• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de krankzinnige Audi RS6 DTM van Jon Olsson

Auteur: ricardo, gepost 31 maart 2015 om 22:09 – 70 Reacties

Afbeelding Dit is de krankzinnige Audi RS6 DTM van Jon OlssonAfbeelding Dit is de krankzinnige Audi RS6 DTM van Jon OlssonAfbeelding Dit is de krankzinnige Audi RS6 DTM van Jon OlssonAfbeelding Dit is de krankzinnige Audi RS6 DTM van Jon OlssonAfbeelding Dit is de krankzinnige Audi RS6 DTM van Jon OlssonAfbeelding Dit is de krankzinnige Audi RS6 DTM van Jon OlssonAfbeelding Dit is de krankzinnige Audi RS6 DTM van Jon OlssonAfbeelding Dit is de krankzinnige Audi RS6 DTM van Jon Olsson

Dit is de krankzinnige Audi RS6 van Jon Olsson
Wat skikoffers met DTM-auto’s gemeen hebben? Niets. Toch wist freestyle skiër Jon Olsson beiden te combineren in een absurd powerhouse.

RS-fanaat Olsson teast ons al maanden met zijn nieuwste tuningproject, vandaag is hij eindelijk klaar om zijn machine met de wereld te delen. En boy, dit was het wachten waard. Olsson heeft met behulp van Caresto een bodykit laten ontwikkelen die niet zou misstaan aan de startlijn van het Duitse toerwagenkampioenschap. Niet alleen werden de wielkasten enorm verbreed, de Audi kreeg ook tal van vleugeltjes aangemeten. Allemaal opgetrokken uit carbonfiber. Achteraan werd een intens grote diffuser gemonteerd, terwijl de voorkant een bumperlip kreeg die slechts enkele centimeters van de grond hangt.

En de die dakkoffer. Moeten we daar nog iets over zeggen? Het was badass op een R8, het is badass op een RS6. Heerlijk overdreven doch functioneel.

Dit is de krankzinnige Audi RS6 DTM van Jon Olsson

Gouden turbo’s

Voor de obligate vermogensstijging werd een beroep gedaan op het Zweedse Stertman Motorsport. Zij ontwikkelde een Stage 3+ kit, incluis twee ziekelijk grote turbo’s (hier uitgelicht) van The Turbo Engineers, die een laagje 18 karaats goud over de schoepen hebben aangebracht. Op reguliere benzine zou de RS6 rond de 950 pk moeten opwekken. Met racepeut verwacht Olsson de 1.000 pk te bereiken.

Nieuwe remmerij van Movit moet voor extra stopkracht zorgen, terwijl Intrax dempers met een speciale Black Titan coating de auto dichter bij het asfalt brengen. Of sneeuw, aangezien Olsson heeft aangegeven dat hij met de auto van en naar de pistes blijft rijden. Milltek Sport heeft tot slot voor een nieuwe uitlaat gezorgd.

Vanaf 23 mei is Jon met zijn DTM-bolide ook te vinden in de Gumball 3000 rally, waar hij voor Team Betsafe zal uitkomen. Iets zegt ons dat, afgaande op de grootte van de stickers, de goktoko opnieuw de rekening voor de ombouw heeft opgepikt. Meer foto’s van Jon’s DTM-droom HIERRR.

Ook interessant!

  • duurste RS6 van Europa
    Duurste RS6 van Europa is een oude bekende
  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • Audi RS6 Woody
    Audi RS6 Woody stationwagon is pure hommage
  • YES! Er komt een elektrische Audi RS6

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

a6, Audi, avant, dtm, jon-olsson, rs6, tuning

Vorig bericht: « Let op: afkoopregeling leaseauto niet langer aftrekbaar
Volgend bericht: Cadillac CT6, dit is hem! [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. rokoedoekoe zegt

    31 maart 2015 om 22:11

    Zeg Jon, mag ik hier eens mee op wintersport alsjeblieft? :O

    Login om te reageren
    • mikkeloentje zegt

      31 maart 2015 om 22:41

      @rokoedoekoe: Als Jon geïnteresseerd is in mijn linker testikel. Heb ik dibs!

      Login om te reageren
  2. luckyluke zegt

    31 maart 2015 om 22:12

    Haha die is heerlijk over the top!

    Login om te reageren
  3. scottishcarspotter2000 zegt

    31 maart 2015 om 22:13

    Bruut!

