• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de Ford Fiesta ST200

Auteur: autoblogger, gepost 29 februari 2016 om 07:49 – 68 Reacties

Afbeelding Dit is de Ford Fiesta ST200Afbeelding Dit is de Ford Fiesta ST200Afbeelding Dit is de Ford Fiesta ST200Afbeelding Dit is de Ford Fiesta ST200Afbeelding Dit is de Ford Fiesta ST200Afbeelding Dit is de Ford Fiesta ST200

Fors Fiesta ST200
Ford onthult een nieuwe ST200-versie van de befaamde Fiesta ST, goed voor 10 procent extra vermogen en 20 procent extra koppel.

De geruchten over een ‘ST Plus‘ waren er al, nu is het officieel. De nieuwe Fiesta met 200 pk zal zijn debuut beleven op de autoshow van Geneve. Het is de krachtigste productie-Fiesta ooit.

De ST200 krijgt een exclusieve uitrusting met unieke koetswerkkleur Storm Grey, gepolijste lichtmetalen velgen in mat zwart en speciale interieurdetails. De productie van de nieuwe Fiesta ST200 gaat in juni van start en de eerste exemplaren worden kort daarna geleverd aan de klanten.

Volgens @CasperH is de Fiesta ST de leukst sturende hatchback in het B-segment op dit moment, maar die wordt nu dus nog leuker. De sprint van 0 naar 100 km/u doet ie in 6,7 seconden. De 1,6-liter EcoBoost-motor van de Fiesta ST200 kan gedurende 20 seconden via overboost 15 pk extra vermogen en 30 Nm extra koppel leveren. De kortere eindoverbrengingsverhouding van 4,06 (tegenover 3,82 in de Fiesta ST) bevordert het rijgemak en moet nog meer rijplezier geven. De topsnelheid bedraagt 230 km/u. Filmpje!

Ook interessant!

  • Prijs opgefriste Fiesta moet je niet omrekenen naar guldens
  • Ford Fiesta facelift
    Ford Fiesta facelift officieel, meer kracht ST
  • Pretpakket maakt de Fiesta en Puma ST nóg leuker
  • Ford Fiesta ST200
    Autoblog Garage: introductie Ford Fiesta ST200

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

fiesta, fiesta-st, Ford, geneve-2016, st200

Vorig bericht: « Nieuwe Spyker C8 Preliator laat zijn neus zien
Volgend bericht: De Mansory 4XX SIRACUSA gaat een stapje verder »

Lees Interacties

Reacties

  1. varry zegt

    29 februari 2016 om 07:54

    Die normale Fiesta ST was al een mooi pakket en dit maakt hem wel af.
    Ik heb zelf al meermaals de kans gehad om de ST op openbare weg en circuit te rijden, en wat extra vermogen gaat de kers op de taart zijn!
    De kleur en die velgen zijn vet en niet over-the-top.

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      29 februari 2016 om 12:49

      @varry: Werk jij bij Ford ofzo ? Dat grondverf grijs is echt zo 2005 … En ‘overboost’ voor een paar seconden wil dus zeggen: auto (onderstel/banden/bak/koppeling/turbo ?) kan het eigenlijk niet aan voor langere periode … want anders had je het extra vermogen wel continue gekregen :(

      Login om te reageren
      • shalomleon zegt

        29 februari 2016 om 14:19

        @dawwg: nee die op deze manier is het een optie en kunnen ze het lekker duur verkopen. Zeg maar net als de “sport” stand op de nieuwere auto’s. Eerst afknijpen en dan dmv een “sport” knop de normale performance geven

        Login om te reageren
      • vtechlover zegt

        29 februari 2016 om 15:05

        @dawwg: uhm, weetje waarom ze dat doen, zodat hij goedkoper is in de verzekering en wegenbelasting.. (hier zal het niet veel schelen maar in de UK wel)

        Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        29 februari 2016 om 17:49

        @dawwg: heeft te maken met de afzetmarkt waarin Ford opereert. Dan is de verzekering goedkoper. In de praktijk heb je eigenlijk altijd 200 pk…

        Login om te reageren
  2. dikdraak zegt

    29 februari 2016 om 07:55

    Nu moeten ze die mannen van Ford nog leren hoe je een interieur ontwerpt en ik koop er een.

