• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche 911 Turbo ‘lekt’ het op het internet

Auteur: willeme, gepost 9 november 2019 om 08:57 – 35 Reacties

Porsche 911 Turbo S (992)


Misschien wel de beste variant voor de ‘dikbil’-generatie.

De Porsche 911 familie is enorm. Je kunt niet zomaar ‘een 911’ hebben. Het is bijna altijd wel een smaakje, zoals de Carrera S, Carrera 4GTS, GT3 of een speciale editie. De huidige 911, generatie ‘992’, is nog relatief vers, dus zijn er nog niet heel veel verschillende uitvoeringen. Daar komt natuurlijk verandering in.

Het begon met de Carrera S en Carrera 4S, later kwam daar de cabriolet-versie bij. Onlangs reed @Wouter met de ‘standaard’ 911 Carrera en nu is het tijd voor wat heftigers: de 911 Turbo. Nu is de 911 Turbo niet meer uniek vanwege zijn turbo, alle Carrera-modellen zijn ook voorzien van dergelijke blaasinstrumenten. Een select groepje knappe mannen mocht met de nieuwe 911 Turbo een rondje rijden door de bergen van Frankrijk en Italië. Gelukkig kwamen er een paar van die foto’s ook terecht op het wereldwijde web:

https://www.instagram.com/p/B4njyLyi_ji/?utm_source=ig_web_copy_link

De nieuwe 911 Turbo is het topmodel dat je elke dag kunt inzetten. Dat wil niet zeggen dat de 911 Turbo niet snel is. In tegendeel. om een weerwoord te kunnen bieden aan de alsmaar sterker wordende concurrentie, krijgt de nieuwe 911 Turbo S maar liefst 650 pk en 800 Nm. In basis is het zescilinder boxerblok gelijk, maar de BorgWarner Turbo’s zijn aangepast om meer druk te leveren. De 0-100 km/u sprint zou zo’n 2,6 seconden duren, de topsnelheid ligt boven de 330 km/u.

Porsche 911 Turbo S (992) '20

Vierwielaandrijving is standaard, evenals een achttraps PDK. De overbrengingen zijn in principe gelijk aan die van de Carrera modellen, maar de eindreductie is aangepast voor die hoge topsnelheid. Uiteraard zijn de Turbo en Turbo S ook als cabriolet te bestellen. Over bestellen gesproken, dat kan al vrij snel. De auto’s staan gepland voor om in het voorjaar in de showrooms te verschijnen.

Porsche 911 Turbo S (992) '20

Fotocredit: Porsche via Instagram.

Ook interessant!

  • Porsche 992 GTS rijtest video
    Porsche 992 GTS rijtest video
  • Porsche 992 GT3 rijtest video
    Porsche 992 GT3 rijtest video
  • Video - Porsche 911 (992) GT3 doet een snelle sprint
  • Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
    Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 992, Cabrio, Porsche, spyshot, turbo

Vorig bericht: « Autoblog garage: een nieuw interieur voor de Alfa 159
Volgend bericht: Dit is de ideale auto voor de sportieve Henks en Ingrids »

Lees Interacties

Reacties

  1. phaeton zegt

    9 november 2019 om 09:07

    Twee komma zes…. Shit. Prachtige velgen trouwens

    Login om te reageren
  2. grasvreter zegt

    9 november 2019 om 09:10

    Die 0-100 tijden onder de 3 seconden van de laatste jaren vind ik echt bizar. Waar is die stap mee gemaakt, dat decennia lang zelf de allerdikste sportwagens niet onder de 3 seconden konden komen, en nu ineens alle dikke sportwagens wel?

    Zelfs een audi tt met 5 cilinder kan nu in 3.5 seconden naar de 100. Bizar toch?

    Login om te reageren
    • enjoypunani zegt

      9 november 2019 om 09:26

      @grasvreter: 4wd, turbo’s, dubbele koppeling, launch control en een hele bak pks meer dan ze ‘vroeger’ hadden.

