• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dít is de EV met hoogste kilometerstand op Marktplaats

Auteur: hayte, gepost 16 oktober 2020 om 21:00 – 44 Reacties

De neus van de Tesla Model S, de EV met de hoogste kilometerstand op Marktplaats

Hoe ziet de EV met hoogste kilometerstand op Marktplaats eruit?

“Zit je veel in de auto? Dan moet je écht niet voor een elektrische auto gaan.” Vroeger was dit een veelgehoorde leus als mensen het over de elektrische auto hadden. Met een actieradius die vaak niet veel verder ging dan enkele honderden kilometers en in de tijd dat snelladen nog niet behoorlijk snel was, had deze leus ook nog enige vorm van waarheid. Tegenwoordig is dat echter absoluut niet meer het geval, dankzij bijvoorbeeld Tesla met de Model S. Met een bereik van 652 WLTP-kilometers kan je ver genoeg komen op een acculading en kan je na een kwartiertje laden alweer 250 kilometer doorrijden.

Het is dan ook niet zo gek dat de EV met de hoogste kilometerstand op Marktplaats een Tesla Model S is. Het gaat hier echter niet om een Long Range Plus-model, maar een 85-model. Dit model kreeg de 85 kWh-accupakket mee en was – in het geval van dit specifieke voertuig – achterwielaangedreven. Toen deze Tesla van de fabrieksband rolde, kon de auto 387 pk en 658 Nm koppel leveren. Dat is goed voor een 0 naar 98 km/u tijd van 5,4 seconden, een topsnelheid van 225 km/u en een EPA-actieradius van 426 kilometer.

Maar wat voor dit artikel het belangrijkste is, is de kilometerstand. Welnu, volgens de advertentie heeft de EV met de hoogste kilometerstand op Marktplaats maar liefst 415.068 kilometer gereden. Het gaat om een model uit 2016, de eerste eigenaar reed dus een ruime ton per jaar. Dat is gemiddeld 284 kilometer per dag. Als je rekening houdt met weekenden dan zit je al aan 399 kilometer per dag. Een Tesla met ervaring dus, mogen we wel stellen.

De hamvraag bij tweedehands elektrische auto’s met zo’n tellerstand is natuurlijk hoe het met de accu staat. Welnu, de auto zelf denkt dat het op een volle accu nog 405 kilometer kan rijden. Dat is een aardige prestatie van Tesla en zijn accu’s, als je die EPA-range van 426 kilometer in gedachten houdt. Wie de beschrijving echter leest, ziet dat de accu al is vervangen. Wanneer die is vervangen, staat er niet bij. Wél krijg je nog tot 2024 garantie op de accu en aandrijflijn. Ook kan je gratis laden bij de Tesla Superchargers, aangezien deze Model S nog stamt uit een tijd dat dit nog kon.

De actieradius van de Tesla Model S

Het interieur lijkt de tand des tijds aardig te hebben overleefd. Al zijn het niet de beste occasionfoto’s die we ooit hebben gezien. Ook aan de buitenkant zijn geen gekke dingen te zien. Niet alle panelen lijken even goed op elkaar afgestemd te zijn, maar dat is meer een Tesla-trekje dan een ouderdomsverschijnsel. De sedan staat nu te koop voor 27.950 euro, waarmee het ook meteen een van de goedkoopste Tesla Model S’en is die nu te koop staat op Marktplaats.

Ook interessant!