    Ik geloof graag dat het (erg) goed rijdt en het ziet er van buiten ook best leuk uit, maar de waardeloze interieurs die Ford in zijn modellen schroeft zijn voor mij gewoon dealbreakers.

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      29 februari 2016 om 12:18

      @dikdraak: wat is er mis met dit interieur?

      Login om te reageren
      • pinut187 zegt

        29 februari 2016 om 14:39

        @boomhauwer: all die plastic goekope knopjes op het middenconsole o.a.

        Login om te reageren
      • dikdraak zegt

        29 februari 2016 om 19:51

        @boomhauwer: Het onergonomische design, de stortvloed aan knoppen, het twijfelachtige materiaalgebruik..

        Login om te reageren
  3. wimco zegt

    29 februari 2016 om 07:56

    Originele naam… Moeten nou echt alle hot hatches het aantal pk in de typeaanduiding hebben?

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      29 februari 2016 om 08:47

      @wimco: in GB, toch min of meer het thuisland van Ford, is dat wel heel gebruikelijk, en ook al heel lang. Ik vind t wel handig eigenlijk.

      Login om te reageren
      • draadloos zegt

        29 februari 2016 om 10:15

        @dondeboer: ja, Ford komt idd uit de UK..

        Login om te reageren
        • dondeboer zegt

          29 februari 2016 om 12:15

          @draadloos: eerst googlen, dan pas sarcastisch reageren. Met een beetje mazzel val je dan de volgende keer wat minder door de mand. Ford Europa begon in de UK in 1909.

          https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ford_of_Britain

          Login om te reageren
  4. gt500eleanor zegt

    29 februari 2016 om 07:57

    Waarom nou weer storm-lease-grey? Kunnen ze geen spannende kleur toepassen?!

    Login om te reageren
  5. dieselaer zegt

    29 februari 2016 om 07:59

    Om gelukkig van te worden. Eigenlijk de puurste hot hatch die er is. De oude hot hatches zijn inmiddels zo uit hun voegen gegroeid dat die eigenlijk een andere markt aanboren.

    Login om te reageren
  6. bonzoo zegt

    29 februari 2016 om 08:08

    Neeeee!!!’
    2maanden terug me spaarpot kapot geslagen op een nieuwe Fiesta ST 180!!!
    Had dit eerder moeten weten!

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      29 februari 2016 om 08:11

      @bonzoo: Ik denk dat het een puur software matige aanpassing is. Als je gaat shoppen bij Wolf racing kunnen ze jou Fiesta ook makkelijk boven de 200pk brengen. En dan niet alleen tijdens overboost.

      Login om te reageren
      • bonzoo zegt

        29 februari 2016 om 08:26

        @dutchdriftking: ook daar is even informeren!
        Maar Mountune is toch wel de erkende tuner van Ford en Wolf niet geloof ik…
        Zat sowieso al te kijken voor net dat beetje meer uit mijn ST.
        Maar dan kom je toch uit op Wolf en Mountune

        Login om te reageren
        • mrrallycross zegt

          29 februari 2016 om 08:57

          @bonzoo: je kan ook eens kijken bij pumaspeed, weten ook wel erg goed wat ze er mee moetrn

          Login om te reageren
          • jurdespotter zegt

            29 februari 2016 om 10:11

            @mrrallycross: inderdaad een leuke site!

            Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          29 februari 2016 om 12:56

          @bonzoo: Duisters stappen naar Wolf, Britten naar Mountune. Je zit er precies tussenin :)

          Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      29 februari 2016 om 08:12

      @bonzoo: je kan altijd nog bij Mountune terecht voor extra garantievriendelijke paarden.

      Daarbij, ik vind de prijs-prestatie-fun verhouding van de gewone Fiesta ST érg goed, en ik denk niet dat deze dat beter gaat doen.

      Login om te reageren
      • bonzoo zegt

        29 februari 2016 om 08:21

        @gtwillem: ga toch is even informeren!
        Maar voor een Mountune update moet ik toch naar de UK?

