• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de Ford GT Mk II met 700 pk!

Auteur: RubenPriest, gepost 5 juli 2019 om 12:01 – 17 Reacties

Afbeelding Dit is de Ford GT Mk II met 700 pk!Afbeelding Dit is de Ford GT Mk II met 700 pk!Afbeelding Dit is de Ford GT Mk II met 700 pk!Afbeelding Dit is de Ford GT Mk II met 700 pk!Afbeelding Dit is de Ford GT Mk II met 700 pk!Afbeelding Dit is de Ford GT Mk II met 700 pk!Afbeelding Dit is de Ford GT Mk II met 700 pk!Afbeelding Dit is de Ford GT Mk II met 700 pk!

Dit is de Ford GT Mk II met 700 pk!
Ford heeft op Goodwood een nieuwe variant voorgesteld van de GT.

Fans van vliegensvlug rijden op het circuit en met een dikke bankrekening moeten nu Ford bellen. De Amerikaanse autobouwer heeft een grandioze variant van de GT meegenomen naar het Goodwood Festival of Speed. Dat laatste woord slaat goed op de GT Mk II. Het is namelijk de meest krankzinnige variant van de GT die we tot op heden hebben gezien.

De Ford GT mk II heeft nog steeds een 3.5-liter EcoBoost V6 onder de kap. Het vermogen is echter opgepompt naar 700 pk. Het uiterlijk is nog extremer geworden met aerodynamica uit de racerij en ondersteltechniek die op circuitgebruik is toegespitst. Deze auto heeft niets in een garage te zoeken. Sowieso is het lastig rijden naar je garage, want deze GT is niet straatlegaal en mag zich enkel vertonen binnen de kaders van een circuit.

De auto moet het prestatieniveau van de raceauto die de 24 uur van Le Mans gewonnen heeft evenaren, aldus Ford. In de basis is het een GT zoals we het model inmiddels kennen. Vervolgens brengt Ford Motorsport de auto naar Multimatic Motorsports, daar worden de straatexemplaren omgebouwd tot een Ford GT Mk II. Opvallende wijzigingen aan deze auto is de enorme tweedelige achtervleugel, een nieuwe splitter, diffuser, luchtgeleiders aan weerszijden van de neus en nieuwe louvres in de spatborden. Daarnaast is er 90 kg van het gewicht gesnoept. Al met al moet deze racer vier keer meer downforce genereren in vergelijking met een reguliere GT. In het interieur is een Sparco-racestoel met een zespunts racegordel te vinden. Een passagiersstoel is optioneel.

Multimatic Motorsports gaat 45 stuks bouwen van de Ford GT Mk II. De auto heeft een prijskaartje van 1,2 miljoen dollar.

Ook interessant!

  • Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
    Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
  • Te koop. Maar niet deze
    Te koop: 2005 Ford GT met een beetje werk
  • Deze twee Ford GT's zijn wél geslaagd
  • Ford GT krijgt
    Ford GT krijgt nu de enige echte goede motor

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, ford-gt, Racing

Vorig bericht: « Officieel: Renault Mégane R.S. Trophy-R
Volgend bericht: Zo volg je het Goodwood Festival of Speed (incl programma) »

Lees Interacties

Reacties

  1. loserboi932 zegt

    5 juli 2019 om 12:31

    Waarom worden die achtervleugels zo vaak van boven gemonteerd was bij de McLaren Ugly, sorry de Senna, ook al zo. Iemand enig idee? Anders Google ik het en reply ik het op mezelf.

    Login om te reageren
    • Robbert89 zegt

      5 juli 2019 om 12:35

      @loserboi932: De achtervleugel genereert de meeste downforce aan de achterzijde/onderkant. Daar wil je de lucht dus zo min mogelijk verstoren, vandaar dat deze oplossing een optimale werking van de achtervleugel ten goede komt.

      Login om te reageren
    • mcpoasma zegt

      5 juli 2019 om 12:35

      @loserboi932: Het zorgt voor meer downforce vergeleken met een ‘reguliere’ montage. Dit is dan ook waarom je het steeds vaker ziet!

      Login om te reageren
    • loserboi932 zegt

      5 juli 2019 om 12:36

      @loserboi932: “Placing the mounting on the underside of the wing (suction side) reduces the amount of downforce provided by the assembly by ~2.5 %.”
      Oftewel bovenkant is 2.5% meer downforce.

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      5 juli 2019 om 12:43

      @loserboi932: als een achtervleugel van onder gemonteerd wordt dan noemt men dit een diffuser. Die heeft deze auto overigens ook.

      Login om te reageren
    • marinepower zegt

      5 juli 2019 om 13:08

      @loserboi932: zo mooi en zo clean als op de F40 zal het wel nooit weer worden.

      Login om te reageren
      • jasbelle zegt

        5 juli 2019 om 14:47

        @marinepower: waarom word die opzet eigenlijk niet meer gebruikt, je zou denken , dat omdat er helemaal niks aan de onderkant van de spoiler de downforce in de weg zit, dat dit veel meer gebruikt zou worden

        Login om te reageren
        • marinepower zegt

          5 juli 2019 om 17:21

          @jasbelle: die valt in ieder geval in zijn originele vorm niet bij of na te stellen.

          Login om te reageren
  2. hhitalia zegt

    5 juli 2019 om 12:50

    Wel een erg gaaf ding

    Login om te reageren
    • emping zegt

      5 juli 2019 om 20:52

      -edit: nutteloze bijdrage-

      Login om te reageren
  3. maferick74 zegt

    5 juli 2019 om 13:09

    Ik wil deze wel hebben maar ik kom wat centjes tekort. 1.4m om precies te zijn.

    Login om te reageren
    • hassani zegt

      5 juli 2019 om 18:08

      @maferick74: hij kost 1.2

      Login om te reageren
      • potver7 zegt

        5 juli 2019 om 20:11

        @hassani: in de US of A ja, exclusief sales tax. Reken het nu eens om naar Euri’s, en tel er BTW bij op. Invoerrechten laat ik even voor wat ze zijn, en BPM hoef je niet te betalen want hij mag de weg toch niet op. Kortom, als hij 1.4m tekort komt heeft hij toch al een paar ton op de bank…

        Login om te reageren
      • Gulli zegt

        6 juli 2019 om 09:13

        @hassani: misschien staat hij 2 ton in het rood

        Login om te reageren
  4. iphonistvongates zegt

    5 juli 2019 om 13:16

    Wellicht de voorbode voor de klantenversies van de Ford GT voor de aanstaande hypercar-klasse LeMans series?

    Login om te reageren
  5. pielemuis zegt

    5 juli 2019 om 13:21

    As’k unnne v6 Ford wil. Koop ‘k wel enne mondeo

    Login om te reageren
  6. Onehp zegt

    5 juli 2019 om 13:41

    @RubenPriest
    FYI alle Ford GT’s van deze generatie worden volledig bij Multimatic gebouwd.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North