    Login om te reageren
  4. BmwMPower zegt

    31 maart 2015 om 22:13

    Sø de knæcker, wat een machien!!!

    Login om te reageren
  5. E34M5Touring zegt

    31 maart 2015 om 22:13

    Moet wel s’werelds snelste sneeuwschuiver zijn. Vind het vooral extreem, mooi vind ik wat anders.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      31 maart 2015 om 22:34

      @E34M5Touring: Idd, extreem maar niet mooi. De reguliere RS6 is mooier. Het vermogen en het idee dat het dagelijks gebruikt wordt is dan wel weer dik!

      Login om te reageren
    • sebasjuhh zegt

      31 maart 2015 om 22:42

      @E34M5Touring: maar hoe zit het met de cilinderuitschakeling?:)

      Login om te reageren
      • ds3thp zegt

        1 april 2015 om 06:05

        @sebasjuhh: die is uitgeschakeld ;-)

        Login om te reageren
  6. gtwillem zegt

    31 maart 2015 om 22:13

    Bizar dik, alleen had ik hem liever in een enkele kleur gezien. En achter is ie wel heel erg breed. Ben benieuwd of dit ook daadwerkelijk beter rijdt dan een mild getunede RS6.

    Toch: doe mij maar die Brabus E63 850 Estate.

    Login om te reageren
  7. Barryyy zegt

    31 maart 2015 om 22:13

    Benieuwd naar het geluid!

    Login om te reageren
  8. revstars-net zegt

    31 maart 2015 om 22:14

    Beetje too much..

    Login om te reageren
  9. robd85 zegt

    31 maart 2015 om 22:14

    Wauw … :o

    Login om te reageren
  10. mobieler zegt

    31 maart 2015 om 22:15

    De titel zegt alles; Krankzinnig

    Login om te reageren
  11. ghost zegt

    31 maart 2015 om 22:15

    Beeldmateriaal??

    Login om te reageren
  12. toeter11 zegt

    31 maart 2015 om 22:16

    Oh my god, hij is dik!!! Echt supervet!

    Login om te reageren
  13. kaasdevies zegt

    31 maart 2015 om 22:17

    1 april

    Login om te reageren
  14. Kvgorp zegt

    31 maart 2015 om 22:17

    Dat duurde lang zeg. Stond 2 uur geleden al op z’n fb. ;)

    Login om te reageren
    • bartteeuwen zegt

      31 maart 2015 om 23:12

      @kvgorp: fb? Wat is dat?

      Login om te reageren
      • Kvgorp zegt

        31 maart 2015 om 23:17

        @bartteeuwen: Facebook

        Login om te reageren
        • bartteeuwen zegt

          31 maart 2015 om 23:18

          @kvgorp: hahaha

          Login om te reageren
  15. dennisjuh95 zegt

    31 maart 2015 om 22:17

    De tering wat een kneiter geile bak. Bijna 1000 pk in je RS6. Hoe briljant.

    Login om te reageren
  16. stephane8200 zegt

    31 maart 2015 om 22:19

    Met Janni Delér in de (dak)koffer dan zeker. Kudos voor deze baas.

    Login om te reageren
    • sandervzanten zegt

      31 maart 2015 om 22:32

      @stephane8200: die hoef je niet van de bijrijdersstoel af te schoppen!

      Login om te reageren
  17. gieltj zegt

    31 maart 2015 om 22:19

    Echt over de top bruut! Kwijl..

    Login om te reageren
  18. Tonnie zegt

    31 maart 2015 om 22:23

    Geil.

    Login om te reageren
  19. dirkiii zegt

    31 maart 2015 om 22:23

    Die dakspoiler moeten ze op elke rs6 plaatsen echt gaaf

    Voor de rest tja voor mij iets te.

    Login om te reageren
    • lfagtr35r zegt

      1 april 2015 om 00:11

      @dirkiii: zolang je extra bijbetaald doen ze alles.

      Login om te reageren
  20. oort73 zegt

    31 maart 2015 om 22:25

    Wat een dikke auto echt een kanon hoe mooi kun je een audi maken

    Login om te reageren
  21. ghost zegt

    31 maart 2015 om 22:29

    Wat een leven heeft die man!

    Login om te reageren
  22. opgooier zegt

    31 maart 2015 om 22:30

    Zit nog even te googlen, maar had best een foto van Janni Deler bij het artikel gemogen…

    Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      31 maart 2015 om 22:32

      @opgooier: haha :) Jij zag het ook net. Zie mijn post hierboven.

