreur-john-deere.jpg.

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      8 juni 2019 om 10:53

      @moveyourmind: het motorkoppel is ook tracktor achtig ?

      Login om te reageren
  9. van1 zegt

    8 juni 2019 om 09:49

    Die heeft geen achteruitcamera’s nodig.

    Login om te reageren
  10. vroaaar zegt

    8 juni 2019 om 12:29

    Is aan deze auto minder gezaagd dan de bewering “aangezien de deuren en het dak zijn verwijderd” doet vermoeden. Fiat 500 Jolly is een bestaand model uit de jaren 50 van de vorige eeuw waarvan er door Ghia 650 zijn gebouwd. Voorruit had alleen geen frame aan bovenzijde en de auto was voorzien van een stoffen “luifeldakje” (weet er even geen ander woord voor). Gevlochten interieur zat er ook al in. Dus Lapo heeft ‘m alleen geëlektroficeerd en een beetje opgeleukt.

    Login om te reageren
  11. tstile zegt

    8 juni 2019 om 14:07

    Heel tof zoiets. Lekker open zaals een Mehari maar nog geschikter voor krappe parkeerplekjes en natuurlijk wat Italiaanse flair ipv dat Franse ribbelplastic.

    Login om te reageren
  12. tstile zegt

    8 juni 2019 om 14:08

    Alleen 120 km lijkt me onnodig. Hou dat ding gewoon lichter en goedkoper. Het is nou niet echt een voertuig voor de autostrada.

    Login om te reageren
    • emping zegt

      9 juni 2019 om 08:49

      @tstile: het is niet 120km/u maar 120 km op een volle batterij.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North