• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de eerste Audi SQ5 Sportback

Auteur: RubenPriest, gepost 26 november 2020 om 10:04 – 22 Reacties

Dit is de eerste Audi SQ5 Sportback

Hadden we deze nog niet? Nee, de Audi SQ5 Sportback is echt helemaal nieuw.

Met het enorme aanbod van SUV coupe’s onder de Duitse merken is ondergetekende het overzicht kwijtgeraakt. Deze Audi SQ5 Sportback was er nog niet, maar aanschouw. De nieuwe modelvariant is geboren.

Audi SQ5 Sportback

Deze zomer stelde Audi de Q5 als Sportback voor. Het model is voortgekomen uit een reeks andere modellen die al deze behandeling hadden gekregen. Denk aan de Q3 Sportback en de e-tron Sportback. Zo’n aflopende daklijn is helemaal de bom.

3.0 TDI

De nieuwste toevoeging vinden we hier in vorm van de SQ5 Sportback. Het is de eerste in zijn soort. Dit gaat geen verkooptopper worden en dat heeft alles te maken met de aandrijflijn. Hier in Europa rust Audi de SQ5 Sportback uit met een 3.0 TDI. En een diesel in dit segment is al jaren niet meer hot & happening in ons kikkerlandje. Prijzen zijn nog niet bekend, maar die zullen ongetwijfeld hoog uitvallen.

Prestaties

De Audi SQ5 Sportback TDI is goed voor 341 pk en 700 Nm koppel. Dat koppel is al aanspreekbaar tussen 1.750 tpm en 3.250 tpm. De compacte tank met aflopende daklijn zal met name dankzij het koppel heerlijk comfortabel zijn om te rijden, mits de automaat er ook een beetje zin in heeft. De performance is gewoon een dikke prima. 0-100 in 5,1 seconden en een gelimiteerde topsnelheid van 250 km/u.

De nieuwe Audi Q5 Sportback en de SQ5 Sportback TDI verschijnen in de eerste helft van 2021 op de markt.

Audi SQ5 Sportback

Ook interessant!

  • Video: Audi Q5 wordt bedolven door vrachtwagen én kiezels
  • Video: Audi RS3 Sportback én Sedan scheuren op de 'Ring
  • Audi laat nieuwe RS3 Sportback en Sedan alvast zien
  • Dit betaal je voor de vernieuwde Audi (S)Q5

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, q5, sportback, sq5, tdi, Video

Vorig bericht: « Voor het eerst een Ferrari met LEGO Technic
Volgend bericht: Ford Transit MS-RT R120 is een briljante bestelauto »

Lees Interacties

Reacties

  1. intimrasiert zegt

    26 november 2020 om 10:09

    Op zich prima te pruimen, hoewel de RSQ3 waarschijnlijk niet een heel ander prijskaartje zal hebben en net iets beter is gelukt.

    Login om te reageren
  2. Jaaaag zegt

    26 november 2020 om 10:23

    Ik merk dat nieuws over snelle Duitse auto’s en met name SUV’s me eigenlijk niks meer interesseren. Het is allemaal 300+ PK, hartstikke snel en luxe, dus niks mis mee. Maar allemaal risicoloos, geen enkel scherp randje en volledig elektronisch gecontroleerd. Alles is elektronisch geregeld, tot en met het uitlaatgeluid en de drie plopjes bij overschakelen. Zo kunstmatig.

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      26 november 2020 om 10:33

      @Jaaaag: Ben ook bang dat dit nooit meer beter zal worden. De tijd dat een M3 met 340 pk kon wegkomen, en overschakelen zonder plopjes 30 seconde duurde mis ik ook.

      Login om te reageren
    • tttijn zegt

      26 november 2020 om 11:18

      @Jaaaag: denk dat de prijs van je onderhoudsbeurt wel iedere x spannend is ;)

      Login om te reageren
      • Jaaaag zegt

        26 november 2020 om 14:30

        Als je goedkoop wilt rijden is een Suzuki Alto een goede keuze :-).