      Login om te reageren
  23. scottishcarspotter2000 zegt

    31 maart 2015 om 22:30

    Niemand zal meer grappen maken over audi’s die er t zelfde uitzien met zo’n ding ;)

    Login om te reageren
  24. Corrado16v zegt

    31 maart 2015 om 22:32

    Pfoe, schuif maar voor de deur. Wel graag even de stickers er af halen. Die koffer haal ik er zelf wel af. Wie weet komt hij nog ooit van pas.

    Login om te reageren
  25. mintbirdie zegt

    31 maart 2015 om 22:32

    https://www.youtube.com/watch?v=BaMU8Ktxh6g

    Hier (waarschijnlijk) het geluid, klinkt al bruut zat!

    Login om te reageren
    • jjroorda zegt

      31 maart 2015 om 23:03

      @mintbirdie: nope, zit een nieuwe onder die nog extremer is….

      Login om te reageren
    • jeroen13 zegt

      31 maart 2015 om 23:07

      @mintbirdie: de uitlaat is nog verder aangepast, dus het kan alleen maar beter worden!

      Login om te reageren
  26. berlinetta zegt

    31 maart 2015 om 22:32

    Erg bruut, maar voor mij te extreem.

    Login om te reageren
  27. Edge zegt

    31 maart 2015 om 22:40

    Handig, zo’n diffuser op je dakkoffer. Ik voorspel een nieuwe trend!

    Login om te reageren
  28. w0o0dy zegt

    31 maart 2015 om 22:41

    Hilarisch… gaan wintersporten met die lage ellende… de eerste 10km door echte sneeuw en die meuk ligt eraf..

    Login om te reageren
    • osmo zegt

      1 april 2015 om 09:15

      @w0o0dy: John heeft wel meer ervaring met lage auto’s en sneeuw ;)

      http://www.autoguide.com/blog/wp-content/uploads//2012/04/PPI-GTR-10-OLSSON-1.jpg

      http://www.blessthisstuff.com/imagens/stuff/john-olson-camouflage-lamborghini-3.jpg

      Login om te reageren
      • osmo zegt

        1 april 2015 om 09:17

        @osmo: Jon*

        En deze is ook wel leuk: http://www.autoguide.com/gallery/d/521155-1/jon-olsson-lamborghini-gallardo-11.jpg

        Login om te reageren
  29. Hupke zegt

    31 maart 2015 om 22:41

    Sinds wanneer krijg je je ski’s nietmeer in je a6?

    Login om te reageren
    • jpoers zegt

      1 april 2015 om 06:45

      @Hupke: en dan een kofferbak met smeltende sneeuw.

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        1 april 2015 om 09:52

        @jpoers:

        Nog nooit van een compresseur of haardroger gehoort.

        Je kan ze zelfs de ochtend voor je vertrekt bij je op je kamer nemen en ze desnoods afspoelen onder de douche en laten drogen.

        Ik zie niet in waarom je skie’s je kofferbak zouden bevuilen.

        Login om te reageren
    • osmo zegt

      1 april 2015 om 10:57

      @Hupke: De optie skiluik bij Audi zal duurder zijn dan die hele dakkoffer :D

      Login om te reageren
  30. jvr55s zegt

    31 maart 2015 om 22:44

    Blubberdik, ik zou m wel met zijn normale rs6 camo willen.

    Login om te reageren
  31. rob5nismo zegt

    31 maart 2015 om 22:46

    Heerlijk brute bak
    En we zien allemaal gumball staan

    Login om te reageren
  32. sleurs zegt

    31 maart 2015 om 22:53

    Wat een beest..

    Login om te reageren
  33. meatpuppet zegt

    31 maart 2015 om 23:12

    En dit krijg je op kenteken? Wel een bruut apparaat!

    Login om te reageren
  34. lfagtr35r zegt

    1 april 2015 om 00:08

    Laadruimte en een bijzondere station, neem dan de Mercedes CLS 63 AMG SB.

    Login om te reageren
  35. ikbenbenn zegt

    1 april 2015 om 00:17

    Nope….too much. Liever een subtiele tuning dan dit.

    Login om te reageren
  36. phaeton zegt

    1 april 2015 om 02:38

    Dit is mij te ver. Die spoilerlip en diffuser kunnen niet en de verbrede wielkasten zijn nét iets te. Hij zal nu vast ook klinken als een DTM wagen, dat is dan weer geiltastisch voor de openbare weg.

