• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW M5 CS: dit is ‘m en dit kost het!

Auteur: willeme, gepost 27 januari 2021 om 07:52 – 44 Reacties

BMW M5 CS

De BMW M5 CS. De auto die je wist die ging komen.

Soms is de introductie van een bepaald model geen verrassing meer. In het geval van de BMW M5 CS kan niemand meer verrast zijn. Dat deze versie eraan zat te komen was al een tijdje bekend gemaakt.

Dat niet alleen, de meeste details eveneens. Toch zijn er een paar kleine verrassingen én blijft de dikste M5 natuurlijk een auto om van te watertanden, dus hier komt ie:

BMW M5 CS

BMW M5 CS

De BMW M5 CS (‘Club Sport’) is de hardcore versie van de M5. De auto is lichter (70 kg) dankzij het gebruik van CFRP motorkap, dak, diffuser, spiegelkappen en inlaatdemper. De M5 Competition weegt 1.870 kg (kentekengewicht), dus het nieuwe M5 topmodel weegt zo’n 1.800 kg. Dat zorgt voor aansprekende prestaties. De 0-100 km/u sprint duurt precies 3 seconden. Van 0-200 km/u accelereren duurt slechts 10,4 seconden. Niet 10,4 seconde extra, maar 10 seconden in totaal! De topsnelheid is 305 km/u. Oef.

  • BMW M5 CS
  • BMW M5 CS
  • BMW M5 CS
  • BMW M5 CS

Vier stoelen

In het interieur is er gekozen voor een bijzondere ambiance. Meestal stopt het bij dit soort speciaaltjes bij een spoilertje en sportuitlaat. In het geval van de nieuwe BMW M5 CS ging men bloedserieus te werk. Zoals bekend hebben de stoelen een afbeelding van de Nordschleife in de hoofsteunen.

  • BMW M5 CS
  • BMW M5 CS
  • BMW M5 CS
  • BMW M5 CS
  • BMW M5 CS
  • BMW M5 CS

De M5 CS is een strikte vierzitter. Voor zijn er twee schaalstoelen, achter is de bank opgeofferd voor twee sportkuipen. Uiteraard zijn er overal rode, bronzen en carbon details die je eraan herinneren dat je in iets speciaals zit.

  • BMW M5 CS
  • BMW M5 CS
  • BMW M5 CS
  • BMW M5 CS

Prijs nieuwe BMW M5 CS

Bijna alles van de nieuwe supersedan van BMW was eigenlijk al bekend. Gelukkig hebben we ook keihard nieuws in de vorm van een vraagprijs. Deze is vrij stevig: 224.523 euro. In de Noord-Oostpolder kun je daar vrijstaand voor wonen. De concurrentie is een beetje lastig te bepalen, maar we hebben een paar enorme dikke sedans uitgekozen voor de broodnodige context. De Giulia opereert een klasse lager, maar is ook een extra hardcore sportsedan die nagenoeg hetzelfde kost. De rest is Duits en dik:

  • Audi RS7 Spotback – € 189.971
  • BMW M5 – € 164.369
  • BMW M5 Competition – € 173.953
  • BMW M8 Gran Coupé Competition – € 221.154
  • BMW M5 CS – € 224.523
  • Alfa Romeo Giulia GTA – € 230.000
  • Mercedes-AMG GT63S 4Matic+ – € 236.493
  • Porsche Panamera Turbo S – € 251.700

Video BMW M5 CS:

Uiteraard hebben we ook bewegende beelden voor je:

De M5 CS zal als gelimiteerd model in de showrooms verschijnen. Over showrooms gesproken, je kunt de M5 CS daar aantreffen vanaf de lente van 2021. Nog even een paar maandjes wachten, dus.

Ook interessant!

  • Gespot - Een BMW M5 van bijna €230k
  • Dit is de eerste BMW M5 CS van Nederland
  • Video: Zo snel is een BMW M5 CS op de Nordschleife
  • Win deze M5
    Wees snel en win deze BMW M5 CS met gouden wielen

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, BMW-M5, g30, geld, m5-cs, Prijzen, sedan, Video, xDrive

Vorig bericht: « Deze 10 auto’s brachten afgelopen weekend het meest op
Volgend bericht: Gefacelifte MINI heeft een extra warm stuurwiel* »

Lees Interacties

Reacties

  1. werf76 zegt

    27 januari 2021 om 07:58

    Dik hoor. Opvallend dat hier wel een normale grill op kan.