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          29 februari 2016 om 08:25

          @bonzoo: ja. Maar er zullen vast wel dealers zijn die de kit in NL leveren. Niet officieel via de importeur, maar als je je dealer vraagt hebben ze zeker wel wat mogelijkheden. Andere opties zijn zoals @dutchdriftking aan geeft Wolf Racing, maar ik denk dat Loder1899 ook wel het een en ander in de aanbieding heeft.

          Login om te reageren
          • bonzoo zegt

            29 februari 2016 om 08:31

            @gtwillem: bedankt voor de info!
            Ik ga is even op onderzoek uit welke Nederlandse dealer het eventueel kan regelen.

            Thnx voor de info mede AutoBloggers!

            Login om te reageren
            • nism0 zegt

              29 februari 2016 om 14:57

              @bonzoo: zou ik als eerste eens bij garage Mebu proberen. Die doen veel met snelle Fords.

              Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          29 februari 2016 om 08:33

          @bonzoo: Ach, dan doe je toch een midweekje UK? Je auto een mooie upgrade, je vriendin blij, typisch gevalletje win-win!

          Login om te reageren
          • bonzoo zegt

            29 februari 2016 om 08:37

            @dutchdriftking: ook een strak plan!

            Login om te reageren
        • keijer zegt

          29 februari 2016 om 09:56

          @bonzoo: In Belgie is er een punt bij Oostende in buurt
          https://www.mountunestore.com/apps/store-locator

          Login om te reageren
    • imdoctorbob zegt

      29 februari 2016 om 11:43

      @bonzoo: De “gewone” ST heeft volgens mij een overboost functie, waarbij je in principe bij volle belasting ook al zoveel vermogen levert (behalve in 1e en 2e versnelling). Als ik het me goed herinner schakelt de functie pas na 20 seconden vol gas uit. Meer dan 20 sec vol gas doe je eigenlijk nooit op de openbare weg, dus ach. (daarnaast reset de timer gewoon weer, als je gas loslaat) Vanwege dit foefje mag Ford geen 197 bhp als specificatie opgeven.

      Tjah en anders een ecu tuning haal je die extra 20 pk er zo weer bij. De motor en koeling lijken niet te zijn veranderd zo te zien. (die eindoverbrenging daarentegen is wel erg bevorderlijk voor acceleratie (wel meer schakelen..))

      Login om te reageren
      • bonzoo zegt

        29 februari 2016 om 13:01

        @imdoctorbob: die overboost functie is heerlijk maar mis net dat beetje extra soms!
        Ga vanmiddag contact opnemen voor een Mountune update!

        Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      29 februari 2016 om 12:21

      @bonzoo: maat van me heeft een mountune gemonteerd op zijn st. Met behoudt van garantie

      Login om te reageren
    • bofkont zegt

      29 februari 2016 om 20:52

      @bonzoo: Ontzettend gave wagen heb je dan!!
      De Fiesta ST is mijn absolute favoriet in dat segment, echt prachtig.
      Veel plezier ermee.

      Login om te reageren
      • bonzoo zegt

        1 maart 2016 om 09:36

        @bofkont: thnx!
        Ik ben er ook erg blij mee!
        Stap elke keer weer in met een dikke glimlach!
        Zeker een aanrader de ST

        Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    29 februari 2016 om 08:10

    230km/h in een Fiesta… Dat is toch niet normaal!

    Login om te reageren
    • volvologisch zegt

      29 februari 2016 om 08:15

      @dutchdriftking: Dat is ook haalbaar in een Fiesta ST150 op de afsluitdijk… met stormwind in de rug…. en op de teller…. xD

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        29 februari 2016 om 08:26

        @volvologisch: Berg af. Winde mee. Veel fantasie.

        Dan misschien ;-).

        Login om te reageren
        • volvologisch zegt

          29 februari 2016 om 08:35

          @gtwillem: Stormwind en standaard tellerafwijking is voldoende hoor. Zover ik weet is hij verder niet aangepast ofzo op een K&N inlegfiltertje na, maar die maakt eigenlijk geen verschil… en ja ook de standaard velgen + bandenmaat.
          Zal in werkelijkheid waarschijnlijk ergens tussen 215 en 220 km/h zijn geweest, misschien zelf minder…

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            29 februari 2016 om 08:37

            @volvologisch: volgens mij haalt de 210 nét…

            Login om te reageren
            • volvologisch zegt

              29 februari 2016 om 13:15

              @gtwillem: oké dan niet….

              Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        29 februari 2016 om 08:32

        @volvologisch: Haha, ja op je fietscomputer. Maar zo`n ST150 klinkt wel fijn. Al klinkt het zelfde blok in de Focus ST170 nog beter.

        Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          29 februari 2016 om 13:00

          @dutchdriftking: zelfde blok?? Focus is een zetec, Fiesta een duratec?

          Login om te reageren
          • volvologisch zegt

            29 februari 2016 om 13:08

            @davelepeef: ja klopt, idd een duratec blok

            Login om te reageren
          • Dutchdriftking zegt

            29 februari 2016 om 13:11

            @davelepeef: Focus is ook duratec : https://www.google.nl/search?q=focus+st170+motor&espv=2&biw=1366&bih=677&tbm=isch&imgil=PaITDSmtfsh4yM%253A%253BLTLdlNtGCKAiQM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fforums.focaljet.com%25252Fshowthread.php%25252F609620-VERY-rare-cosworth-built-svt-focus-engine-or-not&source=iu&pf=m&fir=PaITDSmtfsh4yM%253A%252CLTLdlNtGCKAiQM%252C_&usg=__Wx7o_CcNzdDpgVQgXq6626D4gwE%3D&ved=0ahUKEwjxgcfN-JzLAhUob5oKHVHIC08QyjcIJQ&ei=QjXUVvHYLaje6QTRkK_4BA#imgrc=dPebnBpOGIfsoM%3A

            Login om te reageren
            • volvologisch zegt

              29 februari 2016 om 13:17

              @dutchdriftking: Geen idee wat er in de Focus ST170 ligt, maar blijkbaar dus ook een Duratec blok. Lang leve google!

              Login om te reageren
            • davelepeef zegt

              29 februari 2016 om 21:17

              @dutchdriftking: @volvologisch: geloof me now, die tekst is het enige duratec aan heel de motor. Het is een 2.0 zetec met variabele nokkenassen. Deze motor heeft een riem, duratec een ketting. Als ik me niet vergis zijn ook de in- en uitlaat niet aan dezelfde zijden geplaatst. Don’t let badges fool you ;)

              Login om te reageren
            • davelepeef zegt

              29 februari 2016 om 21:18

              @dutchdriftking: ik doe wat fout, zie boven ;)

              Login om te reageren
              • volvologisch zegt

                29 februari 2016 om 21:41

                @davelepeef: mij kan je alles wijsmaken. Ik geloof iedereenen en alles van internet. Facebook is mijn betrouwbaarste bron xD

        • bofkont zegt

          29 februari 2016 om 20:54

          @dutchdriftking: De ST 150 fiesta is een ontzettend fijne wagen, een kameraad van mij heeft eentje gehad, blauwe met witte striping, ontzettend leuk sturend en close ratio versnellingsbak volop fun.

          Login om te reageren
          • Dutchdriftking zegt

            29 februari 2016 om 21:16

            @bofkont: Klopt, maar heb je wel eens in de Focus ST170 gereden? Niet normaal dat ding. Niet bizar snel, maar wel echt een super mooie vermogensopbouw en ook nog eens een geniaal geluid voor een 4 pitter. Maar het mooiste is toch wel de wegligging. We hebben heel wat Porsches in het stof laten bijten in de Eifel. Geweldig onderstel met een super feedback via het stuur.

            Login om te reageren
            • bofkont zegt

              29 februari 2016 om 22:11

              @dutchdriftking: Nee daar heb ik helaas nooit in gereden, maar ik geloof je direct, Ford heeft echt geniaal goede onderstellen.

              Login om te reageren
    • phaeton zegt

      29 februari 2016 om 10:34

      @dutchdriftking: Ik durf het niet aan in zo’n blik…

      Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      29 februari 2016 om 14:41

      @dutchdriftking: dacht ik ook al

      Login om te reageren
  8. mazdarx zegt

    29 februari 2016 om 08:23

    Meh voegt niet echt super veel toe aan het origineel. Als ze deze nou zouden leveren met dat nieuwe Sync 3 multimedia systeem was het misschien een ander verhaal geweest.

