• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de elektrische Cayenne, maar mag je boot er wel achter?

Auteur: RubenPriest, gepost 7 juli 2025 om 10:54 – 3 Reacties

Dit is de elektrische Cayenne, maar mag je boot er wel achter?

Kun je de boot of sleurhut trekken met de Cayenne Electric, of gooit de EV-aandrijflijn roet in het eten?

Ook de Porsche Cayenne moet eraan geloven. Na de Macan Electric is de elektrische Cayenne de volgende volbloed EV SUV uit Stuttgart. Porsche kennende wil het merk niet inleveren op kwaliteit. Maar compromissen sluiten lijkt onvermijdelijk met een elektrische aandrijflijn. Betekent dat de boot maar op Marktplaats zetten, of valt het allemaal wel mee?

JA

Porsche stelt je gerust. De Cayenne Electric mag tot 3,5 ton trekken! Dit is afhankelijk van de configuratie, dat dan weer wel. Daarmee komt hij gewoon op gelijke voet te staan met zijn benzine- en oudere dieselbroertjes. Bootje mee naar Zuid-Frankrijk? Geen probleem. Paardentrailer naar concours? Kan gewoon.

Porsche belooft dat de definitieve afstelling van het model nog in volle gang is, maar kan het trekgewicht van 3.500 kg alvast verklappen. Hoef jij je daar in elk geval geen zorgen over te maken.

Voor wie de elektrische Cayenne in levenden lijve wil bewonderen: de auto is te zien op het Goodwood Festival of Speed van 10 t/m 13 juli 2025. Maar de elektrische SUV mocht al zijn beentjes strekken tijdens een andere heuvelklim.

Cayenne Electric
Cayenne Electric
Cayenne Electric

Dat was op het Shelsley Walsh circuit. Dit is een van de oudste heuvelklimparcoursen ter wereld. Achter het stuur zat Porsche Formule E-coureur Gabriela Jílková. Het oude SUV-record werd met ruim vier seconden verbeterd. De tijd? 31,28 seconden over 914 meter. De sprint naar het eerste meetpunt op 18,3 meter duurde slechts 1,94 seconden. Het zegt allemaal niet zoveel, deze ietwat flauw statistieken. Ja, de elektrische Cayenne is snel. Maar daar had niemand aan getwijfeld, toch?

Cayenne Electric

De Cayenne Electric beschikt onder andere over Porsche Active Ride. Dit is een slim, actief onderstelsysteem dat de carrosserie vlak houdt bij remmen, bochten en accelereren. Het resultaat is een wegligging die volgens Porsche zowel comfort als dynamiek naar een nieuw niveau tilt. Wouter heeft hier al aan geproefd met de Panamera.

De belangrijkste conclusie is dat je gewoon een boot, paard, auto of je schoonmoeder mag trekken met de Cayenne Electric. Een pak van mijn hart.

Ook interessant!

  • Mark Zuckerberg maakt busje van Cayenne Turbo GT
    Mark Zuckerberg maakt busje van Cayenne Turbo GT
  • Gespot - elektrische Porsche Boxster
  • Elektrische Cayenne komt eraan, maar de oude mag nog lang blijven
  • Aanstaande Porsche Cayenne EV is sneller dan Taycan Turbo!

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

cayenne, Elektrisch, Porsche, prototype

Vorig bericht: « De voordelen van Volkswagen financial lease
Volgend bericht: Video: vooral niet in je spiegel kijken! »

Lees Interacties

Reacties

  1. rogier_hentenaar zegt

    7 juli 2025 om 19:40

    Ben benieuwd naar de range – of wat ervan overblijft – als er een 3 ton zware boottrailer achter hangt.

    Login om te reageren
    • audirs3 zegt

      7 juli 2025 om 22:35

      Gelukkig sukkel je dan maar met 90 op de rechter baan, compenseert weer een beetje 😅

      Login om te reageren
  2. mashell zegt

    8 juli 2025 om 08:02

    Zo gecamoufleerd ziet dit er uit als een verlengde Macan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North