      Login om te reageren
      • Jochen zegt

        9 november 2019 om 10:08

        @enjoypunani: een hoger koppel bij lagere toeren zal meer doen in sprinttijden dan enkel een hoger vermogen

        Login om te reageren
        • karaya zegt

          9 november 2019 om 10:10

          @jochen: Niet waar. Zoek anders een diesel die het onder de drie seconde doet.

          Login om te reageren
          • Jochen zegt

            9 november 2019 om 11:08

            @karaya: ja wijsneus, want elektromotoren accelereren zo snel vanwege hun hoge vermogen … of toch de directe beschikbaarheid van koppel.

            De spreek van mijn voertuigtechniek leraar was altijd : ‘veel vermogen voor een hoge topsnelheid en een hoog koppel voor acceleratie’

            Login om te reageren
            • Donstil zegt

              9 november 2019 om 13:12

              @jochen: Ook dat klopt natuurlijk niet zo zwart wit. Het is een combinatie van vermogen en koppel.

              Anders had een Hummer met 600nm wel snel geweest :)

              Login om te reageren
              • c4seum zegt

                9 november 2019 om 15:17

                @Donstil: maar die hummer moet met dat koppel wel 3 porsches vooruit krijgen

            • retsok zegt

              9 november 2019 om 13:20

              @jochen: misschien de eerste meters, daarna geldt het aantal pk’s voor de acceleratiecijfers

              Login om te reageren
              • Jochen zegt

                9 november 2019 om 16:29

                @retsok: nog zo’n wetenschapper. Gewoon nee.

                Onze Wouter heeft het 13 jaar geleden al eens uitgelegd.
                Via de google search dan even de link http://www.autoblog.nl/archive/2007/02/16/koppel-of-vermogen-wat-is-beter

            • karaya zegt

              9 november 2019 om 16:27

              @jochen: Dat was blijkbaar een niet al te beste leraar.

              Login om te reageren
          • hollow zegt

            9 november 2019 om 12:23

            @karaya: we spreken hier over benzines met enerzijds het koppel van een dikke diesel én meer dan 600 pk én een hoger toerenbereik. Een zwaar getunede bmw 335xd met meer dan 400 pk, houdt ook wel de doorsnee Porsche met gemak bij. Maar tot wanneer een diesel zo wordt ontwikkeld als een Porsche turbo motor, zullen we het nooit echt weten.

            Login om te reageren
            • karaya zegt

              9 november 2019 om 16:31

              @hollow: Die BMW heeft een drieliter diesel. Uit een drieliter benzine kan je veel meer vermogen halen. (vrijwel onbeperkt)

              Het is juist zo dat doorgaans diesels verder ontwikkeld zijn dan benzinemotoren.

              Volgens mij moet je het zo zien. Koppel is instant power. Vermogen is sustained power.

              Login om te reageren
              • Onehp zegt

                10 november 2019 om 03:48

                @karaya: wat in de volksmond koppel wordt genoemd is eigenlijk gewoon veel vermogen bij lage toeren. Beide koppel en toeren geven vermogen. 1000Nm bij 700 toeren is, slechts, 100pk. 500Nm bij 3500 toeren is 250pk. 250Nm bij 7000 toeren is, ook, 250pk. Voor acceleratie wil je vermogen, en dat tijdens de ganse acceleratietijd. Valt het vermogen even weg door een turbogat of gewoon te weinig koppel onderin, traag schakelen of gripverlies, dan is dat nefast. Zoiets.

    • gekkehenk zegt

      9 november 2019 om 09:27

      @grasvreter: denk dat vierwielaandrijving hier het grootste aandeel in heeft.
      En turbo toepassing

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        9 november 2019 om 10:01

        @gekkehenk: ik denk eigenlijk niet dat maar de dubbele koppeling automaatbakken. Grootste probleem was decennialang dat niemand echt zo goed, en vooral snel, kan schakelen. Dat is nu verleden tijd..

