• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de extra schone Audi A7 Sportback 55 TFSI e

Auteur: willeme, gepost 9 september 2019 om 15:32 – 34 Reacties

Afbeelding Dit is de extra schone Audi A7 Sportback 55 TFSI eAfbeelding Dit is de extra schone Audi A7 Sportback 55 TFSI eAfbeelding Dit is de extra schone Audi A7 Sportback 55 TFSI eAfbeelding Dit is de extra schone Audi A7 Sportback 55 TFSI eAfbeelding Dit is de extra schone Audi A7 Sportback 55 TFSI eAfbeelding Dit is de extra schone Audi A7 Sportback 55 TFSI eAfbeelding Dit is de extra schone Audi A7 Sportback 55 TFSI eAfbeelding Dit is de extra schone Audi A7 Sportback 55 TFSI e

Jazeker, die ‘e’ maakt een wereld van verschil.

Het leveringsprogramma van de Audi A7 Sportback begint langzaam maar zeker te groeien. Het begon met twee zescilinders, een benzine (55 TFSI) en diesel (50 TDI). Later kwam daar een S7 bij. Die is met zijn biturbo zescilinder dieselmotor perfect voor veel lange afstanden. Althans, in Europa. Daarbuiten heeft de S7 een 450 pk sterke benzinemotor.

Mocht je vooral in de randstad rijden, veel in binnensteden en veel in files rond tuffen, maar geen Tesla wensen, is er een nieuw alternatief: de Audi A7 55 TFSI e. De badge lijkt enorm op die van de A7 55 TFSI zonder de ‘e’. Toch is die ‘e’ van enorm belang. Het duidt namelijk op een plug-in hybride van de Audi A7.

Het is de eerste maal dat de Audi A7 leverbaar wordt als PHEV. Het resultaat is een 2.0 TFSI motor, een viercilinder met 252 pk en 370 Nm. In principe is deze motor verantwoordelijk voor adequate prestaties in de Audi A7. Echter, het is een hybride dus is er ook een elektromotor. Deze levert 143 pk en 350 Nm. Het maximum systeemvermogen bedraagt 367 pk en het maximum systeemkoppel een romige 500 Nm.

Audi A7

De A7 55 TFSI e is daarmee zeker geen stakker. De 0-100 km/u sprint is in 5,7 seconden alweer achter de rug. De topsnelheid is begrensd op 250 km/u. De elektromotor wordt gevoed door een 14,1 kWh sterk accupakket. Op een lading kun je volgens de WLTP meer dan 40 km puur elektrisch rijden. De Audi A7 55 TFSI e wordt in de markt gezet als een sportieve hybride. Het S-Line pakket, 19″ wielen, rode remklauwen, sportstoelen en sportonderstel zijn standaard.

Ook interessant!

  • Audi A7 L
    Audi A7 L wordt prachtige, gestrekte sedan
  • Video: BMW X5 M50d kan Audi A7 niet bijhouden
  • Video: Audi RS3 Sportback én Sedan scheuren op de 'Ring
  • Audi laat nieuwe RS3 Sportback en Sedan alvast zien

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

A7, Audi, Hybride, iaa-2019, plug-in, quattro, sportback

Vorig bericht: « Klassiekerbubbel wordt nu echt doorgeprikt
Volgend bericht: Haas en Rich Energy zijn weer eens uit elkaar »

Lees Interacties

Reacties

  1. chriscross zegt

    9 september 2019 om 16:05

    Wat gaat dit kosten? Een kwart huis?

    Login om te reageren
    • f40racer zegt

      9 september 2019 om 16:16

      @chriscross: Ligt eraan welk huis

      Login om te reageren
      • chriscross zegt

        9 september 2019 om 17:02

        @f40racer: ik dacht aan een huis van 4 ton

        Login om te reageren
    • kennone zegt

      9 september 2019 om 16:22

      @chriscross: ik denk 2 camping Chaletjes met grond.

      Login om te reageren
      • theladystig zegt

        9 september 2019 om 16:30

        @kennone: Ligt eraan welke camping

        Login om te reageren
        • kennone zegt

          9 september 2019 om 19:50

          @theladystig: des woar

          Login om te reageren
          • theladystig zegt

            10 september 2019 om 09:34

            @kennone: Ford Oranje?

            Login om te reageren
            • theladystig zegt

              10 september 2019 om 09:34

              @theladystig: Gvd. FORTTTTT*

              Login om te reageren
  2. Benny_Weisz zegt

    9 september 2019 om 16:09

    Wat?? Persfoto’s van een Audi in niet-grijs??? Zijn ze daar in Ingolstadt helemaal gek geworden???

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      9 september 2019 om 16:51

      @bennyweisz: De verdovende middeltjes van ’t weekend zijn zeker nog niet uitgewerkt.

      Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    9 september 2019 om 16:10

    Deze kon wel eens fijner zijn dan de S7.

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      9 september 2019 om 16:22

      @dutchdriftking: als er een V6 of V8 benzine in zat wel ja??

      Login om te reageren
  4. wildewesten zegt

    9 september 2019 om 16:12

    Komt dit ook naar Nederland? Een PHEV is goed tegen de BPM en dit kan dan nog wel een toppertje worden.

    Login om te reageren
  5. mashell zegt

    9 september 2019 om 16:30

    Nu is de A7 al bepaald geen lelijke auto maar zo in het rood en zo uitgevoerd is deze gewoon heel erg erg gaaf en de hybride techniek helpt heel erg het geweten te sussen.