    Login om te reageren
    • sollie1984 zegt

      27 januari 2021 om 10:49

      @werf76: mensen hebben gekregen waar ze om vroegen. Iedereen klaagde dat de meeste merken eenheidsworsten zijn geworden. Nu heeft BMW ervoor gekozen om elk model een ander gezicht (En dit geval nieren) te geven.

      Login om te reageren
  2. toyotafortuner zegt

    27 januari 2021 om 08:00

    Originele kleur op de foto’s!

    Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    27 januari 2021 om 08:20

    Hij is gewoon erg gaaf, zeker in het groen. Al had ik liever een echte groen gezien IPV zo’n matte kleur. Strikte vierzitter is ook wijs. Als je praktisch wilt koop je maar een RS6. Maar de CS frutsels vind ik niet allemaal geslaagd. Natuurlijk, als je zoveel meer hebt betaald TOV van de ‘gewone’ M5 dan wil je dat men dat ziet, maar de motorkap en het diffusor vind ik niet heel erg geslaagd.

    Login om te reageren
  4. knapzuur zegt

    27 januari 2021 om 08:30

    Zie ik daar nu ISOFIX logo’s in de kuipjes achter?

    Login om te reageren
    • rwdftw zegt

      27 januari 2021 om 08:57

      Volgens mij wel! Mocht je er eentje willen hebben dan heeft de “vriendin/vrouw met babywens” in ieder geval een argument minder.

      Het is overigens net als die M4 CS wel een forse meerprijs, sodeju!

      Login om te reageren
  5. revhead zegt

    27 januari 2021 om 08:40

    De RS7 is een Sportback, geen Spotback ;-)

    Login om te reageren
    • doublechevron65 zegt

      27 januari 2021 om 09:59

      @revhead: bij 🆎 gaan de artikelen zonder proeflezer d’r uit. Stijl- en grammatica fouten zijn hier heel normaal.

      Login om te reageren
  6. janmetdelangeachternaam zegt

    27 januari 2021 om 08:41

    50k meer tov een competition, lastig te verantwoorden om heel eerlijk te zin

    Login om te reageren
    • Graafke zegt

      27 januari 2021 om 09:49

      @janmetdelangeachternaam: ook mijn gedachte

      Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      27 januari 2021 om 10:24

      @janmetdelangeachternaam: en daarvoor krijg je:
      +10pk
      -70kg
      Opvallend interieur en exterieur

      Was dat alles? Of zitten er meer opties standaard op en is een 1 op 1 vergelijking vd basisprijs daardoor niet eerlijk?

      Login om te reageren
      • flatsix010 zegt

        27 januari 2021 om 11:18

        @ouwedibbes83: dat wordt niet echt duidelijk uit het artikel…

        Login om te reageren
  7. ghost zegt

    27 januari 2021 om 08:47

    Als deze net zo hard afschrijft als een 30-jahre Edition, dan kan je beter verder kijken…

    Login om te reageren
  8. acakoning zegt

    27 januari 2021 om 08:49

    Ze doen laatste tijd veel fout bij BMW, maar deze mag in de lijst van BMW -Snoepjes. Echt top ding.

    Login om te reageren
  9. pvg100 zegt

    27 januari 2021 om 09:00

    Doe dan toch maar die M8.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      27 januari 2021 om 09:16

      Eens, dat zou ook mijn keuze zijn voor dit bedrag. Vind ik net een wat exclusiever model dan de M5 en ook wat minder hardcore. Deze CS is heel gaaf, maar die motorkap had van mij niet gehoeven. En die stoelen zien er ook niet uit alsof ze lekker zitten na een uurtje.

      Login om te reageren
      • petroldrinker zegt

        27 januari 2021 om 10:21

        Tja als we gaan praten over keuze voor dit bedrag, zou het absoluut geen 4 deurs of duitser zijn, dan bestel ik wel een Ferrari Roma

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          27 januari 2021 om 11:33

          Ik denk dat je met de Roma uiteindelijk wel 50k duurder uit bent. Ook een ander type auto imo. Als je aan het kijken bent voor een M5 of M8 ga je misschien niet ineens toch met een Roma de deur uit.

          Login om te reageren
  10. azuli zegt

    27 januari 2021 om 09:01

    Heerlijk! De meeste mensen zijn al blij als ze een auto hebben die binnen 10sec 100km/u kan rijden;)

    Login om te reageren
  11. ericc zegt

    27 januari 2021 om 09:20

    Vind het prijsverschil met de M5Competition wel veel voor enkele PK’s extra en wat optische smuk.