    Maar net als hierboven verkies ik liever een subtieler aangepakte auto. Van een 550i Touring valt vast iets te maken.

    Login om te reageren
  37. jpoers zegt

    1 april 2015 om 06:46

    Maar de grote vraag is toch eigenlijk is dit een audi met turbo’s die probleemloos 50.000km/jaar meegaat??

    Login om te reageren
    • osmo zegt

      1 april 2015 om 10:58

      @jpoers: Dat gaat zijn probleem niet zijn, na een paar maand doet ie hem toch weer weg.

      Login om te reageren
  38. mrrallycross zegt

    1 april 2015 om 08:02

    Dikke auto, gaat hij ook harder de bocht om zo? Anders succes met de drempels

    Login om te reageren
  39. jeppie zegt

    1 april 2015 om 08:20

    Zijn er ook foto’s van de binnenkant?

    Login om te reageren
  40. pomoek zegt

    1 april 2015 om 09:10

    Even een flauwe opmerking: Mag dit? Lijkt mij niet echt voetgangers botsproof…

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      1 april 2015 om 09:14

      @pomoek: In nederland denk ik niet. als dit apparaat je schept van voren ben je geen ”voet”ganger meer.

      Login om te reageren
    • kjeld zegt

      1 april 2015 om 09:20

      @pomoek: Geen idee. Maar hij ke enkels gaan er “clean” van door midden denk ik

      Login om te reageren
  41. c-ad zegt

    1 april 2015 om 09:14

    1 grote sneeuwschuiver.

    Login om te reageren
  42. bofkont zegt

    1 april 2015 om 10:16

    Allemachtig wat een brute machine, mij iets te eerlijk gezegd.
    Ik ben bescheiden doe mij maar een nette B6 S4 om lekker te toeren.

    Login om te reageren
  43. mercedesamg63 zegt

    1 april 2015 om 10:18

    Met zo iets op vakantie gaan !

    Login om te reageren
  44. philipf zegt

    1 april 2015 om 13:07

    Wat een bak zeg! Zo de knetter!

    Login om te reageren
  45. mercedesbenz63 zegt

    1 april 2015 om 13:59

    Lelijk hok

    Login om te reageren
  46. Rohrl-fan zegt

    1 april 2015 om 14:21

    Misschien wel een pluspuntje: Deze Audi RS zullen ze niet zo snel stelen. Te opvallend als vluchtwagen, om nog maar te zwijgen over het feit dat je bij de eerste de beste verkeersdrempel vast komt te zitten. :-P

    Login om te reageren
  47. zeevink zegt

    1 april 2015 om 14:48

    RWB meets Audi is mijn idee hierbij. Wel erg lekker gedaan, tikje onpraktisch maar wie mooi wil zijn ……

    Login om te reageren
  48. r8quattro zegt

    5 april 2015 om 13:30

    Zeer dikke RS6 sowieso is de RS6 Avant het perfecte voorbeeld van een powerstation.

    Login om te reageren
  49. orakel zegt

    24 oktober 2015 om 02:33

    Wat mij opvalt bij deze Audi RS6 DTM en niet alleen deze, is het gemak, waarmee sommige reageerders aannemen, dat alle gegevens kloppen. Zo was er kort geleden een oude BMW M5, die zogenaamd getuned was tot 950 pk en sneller zou acceleren dan een Bugatti. Nu is het weer een opgevoerde Audi, die zou zijn getuned tot 950 of 1000 pk. En dit alles met wat speciale turbo’s en een andere uitlaat. Dan kan helemaal niet. Hoe komt het, dat een multinational als Mercedes met zijn AMG motoren niet verder gaat dan pakweg 730 pk ? Geld en deskundigheid zat. In bijvoorbeeld de Pagani Huayra zit een AMG V12 Bi-Turbo 6 liter motor, die iets boven de 700 pk komt Heel simpel; een auto is meer dan een motor, waar je turbo’s op kan hangen. Als deze Audi meer krijgt dan pakweg 700 pk, klapt de versnellingsbak om je oren. Die kan dat simpelweg niet aan, om over de rest, zoals warmteontwikkeling maar te zwijgen. Deze auto is nooit 4 ton waard geweest, want de kwalificaties zijn zwaar overdreven

    Login om te reageren
  50. Davidov zegt

    12 september 2017 om 21:20

    Vet, maar mij te opzichtig.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North