• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de ideale auto voor de sportieve Henks en Ingrids

Auteur: willeme, gepost 9 november 2019 om 09:58 – 17 Reacties

Afbeelding Dit is de ideale auto voor de sportieve Henks en IngridsAfbeelding Dit is de ideale auto voor de sportieve Henks en IngridsAfbeelding Dit is de ideale auto voor de sportieve Henks en IngridsAfbeelding Dit is de ideale auto voor de sportieve Henks en IngridsAfbeelding Dit is de ideale auto voor de sportieve Henks en IngridsAfbeelding Dit is de ideale auto voor de sportieve Henks en IngridsAfbeelding Dit is de ideale auto voor de sportieve Henks en IngridsAfbeelding Dit is de ideale auto voor de sportieve Henks en Ingrids

TRD Raize
Geen idee of ze het begrip kennen in het land van de rijzende zon, maar deze auto sluit naadloos aan hun behoeften. Waarschijnlijk.

Het is de ideale auto om de blits mee te maken op de parking van de Huishoudbeurs, Van der Valk of La Place: kleine crossovers. Tegenwoordig ben je gewoon niet meer cool in een C-segment hatchback, je moet hetzelfde geld stukslaan op een B-segment crossover. Die zijn namelijk krapper, minder zuinig, minder comfortabel en minder fraai. Wie mooi wil zijn moet pijn lijden. Stiekem is het dus een hele modebewuste auto.

Eentje die helaas in Japan blijft is de onlangs geïntroduceerde Toyota Raize. Deze is nog een maatje kleiner dan de Toyota C-HR die wij wel krijgen. De CH-R is populair onder de Henk en Ingrids die de Havo wél hebben afgemaakt en derhalve niet in de Noord-Oostpolder hoeven te wonen. Terug naar de Raize. Het kleintje wordt gemaakt door Daihatsu, dat ook zijn eigen variant van de auto heeft, de ‘Rocky’ (afbeelding onder), die eveneens net nieuw is.

Daihatsu Rocky '19

Zowel de Rocky (die geen schim meer is van de terreinkanjer die het was) en de Raize zijn een tikkeltje aan de brave kant. Juist daardoor eigenlijk ook erg geschikt voor Nederland, dachten wij zo. Maar dat vonden zowel TRD als Modellista ook. Beide Japanse bedrijven zijn gelieerd aan Toyota. De versie van TRD (Toyota Racing Development) heeft een heftige bodykit. In combinatie met de vele rode details doet het geheel er erg guitig aan. Verder heeft TRD een hoop accessoires die eigenlijk niet hoeven, maar daardoor extreem interessant zijn voor Henk en Ingrid. Denk aan een TRD start-stop knop, TRD-deurhendel beschermplaatjes en je leven kan niet compleet zijn zonder TRD-mat in de achterbak.

TRD Raize

Dan gaan we door naar de volgende Raize. Deze is onder handen genomen door Modellista, dat voluit Toyota Modellista International heet. Dit zie je wel vaker bij Japanse autofabrikanten, zo heeft Nissan twee aftermarket aanbieders: Nismo en Autech. De Raize Modellista is vooral heel erg chic, trendy en hip. Zie het als geweldige gel voor een kort doch pittig kapsel. Ze gaan wel iets verder dan TRD. Zo is er veel meer keuze uit bumpers, spoilers, velgen, grilles en andere noodzakelijke accessoires.

Modellista Raize

Overigens zijn beide uitvoeringen niet sneller dan de basis uitvoering. Beide zijn namelijk voorzien van dezelfde 1.0 turbo met amper 100 pk. Ook deze twee versies blijven voorbehouden aan Japan.

Ook interessant!

  • Subaru en Toyota
    Subaru en Toyota maken auto die wél in NL scoort
  • toyota elektrisch
    Toyota strijdt in de VS tégen elektrische auto's
  • kogelwerende Camry
    Kogelwerende Camry is ideaal survival auto
  • Toyota tilt de Tacoma naar een nóg hoger niveau

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

Daihatsu, modellista, Toyota, trd

Vorig bericht: « Porsche 911 Turbo ‘lekt’ het op het internet
Volgend bericht: Maak je Continental GT Convertible nog Britser »

Lees Interacties

Reacties

  1. tjorque zegt

    9 november 2019 om 10:05

    Gelukkig heet ik niet Henk of Ingrid.
    Hoef ik dit artikel niet te lezen ?

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      9 november 2019 om 11:06

      @tjorque: waarom doe je het dan toch?

      Login om te reageren
      • tjorque zegt

        9 november 2019 om 12:49

        @dutchdriftking: heb alleen de prentjes bekeken en vastgesteld dat ik terecht niet Henk of Ingrid heet.
        Dat heuglijke nieuws wild eik even met jullie delen.

        Login om te reageren
    • sonnybonds zegt

      9 november 2019 om 15:44

      @tjorque: gelukkig komt dit ook niet naar nederland maar blijft in japan

      Login om te reageren
  2. tortuga zegt

    9 november 2019 om 10:12

    Leg hier een 1.0 van Ford in en je hebt een eurovriendelijk en legaal koekendoosje voor de nederlandse Henk en Ingrid

    Login om te reageren
  3. ghost zegt

    9 november 2019 om 10:13

    Wat vinden jullie nou zo mooi hier?!

    “Alles, Alles, Vooral als de shows met de mannen zijn!!”

    “Meeeeeh”

    ???

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      9 november 2019 om 11:18

      @ghost: internetgekkiescompilatie!
      Met z’n mooie armband!

      Login om te reageren
    • centocinquantanove zegt

      9 november 2019 om 11:20

      @ghost: classic

      Login om te reageren
    • str8six zegt

      9 november 2019 om 12:59

      @ghost: meenemen

      Login om te reageren
  4. powerblue zegt

    9 november 2019 om 11:10

    Henk en Ingrids rijden tegenwoordig in een Tesla model 3. De Kadett van dit decennium.

    Login om te reageren
    • lithiumion zegt

      9 november 2019 om 12:49

      @powerblue: verkooptechnisch is dat een compliment

      Login om te reageren
    • utregcity zegt

      9 november 2019 om 12:54

      @powerblue: Nou, hier rijden ze allemaal Toyo CH-R hybride in ‘t veilige donkergrijs mét bijpassende Helly Hansen.

      Login om te reageren
  5. awesome zegt

    9 november 2019 om 11:20

    Dit artikel gaat over babyboomers.
    Henk en Ingrid rijden in een Kia Cee’d uit 2008 rond, en niet in een splinternieuwe auto. Die kan de middenklasse helemaal niet betalen.

    Login om te reageren
  6. berlinetta zegt

    9 november 2019 om 12:12

    Wist je dat je crossovers ook tweedehands kan krijgen?

    Login om te reageren
  7. bernoulli zegt

    9 november 2019 om 12:48

    Het is net een Rodius die op 50% van de originele grootte gekopieerd is.

    https://www.cars-data.com/pictures/thumbs/350px/ssangyong/ssangyong-rodius_3376_2.jpg

    Login om te reageren
  8. mark383 zegt

    9 november 2019 om 22:17

    Zeer vermakelijk artikel over een bodykit op een hier niet leverbare auto :)

    Login om te reageren
  9. johnhert zegt

    9 november 2019 om 23:28

    De Rocky’s uit eind jaren 80 / begin jaren 90 vond ik toch wel stoer om te zien ! Daarnaast erg goed in het terrein !

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North