  • Dit is de dikste Tesla van Marktplaats
  • Autoblog video: Marktplaats Top 10
  • goedkoopste Tesla van Marktplaats
    Goedkoopste Tesla van Marktplaats: dit is 'm!
  • Dit zijn de 3 meest bijzondere EV's van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, ev10daagse-2020, marktplaats, model-s, Tesla

Vorig bericht: « Renault legt uit waarom de nieuwe Mégane zo hoog gaat zijn
Volgend bericht: Autoblog Garage Mercedes A250e – op vakantie met een plug-in hybride »

Lees Interacties

Reacties

  1. christian85 zegt

    16 oktober 2020 om 21:25

    Serieus? Bijna €28k met deze kilometerstand? Diegene die dit durft neem ik mijn spreekwoordelijke petje voor af

    Login om te reageren
    • vbarchetta zegt

      16 oktober 2020 om 21:45

      @christian85: De prijs is ook nog ex btw. Kost dus stiekem bijna €34.000. Gelukkig is het ev subsidie potje particulier nog niet leeg, kan je dus nog €2.000 terug krijgen… ??

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        16 oktober 2020 om 22:23

        @vbarchetta: geen subsidie vanwege de catalogusprijs boven de 45k.

        Login om te reageren
    • mcshine zegt

      16 oktober 2020 om 22:03

      @christian85: waarom niet, een elektromotor heeft geen slijtdelen en de staat van de accu kun je makkelijk controleren.

      Login om te reageren
      • christian85 zegt

        16 oktober 2020 om 22:38

        @mcshine: ja maar er zitten nog meer onderdelen op die aan slijtage onderhevig zijn

        Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        16 oktober 2020 om 23:27

        Rollagers slijten wel degelijk…maar dat is zowat het enige dat ik kan bedenken.

        Login om te reageren
        • IJsblok zegt

          17 oktober 2020 om 10:32

          Draagarmen, schokdempers, remklauwen, remblokken, stuurinrichting, rubbers die slijten, scharnieren die slijten etc etc

          Login om te reageren
          • mcshine zegt

            17 oktober 2020 om 10:47

            @IJsblok: het merendeel van wat je noemt zijn slijtage delen, die zijn waarschijnlijk al eens vervangen.

            Login om te reageren
          • SimonMc zegt

            17 oktober 2020 om 11:07

            Ik had het specifiek over de elektromotor , maar ik had het antwoord boven mij verkeerd geïnterpreteerd.

            Login om te reageren
          • mustang750supersnake zegt

            17 oktober 2020 om 20:30

            @IJsblok: knopjes,software,electronica,rubbers,lampjes enzenz………

            Login om te reageren
      • raym zegt

        17 oktober 2020 om 14:25

        @mcshine: ook heeft het geen slijt delen blijft auto met meer dan 400 kilometer. En omdat het over hypte tesla is zou hij meer dan 40 000 waard zin. Onzin

        Login om te reageren
    • wimof zegt

      16 oktober 2020 om 22:21

      Ah, tegenwoordig neemt men zijn petje af voor diegene die zotte toeren doet.
      Times are changing , zong, indien mijn overjaars geheugen het nog toelaat, Dylan.

      Login om te reageren
    • wimof zegt

      16 oktober 2020 om 22:22

      Gelukkig heb ik de mijne niet te koop gesteld.

      Login om te reageren
    • flutterby zegt

      16 oktober 2020 om 22:34

      @christian85: het is wel een 2016 model, dus het enige wat echt een aandachtpuntje is de MCU (infotainment). Dat kan je een paar duizend euro kosten én verlies van FM radio waardoor je volledig afhankelijk bent van internetradio.

      Verder voor 2016 en 85 kWh een erg goeie koop! Verwacht wel dat Superchargen nog maar met 80 kW gaat met een ton per jaar.

      Login om te reageren
  2. fmgarcia zegt

    16 oktober 2020 om 21:26

    Nog een paar jaartjes en de petjes tuners gaan voor dit soort alternatieven! Prachtig

    Login om te reageren
  3. tttijn zegt

    16 oktober 2020 om 21:46

    30k lijkt me gezien vervangen accu en garantie geen slechte deal.

    Login om te reageren
  4. pramm zegt

    16 oktober 2020 om 22:02

    Volgens mij geen 85 maar een 90d. Zeker ook gezien de range boven de 400 alle 85’s blijven daar ruimschoots onder zitten, ook met een nieuwe accu.

