• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Combi: het meest heftige wat BMW M nu te bieden heeft

Auteur: RubenPriest, gepost 10 mei 2021 om 10:59 – 16 Reacties

Combi: het meest heftige wat BMW M nu te bieden heeft

Twee totaal verschillende dingen en toch allebei een hardcore BMW M model.

Het is gelukkig nog altijd leuk shoppen met de BMW M-modellen van tegenwoordig. Sterker nog, de sportieve tak van de Duitse autofabrikant heeft twee modellen die uniek zijn in de geschiedenis van het merk. Namelijk een hardcore BMW M5 én een hardcore BMW M motorfiets. Die laatste is sowieso uniek, want het is de eerste motorfiets van M en BMW Dusseldorp zet ze samen.

BMW M5 CS

Toen de BMW M5 CS aanvankelijk werd onthuld haalde ik mijn schouders op. Wat voegt dát nou toe ten opzichte van een al rappe M5 Competition met 625 pk? De praktijk leert dat dit een wel degelijk bizar apparaat is. Wanneer je denkt dat het niet nog gekker kan, laat de M5 CS zien dat dit wel degelijk mogelijk is. Met 635 pk heb je ‘slechts’ 10 pk meer ten opzichte van de Competition. Je moet echter verder kijken dan de cijfers op papier. Recent liet YouTuber GerCollector al in een video zien dat dit apparaat de 100-200 km/u sneller aflegt dan een 650 pk sterke Porsche 911 Turbo S. Namelijk 6,49 seconden! Dat is echt ongelofelijk rap.

BMW M 1000 RR bij Dusseldorp

  • BMW M Dusseldorp
  • BMW M Dusseldorp
  • BMW M Dusseldorp
  • BMW M Dusseldorp

In de andere hoek treffen we de BMW M1000 RR. De naam laat al zien dat dit iets aparts is. De eerste motorfiets van BMW M. Alles draait om performance bij deze fiets. Op het circuit ben je de snelste, als je alles uit het ding weet te halen natuurlijk. 212 pk, een topsnelheid van maximaal 315 km/u en 0-100 tijd van 3,1 seconden.

BMW Dusseldorp heeft het heftigste van BMW M samengebracht voor wat leuke kiekjes. Er zijn gelukkig nog altijd liefhebbers te vinden voor dit soort bizarre projecten. Want zowel deze BMW M5 CS als de M1000 RR zijn verkocht.

Ook interessant!

  • Gespot - Een BMW M5 van bijna €230k
  • Dit is de eerste BMW M5 CS van Nederland
  • Win deze M5
    Wees snel en win deze BMW M5 CS met gouden wielen
  • M5 CS met 788
    M5 CS met 788 pk klinkt nu veel beter

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, bmw-motorrad, combo, dusseldorp, m5, m5-cs, Motorfiets

Vorig bericht: « Toyota GR Super Sport: 1.000 pk en AMG One concurrent
Volgend bericht: Elektrische Macan prototypes rijden rond, ICE bevestigd »

Lees Interacties

Reacties

  1. tvr1974 zegt

    10 mei 2021 om 12:10

    Jammer dat dan van de m1000rr de 100-200km/u niet vermeld wordt. Ik schat ongeveer 3-3.5sec en dat is ongelooflijk rap. 😉

    Login om te reageren
    • saxoke zegt

      10 mei 2021 om 12:22

      @tvr1974: daar had ik de 100-200 ook idd graag van geweten. De 3.1 naar 100 vind ik precies niet zo indrukwekkend

      Login om te reageren
      • racerx zegt

        10 mei 2021 om 20:39

        @saxoke: de voorkant wil alleen maar omhoog, maar een echt goede rijder krijgt de teller wel op 2,5. Ik heb het in 3,0 voor elkaar gekregen op mijn Panigale V4, en ik ben dus geen echt goede rijder ;-).