    Login om te reageren
  12. spacemoon24 zegt

    27 januari 2021 om 09:43

    1800 kg… ben ik de enige die dat nog steeds loeizwaar vind? Een reductie van 3,7 %, dat is nauwelijks waarneembaar. Ik weet dat het een grote sedan is met een dikke motor, maar voor een sportmodel, ondanks de prestaties, is dat mij toch echt veel te veel.

    Daarentegen staat natuurlijk wel dat dat ding retesnel is en in deze kleurcombinatie een snoepje voor het oog.

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      27 januari 2021 om 09:56

      De vraag is vooral of dat reeds met alle opties is, of dat er nog flink wat verborgen gewicht bovenop komt. Er zijn diesels van een klasse kleiner die ook behoorlijk in de buurt van die 1800 KG komen, wat dat betreft is het voor een E-segment limousine met V8 en dubbele turbo’s heden ten dage nog heel zo gek zwaar niet.

      Login om te reageren
      • spacemoon24 zegt

        27 januari 2021 om 10:02

        Ja dat is ook maar eens de vraag. Zul je zien dat er nog 50 kg bij komt omdat je airco wil.

        Mijn punt is ook voornamelijk dat een “lichte” uitvoering van een sportmodel nauwelijks heel veel lichter is dan het origineel. Wat voor voordeel heb je er dan aan? Misschien de exclusiviteit en dat je kan zeggen dat je het fijn vind om op harde stoelen en stugge vering te zitten want raceauto.

        In het algemeen vind ik dat auto’s tegenwoordig te zwaar zijn, maar dat komt ook door alle veiligheidssystemen/elektronica/geluidsisolatie etc.

        Login om te reageren
    • petroldrinker zegt

      27 januari 2021 om 10:23

      Heb jij enig idee wat veel BMW M’s wegen? Mijn E92 M3 is op kenteken ook gewoon dik 1675kg op kenteken, dus dan vind ik de 1800 voor de nieuwste M5 met alle technologie van nu, groter model etc, niet perse heel zwaar ofzo….

      Login om te reageren
      • spacemoon24 zegt

        27 januari 2021 om 10:46

        Nee dat klopt. Mijn punt is meer dat nieuwe auto’s (dus ook jouw E92, mooie bak trouwens) over het algemeen gewoon heel erg zwaar zijn. En dat het verschil tussen 1870 kg en 1800 kg natuurlijk een lachtertje is.

        Login om te reageren
  13. 87sandyd zegt

    27 januari 2021 om 09:48

    Een auto in de vorm van je te dikke oom in een trainingspak die toch die snelle rechtsbuiten is…

    Login om te reageren
  14. karhengst zegt

    27 januari 2021 om 09:54

    BMW heeft nog een lange weg te gaan met z’n knipperlichtprobleem. Ik ben me niet zo zeker of ze permanent te laten branden de juiste oplossing was, maar toch kudos voor de moeite.

    Login om te reageren
  15. Robert zegt

    27 januari 2021 om 09:57

    Fancy gele ledlampen. De accessoirehandel kan zich in de handen gaan wrijven.

    Login om te reageren
  16. PunicaOase zegt

    27 januari 2021 om 09:58

    Gaaf hoor.. alleen de velgen en grill zilverkleurig graag.

    Login om te reageren
    • The Stig NL zegt

      27 januari 2021 om 22:04

      @punicaoase: Dit hoort vast bij de First Edition ofzoiets…

      Login om te reageren
  17. posthumus zegt

    27 januari 2021 om 10:06

    Denk dat iedereen die nu 3 grillspijltjes in de M-kleuren heeft over een paar maanden ook met gele koplampen rondrijdt. Eindelijk hoop ik een keer dat iets een “trend” wordt.

    Login om te reageren
  18. nicolasr zegt

    27 januari 2021 om 10:12

    Wat een volslagen nutteloze auto.

    Ik wil hem dus hebben. En wel NU!

    Login om te reageren
    • okdoei zegt

      27 januari 2021 om 10:20

      @nicolasr: er kunnen passagiers mee, redelijk wat bagage en je hebt alle gemakken.

      Voor hetzelfde geld zijn er een hoop nuttelozere auto’s die ik liever wil hebben.

      Login om te reageren
  19. cupsport zegt

    27 januari 2021 om 10:49

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  20. leaper035t zegt

    27 januari 2021 om 11:34

    Wanneer komt de elektrische versie?

    Login om te reageren
  21. MoeWat zegt

    27 januari 2021 om 12:05

    Wat is het verschil met een gewone M5 ?

