Wat skikoffers met DTM-auto’s gemeen hebben? Niets. Toch wist freestyle skiër Jon Olsson beiden te combineren in een absurd powerhouse.
RS-fanaat Olsson teast ons al maanden met zijn nieuwste tuningproject, vandaag is hij eindelijk klaar om zijn machine met de wereld te delen. En boy, dit was het wachten waard. Olsson heeft met behulp van Caresto een bodykit laten ontwikkelen die niet zou misstaan aan de startlijn van het Duitse toerwagenkampioenschap. Niet alleen werden de wielkasten enorm verbreed, de Audi kreeg ook tal van vleugeltjes aangemeten. Allemaal opgetrokken uit carbonfiber. Achteraan werd een intens grote diffuser gemonteerd, terwijl de voorkant een bumperlip kreeg die slechts enkele centimeters van de grond hangt.
En de die dakkoffer. Moeten we daar nog iets over zeggen? Het was badass op een R8, het is badass op een RS6. Heerlijk overdreven doch functioneel.
Gouden turbo’s
Voor de obligate vermogensstijging werd een beroep gedaan op het Zweedse Stertman Motorsport. Zij ontwikkelde een Stage 3+ kit, incluis twee ziekelijk grote turbo’s (hier uitgelicht) van The Turbo Engineers, die een laagje 18 karaats goud over de schoepen hebben aangebracht. Op reguliere benzine zou de RS6 rond de 950 pk moeten opwekken. Met racepeut verwacht Olsson de 1.000 pk te bereiken.
Nieuwe remmerij van Movit moet voor extra stopkracht zorgen, terwijl Intrax dempers met een speciale Black Titan coating de auto dichter bij het asfalt brengen. Of sneeuw, aangezien Olsson heeft aangegeven dat hij met de auto van en naar de pistes blijft rijden. Milltek Sport heeft tot slot voor een nieuwe uitlaat gezorgd.
Vanaf 23 mei is Jon met zijn DTM-bolide ook te vinden in de Gumball 3000 rally, waar hij voor Team Betsafe zal uitkomen. Iets zegt ons dat, afgaande op de grootte van de stickers, de goktoko opnieuw de rekening voor de ombouw heeft opgepikt. Meer foto’s van Jon’s DTM-droom HIERRR.
Zeg Jon, mag ik hier eens mee op wintersport alsjeblieft? :O
@rokoedoekoe: Als Jon geïnteresseerd is in mijn linker testikel. Heb ik dibs!
Haha die is heerlijk over the top!
Bruut!
Sø de knæcker, wat een machien!!!
Moet wel s’werelds snelste sneeuwschuiver zijn. Vind het vooral extreem, mooi vind ik wat anders.
@E34M5Touring: Idd, extreem maar niet mooi. De reguliere RS6 is mooier. Het vermogen en het idee dat het dagelijks gebruikt wordt is dan wel weer dik!
@E34M5Touring: maar hoe zit het met de cilinderuitschakeling?:)
@sebasjuhh: die is uitgeschakeld ;-)
Bizar dik, alleen had ik hem liever in een enkele kleur gezien. En achter is ie wel heel erg breed. Ben benieuwd of dit ook daadwerkelijk beter rijdt dan een mild getunede RS6.
Toch: doe mij maar die Brabus E63 850 Estate.
Benieuwd naar het geluid!
Beetje too much..
Wauw … :o
De titel zegt alles; Krankzinnig
Beeldmateriaal??
Oh my god, hij is dik!!! Echt supervet!
1 april
Dat duurde lang zeg. Stond 2 uur geleden al op z’n fb. ;)
@kvgorp: fb? Wat is dat?
@bartteeuwen: Facebook
@kvgorp: hahaha
De tering wat een kneiter geile bak. Bijna 1000 pk in je RS6. Hoe briljant.
Met Janni Delér in de (dak)koffer dan zeker. Kudos voor deze baas.
@stephane8200: die hoef je niet van de bijrijdersstoel af te schoppen!
Echt over de top bruut! Kwijl..
Geil.
Die dakspoiler moeten ze op elke rs6 plaatsen echt gaaf
Voor de rest tja voor mij iets te.
@dirkiii: zolang je extra bijbetaald doen ze alles.
Wat een dikke auto echt een kanon hoe mooi kun je een audi maken
Wat een leven heeft die man!
Zit nog even te googlen, maar had best een foto van Janni Deler bij het artikel gemogen…
@opgooier: haha :) Jij zag het ook net. Zie mijn post hierboven.
Niemand zal meer grappen maken over audi’s die er t zelfde uitzien met zo’n ding ;)
Pfoe, schuif maar voor de deur. Wel graag even de stickers er af halen. Die koffer haal ik er zelf wel af. Wie weet komt hij nog ooit van pas.
https://www.youtube.com/watch?v=BaMU8Ktxh6g
Hier (waarschijnlijk) het geluid, klinkt al bruut zat!
