• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de eerste plug-in hybride van Citroën

Auteur: RubenPriest, gepost 2 oktober 2018 om 14:54 – 7 Reacties

Citroen C5 Aircross Hybrid
Bijna klaar voor het echte werk.

Het is goed kijken, want wat je ziet lijkt op een productieklare Citroën. Dit is echter een concept en met deze auto willen de Fransen alvast aantonen wat ze volgend jaar in petto hebben voor de C5 Aircross.

De C5 Aircross Hybrid is een belangrijk model, want het is de eerste plug-in hybride van Citroën. Hij verschijnt pas eind 2019 op de markt, wat verklaart dat we het nu nog met een concept moeten stellen. De hybride beschikt over een benzinemotor met 182 pk en een elektromotor met 109 pk. Het gecombineerde vermogen komt uit op 228 pk, gekoppeld aan een achttraps automaat. De plug-in hybride kan 50 kilometer elektrisch afleggen. Volledig elektrisch rijdend is er een topsnelheid van 133 km/u mogelijk. Met een 32A-lader duurt het ongeveer twee uur om de batterij op te laden.

Citroën wil 80 procent van de line-up tegen 2023 geëlektrificeerd hebben. In 2025 moet dat 100 procent zijn. Met geëlektrificeerd doelt Citroën op een hybride, plug-in hybride of een volledig elektrisch model.

Ook interessant!

  • Gefacelifte Citroen C5 Aircross is een stuk serieuzer
  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • Citroën C5 X is het nieuwste vlaggenschip
  • Nieuwe Citroën C5
    Nieuwe Citroën C5 wordt weer briljant Frans

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

c5-aircross, Citroen, Elektrisch, Hybride, plug-in, SUV

Vorig bericht: « De wereld had een voorwielaangedreven Lexus nodig
Volgend bericht: Zo ziet voorsprong door techniek eruit »

Lees Interacties

Reacties

  1. torsen zegt

    2 oktober 2018 om 15:02

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  2. johnhert zegt

    2 oktober 2018 om 16:04

    Dit is hoop ik het eerste en het laatste wat ik hier van ga zien…

    Login om te reageren
  3. potver7 zegt

    2 oktober 2018 om 19:10

    Hé, een Reuzenpanda!

    Login om te reageren
  4. martiniman28 zegt

    2 oktober 2018 om 19:39

    Hondslelijk kon dus nog lelijker

    Login om te reageren
  5. apos zegt

    2 oktober 2018 om 20:37

    Toffe wagen

    Login om te reageren
  6. karhengst zegt

    2 oktober 2018 om 21:44

    En hoeveel gewicht extra kost dit systeem? Dat zou wel interessant zijn voor de 508, welke dit systeem vast ook krijgt.

    Login om te reageren
  7. slakkie zegt

    3 oktober 2018 om 13:39

    Als ze de electrificatie doen zoals destijds bij de Berlingo (max 115km/u en 80km radius) zal ’t vlug over and out zijn. Welke oelewapper in zijn ivoren toren beslist om zoiets uit te brengen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North