        Login om te reageren
      • troljedemoeder zegt

        26 november 2020 om 21:43

        De kopers in dit segment maken zich meestal geen zorgen over onderhoudskosten. Hooguit over de totale afschrijving in de eerste paar jaar. Dan staat er weer wat nieuws, ver voordat er onderhoud van betekenis aankomt.

        Login om te reageren
    • karhengst zegt

      26 november 2020 om 12:16

      SUV’s zijn dusdanig voorspelbaar en doorsnee geworden dat een C-segment hatchback, ook wel “het Golf-segment” genoemd, er spannend bij is.

      Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      26 november 2020 om 13:36

      @Jaaaag: zoek op YouTube naar de vergelijking nieuwe RS6 VS AMG E63S..van Throttlehouse. Na die video wil ik opeens wel de Mercedes….

      Login om te reageren
      • enricoleerdam zegt

        26 november 2020 om 18:10

        @w0o0dy: op de roze accenten na dan….

        Login om te reageren
      • bitd zegt

        26 november 2020 om 20:18

        @w0o0dy: zal wel een performance versie van de RS6 aankomen toch?

        Login om te reageren
        • Ot92 zegt

          27 november 2020 om 04:54

          @bitd Ja, die gaat er zeker komen. Die krijgt waarschijnlijk 625 a 650pk.

          Login om te reageren
      • Ot92 zegt

        27 november 2020 om 04:59

        @w0o0dy Dat de E63S stock sneller is dan gewone Rs6 verbaast me niks. De Rs6 doet haast precies 600pk op de dyno, hetgeen wat Audi claimt. De E63S doet 625 a 640pk op de dyno. Niet zo gek dat die E63S dan een stuk sneller is he… De M5 (Competition) doet zelfs 650 a 675pk op de dyno.
        In de video zeggen ze dat ie na een stage 1 800pk deed, klopt voor geen meter… het is zo’n 720 a 750pk, tenzij ze er ook even snel een downpipe en een andere intercooler eronder hebben gestoken. Dan zou het best kunnen kloppen.

        Login om te reageren
  3. pietertjep85d zegt

    26 november 2020 om 10:41

    Dan heb ik veel liever de e-tron. Veel mooier en ongeveer net zo snel.

    Login om te reageren
  4. fabian159 zegt

    26 november 2020 om 11:49

    Ik heb sowieso een gruwelijke hekel aan het coupe suv segment maar Audi weet toch als enige er iets moois van te maken met als uitblinker de Q3 sportback.

    Login om te reageren
  5. Robert zegt

    26 november 2020 om 11:52

    Wel tof dat ze de ‘klassieke’ kleuren Nardo grijs en Nogaro blauw weer aanbieden. Deze auto zou er ongetwijfeld ook goed uitzien in de eveneens klassieke kleuren Alpine wit of Tornado rood. Maar helaas zal de overgrote meerderheid, die er zoveel geld op wenst stuk te slaan, weer kiezen voor zwart, antraciet of eventueel zilver metallic.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      26 november 2020 om 12:37

      Nardo grijs, beter bekend als komo grijs, hoort wat mij betreft in het lijstje zwart, antraciet, zilver metallic, oftewel de asfalt kleuren voor mensen die niet durven opvallen.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        26 november 2020 om 13:37

        Dat grijs op die SQ5 zou ik denk ik als cement grijs omschrijven… Net zo spannend als cement ook trouwens.

        Login om te reageren
  6. Loek zegt

    26 november 2020 om 12:39

    Een S Diesel Coupé SUV. Vier woorden die evenveel kapot maken als ‘we moeten even praten’.

    Login om te reageren
  7. michiel_vandelft zegt

    26 november 2020 om 12:41

    Maar nu de hamvraag, zijn de uitlaat sierstukken echt of nep?

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      26 november 2020 om 13:10

      @michiel_vandelft: de sierstukken zijn echt! De uitlaten, geen idee.

      Login om te reageren
  8. TDI-goeroe zegt

    26 november 2020 om 13:55

    doe mij die maar.

    Login om te reageren
  9. troljedemoeder zegt

    26 november 2020 om 21:45

    Ben ik de enige die onplezierige uiterlijke overeenkomsten met een Model 3 ziet?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North