        Login om te reageren
    • hspi zegt

      9 november 2019 om 09:29

      @grasvreter: Alles wat hier boven genoemd is, en ik denk dat de banden ook nog een vrij grote rol spelen.

      Login om te reageren
    • mnmg71 zegt

      9 november 2019 om 12:34

      @grasvreter: heeft mijn 1.8 uit 1986 ook :))

      Login om te reageren
  3. wildewesten zegt

    9 november 2019 om 09:13

    Geen hybride techniek in de Turbo S?

    Login om te reageren
    • flatsixx zegt

      9 november 2019 om 11:22

      @wildewesten: kan je verwachten bij de 992.2 dacht ik te hebben gelezen.

      Login om te reageren
  4. MercMeister zegt

    9 november 2019 om 09:27

    Altijd knap hoe dit merk, qua design zichzelf nooit opnieuw uitvind.

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      10 november 2019 om 10:00

      @MercMeister: het blijft gelukkig wel fraaier dan welke Merc ook.

      Login om te reageren
  5. mp014 zegt

    9 november 2019 om 09:28

    Man man wat mooi! Ik vind de nieuwe “dikbil” zoals jullie hem noemen echt prachtig! De mooiste 911 sinds de ‘73 targa ??

    Login om te reageren
    • b088y zegt

      9 november 2019 om 13:02

      @mp014: we vergeten voor het gemak de 993 turbo?

      Login om te reageren
  6. jippie zegt

    9 november 2019 om 09:28

    En zie daar: de nummerplaat op de juiste plek.

    Login om te reageren
  7. Joel_D zegt

    9 november 2019 om 09:59

    Precies wat ik al dacht… De 992 Turbo ziet er van de achterkant vrijwel hetzelfde uit als de Carrera. Maar hier klopt het wel. Die dikke achterkant hoort bij de Turbo, maar misstaat op de Carrera.

    Login om te reageren
  8. Volvo_440_turbo zegt

    9 november 2019 om 10:26

    Snel en effectief, maar ik kan me niet veel stijlvolle 911 turbo’s herinneren… Geef mij maar een ander 911, meer cleaner model qua styling…

    Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    9 november 2019 om 11:07

    Tja, een GT3 zal voor de purist beter zijn, doe mij maar een turbo als daily.

    Login om te reageren
    • Volvo_440_turbo zegt

      9 november 2019 om 12:22

      @dutchdriftking: Is ook mijn filosofie, maar zo veel moeten gaan tanken als ik daily hiermee zou rijden ligt minder in mijn filosofie en de Brusselse files hier nog minder :(

      Login om te reageren
  10. Ram-G-maN zegt

    9 november 2019 om 12:24

    Dit zullen we maar de 911 Turbo Turbo moeten noemen. Amai, wat zeer pijnlijk.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      9 november 2019 om 14:03

      @AutomotiveDesigner: doen! Met een rood dak dan.

      Login om te reageren
    • phaeton zegt

      9 november 2019 om 20:01

      @AutomotiveDesigner: Het zou pas echt sneu zijn als een elektrische auto de Turbo badge kreeg. O wacht. Nee, de naam Turbo staat tegenwoordig gewoon voor beleving bijna als ware een losstaand type.

      Login om te reageren
  11. Brigadier Broekhoest zegt

    9 november 2019 om 12:42

    Wat is dat toch met die duct-tape op het hoekje van het achterlicht?

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      10 november 2019 om 10:02

      @kapiteinknalgordel: ’t is nog een prototype, zonder tape valt er wat af.

      Login om te reageren
  12. lambowambo zegt

    14 november 2019 om 14:09

    Een 911 Turbo S cabrio & een GT3 met handbak is toch wel mijn 911 droomgarage.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North