    Login om te reageren
  22. bitd zegt

    27 januari 2021 om 12:23

    Lelijke velgen.

    Login om te reageren
  23. cazzo046 zegt

    27 januari 2021 om 12:31

    M2CS snap ik nog. Dit slaat helemaal nergens op. Te duur, te dik, niet geschikt voor welk circuit dan ook.

    Login om te reageren
  24. Ot92 zegt

    27 januari 2021 om 13:20

    Die brons/goudachtige accenten hoeft niet, ook niet van die rare bandenmaat waardoor de velgen redelijk klein ogen. Voor de rest oogt ie prima. Het interieur vind ik vooral iets hebben.

    Login om te reageren
  25. Onehp zegt

    27 januari 2021 om 17:09

    @spacemoon24
    M5C met keramische weegt in het echt 1898kg met volle tank
    https://www.auto-motor-und-sport.de/test/audi-rs-7-sportback-bmw-m5-competition-mercedes-amg-gt-63-s/technische-daten/

    Deze is ong 1850kg dan. (1898-70+23kg)

    Is dat veel?

    Echte gewogen gewichten concurrentie (van AMS of bron) volgetankt:
    E63S: 2040kg
    Mercedes AMG GT 63 S 4Matic+ S: 2107kg
    RS7: 2157kg
    Panamera Turbo S: 2140kg (Zeperfs)
    RS6: 2250kg (Zweedse RDW)

    Het antwoord is erg duidelijk, de M5CS is echt wel licht in vgl met de concurrentie die 200 tot 400kg zwaarder is, 10% tot 20% is echt een verschil! Ga je de echte gewogen gewichten van oude helden erbij (meestal stukje meer dan laagste teoretische gewicht uit het persbericht), en houdt rekening met dat een oude M5 kleiner, minder pk en rwd is, dan zie je ook daar dat deze echt licht is.

    Jammer dat BMW kommentaar krijgt van ‘oef zwaar’ wanneer ze het net niet zijn… (ze krijgen al genoeg op hun ‘neus’….)

    @willeme

    Login om te reageren
    • por100 zegt

      27 januari 2021 om 21:48

      Zeer bedankt voor deze mooie info. Zet het in goed perspectief, dus nu wil ik toch een M5cs! Eens kijken of vrouwlief het huis wilt verkopen en in een tabbert wilt gaan wonen. Ff een aftermarket trekhaak erop en gaan

      Login om te reageren
    • spacemoon24 zegt

      28 januari 2021 om 09:11

      @onehp Duidelijke uiteenzetting. Je hebt inderdaad gelijk dat BMW in vergelijking met zijn concurrentie relatief licht is (best groot verschil!).

      Toch vind ik dat moderne auto’s in het algemeen, en zeker een auto die sportief betaamt te zijn, erg zwaar zijn. Als je ermee op het circuit gaat jagen (waar de CS wel een beetje voor bedoeld is) wil je juist zo weinig mogelijk gewicht. Dan misschien maar een minder dikke motor maar met een lager gewicht heb je daar juist veel meer lol mee.

      Login om te reageren
      • Onehp zegt

        28 januari 2021 om 09:33

        @spacemoon24
        Ik begrijp wat je bedoelt.
        Maar eigenlijk zijn moderne auto’s niet zwaarder als je eerlijk vergelijkt met vroeger:
        – Echte gewogen gewichten vergelijken volgens dezelfde standaard
        – Gelijke grootte vergelijken. Omdat de klassen zelf groeien, kan dat beteken dat je een Golf 3 vergelijkt met een Polo bv.
        – Gelijke vermogens vergelijken. Meer vermogen betekent zwaardere aandrijflijn en zwaardere remmen etc. Dus weerom kan zijn dat je een oud topmodel moet vergelijken met de middenmoot van vandaag.
        – Gelijkaardige comfort uitrusting

        Doe je dat, zijn moderne auto’s vaak lichter ondanks dat ze veel veiliger zijn. Probleem is dus dan niet dat auto’s te zwaar zijn, ze zijn eerder te groot/sterk/luxe – wat je eigenlijk ook zegt. En inderdaad, kleine auto’s zijn vaak veel veel leuker zonder veel pk…

        Login om te reageren
  26. Charles Taycan 4S zegt

    27 januari 2021 om 20:29

    Fraaie auto deze BMW echter begrijp ik nu ik deze prijzen/ prestaties zie ook het succes van de Porsche Taycan in NL….. va €87K-tot €191K…. Persoonlijk denk ik ook een betere investering😉👍

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North