    Login om te reageren
  5. pramm zegt

    16 oktober 2020 om 22:04

    Overigens wel een fraai voorbeeld voor de Nederlandse overheid. De rekenkamer rekent gemakshalve met een end of life van een ev onder de 125k. Ok, deze batterij is wel vervangen maar kan nu zoals t er naar uit ziet wel weer 300k km mee. Dus de CO2 besparing per euro uitgegeven subsidie ligt al snel 3 a 4x hoger dan waar de rekenkamer nog mee rekent.

    Login om te reageren
  6. mp014 zegt

    16 oktober 2020 om 22:14

    Taxi geweest?

    Login om te reageren
    • mrcabdrivert zegt

      17 oktober 2020 om 10:18

      @mp014: ik denk een Schiphol Taxi

      Login om te reageren
  7. cappie zegt

    16 oktober 2020 om 23:51

    Ik ben op de site geweest van het bedrijf en dit is een ex-lease slet geweest. Ik zelf zou het niet aandurven.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      17 oktober 2020 om 13:40

      Dat sluit niet uit dat het ding als taxi in gebruik is geweest hè?

      Login om te reageren
    • mustang750supersnake zegt

      17 oktober 2020 om 20:33

      @cappie: aangezien lease-maatschappijen tegenwoordig t meeste extra onderhoud weigeren bij beurten hoef ik ook geen ex-lease auto meer nee….

      Login om te reageren
  8. alassad zegt

    16 oktober 2020 om 23:58

    Gezien het ontbreken van luxe kenteken platen denk ik dat het een taxi is geweest.

    Login om te reageren
    • Thomas20vt zegt

      17 oktober 2020 om 08:09

      @alassad: volgens het kenteken is de eerste eigenaar inderdaad een taxibedrijf geweest.

      Login om te reageren
  9. risl zegt

    17 oktober 2020 om 01:02

    Waarom zou hij stil hebben gestaan in het weekend?

    Login om te reageren
  10. toniominestrone zegt

    17 oktober 2020 om 05:54

    Een taxi komt bij lange na niet aan dit soort hoge kilometrage.

    Login om te reageren
    • shizzle zegt

      17 oktober 2020 om 09:20

      Ik zat eens in een Model X. Van een jaar oud met dikke 100dkm erop. Ik vroeg de chauffeur hoe dit kon. Het was een Schiphol taxi met 3 chauffeurs. Om de 8 uur een andere chauffeur erop en dag en nacht, op de laad- en wachttijden na, doorrijden.

      Login om te reageren
    • mrcabdrivert zegt

      17 oktober 2020 om 10:18

      @toniominestrone: in een goed jaar rij ik in m’n eentje zo’n 100.000 kilometer.

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        17 oktober 2020 om 17:14

        @mrcabdrivert: tjezus

        Login om te reageren
  11. arta zegt

    17 oktober 2020 om 08:24

    Voor grote afstanden heb je toch een brandstofmotor nodig of waterstof? ?

    Lekker mee gereden man.

    Ben eigenlijk vooral benieuwd door wat voor auto deze is vervangen, hoe deze auto is bevallen op dergelijke afstanden en wat de kosten per kilometer zijn geweest.
    Ik gok dat dit kostentechnisch gezien een betere koop is geweest dan een MB E-klasse.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      17 oktober 2020 om 09:25

      @arta: Misschien leuk om eens te verdiepen in de cijfers van Tesloop. Zij runnen al jaren een taxi dienst tussen LA en SF en hebben verschillende Tesla’s al over de 5 ton gereden met complete analyses erbij.

      Login om te reageren
    • mrcabdrivert zegt

      17 oktober 2020 om 15:59

      @arta: op Schiphol zijn de S’en vervangen voor Model X 100D’s.