        Login om te reageren
    • KEV9 zegt

      10 mei 2021 om 12:25

      Performance
      0 – 50 kph 1.5 s
      0 – 100 kph 3.0 s
      0 – 130 kph 4.0 s
      0 – 150 kph 5.0 s
      0 – 160 kph 5.2 s
      0 – 200 kph 6.9 s
      0 – 220 kph 8.1 s
      0 – 240 kph 9.6 s
      0 – 260 kph 11.6 s
      0 – 280 kph 14.7 s
      0 – 300 kph 21.3 s

      En even voor de vergelijk die van de Ducati Panigale V4

      1299 Vs V4 Acceleration
      MPH 1299 V4
      0-10 mph 0.51 0.50
      0-20 mph 1.01 1.01
      0-30 mph 1.53 1.52
      0-40 mph 2.05 2.04
      0-50 mph 2.57 2.56
      0-60 mph 3.11 3.05
      0-70 mph 3.66 3.65
      0-80 mph 4.29 4.21
      0-90 mph 4.88 4.85
      0-100 mph 5.49 5.46
      0-110 mph 6.20 6.10
      0-120 mph 6.88 6.83
      0-130 mph 7.71 7.54
      0-140 mph 8.59 8.39
      0-150 mph 9.62 9.31
      0-160 mph 11.17 10.59
      0-170 mph 13.16 12.33
      0-180 mph 18.11 14.85
      0-190 mph n/a 21.52
      0-200 mph n/a n/a
      60-120 mph 3.77 3.73
      100-160 mph 5.67 5.12
      SS/QM 10.17/153 mph 10.11/156 mph
      SS/KM 18.01/180 mph 17.77/186 mph
      SS/Mile 25.34/184 mph 24.85/192 mph

      Login om te reageren
      • tvr1974 zegt

        10 mei 2021 om 14:28

        @Soulmaster: lekker vergelijken.. de BMW in km/u en de panigale in mph.😂😂😂

        Login om te reageren
        • KEV9 zegt

          10 mei 2021 om 14:44

          Moeilijk hé, km omreken naar mijlen.. 1 mijl is 1.6km.. dus..

          Login om te reageren
      • torsen zegt

        10 mei 2021 om 16:37

        @soulmaster: Dat zijn de tijden van de oude S1000RR.

        Login om te reageren
  2. gtc123 zegt

    10 mei 2021 om 12:20

    Lijkt wel een politie motor in deze kleurstelling, maar wel een dik apparaat!

    Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      10 mei 2021 om 12:43

      @gtc123: sinds wanneer rijdt de politie rond met M Motorsport livery?

      Login om te reageren
  3. torsen zegt

    10 mei 2021 om 12:22

    https://www.youtube.com/watch?v=zIuRF_wOzyo

    De 992 Turbo S haalt hier een 100-200 van 5,94 s dus die bewering van GerCollector lijkt niet echt te kloppen.

    Login om te reageren
    • cossie300 zegt

      10 mei 2021 om 20:54

      Bij het filmpje staat er : sneller dan 991 turbo s

      Login om te reageren
      • kemp86 zegt

        10 mei 2021 om 21:18

        @cossie300: ah ok foutje in deze tekst dan, want de 991 heeft nooit 650pk gehad.

        Login om te reageren
  4. kemp86 zegt

    10 mei 2021 om 12:32

    De turbo s doet 100-200 onder 6s de cabrio in nat weer deed al 6s. https://youtu.be/rZ2UkFnPRxM

    Login om te reageren
  5. sr20det zegt

    10 mei 2021 om 12:40

    Er even op gezeten, maar wat opvalt is dat ie best wel een stukje hoger zit dan een S1000RR

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      10 mei 2021 om 20:40

      @sr20det: stond ‘ie niet gewoon op de achterbok? ;-)

      Login om te reageren
  6. The Stig NL zegt

    10 mei 2021 om 13:14

    ‘Meest heftige’ = heftigste

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North