    Ik vind mijn FiST nog snel zat, mocht dat veranderen dan shop ik wel even bij Mountune voor de MT215 kit.

    Is het trouwens niet vreemd dat ze deze de ST200 noemen? In Amerika word de ST namelijk al verkocht als 197 HP dus dan zal deze “200” wel niet daar naartoe komen? Ook deze grijze kleur is in de US of A al lang beschikbaar… Al met al een beetje slapjes Ford, ik had meer verwacht.

    Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      29 februari 2016 om 10:06

      @mazdarx: same here. Dit is ook gewoon een deal om de laatste modellen te slijten. Het is natuurlijk al aardig verouderd vergeleken met de concurrentie.

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        29 februari 2016 om 20:55

        @87sandyd: En toch vind ik het persoonlijk nog steeds de mooiste in dit segment, en kwa rijden/sturen is hij absoluut een van de betere.

        Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      29 februari 2016 om 11:34

      @mazdarx: Nee, de huidige levert in overboost 200pk, de nieuwe in overboost 215pk (als ik het goed lees) Ford ST en RS modellen worden extreem getest door Ford, een onderdeel van deze test is 40(!) minuten lang op topsnelheid rijden. Als de auto met 200pk 40 min heel blijft, en met 215 38 min, dan krijg je 200pk en 215 in overboost. Maar wie rijd er nou 40 min lang topsnelheid….

      Login om te reageren
  9. cliosport2000 zegt

    29 februari 2016 om 08:29

    Wauw die specs zien er goed uit! Het verbaasd mij nog altijd hoe dicht ik nog in de buurt kom met mijn 16jaar oude Clio Sport! 7.0 seconden naar de honderd en 220 km/h als topsnelheid!!

    Login om te reageren
    • speedzz zegt

      29 februari 2016 om 08:54

      @cliosport2000: 0-100 niet heel veel verschil idd, maar tussensprintjes heb je totaal geen kans?

      Want turbo he :)

      Login om te reageren
      • cliosport2000 zegt

        29 februari 2016 om 10:29

        @speedzz: Jaa helemaal waar haha, mijn Clio heeft ook een voordeel met een gewicht van 1010kg ;)

        Login om te reageren
      • bofkont zegt

        29 februari 2016 om 20:56

        @speedzz: Als je die oude clio maar op toeren houdt blijf je wel aardig bij hoor.

        Login om te reageren
  10. peter80 zegt

    29 februari 2016 om 10:10

    Het is vast geen toeval dat er slechts 1 foto van het interieur bij zit…

    Login om te reageren
  11. berlinetta zegt

    29 februari 2016 om 11:21

    De standaard ST met chipje lijkt me dan de betere optie. Deze nieuwe voegt niet veel toe vind ik. Voor het kleurtje zou ik het ook niet doen. Liever een blauwe.

    Maar wel een verdomd leuk wagentje. Zou er heel erg graag een willen.

    Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      29 februari 2016 om 14:44

      @berlinetta: eentje voor de vrouw halen ;-)

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        29 februari 2016 om 15:06

        @pinut187: Hou hem liever voor mezelf ;)

        Login om te reageren
  12. pinut187 zegt

    29 februari 2016 om 14:43

    Ik vind dat grijs eigenlijk wel wat hebben, velgen iets minder. Verder leuk scheurbakkie.

    Login om te reageren
  13. broekhoest zegt

    29 februari 2016 om 16:08

    200pk vind ik nog een beetje magertjes, ik had wel gehoopt op wat meer paardjes.
    En wat betreft het dashboard sja, er is nou eenmaal een reden waarom de Fiesta eenmaal goedkoper is dan de rest. Jammer dat SYNC 3 niet wordt geleverd, in de VS wordt dit namelijk wel aangeboden.

    Maar met deze 200pk loopt hij mooi in de pas met de rest en is het nu daadwerkelijk dé koning van de B-segment hothatches!

    Login om te reageren
  14. bofkont zegt

    29 februari 2016 om 20:57

    Mijn absolute topper in dit segment, zo gaaf dit.
    Mocht ik ooit een keer aan de downsizing moeten is dit een absolute kanshebber.
    Zelfde de 1.0 ecoboost red edition vind ik al ontzettend gaaf, heeft ook al 140pk.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North