      Login om te reageren
  12. pindakoning zegt

    17 oktober 2020 om 09:54

    Moet je nagaan wat de bestuurder met zo’n km stand bespaard heeft door de gratis laadmogelijkheid bij Tesla chargers!

    Login om te reageren
  13. cloverleaf zegt

    17 oktober 2020 om 10:58

    Eigenlijk best de moeite waard met gratis superchargers. Ik rijd 34k per jaar met tweedehands dieseltje van 14k en 1:20. Kan iemand voor me uitrekenen of dit uitkomt?

    Login om te reageren
    • jmeverts zegt

      17 oktober 2020 om 19:30

      @cloverleaf: bierviltje: diesel 80e/maand, afschrijving 80e/maand, netto contante waarde van de aanschaf van je auto 300e/maand, wegenbelasting 140e/maand, onderhoud 50e/maand, verzekering 50e/maand = 700e/maand. Operational lease van een basis tesla all-in = 600 euro per maand. Ja het komt uit en je kunt een keer extra lekker uit eten elke maand. Waarom denk je dat er op elke hoek van de straat een staat?

      Login om te reageren
      • cloverleaf zegt

        17 oktober 2020 om 20:20

        @jmeverts: ik zal wel vaak aan de supercharger moeten hangen daar ik 410km van de werkplek (2x maand) woon. Maar 600e voor operational lease bij 34k per jaar? Amai!

        Login om te reageren
  14. Robert zegt

    17 oktober 2020 om 11:43

    Ik ben de eigenaar van deze Tesla. Dit is een taxi geweest en ik heb vorige maand 2 soortgelijke Tesla van bouwjaar 2015 verkocht met 500.000 kilometer op de teller voor 28.000.- euro inclusief btw, deze Tesla die ik nu te koop heb staan heeft een nieuwe batterij bij 180.000 kilometer gekregen en heeft daar nog garantie op tot 23-03-2024! De auto word afgeleverd met nieuwe apk en de auto verkeert verder in goede staat. Waar moet je je dan nog zorgen over maken? Iedere auto heeft verder slijtage delen, deze auto heeft minder slijtage delen dan een ‘gewone’ auto en dan krijg je dus ongeacht de kilometers nu nog bijna 3.5 jaar garantie op de batterij en de aandrijflijn. Qua bijtelling en verbruik ben je veel goedkoper uit dan bij veel andere auto’s en het schijnt ook nog eens goed te zijn voor het milieu :-)

    Login om te reageren
    • arta zegt

      17 oktober 2020 om 12:14

      @Robert: leuk dat je reageert!
      Zijn er nog auto’s voor in de plaats gekomen? Zijn niet zulke goede tijden voor de taxi’s denk ik…
      Zo ja; weer elektrisch?

      Login om te reageren
    • flutterby zegt

      17 oktober 2020 om 13:31

      @Robert: Zijn de MCU en handvatten al vervangen?

      Login om te reageren
    • ronaldotour zegt

      17 oktober 2020 om 16:54

      @Robert: Binnenkort wordt deze auto wel weer duur in de bijtelling dus dat voordeel valt weg.

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      17 oktober 2020 om 23:08

      Waarom heeft de auto een andere batterij? De vorige batterij (te) veel bijgeladen door supercharger?

      Login om te reageren
  15. Benny_Weisz zegt

    17 oktober 2020 om 17:52

    @hayte
    Sinds wanneer is de Tesla Model S een sedan?

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      17 oktober 2020 om 23:23

      Is een hatchback geen subcategorie van sedan? De Engelstalige Wikipedia-pagina over de Model S, spreekt over ” liftback sedan” en de Nederlandstalige pagina, gewoonweg over “sedan”.
      De website van Tesla zelf, spreekt op een bepaald moment over “Snelste acceleratie van alle productiesedans ter wereld”.
      Je hebt gelijk, maar ik denk dat je kan stellen dat een hatchback onder sedan valt.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North