Dit is de Lincoln Nautilus

Auteur: , 37 Reacties

Klinkt als een medische term voor een exotische bacterie. Het is echter een dikke Amerikaanse SUV. Een Amerikaanse SUV met een relatief klein hartje.

In Los Angeles heeft Lincoln de Nautilus gepresenteerd. De bullebak is de vervanger van de oude MKX van Lincoln. Ondanks zijn uiterlijk en het feit dat het een Amerikaan is, komt de Nautilus (voorlopig) niet met een V8 op de markt. De instapper van de mid-size SUV is een tweeliter viercilinder met 245 pk. Het topmodel is een 2.7 turbo V6 met 335 pk. Beide motoren zijn standaard gekoppeld aan een automaat met acht versnellingen. Tevens beschikt de Nautilus over een start-stop mogelijkheid. Jep, ook in het land van de onbegrensde mogelijkheden hakt de downsizing er flink in.

Het uiterlijk heeft veel overeenkomsten met de Lincoln Continental. In het interieur tref je een 12.3-inch display aan, dat draait op SYNC 3. Dit besturingssysteem wordt ook gebruikt in diverse auto’s van Ford. Het infotainmentsysteem werkt met Android Auto en Apple CarPlay. Upgrades in het interieur bestaan onder andere uit comfortabelere stoelen en een dikker audiosysteem.

De nieuwe Lincoln Nautilus staat in de zomer van 2018 bij de Amerikaanse dealers. Prijzen zijn niet bekend.



37 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
Ha, een Lincoln. Sarcasme en narcisme hebben een gezicht gekregen!
@cossiekiller: Arogantie behoord ook nog tot standaard uitrusting bij een Lincoln.
@cossiekiller: en een kofferbak vol puntjes ..
@cossiekiller: en wat een gezicht.
Platform genoot van de Ford Edge zie ik. T ziet eruit als een strakke bak: looks binnen en buiten zijn goed. Alleen de achterlamppartij… Daar ben ik nog niet over uit. T is mooier dan de Edge, zeker. Maar de ‘verbindingsstreep’ hoeft imho niet.
Audi Q7?
@centric: en een beetje maserati
@centric: Vind het verder wel een dikke wagen.
@centric: Ik vind deze auto stukken mooier dan een Q7… maar dat is ook niet zo moeilijk.
Een nautilus is een schelp!
@marinepower: een inktvissoort in een schelp, om precies te zijn.
Best een mooi ding. Vooral de velgen vind ik erg mooi!
@viezefreddyw: Ja, die zijn prachtig. Ik vind het alleen altijd enigszins jammer dat ze die velgen niet in een variant voor links en rechts produceren. Nu heb je aan één kant een velgen die “met de wind mee” draait, en aan de andere kant draaien ze “tegen de wind in”. Dat men voor een VW Polo niet met zo’n oplossing komt, soit, maar bij een autofabrikant die zichzelf als premium in de markt zet vind ik dat toch wel een gemis.
@edge: Ik lees dat wel vaker ja. Maar ik stoor me daar eigenlijk bijna nooit aan. In veel gevallen vind ik het nog wel eens mooi staan ook.
Lincoln, het merk dat gewoon naar Europa moet komen zodat ik een MKZ voor de vrouw kan kopen zonder de importtoestanden.
@vonklausenburg: Zoveel toestanden geeft dat toch niet? Kopen in Miami, meteen in de container, ophalen in Roffa en naar het RDW er mee. Krijg je eerst een importformulier voor een kitcar, omdat het RDW nog nooit van Lincoln heeft gehoord en daarna krijg je dat formulier nog een keer. Dan krijg je de goeie en kun je een afspraak maken. Ff aftikken en klaar!
@E34M5Touring: Touché!
Ik vond de vorige generatie Lincolns toch net even wat mooier, met die gesplitste grille die overliep in de koplampen. De huidige designtaal is ook wel oké, maar is wat mij betreft niet heel uniek. Op foto’s 5 en 6 lijkt het front net even wat teveel op dat van de eerste generatie Audi Q7
Ik ga maar eens een ombouwkitje met een andere grill en andere logo’s ontwikkelen. Sowieso dat veel mensen dan het verschil tussen een echte Bentayga en dees niet meer gaan zien.
Zie zelfs een beetje Bentayga/Q7 en Kia Sportage zijkant. En ook geen eens een V8! Dit lijkt op een kim kardashian die in 10 jaar tijd ook flink “verbouwd” is 😄
Een beetje een generiek uiterlijk, maar wat mij betreft een stuk beter dan de MKX, wat een mispeer vind ik dat.
nuance, de vorige MKX, zoals het een goed Amerikaans automerk betaamt hebben ze natuurlijk alweer kleine uiterlijke updates uitgevoerd. Maar nog steeds vind ik de Nautilus prettiger voor mijn netvlies.
Achterlichten, de middenband buiten beschouwing gelaten, hebben in mijn ogen ook iets weg van de Tesla achterlichten
Van buiten top, van binnen (en dan met name die middenconsole) nogal meh…
Sexy ding voor zo’n groot bakbeest. Maar das wel het minste wat we kunnen verwachten van het huidige Lincoln…
De Nautilus is de onderzeeër van Kapitein Nemo uit 20.000 mijlen onder zee.Ook gebruikt door
Bowers&Wilkens om hun high-end luidsprekers mee aan te duiden,en waarvan het iconische topmodel de deur uit gaat voor €35.000!
@r9c11: en toch vind ik Focal beter klinken… meer ruimtelijk en open. Niet dat ik 35.000 zou betalen voor HiFi…
@peug206: wel gebaseerd op luistervaringen met andere b&w niet de nautilus zelf. Maar B&W klinkt toch net te dicht naar mijn mening…
@r9c11: jij hebt dus bij Nautilus de associatie met een zinkend schip en overpriced luidsprekers.
Lincoln heeft de designfilosofie weer goed voor elkaar vind ik. Aantrekkelijke auto geworden. Je ziet ze ook weer wat meer rijden in de US. En niet alleen als shuttle vervoer voor premium taxi bedrijven.
Mooie bak hoor, vooral die achterkant staat ‘m goed.

Weet je trouwens wat zo grappig is ? Dat huis op de achtergrond, bestaat niet :P
Naam past ‘m wel, het is een echte boot.
Ik vind het echt een gave bak! Vooral die in het rood en goede wielen ook
Mooie auto, maar Sync3 is werkelijk verschrikkelijk. In de Fords werkt het gewoon slecht. Navigatie is traag, telefoneren is lastig etc. etc.

Dat hebben andere merken veul beter voor elkaar.
Na de Navigator, wat ook een nautische term is, vind ik de nautische baam Nautilus best wel een passende.
De Britse, Nederlandse en Amerikaanse marines hebben veel schepen gehad met deze naam.
En wij noemen Amerikaanse auto’s van dit formaat liefkozend een hoerensloep, dus het hele plaatje past!
Als ze nou gewoon Lincoln naar Europa halen ipv dat gekke Vignale merk
Voorkant vest ok, achterkant heel japans

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).