    Login om te reageren
  6. RutgerK zegt

    9 september 2019 om 16:31

    De A6 TFSI-e werd in februari gepresenteerd en is nog altijd niet op de markt en zelfs geen prijs van bekend gemaakt. Ik hoop niet dat dit ook meer dan 7 maanden gaat duren!

    Login om te reageren
  7. 20klepper zegt

    9 september 2019 om 16:31

    Heel mooi, dat rood staat hem goed! Zet maar op de oprit

    Login om te reageren
  8. reactief zegt

    9 september 2019 om 16:34

    Laatst hoorde ik iemand die dacht dat er een 5.5 liter V8 in de Q8 55 TFSI lag. Maar daar zit op tenminste nog een V6 in..

    Dit had gewoon een 20 tfsi-e moeten heten…

    Sjoemelen in type benamingen is het!

    Login om te reageren
    • 911targa zegt

      9 september 2019 om 16:40

      @reactief: motorsjoemelen is de nieuwe standaard. Bijv: een BMW 323i was ooit een 6 cilinder met 2,3 liter inhoud. Nu is een BMW 528 een 2,0 liter.

      Login om te reageren
      • Alfonso_Alfist zegt

        9 september 2019 om 17:01

        @911targa: een 2,3 I6 is er bij BMW nooit geweest wel een 2.2 of 2.4 zie: https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_BMW_engines
        In tijden van de E60 had je met een 520i zowaar een 2.2 liter badge promotie ipv degradatie.
        Laat ik zeggen dat er bij BMW nog enige logica achter zit(x10)
        .18 is zo’n 136-170pk
        .20 is tot zo’n 190 pk
        .25 ongeveer 230 pk
        .40 zo’n 340 pk.
        Dan komt Audi met een A3 35 TFSI en die heeft wel een whopping 150 pk..

        Login om te reageren
        • vaakbenjetebang zegt

          9 september 2019 om 17:46

          @alfonso_alfist: Toch wel. Van de M20 was er zeker weten een 2.3.

          Login om te reageren
        • karaya zegt

          9 september 2019 om 19:16

          @alfonso_alfist: Zeker te jong om te weten dat het topmodel van de 3-serie de 323i was met uit mijn hoofd 143pk. Dat was een 2.3 zes in lijn.

          Login om te reageren
        • langejohn zegt

          9 september 2019 om 21:00

          @alfonso_alfist: E21 en E30 323i hadden een 2.3 6-cilinder

          Login om te reageren
        • langejohn zegt

          9 september 2019 om 21:06

          @alfonso_alfist: F10 523i was zelfs een 3 liter :p

          Login om te reageren
        • bitd zegt

          9 september 2019 om 22:02

          @alfonso_alfist: probeer je nou echt wat krom is recht te praten?

          Login om te reageren
    • bmw2coupeeigenaar zegt

      9 september 2019 om 16:43

      @reactief: Ik vind het zelf heel naar dat alle Duitse premium merken hier schuldig aan zijn. Ontbreekt volledig aan logica.

      Login om te reageren
    • geenidee zegt

      9 september 2019 om 18:13

      @reactief: Een 330d is tenminste nog echt voor eerlijke gasolieheads, een zespitter en effectief 3 liter groot!

      Login om te reageren
  9. Alfonso_Alfist zegt

    9 september 2019 om 16:50

    Alles voor de Duitse bijtelling slechts 0,5% per maand. Dat het in de praktijk qua verbruik weinig zoden aan de dijk zet maakt niet uit. Schat dat ie zo’n 1 op 11 doet. Had laatst ook een Plug-in Hybrid leenauto. Mee in de vorm van een Mini Countryman. Met 224pk rijd het wel soepel maar qua prestatie toch iets minder als de .25d die ik gewend ben.
    En het vebruik? 7.1l/100km ipv de beloofde 2,1l/100km.
    Ach Duitsers ze lopen niet alleen qua voetbal achter op Holland

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      9 september 2019 om 16:58

      @alfonso_alfist: Zo’n .25d is dan ook geen zielig blokje. Levert volgens mij ook rond de 224 pk en zal ook nog eens een lekkere bult koppel eruit spugen. Bovendien weegt zo’n hybridesysteem ook wel wat.

      Login om te reageren
      • geenidee zegt

        9 september 2019 om 18:16

        @berlinetta: Daar gaat het niet om. El Fonzo heeft een punt als hij zegt dat je -vandaag- geen hybride moet kopen voor de zuinigheid of het milieu.

        Login om te reageren
  10. berlinetta zegt

    9 september 2019 om 16:57

    Heeft dit ding eigenlijk quattro? Of is het zo’n systeem dat de motor de voorwielen aandrijft en de elektromotor de achterwielen (en je dus 90% van de tijd met FWD rijdt)?

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      9 september 2019 om 17:39

      @berlinetta: Jazeker! Permanente vierwielaandrijving. Geen Volvo geneuzel ;). Het is eigenlijk de Audi Q7-e-Tron layout.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        9 september 2019 om 20:10

        @willeme: Dat doen ze wel goed.

        Login om te reageren
      • Barryyy zegt

        10 september 2019 om 08:46

        @willeme: en dat rijdt TOP

        Login om te reageren
  11. circlestorm69 zegt

    9 september 2019 om 20:30

    Ik vind het een beauty zo in het rood met zwart. Gave velgen ook. Ben alleen bang dat we die hier niet of nauwelijks gaan zien. Duitsers hebben daar minder moeite mee. En qua aandrijflijn zeker een goeie variant. Ik zou hem wel willen rijden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North