@mintbirdie: nope, zit een nieuwe onder die nog extremer is….
@mintbirdie: de uitlaat is nog verder aangepast, dus het kan alleen maar beter worden!
Erg bruut, maar voor mij te extreem.
Handig, zo’n diffuser op je dakkoffer. Ik voorspel een nieuwe trend!
Hilarisch… gaan wintersporten met die lage ellende… de eerste 10km door echte sneeuw en die meuk ligt eraf..
@w0o0dy: John heeft wel meer ervaring met lage auto’s en sneeuw ;)
http://www.autoguide.com/blog/wp-content/uploads//2012/04/PPI-GTR-10-OLSSON-1.jpg
http://www.blessthisstuff.com/imagens/stuff/john-olson-camouflage-lamborghini-3.jpg
@osmo: Jon*
En deze is ook wel leuk: http://www.autoguide.com/gallery/d/521155-1/jon-olsson-lamborghini-gallardo-11.jpg
Sinds wanneer krijg je je ski’s nietmeer in je a6?
@Hupke: en dan een kofferbak met smeltende sneeuw.
@jpoers:
Nog nooit van een compresseur of haardroger gehoort.
Je kan ze zelfs de ochtend voor je vertrekt bij je op je kamer nemen en ze desnoods afspoelen onder de douche en laten drogen.
Ik zie niet in waarom je skie’s je kofferbak zouden bevuilen.
@Hupke: De optie skiluik bij Audi zal duurder zijn dan die hele dakkoffer :D
Blubberdik, ik zou m wel met zijn normale rs6 camo willen.
Heerlijk brute bak
En we zien allemaal gumball staan
Wat een beest..
En dit krijg je op kenteken? Wel een bruut apparaat!
Laadruimte en een bijzondere station, neem dan de Mercedes CLS 63 AMG SB.
Nope….too much. Liever een subtiele tuning dan dit.
Dit is mij te ver. Die spoilerlip en diffuser kunnen niet en de verbrede wielkasten zijn nét iets te. Hij zal nu vast ook klinken als een DTM wagen, dat is dan weer geiltastisch voor de openbare weg.
Maar net als hierboven verkies ik liever een subtieler aangepakte auto. Van een 550i Touring valt vast iets te maken.
Maar de grote vraag is toch eigenlijk is dit een audi met turbo’s die probleemloos 50.000km/jaar meegaat??
@jpoers: Dat gaat zijn probleem niet zijn, na een paar maand doet ie hem toch weer weg.
Dikke auto, gaat hij ook harder de bocht om zo? Anders succes met de drempels
Zijn er ook foto’s van de binnenkant?
Even een flauwe opmerking: Mag dit? Lijkt mij niet echt voetgangers botsproof…
@pomoek: In nederland denk ik niet. als dit apparaat je schept van voren ben je geen ”voet”ganger meer.
@pomoek: Geen idee. Maar hij ke enkels gaan er “clean” van door midden denk ik
1 grote sneeuwschuiver.
Allemachtig wat een brute machine, mij iets te eerlijk gezegd.
Ik ben bescheiden doe mij maar een nette B6 S4 om lekker te toeren.
Met zo iets op vakantie gaan !
Wat een bak zeg! Zo de knetter!
Lelijk hok
Misschien wel een pluspuntje: Deze Audi RS zullen ze niet zo snel stelen. Te opvallend als vluchtwagen, om nog maar te zwijgen over het feit dat je bij de eerste de beste verkeersdrempel vast komt te zitten. :-P
RWB meets Audi is mijn idee hierbij. Wel erg lekker gedaan, tikje onpraktisch maar wie mooi wil zijn ……
Zeer dikke RS6 sowieso is de RS6 Avant het perfecte voorbeeld van een powerstation.
Wat mij opvalt bij deze Audi RS6 DTM en niet alleen deze, is het gemak, waarmee sommige reageerders aannemen, dat alle gegevens kloppen. Zo was er kort geleden een oude BMW M5, die zogenaamd getuned was tot 950 pk en sneller zou acceleren dan een Bugatti. Nu is het weer een opgevoerde Audi, die zou zijn getuned tot 950 of 1000 pk. En dit alles met wat speciale turbo’s en een andere uitlaat. Dan kan helemaal niet. Hoe komt het, dat een multinational als Mercedes met zijn AMG motoren niet verder gaat dan pakweg 730 pk ? Geld en deskundigheid zat. In bijvoorbeeld de Pagani Huayra zit een AMG V12 Bi-Turbo 6 liter motor, die iets boven de 700 pk komt Heel simpel; een auto is meer dan een motor, waar je turbo’s op kan hangen. Als deze Audi meer krijgt dan pakweg 700 pk, klapt de versnellingsbak om je oren. Die kan dat simpelweg niet aan, om over de rest, zoals warmteontwikkeling maar te zwijgen. Deze auto is nooit 4 ton waard geweest, want de kwalificaties zijn zwaar overdreven
Vet, maar mij te opzichtig.